بازدید 11318

آلوده‌ترین کشور جهان به مین

کد خبر: ۲۷۰۰۷۸
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۹ 03 September 2012
سازمان عراقی «برای خنثی‌سازی مین»، اعلام کرد که این کشور با ۲۵ میلیون مین، آلوده‌ترین کشور جهان در این زمینه به شمار می‌رود.
 
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «الفرات نیوز»، «زاحم جهاد مطر»، مدیر سازمان عراقی برای خنثی‌سازی مین‌، مشکل مین‌های کاشته شده در عراق را مصیبت‌بار خواند و از وجود ۲۵ میلیون مین در عراق خبر داد.

وی در این‌باره گفت: مشکل تروریسم در عراق، سرانجام روزی باید پایان یابد، اما مشکل مین‌ها و بقایای نظامی عمل نکرده در اراضی عراق از شمال تا جنوب این کشور به این زودی‌ها حل نخواهد شد. مطر تصریح کرد که عراق از نظر داشتن میزان مین‌های کاشته شد، در مقام نخست جهان قرار دارد.

وی تصریح کرد: متاسفانه از سال ۲۰۰۳ تاکنون هیچ اقدام عملی برای خنثی‌سازی این مین‌ها و بمب‌های عمل‌نکرده در عراق صورت نگرفته است.

مدیر این سازمان عراقی در ادامه بر ضرورت آگاهی شهروندان و خانواده‌هایی که در نزدیکی مکان‌های آلوده به این مین‌ها ساکن هستند، تاکید کرد و گفت که این آگاهی بخشی باید تحت نظارت برنامه‌های سازمان ملل صورت گیرد.

وی افزود: تعداد مین‌های موجود در عراق در سال ۲۰۰۳، به ۲۶ میلیون می‌رسید و اکنون ۲۵ میلیون مین هنوز در این سرزمین وجود دارد که هنوز خنثی نشده است.

مطر تاکید کرد: مشکل به وجود این مین‌ها در زمین عراق منحصر نمی‌شود، بلکه بقایای برخی مواد خطرناک جنگی در خاک عراق، از جمله بمب و موشک عمل نکرده نیز بسیار نگران کننده است. این امر به ویژه در شهر «العمارة» که بر روی کشاورزی و باغداری ساکنان این منطقه تاثیر منفی داشته، بیش از هر جای دیگری ملموس است.

وی تاکید کرد: استان می‌سان پس از استان بصره بیشترین میزان مین‌ها را دارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار