بازدید 62977

آتش بازی زیبایی که ندیده‌اید + تصاویر

وقتی پای باروت به میان می‌آید، ذهن بسیاری‌ از ما به سمت و سوی جنگ و خشونت منحرف می‌شود؛ غافل از اینکه می‌توان با همین ابزار، آتش‌بازی زیبایی به راه انداخت که حتی دیدن تصاویرش هم جذاب است؛ چه برسد به اینکه با شیوه‌ای خاص، تصاویری جدید از آن به ثبت رسیده باشد.
کد خبر: ۲۶۹۷۷۵
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۵ 02 September 2012
آتش بازی از آن دست مقوله‌های زیبایی است که از قضا، بسیار گرانبها نیز هست، تا جایی که بیشتر در مراسم افتتاحیه و اختتامیه به کار گرفته شده و یا در جشن‌های آغاز سال نو در کشورهای گوناگون، مورد استفاده قرار می‌گیرد. همین جذابیت‌ها سبب شده تا هر ساله نمایشگاهی جهانی برگزار شده و کسانی که در این زمینه متبحرند، برای جذب مشتری هنرنمایی کنند.

به گزارش «تابناک» به نقل از آتلانتیک، نمایشگاه بین‌المللی آتش بازی، امسال در اتاواي کانادا، یک مهمان خوش ذوق داشت؛ دیوید جانسون، عکاسی که برای دیدن آتش بازی رفته بود، تصمیم گرفت تا به شیوه‌ای غیرمعمول، زیبایی‌هایی پخش نورهای رنگی در آسمان شب را به تصویر بکشد.



هنگامی که وسوسه عکاسی از لحظات انفجار نورهای رنگی به جان جانسون افتاد، ایده‌ای در ذهنش جرقه زد و همزمان با هنرنمایی گروه اسپانیایی دست به کار شد؛ به این صورت که دوربین را بدون فوکوس به سمت انفجار‌ها نشانه رفت و در حالی که با تنظیم سرعت شا‌تر، نوردهی بالا‌تر از حد معمول را انتخاب کرده بود، در زمان عکس‌برداری، فوکوس کردن روی سوژه‌ها را آزمایش می‌کرد.

بدین ترتیب، تصاویری رازآلود از آتش بازی به ثبت رسید که به چشم بیننده دیر باور، به عکس گرفته شده از آتش بازی شباهت ندارد و بیشتر ساخته شده به نظر می‌رسد؛ تصاویری که بیشتر تداعی کننده چیزهای دیگری هستند تا آتش بازی!

به شباهت انکارناشدنی این تصاویر با «قاصدک» دقت کنید:




لحظه انفجار این بمب های رنگی آتش بازی شما را به یاد گل آفتابگردان نمی اندازد؟


بوته های خار


لحظه ترکیدن کپسول‌های حاوی هاگ قارچ‌ها


ویروس ها


حشرات سخت پوست






















و این هم عکسی که یک عکاس دیگر از آتش بازی به ثبت رسانده و چه بسا در نوع خود بی نظیر هم باشد اما با تصاویر خلاقانه جانسون زمین تا آسمان توفیر می کند!

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۵
انتشار یافته: ۲۲
البته اینجا هنر عکاسی پر رنگ تر از آتش بازی است تقریبا همه افکتها مربوط به تصویر برداری است و در واقعیت چنین تصاویری وجود ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۴
وقتي به چشم میان یعنی برای لحظاتی هستن شما نمیخاد فلسفه ببافی
کیشوند
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۴
امان از دست بعضیا که همیشه دوست دارند با نظرات غیر معمول اظهار وجود کنند. عزیزم این تصاویر وجود داره ولی چون سرعتش بالاست به راحتی قابل تشخیص نیست. هیچوقت سعی نکنید زیبایی تلاش دیگران را کم اهمیت جلوه بدید. اگه عکاسی که برو چند تا از این هنرا نشون بده نه اینکه انتقاد کنی.
اینها همون فشفشه های خودمونه دیگه!!!!!
بيشتر شبيه گل بازيه.....
اگه یه کم خلاقیت باشه با امکانات دم دست میتونیم تحول بزرگی رو ایجاد کنیم
اگه بگم فتوشاپه همه قاطی میکنند ... ولی با این حساب ... "" فــــتــــوشــــاپــــــه ""، حالا دوستان میتونن نظراتشون رو از این و علم و هنر و صتعت ابراز کنند ...
پاسخ ها
سمج
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۳
نه عزیز جان هنر عکاسیه! این عکسها با دیافراگم باز گرفته شده! یعنی از لحظه پرتاب تا دیافراگم باز بوده و تما مراحل صعود و انفجار فشفشه در یک فریم ثبت شده است!
منم یک عکس انداختم واستون ایمیل کنم؟
کشورهای دیگه به این زیبایی آتش بازی میکنند اما ما در 22 بهمن یک آتش بازی درست حسابی نمی بینیم والله ما در این زمینه بیسیار ضعیف هستیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۳
حالا چرا قسم ميخوري آشناجون!
چرا تو 4شنبه سوری خودمون از این کارا نمیکنن؟تلفات خیلی کم میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۳
زبانت را گاز بگیر
sahar
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۳
چون 4شنبه سوری حالش به همون ترقه هاش منم که عشق ترقه ام ........
شب هاي چهارشنبه سوري خودمون خيلي از اين چيزهاي مصنوعي بهتره.
باز کردن دیافراگم و کم کردن سرعت شاتر باعث شده پسماند نور در عکس باقی بماند و تصاویر جالبی خلق شود ، در کل ابتکار خوبی بود.
حالا تا یه حدودی خوب آتیش بازی شده اما اون چیزی که خیلی به قضیه جو داده ، باز گذاشتن "شاتر" دوربین هست.
ايول داره اين عكاس.
واقعا زیبا بود. دمش گرم. به جای ایراد گرفتن و مقایسه کردن یکم یاد بگیرم فکر کنیم و در لحظه های ناب تصمیم بگیریم کار زیبایی انجام بدیم.
ممکنه فوتوشاپ نباشه , ولی بدون شک رنگ بندی ها خیلی دستکاری شده !
سرعت شاتر دوربین رو آورده پایین تصویر کشیده شده...
به نظرم یه فتوشاپه ماهرانه س.نه؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی