بازدید 2256

كويت خواستار تشكيل پايتخت قدس شرقي شد

کد خبر: ۲۶۹۲۵۴
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۸:۳۸ 31 August 2012
وزير امور خارجه كويت گفت: با توجه به برخورد‌هاي نظامي رژیم صهیونیستی با فلسطيني‌ها و اهمیت ندادن به از سرگیری مذاکرات صلح، اميدواريم با راه حل های کارساز اجلاس عدم تعهد مسئله حمايت از این کشورتا دستيابي به صلح پايدار و عقب‌نشيني این رژیم از اراضي اشغالي ادامه يابد و قدس شرقی پایتخت دولت فلسطین شود.

به گزارش خبرگزاری نم، شیخ صباح خالد احمد الصباح وزیر امور خارجه کویت در جلسه‌ صبح دومين روز اجلاس سران كشور‌هاي عضو جنبش نم ضمن تسلیت حادثه زلزله در استان آذربايجان شرقي به رهبري، دولت و ملت ايران گفت:ازمیزبانی دولت و مردم در این اجلاس  قدرداني می کنیم و اميدواريم اين اجلاس بتواند دستاورد‌هاي بزرگي در چارچوب جنبش عدم تعهد به دست آورد.

وي همچنین با اشاره به شعار شانزدهمين اجلاس سران كشور‌هاي عضو جنبش عدم تعهد (صلح پايدار در سايه مديريت مشترك جهاني) تصریح کرد: در سايه تحولات موجود در منطقه نشست سران كشور‌هاي عضو با اين شعار بيانگر پشبياني این كشور‌ها از دستيابي به راه‌حل‌ها و مقابله‌ با چالش‌هاست.

وزير امور خارجه كويت با اشاره به مسئله‌ فلسطين افزود: هنوز اسرائيل به برخورد‌هاي نظامي خود با فلسطيني‌ها، شهرك‌سازي و تغيير جمعيتي فلسطين ادامه مي‌دهد و به از سرگيري مذاكرات صلح و همچنین تلاش‌هاي بين‌المللي اهميتي نمي‌دهد، مااميدواريم مسئله حمايت از فلسطين تا دستيابي به صلح پايدار و عقب‌نشيني این رژیم از اراضي اشغالي ادامه يابد و دولت فلسطین به  پايتختی قدس شرقي تبدیل شود.

شیخ صباح افزود: دولت كويت بحران سوريه و خشونت در اين كشور را پيگيري کرده و معتقد است بايد راه‌حل‌هايي را يافت كه بيانگر تمايلات مردم اين كشور بوده، آن‌ها بتوانند زندگي شرافتمندانه‌اي داشته باشند.

وي در پایان خاطر نشان کرد : تدابيري در جهت خلع سلاح‌هاي كشتار‌ جمعي و عاري‌سازي منطقه از آن اندیشیدیم که طبق آن رژیم صهیونیستی بايد ملزم به رعایت  كنوانسيون‌هاي بين‌المللي، آژانس بين‌المللي انرژي اتمي و قطعنامه‌هاي سازمان را شود تا منطقه عاری از وجود سلاح‌هاي هسته‌اي داشته باشیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل