بازدید 2607

نشانه‌های تغییر درروابط ایران وشورای همکاری

کد خبر: ۲۶۹۲۲۳
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۴ 31 August 2012
وزیر امورخارجه عمان از وجود نشانه هایی در خصوص تغییر روابط جمهوری اسلامی ایران و کشورهای عضو شورای همکاری به سوی همکاری و تفاهم خبر داد.

"يوسف بن علوي" در گفت و گو با شبكه العالم، درباره روابط ايران با عمان و ساير كشورهاي عرب عضو شوراي همكاري خليج فارس گفت : روابط ايران و كشورهاي عضو شوراي همكاري بر اساس پيوندهاي ريشه دار تاريخي شكل گرفته است؛ با اين حال هر از گاهي اختلافاتي در ديدگاه ها پديد مي آيد، اما این اختلاف نظرها مانعي نيست كه نتوان آن را پشت سر گذاشت.

وزير امور خارجه عمان تاكيد كرد : اخيرا احساس كرديم كه روابط به سمت همكاري و تفاهم و بازنگري در منافع مشترك متمايل شده است؛ ما از جمهوري اسلامي به سبب فهم حقيقت آن چه در كشورهاي عضو شوراي همكاري مي گذرد ، سپاسگزاريم. در حال حاضر با كمك يكديگر در تلاش براي جلوگيري از شكل گيري اختلاف نظر هستيم تا از تاثير پيامدهاي اين اختلاف بين ما ، جلوگيري شود.

پیوندهای عمیق در روابط ایران - عمان

يوسف بن علوي تأکید كرد، روابط ايران و عمان بر پايه پيوندهايي عميق و تفاهم و همكاري شكل گرفته است و ما از اين سطح از روابط كاملا راضي و خرسنديم.

اسرائیل باید در تهدید ایران بازنگری کند

وزير امور خارجه عمان درباره تهديدهاي اخير رژيم صهيونيستي ضد ايران گفت: اسرائيل همواره همه كشورهاي خاورميانه را تهديد مي كند، اما این رژیم در خصوص تهديد ايران بايد پيش از هرگونه جمع بندي، هزار بار در محاسبات خود بازنگري كند.

يوسف بن علوي عمان را شريك ايران در تامين امنيت كشتيراني در تنگه هرمز دانست و گفت: با توجه به اين كه اين تنگه جنبه اي بين المللي دارد ، هرگاه مساله اي سياسي سبب در خطر افتادن كشتي راني در اين تنگه مي شود ، ما تمام تلاش خود را براي آرام سازي اوضاع به كار مي بريم به ويژه اگر اين مساله به ايران مرتبط باشد.

تغییر دیدگاه‌ها برای حل بحران سوریه

وزير امور خارجه عمان تأکید کرد، دیدگاه ها در ارتباط با بحران سوریه تغییر کرده و در آینده همگان به سوی حل این بحران پیش می روند.

"يوسف بن علوي" با اشاره به اتفاق نظر کشورها براي برون رفت سوریه از بحران، تأکید کرد: تلاشها برای حل بحران سوریه کم کم در حال افزایش است، و فكر مي كنم در این فاصله زمانی تا اجلاس مجمع عمومي سازمان ملل در نيويورك، راه حلي براي اين بحران ارائه شود.

بن علوی گفت: آن چه در سوريه مي گذرد، دل همه را خون كرده است.

بن علوی ادامه داد: الاخضر الابراهیمی كه براي نمايندگي سازمان ملل جهت حل اين بحران انتخاب شده، مورد تاييد همه طرف ها حتی  طرف هاي مخالف نظام سوريه است.

وزير امور خارجه عمان كمك برای برون رفت سوريه از بحران را وظیفه همه کشورها دانست و تأکید کرد که آینده سوریه را فقط مردم این کشور باید ترسیم کنند.

بن علوی با اشاره به اختلاف نظرها در خصوص حل بحران سوریه گفت: در چنین بحرانهایی همگان در خصوص یک طرف اتفاق نظر ندارند، به همین دلیل است که می بینیم که در اینگونه بحران ها برخی از یک طرف و برخی دیگر از طرف مقابل حمایت می کنند.

بن علوی ادامه داد: در مرحله آتی همه طرفهای منطقه ای و بین المللی درباره کار برای حل اشتباهات گذشته، به اتفاق نظر می رسند.

وي افزود: كشورهاي منطقه به اين باور رسيده اند كه باید از تبديل شدن بحران سوريه به بحراني منطقه اي جلوگیری کنند زیرا این بحران صلح و امنيت جهان را به خطر می اندازد.

آشکار شدن توانمندی ایران در اجلاس عدم تعهد

وي با قدردانی از برگزاری بسیار خوب اجلاس تهران تأکید کرد، بيانيه پاياني ، بسياري از دغدغه هاي كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد را در بر گرفت، و در همه سخنراني هايي كه در اين اجلس صورت گرفت، بر پايبندي به بندهاي ده گانه جنبش عدم تعهد به وضوح تاكيد شد.

بن علوی تاكيد كرد: موفقيت به دست آمده در تنظيم بيانيه پاياني ، مرهون توانمندي ايران در ايجاد هماهنگي ميان مسائل منطقه اي و بين المللي است تا جنبش عدم تعهد بتواند جايگاه ويژه خود را در عرصه بين الملل تثبيت كند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار