بازدید 2357

محمود عباس: پناهندگان فلسطيني بايد برگردند

کد خبر: ۲۶۹۰۹۶
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۱ - ۲۲:۵۹ 30 August 2012
رييس تشكيلات خودگران فلسطين، با انتقاد از سياست‌هاي رژيم صهيونيستي در ارتباط با فلسطين و ادامه شهرك‌سازي تاكيد كرد كه ما بايد منطقه‌اي عاري از سلاح هسته‌يي داشته باشيم.

به گزارش ايسنا محمود عباس عصر مروز پنجشنبه در ادامه نشست بعدازظهر شانزدهمين نشست سران غير متعهدها درتهران با تشكر از ايران براي ميزباني شانزدهمين اجلاس نم و همچنين تشكر از مصر به خاطر اقداماتي كه در طول رياستش در اجلاس نم انجام داده است، به دولت و ملت ايران به خاطر زلزله اخير در كشورمان تسليت گفت.

وي با بيان اين‌كه «اين اجلاس در لحظه تاريخي در منطقه ما تشكيل شده است و اين رويداد بزرگي است» گفت‌:‌ ما بايد از تجارب گذشته خود براي مقابله با چالش‌ها و در راستاي تامين منافع استفاده كنيم و با همدلي و همكاري به پيش برويم.

وي با اشاره به تاريخچه ايجاد جنبش غير متعهدها و حمايت هميشگي اين جنبش از موضع فلسطين اظهار كرد: اين جنبش از ابتداي تاسيس خود به دنبال حمايت وپشتيباني از ملت‌ها و برقراري صلح و ثبات بوده و همواره به مساله فلسطين اهتمام ويژه‌اي داشته است.

رييس تشكيلات خودگران فلسطين در ادامه با تشكر از موسسان جنبش عدم تعهد گفت: اين جنبش براي نقش سياسي و معنوي در روابط بين الملل و حل مسائل راه دارد و ما تشكر مي كنيم از نم كه همواره در كنار ملت فلسطين بوده است.

وي از كشورهاي عضو جنبش غيرمتعهد خواست به حمايت خود از فلسطين در راستاي عضويت دائم اين كشور در سازمان ملل متحد ادامه دهند و گفت:‌ما در اين ارتباط در سال گذشته در مجمع عمومي سازمان ملل حمايت 133 كشور را جلب كرديم و از شما مي‌خواهيم به ما كمك كنيد كه ما بتوانيم به عنوان عضو دائم در مجمع عمومي سازمان ملل متحد قرار گيريم.

وي با اعتقاد به «تشكيل دولت فلسطين به پايتختي قدس شرقي و ايجاد دو دولت در اين منطقه» ادامه داد: ما معتقديم كه در اين زمينه بايد براساس قواعد بين الملل و نقشه راه حركت كرد.

محمود عباس با بيان اين‌كه «راه صلح به دليل سياست‌هاي مختلف لاينحل مانده است»، گفت:‌متاسفانه اسرائيلي‌ها به تجاوزات خود و به شهرك‌سازي‌هاي‌شان ادامه مي‌دهند و حق ملت فلسطين را ناديده مي‌گيرند.

وي با اشاره به اهميت آزادي زندانيان فلسطيني گفت:‌ از جنبش نم به خاطر مصوباتي‌ كه در ارتباط با آزادي زندانيان فلسطيني داشته تشكر مي‌كنم.

رييس تشكيلات خودگران فلسطين در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود گفت:‌ ما صادقانه براي تحقق آشتي ملي در داخل فلسطين تلاش مي‌كنيم و معتقد به دموكراسي و اجراي انتخابات هستيم. و در صورت پذيرش آشتي ملي روند دموكراسي براي همه ما هموارتر مي‌شود.

وي همچنين از بيانيه‌اي كه از سوي كميته فلسطين اين جنبش صادر شده و از فلسطين حمايت كرده تشكر و قدرداني كرد.

وي همچنين به اتفاقات سوريه اشاره كرد وگفت:‌ متاسفانه حوادث خون‌باري دراين منطقه در جريان است و ما معتقديم كه اين كشور بايد به سمت ثبات و آرامش و يكپارچگي براي حفظ ملت خود حركت كند.

محمودعباس گفت: پناهندگان فلسطيني بايد به سرزمين خود برگردند و بايد در اين زمينه تلاش شود.

وي همچنين تاكيد كرد:‌ منطقه ما منطقه مهمي است و بايد به سمت منطقه‌اي عاري از سلاح‌هاي هسته‌يي حركت كند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها