بازدید 3119

دیدار روسای جمهور ایران و ترکمنستان

کد خبر: ۲۶۹۰۶۵
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۹:۲۳ 30 August 2012
روساي جمهور ايران و تركمنستان در ديدار با يكديگر در خصوص چگونگي گسترش همكاري‌هاي همه‌جانبه تهران – عشق‌آباد بحث و تبادل نظر و بر لزوم ارتقاء سطح مناسبات تأكيد كردند.

به گزارش خبرگزاری نم،  دكتر محمود احمدي‌نژاد بعدازظهر امروز (پنج‌شنبه) در حاشيه شانزدهمين اجلاس سران كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد در ديدار قربانقلي بردي محمداف رييس‌جمهور تركمنستان با اشاره به روابط دوستانه و همه‌جانبه ايران و تركمنستان گفت: دوستي و برادري ميان دو ملت و دو كشور پايدار بوده و به واسطه آن هر مشكل و مانعي در مسير گسترش همكاري‌ها به راحتي حل خواهد شد.

رييس‌جمهور با اشاره به لزوم گسترش همكاري‌هاي همه‌جانبه بين دو كشور خاطر نشان كرد: بايد از تمام ظرفيت‌ها در جهت ارتقاء سطح مناسبات همه جانبه استفاده شود.

قربانقلي بردي محمداف رييس‌جمهور تركمنستان نيز در اين ديدار ضمن تبريك به جمهوري اسلامي به لحاظ برگزاري اجلاس غيرمتعهدها در تهران با بيان اينكه اين اجلاس اهميت سياسي و گسترده و ويژه‌اي دارد، گفت:‌ مطمئناً در اين اجلاس تصميمات خوبي به نفع ملت‌هاي جهان اتخاذ خواهد شد.

رييس‌جمهور تركمنستان تصريح كرد: ايران و تركمنستان از جهات گوناگون سياسي، اقتصادي، فرهنگي و آموزشي روابط خوبي با يكديگر دارند و در بسياري از مسايل بين‌المللي داراي ديدگاه و نظرات مشتركي هستند.

روساي جمهور ايران و تركمنستان همچنين در اين ديدار در خصوص برخي پروژه‌هاي مشترك ميان دو كشور و راهكارهاي تسريع در اتمام اين پروژه‌ها بحث و تبادل نظر كردند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان