بازدید 28754
۴
در افتتاحیه با شکوه اجلاس سران «عدم تعهد» در تهران؛+تصاویر

حضور رهبر انقلاب در محل برگزاری اجلاس سران «نم»

حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی لحظاتی پیش برای سخنرانی در مراسم افتتاحیه شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد وارد محل برگزاری این اجلاس شدند و سخنرانی خود را آغاز کردند/ آقایان محمدی گلپایگانی، محمد مرسی، نخست وزیر هند و آقای دکتر احمدی نژاد در جایگاه مخصوص حضور یافتند‬ و آقای محمد مرسی با صلوات بر حضرت محمد (ص) و آل او‬ سخنرانی خود را آغاز نمود. ‫
کد خبر: ۲۶۸۹۱۴
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۰ 30 August 2012
 رهبر معظم انقلاب رأس ساعت 10 صبح وارد محل اجلاس شدند.

به گزارش «تابناک»، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی لحظاتی پیش برای سخنرانی در مراسم افتتاحیه شانزدهمین اجلاس نم وارد محل برگزاری این اجلاس شد.

بر اساس این گزارش، همزمان با ورود ولی‌امر مسلمین جهان به محل برگزاری ‌اجلاس سران «نم»، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، محمود احمدی‌نژاد، علی لاریجانی، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی، آیت الله هاشمي شاهرودي، حجت‌الاسلام محمدي گلپايگاني، حجت‌الاسلام  محمد حسن ابوترابي‌فرد، حجت‌الاسلام قمي، حجت‌الاسلام حسيني بوشهري، حجت‌الاسلام سید علی قاضي عسكر، حجت‌الاسلام ميرتاج‌الديني، محمدرضا رحیمی، علی‌اکبر صالحی، سعيد جليلي، غلامعلی حداد عادل، علی اکبر ولايتي، سید حسن فيروزآبادي، سید رحیم صفوي، محسن رضايي، مجتبی ثمره هاشمي، مجتهدزاده، بداغي و ... ایشان را همراهی می‌کردند.

حاشیه نگاری های لحظه به لحظه خبرنگار «تابناک» از فضای حاکم بر سالن اجلاس

ـــ ورود هيات‌ها از ساعت 8 و 30 دقیقه به محل برگزاري اجلاس تا ساعت 10 ادامه داشت و پس از آن سران كشورها به سالن اصلي اجلاس وارد شدند.

ـــ بان کی مون، محمد مرسی، حامد کرزی و دیگر سران حاضر در سالن اجلاس در محل های از پیش تعیین شده مستقر شدند‬.

ـــ خانواده شهدای هسته ای و فرزندانشان در طبقه بالای اجلاس نشسته و از نزدیک شاهد سخنرانی رهبر انقلاب می باشند‬.

ـــ بیش از چهارصد خبرنگار هم اکنون در سالن همایش های صدا و سیما از بیش از 65 کشور جهان آماده مخابره سخنرانی رهبر انقلاب هستند و بیش از 100 خبرنگار در سالن اصلی اجلاس سران حضور دارند.

ـــ مقامات عالی رتبه کشوری و لشگری در جایگاه مخصوص خود در سالن اجلاس سران مستقر شده اند.

ـــ تقاضا از سوی مقامات عالی رتبه کشورهای مختلف برای دیدار و گفتگو با رهبر انقلاب بسیار زیاد است.

ـــ آقای هاشمی رفسنجانی به همراه رهبر انقلاب وارد سالن شدند‬.

ـــ سرود ملی کشورمان همراه با اجرای ارکستر سمفونی و به صورت زنده اجرا شد.

ـــ محمد مرسی و هاشمی رفسنجانی با هم بصورت بسیار صمیمی صحبت کرده و با گرمی دست یکدیگر را فشردند.

ـــ برخی از روسای جمهور کشورها از لابلای فضای ایجاد شده به آقای دکتر احمدی نژاد عرض احترام می کنند.

ـــ ‫صدای زیبای قاری قرآن موجب ذکر آهسته ندای «الله اکبر» از سوی برخی سران مسلمان اجلاس شده است.

ـــ آقای بان کی مون با حالتی جالب به صدای قاری قرآن گوش فرا داده و با سر تکان دادن به شکل تأیید، به کلام الهی ادای احترام می نمایند.

ـــ تصویربرداران «سی بی اس» و «سی ان ان» هم اکنون در حال تهیه گزارش از ازدحام خبرنگاران در سالن همایش های صدا و سیما می باشند که به دلیل عدم گنجایش این تعداد خبرنگار در سالن اجلاس در حال مخابره زنده اخبار سران «نم» می باشند.

ـــ ‫سخنان رهبر انقلاب اسلامی دائماً مورد تأیید روسای جمهور کشورها از جمله حامد کرزی، محمود عباس، محمد مرسی و فرستاده ویژه کره شمالی قرار می گیرد. به ویژه آقای محمود عباس در کنار سایر روسای جمهور کشورهای مسلمان زمانی که مقام معظم رهبری در خصوص فلسطین اشغالی و مظلومیت مردم آن صحبت کردند با تکان دادن سر این سخنان را تأیید کرد.

ـــ هم اکنون و با پایان سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی، تمام حاضرین در سالن یکپارچه به احترام ایشان از جای خود به پا خواستند و با تشویق ممتد به ایشان ادای احترام کردند مقام معظم رهبری نیز پس از پاسخ به ابراز احساسات حضار، سالن اجلاس را ترک کردند.

ـــ سخنان جدی آقای ولایتی با محمد مرسی پس از سخنان مقام معظم رهبری ادامه دارد‬ و ‫برخی از سران کشورها در حال بیان دیدگاه هایشان در مورد سخنان ایشان بوده و با هم تبادل نظر می کنند.‬

ـــ برخی سران در حال گفتگوی جدی پس از سخنرانی مقام معظم رهبری هستند‬ و نکته جالب اینکه ‫ظاهرا نخست وزیر هند با دستگاه ضبط صدایی که به همراه دارد سخنان مقام معظم رهبری را ثبت نمود و ضبط نموده است.

ـــ آقایان هاشمی رفسنجانی، بان کی مون و محمد مرسی به صورت سه جانبه در حال صحبت با یکدیگر هستند. ‬

ـــ هم اکنون آقایان محمدی گلپایگانی، محمد مرسی، نخست وزیر هند و آقای دکتر احمدی نژاد در جایگاه مخصوص حضور یافتند‬ و آقای محمد مرسی با صلوات بر حضرت محمد (ص) و آل او‬ سخنرانی خود را آغاز نمود.

فرازهای مهم سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی در افتتاحیه اجلاس سران «نم»

به گزارش خبرنگار مستقر «تابناک» در محل سالن برگزاری اجلاس سران آیت الله العظمی خامنه ای در سخنان خود به نکات زیر اشاره فرمودند:

ـــ ما در اینجا گرد آمدیم تا به کمک پروردگار، حرکت و جریانی که در شش دهه قبل با هوشمندی و موقعیت‌شناسی و شجاعت چند تن از رهبران دلسوز، پایه‌گذاری شد را به اقتضای موقعیت جهان ادامه دهیم و به آن جان تازه‌ای بخشیم. اسلام به ما آموخته است که انسانها با وجود ناهمگونی نژادی و زبانی، فطرت همسانی دارند که آنها را به پاکی و عدالت و همدردی فرا می‌خواند. تجربه نشان داده که برآمدن قدرتهای جدید همواره با ضعیف شدن قدرت‌های قدیمی همراه بوده است که این جابه‌جایی قدرت به «عدم تعهد» فرصت می‌دهد تا زمینه مدیریت عادلانه و واقعاً مشارکتی را فراهم آورند.

ـــ شورای امنیت سازمان ملل دارای ساختار و سازوکاری غیر منطقی و غیر دموکراتیک است و بیشتر شبیه یک دیکتاتوری آشکار و تاریخ‌ مصرف‌ گذشته است. اتاق فرمان جهان نباید با دیکتاتوری چند کشور غربی اداره شود. با سوءاستفاده از همین سازوکار غلط است که آمریکا توانسته زورگویی‌های خود را در لباس مفاهیم شریف به دنیا تحمیل کند و این در حالی است که جان انسانها در آسیا و آفریقا و آمریکای لاتین ارزان و در آمریکا و غرب گران قیمت‌گذاری می‌شود.

ـــ جمهوری اسلامی همانگونه که شعار خاورمیانه عاری از سلاح هسته ای را مطرح کرده و به آن پایبند است هرگونه استفاده از سلاح هسته ای و شیمیایی و نظایر آن را گناهی بزرگ و نابخشودنی می‌داند. سلاح هسته ای نه تامین کننده امنیت و نه مایه تحکیم قدرت است بلکه تهدیدی برای این دو است.

ـــ جنبش ۹۹ درصدی مردم در آمریکا، نشان لبریز شدن پیمانه صبر ملتها از این وضعیت است و لذا باید این وضعیت را علاج کرد. غرب می گوید «دموکراسی» و دخالت نظامی در کشورها را به جای آن می‌نشاند، می‌گوید «مبارزه با تروریسم» و مردم بی‌دفاع روستاها و شهرها را آماج بمب‌ها و سلاح‌های خود می‌سازد.

ـــ حرکتی مرموز در حال شکل‌گیری است تا انحصار تولید سوخت هسته‌ای را در مراکزی با نام بین‌المللی و در پنجه چند کشور تثبیت کنند اما تجربه ۳ دهه ایستادگی موفقیت‌آمیز در برابر زورگویی ها و فشار آمریکا و متحدانش، ایران را به این باور رسانده که مقاومت یک ملت متحد و دارای عزم راسخ قادر است بر همه این خصومت‌ها فائق آید.

ـــ پند خیرخواهانه من به سیاستمداران آمریکایی این است که رژیم صهیونیستی تاکنون برای شما دردسرهای بیشماری داشته و شما را پیش ملتها منفور کرده است. به پیشنهاد ایران درباره همه‌پرسی بین فلسطینیان بیاندیشید و با تصمیمی شجاعانه، خود را از این گره ناگشودنی نجات دهید. از اخم قدرتهای زورگو نترسیم و به لبخند آنها دل خوش نکنیم و اراده الهی را پشتیبان خود بدانیم.

ـــ جهان در حال گذار از یک پیچ تاریخی بسیار مهم است و انتظار می‌رود که نظمی نوین در حال تولد یافتن باشد و لذا مجموعه غیرمتعهدها با حدود دو سوم  اعضای جامعه جهانی می‌تواند در شکل‌دهی آینده، نقشی بزرگ ایفا کند.

ـــ به شکست تجربه اردوگاه کمونیسم در دو دهه پیش و شکست سیاستهای به اصطلاح لیبرال دموکراسی که نشانه‌های آنان را در خیابان‌های کشورهای اروپایی و آمریکایی و گره‌های ناگشودنی اقتصاد همه این کشورها را همه می‌بینند، با چشم عبرت بنگریم. سقوط دیکتاتورهای وابسته به آمریکا و همدست رژیم صهیونیستی در شمال آفریقا و بیداری اسلامی در کشورهای منطقه را فرصتی بزرگ بشماریم. شرایط کنونی جهان، فرصتی شاید تکرار نشدنی برای جنبش عدم تعهد است.

ـــ پیشرفتهای همه جانبه کشور ما در ۲ دهه اخیر واقعیتی است که در برابر چشم همگان قرار دارد و رصدکنندگان رسمی مکررا به آن اذعان دارند. این همه اما در شرایط تحریم و فشارهای اقتصادی و تهاجم تبلیغاتی اتفاق افتاده است.

نکات مهم سخنرانی آقای «محمد مرسی» رییس جمهور دولت انقلابی مصر


ـــ آقای مرسی با تبریک به ایران برای میزبانی بسیار عالی این جنبش و تشکر از کوبا برای زحماتی که برای این جنبش کشیدند‬ از آقای بان کی مون‬ ‫برای حضور در این اجلاس‬ ‫تشکر ویژه نمود. وی همچنین ‫از مقامات عالی رتبه کشورها برای حضور در این اجلاس‬ تشکر ویژه کرد.

ـــ وی در مورد انقلاب مصر توضیحاتی بیان کرد که نشان دهنده چگونگی همبستگی و یکچارچگی برای انقلاب مسالمت آمیز مردم مصر و انتقال قدرت‬ و نیز ‫چگونگی مبارزه ملت محترم مصر برای رسیدن به آزادی‬ است.

ـــ مرسی ادامه داد: همه ما در مقابل چالشهایی قرار داریم‬. ‫ملت های فلسطین، مصر و سوریه در پی آزادی و کرامت انسانی هستند‬. ‫برخی از کشورهای جنبش با خطرهای وصف ناپذیر داخلی و خارجی از جمله تروریسم‬ و... ‫دست و پنجه نرم می کنند‬ و لذا ‫جنبش عدم تعهد باید نقش خودرا به نحو احسن در این موقعیت ایفا کند ‫تا این کشورها بتوانند از تمامیت ارضی خود دفاع و صیانت کنند‬.

ـــ وی همچنین با تمجید از شعار جنبش عدم تعهد‬ اعلام کرد که باید تمامی کشورها از این شعار حمایت کنند‬. وی ادامه داد: ‫مصر جدید بعد از انقلاب مبارک خود در 25 زانویه 2011 می خواهد بر اساس عدالت حرکت کند.

ـــ مرسی با اعلام اینکه نظام تک قطبی در جهان امروز دیگر قابل پذیرش نیست‬ افزود: ‫اصول چند گرایی و مدیریت روابط بین الملل باید بین کشورها رایج گردد.

ـــ وی همچنین با اعلام حمایت قاطع خود و کشورش از مقاومت فلسطین از شناخته شدن مستقل کشور فلسطین در سازمان ملل شدیدا حمایت کرد و تلویحا رژیم صهیونسیتی را غاصب خطاب نمود و با ابراز انزجار از اسراییل و اعلام اینکه این کشور موجودیت و اعتبار  رسمی ندارد با فرزندان مقاوم و مبارز فلسطینی اعلام همبستگی کرد که در همین حال محمود عباس رییس دولت خودگردان فلسطین با لبخندی صحبت وی را تأیید کرد.

ـــ مرسی همچنین با اعلام اینکه از بیانیه وزرای خارجه جنبش بسیار خرسند است ‫در مورد ملت سوریه نیز ابراز امیدواری نمود که این حوادث زودتر تمام شود. وی افزود: ‫برای سوریه آزاد آمادگی هرگونه کمکی را داریم و با ‫ابتکار عملی که در اجلاس مکه بیان کردیم الان هم میخواهیم که اعضا از آن طرح حمایت کنند چرا که معتقدم ‫خونریزی در سوریه به گردن همه ماست و ‫این خونریزی ها باید متوقف شود.

ـــ وی ادامه داد: باید در این جنبش همکاری هایمان را بسیار گسترش دهیم‬. ‫در مورد منع گسترش سلاح های اتمی نیز باید همکاری کنیم‬ چرا که برای تحقق ممانعت از گسترش سلاح های اتمی موانع بسیار زیادی هست‬ و من اعلام می کنم که درباره استواری برای رسیدن به خاورمیانه عاری از‬ ‫سلاح اتمی‬ ‫موضع مصر با ایران کاملا هماهنگ است‬.

ـــ مرسی با اعلام ‫مخالفت با انواع نژادپرستی و محدودیت زنان و فعالیت آنها‬ و اینکه مصر همواره برای تحقق آزادی ملتها فعالیت کرده و حمایت می کند، گفت: ‫مصر امانتدار شعار دفاع از منافع کشورهای عضو جنبش‬ ‫در سالهای گذشته‬ بوده و ‫امروز آمده ایم تا ریاست جنبش را تقدیم کشور دوست و برادر «جمهوری اسلامی ایران» نماییم‬ و ‫امیدواریم به نحو احسن در گسترش و کارآمدی آن بسیار فعال باشد‬. ما ‫باید برای مدیریت مشترک جهانی با هم همکاری کنیم‬، ‫باید از افراط و تفریط پرهیز کنیم‬.

ـــ رییس جمهور دولت انقلابی مصر در ادامه با ‫تشکر از ایران بخاطر این میزبانی عالی‬ گفت: ‫مایلم گزارشی از وظایف و فعالیتهای مصر در سه سال گذشته ارائه و طرح های مصوب در شرم الشیخ ارائه کنم‬. ‫بر اساس گزارش وارده تمامی فعالیتهای جنبش عدم تعهد بر اساس مواضع همه کشورهای عضو و در حوزه های اقتصادی و سیاسی و اجتماعی و... موفقیت داشته که این حاصل همکاری های مستمر اعضا بوده‬ است. ‫در این گزارش اسنادی وجود دارد که بیان کننده تلاش جنبش برای تعیین حق ملتها برای دستیابی به حقوق خود مخصوصاً مردم مظلوم فلسطین‬، ‫گفتگوی بین تمدنها و ادیان و مخالفت با تجارت انسان‬ و نیز مخالفت با سیاست های اقتصادی و تحمیل شده از سوی آمریکا‬ست که همین جا از تلاش های آقای «نلسون ماندلا‬» در این باره تشکر می کنم. ‫وی در پایان سخنانش با اعلام آمادگی همکاری صمیمانه با کشور برادر ایران‬، گفت: ‫من باور دارم ریاست ایران بر این جنبش بسیار موفقیت آمیز خواهد بود‬. ‫ملتهای جهان چشم امید به ما و ملتهای ما دارند‬.

ـــ رییس جمهور مصر در همین حال و در حالی که مورد تشویق بسیار زیاد حضار و خبرنگاران‬ قرار گرفته بود با ‫ادای احترام به دکتر احمدی نژاد و در میان ‬‫شور و شعف بین سران ریاست جنبش را به رییس جمهور کشورمان تحویل داد.


























تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۰۱
انتشار یافته: ۴
لا حول و لا قوه الا باالله
تابی جون ممنون از اطلاع رسانی سریع
برگزاری این اجلاس مشت محکمی خواهد بود بر امریکا و اسرئیل
واقعا تو شرایط فعلی، موافق و منتقد باید ضرورت وحدت ملی رو درک کنند. و بدونند خیلی ها چشماشون به این اجلاس و اخبارشه تا تاثیر خوشون به کشورها و انزوای ایران رو دوباره توی بوق کنند. لطفا کمکشون نکنید
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل