بازدید 2607

حاشيه‌هاي دومین روز نشست وزیران خارجه

کد خبر: ۲۶۸۸۷۱
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۱ - ۲۳:۰۷ 29 August 2012
دومین روز نشست وزیران خارجه کشورهای عضو جنبش غیرمتعهد ها با حاشیه هایی همراه بود.

به گزارش ايسنا پخش سمفونی اجلاس سران جنبش غیر متهد ها امروز ساعت 18:55 دقیقه عصر از شبکه اول سیما پخش شد.

علی اکبر صالحی وزیر خارجه کشورمان در دومین روز نشست وزیران خارجه عضو جنبش غیرمتعهد ها با همتایان خود در کشورهای عمان، جیبوتی، پاکستان، سودان، فلسطین، آفریقای جنوبی، مالزی، الجزایر، فیجی و کویت دیدار کرد.

هم چنین در حاشیه نشست وزیران وزرای خارجه دیگر کشورهای عضو دیدارهای دو جانبه با یکدیگر داشتند.

هر چه به نشست سران شانزدهمین اجلاس کشورهای عضو جنبش غیرمتعهدها نزدیک می شویم، بر جنب و جوش و تعداد خبرنگاران داخلی و خارجی برای پوشش رسانه ای این اجلاس افزوده می شود.

هم چنین با حضور علی سعیدلو، رییس ستاد اجرایی شانزدهمین اجلاس کشورهای عضو جنبش غیرمتعهدها از ده جلد کتاب با محتوای مباحث مربوط به غیرمتعهدها رونمایی کرد.

در میان رسانه هایی که برای پوشش این اجلاس به محل برگزاری آن آمده اند حضور رسانه های عرب زبان چشمگیر است.

هم چنین یکی از خبرنگاران رسانه های تصویری به دلیل مشکل قلبی و خستگی از سوی اورژانس مستقر در محل برگزاری اجلاس وزرای خارجه راهی بیمارستان شد.

در این میان برخی رسانه های خارجی از جمله سی ان ان که برای پوشش شانزدهمین اجلاس غیرمتعهد ها به ایران آمده اند، درباره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که قرار است نوامبر سال 2012 برگزار شود گزارش تهیه می کنند. خبرنگار این شبکه آمریکایی از خبرنگاران ایرانی درباره انتخابات آینده آمریکا پرسید مبنی بر این که "دوست دارید در انتخابات آمریکا چه کسی پیروز شود؟"

به گزارش ایسنا، خودروهای بمب گذاری شده دانشمندان شهید هسته یی کشورمان از روز نخست اجلاس در محل برگزاری آن توجه برخی از شرکت کنندگان را به خود جلب کرد اما در روزهای بعد شاهد توجه بیشتری از سوی وزرای خارجه و هیات های شرکت کننده در اجلاس بودیم.

هم چنین احمد نجفی از هنرمندان کشورمان با حضور در محل نشست وزیران برای تهیه و ساخت مستندی از شانزدهمین اجلاس کشورهای عضو جنبش غیرمتعهدها حضور یافت.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار