بازدید 2307

کشورهای «نم» می‌توانند به یک قطب تبدیل شوند

کد خبر: ۲۶۸۸۴۷
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۹:۰۲ 29 August 2012
جلیلی در دیدار با وزیر خارجه الجزایر با اشاره به سوابق مبارزات ضداستکباری مردم الجزایر بر نقش مهم این کشور در پیشبرد اهداف جنبش عدم تعهد تأکید کرد و گفت: کشورهای آزاد و مستقل در چارچوب جنبش غیر متعهدها می‌توانند با انسجام و و حدت به یک قطب جهانی تبدیل شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس، «مراد مدلسی» وزیر امور خارجه الجزایر در حاشیه نشست 2 روزه وزیران امور خارجه کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در آستانه اجلاس سران در تهران، عصر امروز با دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و گفت‌وگو کرد.

دکتر جلیلی در این دیدار با اشاره به سوابق مبارزات ضد استکباری مردم الجزایر بر نقش مهم این کشور در پیشبرد اهداف جنبش عدم تعهد تأکید کرد و گفت: کشورهای آزاد و مستقل در چارچوب جنبش غیر متعهدها می‌توانند با انسجام و وحدت به یک قطب جهانی تبدیل شوند.

نماینده مقام معظم رهبری در شورایعالی امنیت ملی با تبیین طرح دشمنان برای جلوگیری از بهره برداری کشورهای اسلامی و مستقل از فرصت‌های جدید فراروی ملت‌ها اظهار داشت: اعضای جنبش عدم تعهد باید در برابر دسیسه اختلاف افکنی دشمنان و برافروختن آتش منازعات طایفی و مذهبی، هوشیار باشند و با تجمیع ظرفیت‌های بالای خود انحصارهای جبهه امپریالیستی را در عرصه‌های مختلف بشکنند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی همچنین با تشکر از حمایت مستمر الجزایر از حقوق مسلم جمهوری اسلامی در برخورداری از فنآوری صلح آمیز هسته‌ای، اصرار ایران بر حقوق خود را در واقع دفاع از حقوق همه اعضای معاهده N.P.T و کشورهای مستقل دانست.

در این دیدار وزیر امور خارجه الجزایر نیز با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت و تحولات شمال آفریقا دخالت بیگانگان در امور کشورهای اسلامی را از موانع مهم پیشرفت و تأمین حقوق مردم عنوان و اظهار داشت: وحدت کشورهای اسلامی و تعامل آنها برای حل مشکلات داخلی می‌تواند توطئه‌های دشمنان را خنثی نماید.

وی ابراز امیدواری کرد که مناسبات کشورش با جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف گسترش یابد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار