بازدید 2788

توزیع پزشک در برخی استانها عادلانه نیست

کد خبر: ۲۶۷۴۳۲
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۱ - ۲۲:۱۶ 24 August 2012
نماينده مردم ارومیه گفت: گسترش پزشک تجاری در جامعه نشات گرفته از عدم توجه به جایگاه واقعی پزشک است.
 
عابد فتاحی، در گفت‌وگو با ایسنا، بابیان اینکه اهمیت کار یک پزشک در حفظ اخلاق پزشکی و جایگاه و شان پزشکی است، افزود: در هم آمیختن طبابت و تجارت، گسترش دید اقتصادی به بیماران و به دنبال آن بروز پزشک تجاری در جامعه همگی نشات گرفته از عدم توجه به ارزشهای واقعی پزشکی است.
 
وی ادامه داد: پزشکان باید بدانند که گسترش دید اقتصادی در عرصه پزشکی موجب دور شدن این قشر از جایگاهی است که جامعه برای آنها تعیین کرده است.
 
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی به جایگاه پزشک در ایران اسلامی اشاره و اظهار کرد: حکیم به معنای نگهدارنده و امانتدار جان و مال مردم است؛ در این کشور بويژه بعد از انقلاب با توجه به بهایی که به این قشر می‌دادند، همچنان شاهد جایگاه والای پزشکان نسبت به اقشار دیگر هستیم.
 
این عضو کمیسیون بهداشت مجلس در عين حال با انتقاد از عدم توزیع عادلانه پزشکان در برخی استانها افزود: در تنگنا بودن جامعه پزشکان به خصوص پزشکان عمومی از نظر مالی و به دنبال آن بروز مشکلات معنوی، تعرفه های پایین پزشک، برخوردهای نامناسب مردم با پزشکان به دنبال بروز برخی عوارض پزشکی، عدم بیمه بودن و در خطر بودن جان برخی پزشکان از جمله مشکلات حرفه پزشکی در جامعه کنونی است که نیازمند توجه اساسی است.
 
فتاحی دربخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 2200 پزشک در استان در حال فعالیت هستند، خاطر نشان کرد: این تعداد شامل 500 پزشک متخصص، 34 فوق تخصص و تقریبا 150 نفر مامای پروانه دار(بینایی سنج، شنوایی سنج، تغذیه و غیره) و مابقی پزشک عمومی می باشد.
 
رییس سازمان نظام پزشکی آذربایجان غربی همچنین از ارتقای خدمات پزشکی در برخی از شهرستانهای استان نیز خبر داد و اظهار کرد: تلاش داریم در شهرستانهایی که نیاز مبرمی به وجود پزشک فوق تخصص وجود دارد، به ارائه خدمات پزشکی بپردازیم که این کار موجب ارتقای حوزه سلامت در مناطق مختلف استان خواهد شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل