بازدید 21523
پایان دور پنجم مذاکرات ایران و آژانس:

ناکارتس: پیشرفتی نداشتیم/ سلطانیه: پیشرفت داشتیم

پنجمین دور مذاکرات فنی هسته‌ای میان ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، عصر امروز در حالی پایان یافت که هر یک از دو طرف اظهارنظرهای متفاوتی را درباره نتایج و دستاوردهای آن مطرح کرده‌اند. در حالی که آژانس اعلام کرده مذاکرات پیشرفتی نداشته، ایران قائل به وجود پیشرفت در مذاکرات است.
کد خبر: ۲۶۷۴۱۷
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۱ - ۲۱:۵۵ 24 August 2012
پنجمین دور مذاکرات فنی هسته‌ای میان ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، عصر امروز در حالی پایان یافت که هر یک از دو طرف اظهارنظرهای متفاوتی را درباره نتایج و دستاوردهای آن مطرح کرده‌اند. در حالی که آژانس اعلام کرده مذاکرات پیشرفتی نداشته، ایران قائل به وجود پیشرفت در مذاکرات است.

به گزارش «تابناک»، در پایان مذاکرات امروز ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، «هرمن ناکارتس»، از مقامات ارشد آژانس اعلام کرده، پیشرفتی در مذاکرات به دست نیامده است. با این حال، علی اصغر سلطانیه، نماینده ایران در آژانس از وجود پیشرفت در مذاکرات خبر داد.

«رویترز» ضمن بیان این خبر به نقل از ناکارتس نوشت: «مذاکرات امروز فشرده بود؛ اما تفاوت‌های مهم میان ایران و آژانس باقی ماند که جلوی رسیدن به توافق را گرفت».

این مقام ارشد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همچنین افزوده: «در اوضاع کنونی، ما برنامه‌ای برای ملاقاتی دیگر نداریم».

در همین حال، دیگر خبرگزاری به نقل از علی اصغر سلطانیه نوشته‌اند: «بی‌گمان در مذاکرات پیشرفت وجود داشته است».

سلطانیه در این باره گفته: «این موضوعی بسیار پیچیده است... موضوعات مربوط به امنیت ملی یکی از دولت‌های عضو آژانس، چیزی بسیار حساس است... اما باید بگویم که ما در حال حرکت به پیش هستیم».

مذاکرات امروز در حالی پایان یافت که پیش از برگزاری آن، یوکیا آمانو، مدیر کل آژانس نسبت به موفقیت آن ابراز تردید کرده و رسانه‌های غربی هم مانند هر بار، موج خبری گسترده‌ای را مبنی بر عدم موفقیت این مذاکرات به راه انداخته بودند.

ایران همواره اعلام کرده برنامه هسته‌ایش صرفاً برای مقاصد صلح‌آمیز است و در صورت تدوین چهارچوبی جامع و منطقی، حاضر است اقدامات لازم را برای رفع نگرانی‌های بین‌المللی در این راستا انجام دهد. با این حال، مذاکرات مقامات آژانس با ایران تاکنون در تدوین چنین چارچوبی ناموفق بوده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۰۰
انتشار یافته: ۳۳
ما باید این رو بپذیریم که موضوع کاملا سیاسی هست و از لحاظ فنی به نتیجه نخواهیم رسید .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۴
ما باید بپذیریم که یه قدم به عقب میتونه باعث شه که چندین قدم جلو بیافتیم!!!
تا ابد به مذکرات باید ادامه بدهیم بلکه این شیاطین سر عقل آیند که امر به محال است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۴
نه! اينجوري نميشه رفيق!
مذاكره تا ابد ادامه نخواهد داشت و روزي متوقف خواهد شد
بزرگي ميگفت همه جنگها وقتي شروع ميشن كه گفتگو ها قطع بشن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۴
یک نفر دم درب خانه شما ایستاده و میگوید اجازه نداری در خانه ات برق داشته باشی و تا زمانی که بخواهی برق داشته باشی نمیگذارم کسی به خانه ات رفت و امد کند . شما تا ابد میشینی باهاش مذاکره میکنی؟
این مذاکرات باید به نتیجه برسه و گرنه دودش به چشم هممون میره. من فکر میکنم یه دور دیگه از این مذاکرات تمدید بشه و اگه به نتیجه نرسه احتمال اینکه از گزینه نظامی علیه کشور ما استفاده کنند زیاد میشه. خدا همه ما رو عاقبت به خیر کنه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۳
+ دادم اما فکر نکن که ما از حمله میترسیم...
پاش بیفته جونمون را هم واسه ایران و اسلام میدیم...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۴
شکر خورده کسی به ایران حمله کنه.
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۲:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۴
اخوی اگه پای استقلال مملکتم در میون باشه از جنگ با بیگانگان بیزاری ؟ طوری صحبت نکنیم که بوی ترس به مشام برسه .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۴
هیچ گزینه نظامی رخ نمیده
اميد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۴
اين خارجي ها ثابت كرده ان كه به هيچ عنوان اهل مذاكره نيستند بلكه اهل باج گرفتن هستند و مذاكره را بيشتر ميخواهند براي فشار بيشتر و تحريمهاي بيشتر و ايران قبلا حسن نيت خودش را نشان داده و ديديم كه اروپايي ها و امريكا چطور با ما رفتار كردند پس دوست عزيز اين رو بدون كه ايران اگر بيايد و تمام فعاليتهاي هسته اي خودش را هم متوقف كند باز اونها خوي وحشي گريشون رو ول نمي كنن و يك طور ديگه به ايران فشار مي اورند و بهانه هاي ديگري مي اورند پس اين ما ايراني ها هستيم كه نبايد در برابر زور گويي انها كم بياويرم و مقاومت كنيم تا پيروزي و حرف هاي ناميدانه نزنيم بله قبول دارم سختيهايي هم داريم تحمل مي كنيم ولي اين را بدون كه اين كشورها هم دقيقا همين رو مي خوان اصلا اصل تحريم كردنشون هم همينه كه ما را تسليم كنند . ولي به حول قوه الهي و با همبستگي بين مردم ايران اين ترفندشون هم به خودشون برمي گرده
منم میگم باید یکی دوبار دیگه با اژانسیها باید بشینیم گپپ بزنیم نه باید روزانه باید باشون باشیم . با با ول کنین گور پدر کوچیک و بزرگشون اصلا محلشون نزارین اونا منت ما رو میکشن نه ما .اصلا مشکل خودشونه
تا زمانی که هدف آمریکا و غرب زورگویی و تحمیل باشد مذاکره به نتیجه ای نخواهد رسید چون ایران از حقوقش صرفنظر نخواهد کرد حتی اگر صد سال مذاکره کنند. درستش هم همین است که در مقابل زور تسلیم نشویم وگرنه باید همه چیزمان را به آنها بدهیم و بشویم برده آنها.
من نمیدونم منظور این آقای احمدی چیه!؟ ما باید از حق خود بگذریم چون ممکنه جنگ بشه ! حال فرض کن جنگ شد میترسی بمیری! همه میمیرند ، هر کس زودتر بمیره کمتر گناه میکنه و چه بهتر با عزت بمیری. اگر همین جدیت در مواضع رهبری نبود مطمئن باشید دبیر کل سازمان ملل پاشو ایران نمی گذاشت . این درسته نه اینکه از ترس جنگ وسختی خار و ذلیل بشی و هر دوره بازیچه دست یک ابر قدرت.
صرف نظر از همه زوایا ، این که نظرات طرفین متفاوته جای تامل داره !!
مگر میشود در یک مذاکره دوجانبه 180 درجه اختلاف وجود داشته باشد ؟؟
بهرحال یا ما نمیخواهیم به نتیجه برسیم با انها و با این رویکرد آنها نتیجه مورد نظر خود را که قانع کردن جامعه جهانی به جنگ با ایران است را به دست می اورند .
تا وقتی امانو سگ حلقه به گوش اینها است مذاکره یعنی اب کوبیدن در هاون است عزیران این را بفهمید.مذاکره فایده نداره .ایران محکم ایستادگی کند و بس.
به خدا خسته شدیم.
هیمشه حرفها و اخبار تکراری از و عین هم از این مذاکراتها می شنویم.
اگر غربیها کمی صداقت و نیت خیر خواهانه داشتند جای کمی امیدواری بود.ولی از قرار معلوم سر دشمنی اینها تموم شدنی نیست! به جائی نمیرسیم.
واقعيت ها را بايد باور كرد چه موضوع هسته ايى سياسى باشد چه فنى مسئولين كشور ما بايد راهى پيدا كنند كه به نحوى جلوگيرى از جنگ و لغو تحريم ها باشد چون ظرف كمتر از شش ماه پول ما صد در صد از ارزش افتاد و با توجه به افزايش قيمت ارزهاى خارجى هيچ واحد توليدى خصوصى نمى تواند ادامه توليد بدهد !؟ با توجه به اينكه بانكها نيز اگر وامى بخواهند به واحد توليدى بدهند با درصد هاى خيلى بالا ميباشد كه واحدهاى توليدى نمى توانند ان را برگشت دهند و از طرفى نيز اگر بر طبل جنگ بكوبيم كه مسلمأ شروع كننده ان ما نخواهيم بود با همه كشورهاى بزرگ كه نميتوانيم مقابله كنيم وبا توجه كه در تحريم اقتصادى هستيم بنابراين خيلى چيزهايى كه سالها پدرانمان زحمت كشيده ساخته اند از بين خواهد رفت بنابر اين به نظر من بايد مسئو لين ما بايد تا زمان باقى است از منظر حكمت و عزت و اقتدار راهى ديپلماتيك پيدا كنند به اميد سرفرازى همه ايرانيان
اگه یه کار کنید به پاسخ های قسمت نظرات بشه امتیاز داد ممنون میشم.
این یک چیز بدیعی است که مذاکره با باطل نتیحه ای ندارد و اصولا اگر هم نتیجه داشته باشد قطعا نتیجه خوبی نیست البته یا برای حق یا برای باطل.
ما هم میدانیم که داریم با باطل مذاکره میکنیم و نتیجه ای ندارد اما چاره چی است فعلا که زور باطل خیلی بیشتر از حق است و ما فقط همین راه را داریم آنهم فقط برای گرفتن وقت برای قدرتمندتر شدن.
به امید اینکه نتیجه اون چیزی باشه که برای کشور عزیزمون مفید واقع بشه و چیزی به سود کشورهای غربی نباشه
درحالت خوشبینانه اونها فشار تحریمهارو بیشترو بیشترمیکنن و گروه گروه مردم از بین میروند. من بخدا دچار افسردگی شده ام. دلم میخواد بمیرم . اصلا" دیگه نمیدونم خوشحالی و امیدواری چه احساسیه.نمید.نم چیکارکنم. خیلیها مثل من شدن . عاقبت چی میشه؟
به خدا خسته شدیم..خدایا کافی نیست؟
فراموش نكنيم نيت آژانس به عنوان بازوي عملياتي غرب، از همان ابتدا اعلام شكست در مذاكرات بوده؛ اما در عين حال ايران چاره‌اي جز ورود به اين مذاكرات ندارد و در صورتي مي‌توان جمهوري اسلامي ايران را موفق دانست كه به صورت فعالي با بهره‌گيري مناسب از رسانه‌ها و ظرفيتهاي ديپلماسي بتواند ماهيت چهره واقعي غرب را برملا سازد.
این نشان ضعف است وبه سادگی هر کسی می تونه به ان پی ببرد . وقتی اقای ناکارتس نماینده غرب می گه هیچ پیشرفتی نداشتیم معنایش اینه هیچ کدام از باچ خواهی های ما بدست نیامده . واین یک هجوم وتحت فشار قرار دادن طرف مقابل است . حالا طرف ایرانی از مواضع منفعلانه این مذاکرات را خوب تو صیف کرده معانیش اینه با این که در این مذاکرات هیچی حاصل نشده ولی به صرف اینکه مذاکره به بن بست نرسیده خوب است و این حداقل چیزی است که ممکن است ازیک مذکرات تکراری بدست اید. نماینده ایران اگر بخواهد همین طوری مذاکره کند هیچی بدست نخواهد اورد و سرانجام این نوع مذاکرات یا عقب نشینی است و یا شکست . بایستی نماینده ایران این حرف ناکارتس را تایید می کرد و می گفت هیچ پیشرفتی حاصل نشده تا بفهمند هیچ نگرانی از این که مذاکرات به شکست منجر می شود ندارد و این پیام را به انها خواهد داد که منتظر اینکه فقط ما عقب نشینی داشته باشیم نداشته باشید و این رویه می تواند تعادلی در مذاکرات ایجاد کند
من که چیزی از سیاست نمیدونم فقط میگم:
این کار اسرائیل بود که به آژانس فشار بیاره تا قبل از اجلاس بقیه کشورها رو نسبت به ایران جهت برگزاری اجلاس تحقیر کنه. شما بگید؟
مطمئن باش آمريكا وارد فاز نظامي نمي شه ، حاشيه خليج فارس را نگاه كن پر از ناوهاي جنگي آمريكاست ، اگر كمي شم نظامي داشته باشي مشخصه كه امكان نداره فعلا برنامه نظامي داشته باشه ، ضمنا آمريكا تا مطمئن نباشه موفق مي شه حمله نمي كنه كه اين هم امكانش خيلي بعيده
نتيجه اين جور مذاكرات از قبل مشخصه، هرنتيجه اي كه حاصل بشه اونها ميخان اعلام كنن كه نتيجه اي دربر نداشت، تا ايران را تحت فشار بيشتر بذارن
این مذاکرات به نتیجه نخواهد رسید چون درخواست های اژانس غیر منطقی و سیاسی است یا ما باید شرایط را بپذیریم و به درخواست اژانس تن دهیم که شاید منافع ما همین باشد و در غیر این صورت انها به هدف اصلیشان که ایجاد درگیری و جنگ است خواهند رسید
البته سلطانيه درست ميگه پيشرفت داشته ايم در سركارگذاشتن اونا و كجدارو مريض رفتار كردن و عملا همه چيزبنفع طرف ايراني تموم بشود
مطمئن باشین در صورت حل این مسئله بازم مشکل غربیها با ایران حل نمیشه.بازم تحریمها به بهانه های دیگه باقی میمونه.الان 33 ساله تحریم شدیم،مسئله هسته ای فقط 10 ساله مطرح شده.
مذاکره تا کی ؟اینها با پیش کشیدن مذاکره وبه شکست کشاندن آن قصد دارند از نظر روانی اقتصاد کشور را تحت تاثیر قرار دهند یک نگاهی به قیمت دلار وطلا بیاندازید
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی