بازدید 47852

درس‌هایی از شیطان که باید یاد گرفت!

از آنجا که کشورداری و سیاست‌ورزی در ایران، استاد و مدرس ندارد، اجازه دهید با استفاده از تجربه‌های شیطان بزرگ، کمی داستان سیاست بگوییم. شاید برای نخستین بار از شیطان درس‌هایی گرفتیم که برای دنیا و آخرتمان به کار آمد.
کد خبر: ۲۶۷۰۵۳
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۵ 22 August 2012

روند انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا درس‌های فراوانی برای آموختن دارد.

به گزارش «تابناک»، بر مبنای سخن بزرگان که «خذالحکمه و لو من اهل النفاق» و یا «اطلبوا العلم و لو بالصین»، کمی از تجربه‌های دیگران گفتن بد نیست، چهار درس از انتخابات آمریکا را بخوانید.

درس نخست: شیوه برخورد با رقیب

نزدیک ده روز پیش، میت رامنی، نامزد جمهوری‌خواه ریاست‌جمهوری در فاصله حدود سه ماه مانده به انتخابات، معاون خود را برگزید؛ «پل رایان»، عضو ۴۲ ساله کنگره آمریکاست. واکنش اوباما و بایدن و نیز طرفداران اوباما در مبارزات انتخاباتی به فرد معرفی شده جالب بود.

اوباما نخست به تعریف و تمجید از رایان پرداخت و او را مردی قابل احترام و مرد خانواده و سخنوری قهار دانست. اما به صراحت مرز تفکرات خود با دیدگاه‌های رقبایش را اعلام کرد و به برنامه‌ها و نه به شخصیت وی حمله‌ور شد.

جو بایدن معاون اوباما هم، با رقیب تازه نامزد شده خود تماس برقرار کرد و ورود وی به میدان رقابت را خوشامد گفت.

اما موضوع جالب، واکنش تیم تبلیغاتی اوباما بود که به سرعت در رسانه‌های خود به نقد برنامه‌های رقیب پرداختند و مشکلاتی را که در نتیجه آن برنامه‌ها پیش خواهد آمد، توضیح دادند.

این یک عقب‌ماندگی بزرگ برای ماست که تا زمانی که یک برنامه اجرایی و یا به مرحله اجرا بسیار نزدیک نمی‌شود، نمی‌توانیم آن را بررسی کنیم.

درس دوم: شخصیت یک معاون رئیس‌جمهور


رایان ۴۲ ساله از ۲۸ سالگی به کنگره پیوسته است و تاکنون هفت دوره عضو کنگره آمریکا بوده و هم‌اکنون افزون بر عضویت در کنگره، سمت رئیس کمیته بودجه مجلس نمایندگان را نیز دارد.

وی در دانشگاه، علوم سیاسی و اقتصاد خوانده است. در جوانی و در دوران تحصیل کارآموزی‌های خاصی را گذرانده و در برخی فعالیت‌های سیاسی مشارکت داشته و در تابستان در ماشینی به شکل زیر هات‌داگ فروخته است.


برای مقایسه و احتمالا تحقیق بیشتر اجازه دهید چند پرسش کوتاه مطرح شود.

ما در بیشتر دانشگاه‌های ایران، دانشکده حقوق و علوم سیاسی داریم و کمتر دانشکده اقتصاد و علوم سیاسی. موضوع واقعا نیازمند بحث و بررسی است؛ اما چه کسی و کی این کار را انجام خواهد داد؟

آقای رایان در دوران دانشجویی به عنوان کارآموزی در دفتر یک سناتور کار می‌کرده و یک دوره مفید به نام برنامه «Washington Semester» را نیز گذرانده است.

در این باره باید گفت، نخست این که در ایران مطلقا چنین دوره‌ای قابل تصور نیست. دوم آن که با عرض شرمندگی، علاوه بر اینکه کمتر نماینده‌ای پیدا می‌شود که بتوان از او چیزی آموخت، کمتر کسی هم پیدا شده است که به دنبال یاد گرفتن کار سیاسی باشد! چه بسیار آقازاده‌هایی که دوره ندیده و کارآموزی نگذرانده مدیر شده‌اند. کاش دست‌کم یک ترم تحصیلی از همین دوره‌های بالا را برای بسیاری از مقامات ما می‌گذاشتند تا مثلا مقدمات قانون، سیاست‌گذاری، اقتصاد و یا کسب و کار را یاد بگیرند!

جالب این است که در آمریکای مرفه قرن بیست و یک، نامزد معاونت ریاست جمهوری در دوران دانشجویی برای درآوردن خرج خود هات‌داگ می‌فروشد و در ایرانی که تازه در آغاز راه توسعه و پیشرفت است، نسل سال‌های اخیر چنین کاری را نمی‌پسندد.

بخش بد‌تر داستان این است که ما حتی در میان مدیران درجه اول تا دوم و سوم کشور و به ویژه در میان آنانی که به تازگی به جایی می‌رسند، کمتر کسی را داریم که تجربه کار و کاسبی را داشته باشند. شاید اگر کمی تأمل کنیم، بپذیریم که ذهنی که به جای دخل و خرج، تنها برای خرج تصمیم گرفته است، بیمار بار خواهد آمد.

مسأله مهم دیگر آن که کسی قصد معاونت ریاست‌جمهوری را دارد که سابقه قانون و برنامه نوشتن داشته باشد؛ به این ترتیب، آیا می‌شود پذیرفت کسی را که سابقه قانون یا برنامه نوشتن را ندارد، به پست‌های حساس گمارد تا برای همه چیز یک کشور قانون بنویسد؟

درس سوم: هزینه‌های انتخاباتی

سه‌شنبه این هفته رویترز در مطلبی، چکیده صورت‌حساب و منشأ هزینه‌های نامزدهای انتخاباتی را منتشر کرد. این آمار به نقل از کمیسیون فدرال انتخابات آمریکا و تا تاریخ آخر ماه جولای داده شده است.

این شفافیت نشان می‌دهد که چه کسانی طرفدار رئیس‌جمهوری چه کسی هستند و برای آن هزینه پرداخت می‌کنند. اطلاعات جالبی را می‌توان در لینک‌های زیر به دست آورد. اینکه مثلا فلان بازیگر سیاهپوست، یک میلیون دلار به اوباما داده است و فلان دلال ثروتمند و یا صاحب قمارخانه‌ها و یا طرفداران شهرک‌نشینان صهیونیست از چه کسی حمایت می‌کنند.

http://www.reuters.com/article/2012/07/21/us-usa-campaign-money-wealthy-idUSBRE86K04S20120721

http://www.reuters.com/article/2012/08/21/us-usa-campaign-money-wealthy-idUSBRE87K0HR20120821

مجلس هشتم در اواخر دی ماه سال گذشته با بررسی فوری طرح شفاف‌سازی هزینه‌های انتخاباتی مخالفت کرد. فعلا هم از بررسی این طرح در مجلس خبری نیست و معلوم هم نیست که قانون چگونه نوشته شده است و آیا به انتخابات سال آینده می‌رسد یا خیر؟!

جالب این که افغانستانی‌ها هم به دنبال تصویب چنین قانونی هستند و بعید نیست آنها زودتر از ما به نتیجه برسند.

http://www.bamdad.af/dari/text/story/1854


درس چهارم: انتظارات از منتخب


یک نظرسنجی که به طور مشترک توسط رویترز و مؤسسه ایپسوس انجام شده است، نشان می‌دهد که بهای بنزین از اهمیت کمی در ارزیابی عملکرد اوباما برخوردار است.

گفته می‌شود، آمریکایی‌ها به این دلیل که گمان می‌کنند اوباما نمی‌تواند به لحاظ عملی بر بهای بنزین تأثیر چندانی بگذارد، در این مورد بر وی سخت نمی‌گیرند؛ به عبارت دیگر، مردم آمریکا پذیرفته‌اند که تعیین بهای بنزین دست رئیس‌جمهورشان نیست و بنابراین، بهای بنزین تأثیر کمی در نامزد منتخب آن‌ها خواهد داشت و بیشتر به عملکرد وی در حوزه بیمه و اشتغال تمرکز خواهند کرد.

شاید بدمان بیاید، اما سیاستمداران ما باید یاد بگیرند به اندازه اختیاراتشان قول بدهند، طرح بدهند و ادعا کنند و در مقابل مردم هم لابد باید در چهارچوب همین اختیارات از فرد مورد نظرشان انتظار داشته باشند.

در ایران، نماینده مجلس می‌خواهد گاهی نقش شهردار شهری کوچک، گاهی نقش رئیس‌جمهور، گاهی نقش وزرا و حتی گاهی نقش فرمانده کل قوا را هم بازی کند. شرح رفتار دیگر سیاسیون هم به جای خوبی ختم نخواهد شد اما لازم است همه به اختیارات خود و دیگران و توقعاتی که از آن‌ها دارند، یک بار دیگر بیندیشند.

برقراری عدالت یک مثال معروف است. تنها بخشی از عدالت، مثلا عدالت توزیعی در دست رئیس‌جمهور است. به همین دلیل، نه رئیس‌جمهور می‌تواند وعده بریدن دست دزد‌ها را بدهد و نه مردم باید چنین انتظاری از وی داشته باشند. رئیس‌جمهور تنها می‌توانست و باید به فکر این باشد که قانون و سیستمی را ایجاد کند که از این پس دزدی نشود. عدالت در معنای بریدن دست دزدهای سابق، وظیفه و اختیار کسی دیگر است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۴۶
انتشار یافته: ۲۵۸
تابی جون دستت درد نکنه ... اما دیگه خیلی دیره. فرهنگ توهین به اشخاص توسط سایت های نظیر ....... بسیار عالی پیریزی شده و این نوع رفتار در همه سطوح جامعه خودنمایی می کند.
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۱
به نظرم که حتی ( با تاسف این جمله را میگم) اخلاق را هم از آنها باید آموخت.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۱
آقا کسی نگفته آمریکایی ها در داخل مملکت خودشون خیلی بد هستند. اما جون مادرت رفتارشون با کشورهای دیگه چه رفتاریه؟ کاپیتولاسیون چه معنی داره؟ پایگاه نظامی برای چه؟ از هر دیکتاتوری توی منطقه ما با چنگ و دندون حمایت میکنه برای چی؟ این ها رو کمی مرور کنیم بعد بیایم از آمریکایی های اتو شده و خوش تیپ در انتخابات ریاست جمهوری صحبت کنیم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۱
قبول کنید که ما هم اگر قدرت اقتصادی و نظامی آمریکا را داشتیم همیان کارها را میکردیم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۱
آخه آقایی که میگی کاپیتالسیون و بقیه چی میشه. آخه کی میخواهید یاد بگیرید. اول ببین موضوع بحث چیه بعد حرف بزن. بابا طرف داره به ما یاد میده که چطور با هم حرف بزنیم و رفتار کنیم. حداقل با هم وطن خودمون.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۲
عزیزم، اینها اینجوری عمل کردن که حالا تونستن این قدرت نظامی و اقتصادی رو پیدا کنن.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۲
دوست عزیز ناشناس که گفته اید:"قبول کنید که ما هم اگر قدرت اقتصادی و نظامی آمریکا را داشتیم همیان کارها را میکردیم."
شاید همین نوع رفتار و نگرششان باعث قدرت اقتصادی و نظامی آنها گردیده باشد که البته به نظر بنده همینطور هم هست. چون فکر هاست که توسعه و بزرگی ایجاد میکنه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۲
عزیز من کاپیتولاسیون هم برای ملت خودشونه اصلاً دلشون برای مردم خودشون کاملا می سوزه مثلا اگر ایران هم در بسیاری کشور ها می تونست از قانون کاپیتولاسیون برای اتباع خودش استفاده کنه بد بود؟اونوقت به جرم های واهی اتباع مارو می تونستن در کشورهای مختلف مجازات های الکی کنند و حتی اعدام های معنی دار.کاپیتولاسیون نباید از سر سلطه و اعمال فشار بر کشور دیگه باشه مثل اونی که در زمان شاه بر ما اعمال می شد بد بود اما نوع حقوق بین المللش زیاد هم بد نیست . این نمیشه که زائر نا آشنای ما به حقوق عربستان به خاطر جرمی که در کشور خودش فقط مجازات اخم و تشر زدن داره ناگهان اعدام بشه.
علي زاد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۲
كاش ما هم يه كاپيتولاسيون داشتيم ديگه هيچ كشوري هم وطن هامون رو نمي تونست خروار خروار اعدام كنه! مخصوصا" اين عربهاي حاشيه خليج فارس!!! در ضمن اول ببين صحبت راجع به چيه بعد نظر بده كي مي خوايم يا د بگيريم الله اعلم!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۲
آمریکاییها و اصولا غربیها اشدا علی کفار و رحما بینهم را خوب رعایت و پیاده میکنند بر عکس ما که اشدا علی بینهم رحما علی دیگران هستیم.
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۳
اونا برنامه ريزي شده و قدم به قدم و از نظر كارايي فرد مورد نظر انتخاب مي كنن و ما برحسب فاميل و پارتي بازي
قابل تامل و قابل قبول
آخ گفتی...
خلایق هرچه لایق مردم با سواد و با فکر  مدیران اهل تفکر هم میخواهند و مردمی که هنوز شیشه ماشین را در پشت چراغ قرمز پایین میدهند و اب دهن به بیرون پرتاب میکنند حقشان بیشتر از این اقازاده ها نیست.. رییس جمهور و مدیر و قاضی و وکیل غیره که از فضا نمی ایند از دل همین مردم با این طرز تفکرند
پاسخ ها
حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۱
احسنت که گل گفتی
متاسفانه ما در خوبی خود بد هستیم و اونا در بدی خود خوب
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۱
اصلاح جامعه از بالا شروع ميشه مديران با اعمالشون فرهنگ سازي ميكنن
آریا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۲
خجالت بکش
ما نژاد آریایی هستیم!!!
ناشناس
| United Kingdom |
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۲
كدوم نژاد ؟؟ تاريخ پر از حمله اقوام مختلف به اين كشوره . مغولا ، عرب ها ، ...... اينقدر قاطي پاطي شديم كه نژادي باقي نمونده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۲
اصلاح جامعه از بالا شروع میشه همچنان که قرآن در سوره مومنون در مورد اعزام موسی به سمت فرعون میگوید و نه قوم بنی اسرائیل
2- اونا قوانین بسیار مدون و پیشرفته ای دارن که دائما در حال تکمیل است
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۲
آقای آریایی . چه گلی از این آریایی بودنت به سرت زدی که بهش افتخار می کنی؟
فعلاً می بینی که نژاد های خیلی ضعیف تر و چند رگه از توی آریایی _اگر باشی) توی همه چیز جلو ترند
سعید
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۲
از آدمایی که نژاد پرستن انقده بدم میاد. آدمیت به فرهنگ و ایمانه نه به نژاد...!
محسنی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۲
جناب ناشناس کاملا برعکس گفتی
اصلاح جامعه کاملا از پایین شروع میشه
این مدیران از فضا نیومدن . همین افراد جامعه هستند. اگر افراد جامعه اصلاح شوند جامعه هم اصلاح میشود
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۲
قربونت ما نژاد آریا هستیم ولی آیا کارهایمان نیز به نیاکانمان شبیه است .نباید همیشه بگیم ما چی بودیم کمی بگیم الان چی هستیم فکر کنم بهتر است
ناشناس
| United States |
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۲
این آقایی که گفت آریایی داشت مسخره میکرد و از علامت گذاری حرفش معلومه!

در ضمن فرهنگ سازی در جوامع باز از پایین شروع میشود ولی در جوامع بسته از بالا باید باشد. برای مثال در کشوری که شبکه های تلویزیونی همه دولتی هستند، این دولت هست که باید تصمیم بگیرد چه فرهنگی را در جامعه جا بیاندازد.
وحید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۲
مطمینا در جامعه کنونی ما اصلاح باید از بالا به پایین باشد ، مگر نه اینکه امیرالمومنین فرمودند "مردم به کیش حاکمانشلنند" . پس باید ریشه این نابسامانی ها و تجملگرایی ها را در مسئولین دنبال کرد،و این مطلب هرگز بدین معنا نیست که مردم بی تاثیرند بلکه مردم هم باید با عملگرایی و همچنین نظارت مستمر بر مسوولین به گشایش این مسئله کمک کنند.تا به فضل خدا بتونیم همه دست به دست هم ظهور منجی عالم رو نزدیک تر کنیم
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۲
آقای محسنی جامعه سر خود از پائین درست نمیشود باید از بالا با فرهنگ سازی جامعه را درست کرد. مهمترین موضوع آموزش و پرورش هر جامعه هست که اگر درست بنا بشه مثل صاف کردن مسیر یک جوی اب میمونه که دیگه خودش راهشو پیدا میکنه
الهام
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۳
سلام
نظر من ربطی به موضوع اصلی نداره.فقط میخوام بگم هرچقدر پاسخ ها به نظر این دوست ناشناسمون بیشتر میشه,نظرات کامل تر و جامع تر میشن که نشون میده فرهنگ گفت و گو چقدر مهمه و باعث پیشرفت و تکامل میشه که متاسفانه تو جامعه ما خیلی کم بهش پرداخته میشه.
ممنون
خیلی چیزهای دیگر هم می توان یاد گرفت اگر سرمان را از زیر برف بیرون بیاوریم
اگه این قوانین را شیطان تصویب کرده . چه شیطان خوبیه . اینجا هر نماینده و هر وزیر و هر شهردار و هرچی مدیره هزاران وعده وعید دروغ میگویند و هیچ ککشون هم نمیگزه
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۱
آخ گفتی دمت گرم همیشه موفق باشی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۲
شیطان هیچوقت خوب نبوده و نیست.
شیطان اگه ظاهرش مثل باطنش زشت باشه که نمیتونه روی امثال شما مسلط بشه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۲
اونها شیطان هستند، اما وجدان کاری دارند، دروغ نمیگن، اخلاق اجتماعی دارن، قانونمدار هستند، حق همدیگرو پایمال نمی کنن....
اما ما شیطان نیستیم و دروغ میگیم، دزدی می کنیم، سر همدیگه کلاه میذاریم، ریا می کنیم، پارتی بازی می کنیم، تظاهر می کنیم، ....
گیج شدم!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۲
اين رسانه ها هستند كه اجازه نمي دهند كسي دروغ بگويد و اگر دروغ بگويد به قدري رسوا مي شود كه حتي در كشور ژاپن ممكن است كار به خودكشي انجامد زيرا تا آخر عمر نمي تواند سرش را بالا بگيرد و همه مي دانند كه او دروغ گوست.
سید روح اله
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۲
یک مثال برای این موضوع میزنم،امریکا و اسرائیل مثل دردهایی میمونند که روزیشون از دزدی اموال دیگرانه ولی وقتی چیزی میدزدند خودشون باهم عادلانه و برادرانه تقسیم میکنند.این طور نیست؟!
آناهیتا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۳
سید روح اله خان! اونا هر چی که باشن به خودشون خیانت نمی کنن. مسئولین و مردم ما همین طرز رفتارو برخوردو باد بگیرن, خیلی هنر کردن. این مقاله خیلی خوب به این موضوع پرداخته. شما هم اون عینکتو بردار درست به جامعه ایرانی و آمریکایی نگاه کن
جون مادرت از این شوخیها نکن والا.......................
حرف حق جواب نداره
به نکات بسیار جالبی اشاره فرمودید .
تحليل خوبي بود.اي كاش گوش شنوا هم باشد.
ای آقا!!! چیمون رو حسابه که این یکی؟
Afarin
منظور از دزد کسانی بوده که از بانکهای دولتی پول گرفته و پس نمیدهند
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۲
نه منظور خود بانک ها هستن که بجای وارد کردن پول به تولید دلالی میکنن تو کشور اونا بانک ورشکست میشه از دست مردم تو کشور ما مردم ورشکست میشن از دست سود (ربا) بانک ها (وام میدن 34% بهره میفهمی یعنی چی)
تابي جون !
همين روزاست كه فيلتر شي !!!!!!
یک کلام در جامعه عقب مانده تر زندگی می کنیم
اونا 400 ساله كار دموكراسي مي كنن
پاسخ ها
سید
| Australia |
۰۴:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۲
ما هم با ادعای 5500 سال فرهنگ خودمونو گول زده ایم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۲
بله و در این راه میلیون ها نفر از مردم نقاط مختلف جهان (ژاپن، ویتنام، افغانستان و عراق و پاکستان و...) رو به طور مستقیم و غیر مستقیم به خاک و خون کشیدند.
مرگ بر امریکا به خاطر این همه جنایت و کثافت کاری هاشون.
توی خیلی چیزهای دیگر هم باید از اونها یاد بگیریم . الکی ابر قدرت نشده .
ma dar iran az enke ya nafar kaare dass foroshi dashte bashe hata be hamsaya o ham zan namidann .......
مرگ بر آمريكا با همه تكنولوژي و پيشرفتش !!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۱
تا افرادی مثل تو تو این مملکت باشن، ما همین کشور عقب مونده جهان سوم باقی خواهیم ماند
مینا
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۱
برو بابا
به چی فکر میکنین شماها؟!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۱
میشه لطف کنی ایران مارو ترک کنی؟
زبان سرخ
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۱
یه نگاه به اسم این بنده خدا بندازید بعد منفی بدید.
انگار توی سایت تابناک فعل معکوس خیلی هم کاربرد نداره
Douman
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۲
ما با سیاست های جهانخوارانه آمریکا مشکل داریم با کارای درستشون که مشکل نداریم
مشکل اصلی و حل نشدنی ما با اسراییل لعنتیه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۲
از این همه نظر منفی فهمیدم که خیلی ها الکی منفی می زنند و اصلا حواسشون نیست طرف داره شوخی میکنه!
البته من با مرگ بر امریکا صد در صد موافقم ولی نه به خاطر تکنولوژی و پیشرفت بلکه بخاطر جنایتکار و زورگو بودن سران کشورش.
ایرانی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۲
میشه شماهایی که اینقدر عاشق غرب هستید کشور ما رو ترک کنید!
مرتضي
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۲
فعل معكوس بيشتر توي برره جواب ميده !
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۳
ما حتی باید نکات مثبت جامعه اسرائیل که در حال حاضر بزرگترین دشمن اسلام و کشور ماست رو هم بررسی کنیم
با سلام،
براي اينکه مسلمان واقعي باشيم، اي کاش از فرهنگ ملل ديگر مثل ژاپن ، اروپا و امريکا احترام به قانون ، تلاش و پشتکار، صداقت ، اخلاق و مرام ، وفاي به عهد ،‌راستگويي ، اجتناب از تملق و چاپلاسي و بسياري ديگر از محاسن و مکارم اخلاق را که در دين ما وجود دارد ولي ديگران به آن عمل مي کنند، را بياموزيم.
گل گفتی....!

واقعا چقدر خوی میشد اگه اینارو یاد می گرفتیم....
بله.درسی باشد برای ما که ادب از شیطان بیاموزیم!
پاسخ ها
amir
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۱
ما همه رو شیطان میدونیم! کاش به خودمان هم توجه میکردیم!
پدر شیطان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۴
ما ایرانیها دست هر چی شیطانه از پشت بستیم...
شیطان باید جلوی ما لنگ بندازه....
به راستي چرا بايد آمريكا در همه چيز اول باشه ؟
قدرت نظامي ؛ ورزش ؛ توليد علم و فن آوري ؛ اقتصاد و ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۱
چرا نباشد؟ مسیر پیشرفتشان را یافته اند و با سرعت جلو می روند
ِِDouman
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۲
چرا نباشد؟
چون همه چیزشون با خودشون مشخصه
تو هر زمینه متخصصین کار می کنند
تو ایران تا دلت بخاد مدیر غیر متخصص داره کار میکنه
نگاه کنید به سابقه چند تا مسئول حال حاضر در ایران مسئولیتشان هیچ ربطی به هم نداشتن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۲
اونا ازاول شروع نکردند و راه انگلیسیهارو رفتند
استعمار کردند ، زن و بچه های مردم رو کشتند و منابعشون رو غارت کردند ، تو جنگ جهانی هم نه تنها اسیب ندیدند ، بلکه بشدت پیشرفت اقتصادی کردند
علم و فناوریشون رو هم که مدیون بقیه ی کشورهاند مخصوصا ایران ، زمین هاشون هم بشدت حاصلخیز و مناسب .... بهترین نفت جهان رو هم دارند و ....
مجید شایان
| United States |
۰۷:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۲
دلیل پیشرفت آنان در کار، کار، همکاری، و صداقتشان است، هم در دوستی و هم در دشمنی صدیق هستند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۲
هر انسانی که برنامه ریزی کند، تلاش کند نتیجه تلاش خود را خواهد دید چه مسیحی چه مسلمان و چه بی دین. امریکا و سایر کشور ها هم از این قاعده مستثنی نیستند. اینکه سیاست خارجی امریکا قدرت نمایی است چیز دیگری است باید ابر قدرت بود و بعد دید آیا می توان قدرت نمایی نکرد یا نه
امیر
| United States |
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۲
دوست ناشناس، آمریکا تا جنگ جهانی دوم سرش تو لاک خودش بود و در حال پیشرفت پس بر عکس این که میگین از همون اول و بخاطر اصول درست پیشرفتش رو شروع کرده بود و ربطی به دخالت در کشورهای دیگه نداره و فقط بعد از جنگ جهانی دوم بود که سیاست پلیس جهان بودن رو انتخاب کرد. بهر حال ما هم با همین یکذره قدرت از ونزوئلا تا لبنان و عراق و سوریه و افغانستان و ... وارد کار شدیم، خدا میدونست اگه قدرت و پول اونها رو داشتیم چیکار میکردیم!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۲
ما تا نوك دماغمون بيشتر نمي بينيم
ولي وسعت ديد اونا جهانيه
Afarin
درود .
با تشکر
متن پر محتوا و سراسر آموزنده بود. ممنون
پس اونا هم یه چیز مثبت داشتن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۲
نه عزیزم اونا خیلی چیزای مثبت دارن که ما نداریم و اگه غیر از این بود حالا اونام مثل ما عقب مونده بودن اونا مثل ما اقازاده ندارن . دروغگو ندارن . چاپلوس ندارن . ظاهرالصلاح ندارن . ریاکار ندارن چون برای اینکار بهشون پیت و مقام نمیدن
قربون ادم چيز فهم.....
ممنون که کسی پیدا شد یک حرف حساب را بازگو کند انشا الله مسئولین وقت پیدا کنند که این مطالب را بخوانند و به تصویب برسانند و با تصویب بدانید که خیلی چیزها عوض خواهد شد .
پاسخ ها
داود
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۳
مطمئن با ش با تصویبش هم هیچ چیز عوض نخواهد شد.
برسی جالبی بود کاش
کاش و بازم کاش
افرین
سلام
بسیار عالی بود فارغ از اینکه دوست داشتم نام نویسنده متن یا گزارش را بدانم آفرین به نویسنده گزارش، مورد سوم بسیار مهم بود امیدوارم اگر در این مورد مجلس محترم بی توجهی نمودند رهبری مستقیم وارد عمل شوند و دخالت کنند چرا که روشن شدن محل این حمایتها روشنگر تفکر واقعی سیاسی و حتی اقتصادی هر سیاستمدار خواهد بود و قبول و عدم قبول هر حمایتی با توجه به پاک بودن منبع آن پاک بودن آن حزب، تشکیلات و یا شخص مستقل را نشان خواهد داد.
پاسخ ها
داود
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۳
روشن شدن تفکر واقعی سیاسی و اقتصادی هر سیاستمدار وقتی خوبه که جناح رقیب بعنوان انتقام از اون استفاده نکنه و قابلیتهای اشخاص به خاطر تفکرات سیاسیشون نادیده گرفته نشود
چه عجب!
تو ایران هیچی به طور شایسته سر جای خودش نیس
عالی بود دستتون درد نکنه چیز های خوب را باید حتی از دشمنان آموخت
می تونید همه اینارو تو یه جمله خلاصه کنید که اونا حزب دارند ما نداریم!
این درس را کی باید یاد بگیرد؟
احسنت
آره دیگه، اینم از مملکت اسلامی ما!!!!
کی اهمیت میده؟!!!
خب قبول، درسته که اونها به نوعی از ما متمدن ترند، اما هدف نویسنده مقاله از این همه مقایسه و سرکوفت زدن در خلال انتقاد(!) چیه؟ خیلی هم سیاه نمایی نکنید تو ایران خودمون هم شاید کم باشن ولی داشتیم و داریم بزرگانی رو که خودساخته هستن و با سختی زندگی کردن. من خودم منکر خیلی از اشکالات تو سیستم خودمون نیستم، ولی با خوندن این مقاله بیشتر احساس ضعف و خود کم بینی به یک ایرانی دست میده! اونها باید به این درجه از قانونمندی و اخلاق اجتماعی رسیده باشن چون ملتی بودن که هیچ وقت تحقیر نشدن، جنگ بهشون تحمیل نشد، و تو تاریخ خودشون هیچگاه تحریم و استعمار رو تجربه نکردن. اگه با این دید به قضیه نگاه کنیم و خودمون رو منصفانه به نقد بکشیم راه رشد رو توسعه رو برای خودمون باز کردیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۱
عزيز من مشكل ما از تحقير شدگي نيست. مشكل ما از اينه كه خيلي هم بزرگ نيستيم. اما خودمونو بزرگمي‌بينيم. واقعاً تو چي بزرگيم يه ذره فكر كن؟ من فكر كردم نه تو اقتصاد نه تو سياست نه تو اخلاق، آره يافتم. تو ادعا. ملتيكه تحقير شده باشه اين همه ادعاش گوش فلك را كر نمي‌كنه بخدا. بايد بپذيريم كه خيلي چيزها را نداريم و بعد برويم دنبالش تا كسبش كنيم. وگرنه با حلواحلوا دهن آدم شيرين نميشه با ياد دوران گذشته هم ما به جايي نمي‌رسيم.
علی
| United States |
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۱
بهتره اول کمی تاریخ بخونید بعد اظهار نظر کنید. بخصوص در خصوص جنگ بریتانیا و آمریکا
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۱
عزیز جان امریکا مدت ها مستعمره انگلیس بوده ، کلی هم جنگیدنو کشته دادن بابتش !
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۱
ببین میدونی چرا از ما خیلی جلوترن؟چون چندین برابر ما زحمت میکشن.به خاطر خودشون زیرآب یکی دیگه رو نمیزنن وگرنه خیلی اونام جنگ کردن و خیلی سختی کشیدن
محمد مظفري
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۲
مگر به ژاپن حمله نشد ؟ مگر ژاپن در جنگ جهاني ببمباران اتمي نشد ؟ مشكل مملكت ما اينه كه قانونمون ناقصه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۲
دقيقاً شديدترين نوع استعمار توسط انگلستان تو آمريكا بوده حتي آمريكاييها حق نداشتن آهنگري بكنن مبادا از اين طريق اسلحه ايي ساخته نشه لطفاً بيشتر مطالعه كنيد.
محسن
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۳
لفظ استعمار مشترک لفظی است مثلا ماهیت استعمار انگلستان درخصوص امریکا وهندوستان وافریقا فرق می کند
مانند زیردست بودن پسر وکارگر وبرده که مسلما زیردست بودن هرکدام فرق می کند
امریکا برای انگلیس مانند پسر بود چنانچه کانادا واسترالیا هنوز هستندوهیچ مشکلی باپدرروباه پیر ندارند
حتی استعمار هند به شدت غارتگری استعمار افریقا نبوده است
با اینکه گفتید:
" کمتر کسی هم پیدا شده است که به دنبال یاد گرفتن کار سیاسی باشد " موافق نیستم.
خیلی ها هستن که علاقه مند به کار سیاسی هستن ولی کوچکترین فضایی برای رسیدن به هدف نمیبینن. این همه دانشجوی علوم سیاسی داریم؛ خیلی هاشون اگه فضای مناسب داشته باشن با علاقه دنبال یادگیری هستن.
واقعاً الان کدوم یک از رجال سیاسی ما، از طریق کنکور وارد دانشگاه شده اند و علوم سیاسی خوندن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۲
شما بگو همشون وارد دانشگاه شدن و علوم سیاسی خوندن . از کدوم استاد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
متاسفانه ما فقط بلدیم به دشمنانمون مرگ ..بفرستیم یا مسخرشون کنیم یا احمق بدونیمشون و... و متاسفانه خودمون از همه عقب تریم..
خیلی جالب بود. ممنون.
مقاله بسیار قشنگی بود ،وقتی میخوندم یاد آیه ای از قرآن افتادم که میگه «مبادا دشمنی با گروهی شما را به بی عدالتی با آنها مواجه کند،عدالت کنید که به تقوا نزدیکتر است»(سوره مائده) به نظرم نویسنده،عدالت رو درمورد دشمن رعایت کرده بود و این جای امیدواری داره تا سیاسیون ماهم که ادعای دینداری دارند به این آیه عمل کنند و درمورد دشمن عدالت رو رعایت کنند و درموردش اغراق و سیاه نمایی نکنند که این کارشان دروغ محضه .
خیلی جالبه من همیشه سایتو بازدید میکنم.بندرت و خیلی کم اتفاق میفته که یه مقاله خوب مثل این بخونم.بهترین راه رهایی از افراد نالایق.اصلاحات اجتماعی فرهنگی سیاسی هستش.همین وبس.
نظر من اینه که ما خودمون در ایران بهترین سیاست رو داریم در کشورمون و اگر همین سیاستها رو نداشتیم بدانید که فقر و تنگدستی در کشور غوغا میکرد.
تابناک جان نظرات منو سانسور نکن.افرین
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۲
چرا فقر و تنگدستی باید در ایران با این همه منابع طبیعی غوغا کنه؟ اینو به شما میگن تا به نون خشک راضی باشی !
در جواب سایه
بله درست است که ما بزرگان خود ساخته ای داشته ایم و داریم و خواهیم داشت ولی آیا برای اداره یک کشور باید به سراغ افراد خود ساخته رفت و با کدام فازمتر تشخیص داد که این فرد خود ساخته است و کی از خط خود ساختگی خارج میشود این سیستم است که باید درست باشد مانند آمریکا و اروپا نه افراد میدانید ما چقدر چوب افراد خود ساخته را میخوریم .
سلام تابي عزيز به عنوان يک خبرنگار که مدتها خبرهاي مجلس و نمايندگان ملت را مخابره کرده ام و با بسياري از آنها نيز از نزديک مراوده داشته ام متاسفانه بايد بگويم بسياري از نمايندگان محترم ما از حداقل سواد سياسي اقتصادي واجتماعي برخودارند و حتي از ساده ترين مسائل سياسي و بين المللي بي اطلاع هستند تا چه رسد به قانون تاسف بار است بگويم گاهي سطح صحبت برخي اقايان در مصاحبه ها انقدر پايين است که بسياري از خبرنگاران ناچارند با دانش خود حرفهاي اقاين را پر و بال دهند تا قابليت مخابره شدن پيدا کندو الخ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۲
تقصیر خودمونه.کی به اینا رأی میده؟ خودمون. من نوعی که کارشناس ارشد حقوق هستم با رتبه ی اول اگه فردا روزی کاندیدای مجلس شدم (به فرض تأیید صلاحیت) کی به من رأی میده؟ خودم و خانوادم- مردم ما از هم حمایت نمی کنند همه انتقاد دارند ولی باز هم به همون چهره های قبلی اعتماد می کنند و کاری برای حمایت از نخبگان واقعی که دستشون به جایی بند نیست انجام نمیدند(تابناک لطفا نظرم رو بذار)
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۳
یکی از اشکالات همینه که شما حرفای اونا رو پر و بال میدین . وظیفه شما انعکاس دقیق گفته هاست نه یک کلمه کمتر نه یک کلمه بیشتر . بعد مردم قضاوت میکنند.
bayad chandi dar amrika bood ta danest ke anha cheghadr kar kar kardeh and ke be inja resideh and.. hich chiz bedon kar kardan bedast nemiayad...
به نظر می آید در این موارد شیطان واقعی ما هستیم.
(و البته شما که نظرات ما را سانسور می کنی!)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۲
البته ایشان که سانسور نکردند پس شیطان هم نیستند . البته که ما شیطان نیستیم ولی فریب خورده شیطان هستیم که فکر میکنیم هر چه ما میگوییم و عمل میکنیم صحیح است . کلام خدا میگوید شیطان اشتباه را در نظر انسانهای مغرور درست جلوه میدهد تا انها را گمراه کند .
واقعا جای تشکر داره این طرز فکر چرا که راه پیشرفت از تفحص و مطالعه بوجود میاد، حتی تحلیل باصطلاح دشمن نکات آموزنده تری رو در بر داره تا تایید دوستان. آدم بهتر هست کلاهش رو سفت بچسبه جای اینکه همسایه رو دزد خطاب کنه، دنیای امروز دنیای مطالعه و درک هست و ارتباط برقرار کردن نه دنیای ایزوله شدن و دشمن تراشیدن، اینکه همه بفکر منافعشون باشن قانون بازی سیاست هست، مگه دوستان یا بهتر بگم دوست نماها کم بفکر منافع خودشون و سوء استفاده هستند. جالبه که اینم بگم انسانهای تحلیل گر، خردمند و هوشمند به حد کمال در ایران زمین کم نیستند. بازم از تابناک تشکر می کنم بابت مطرح کردن این شکل سودمند تحلیل از دنیای اطراف و واقعیت های سودمند
من مخوام یک نکته بگم که خیلی به این موضوع بی ربط نیست. اینکه یک سری دولت ها ظالم باشند و ما ظلم آنها را اعلام کنیم دلیل بر حقانیت ما نمی شود. دولت مردان ما بسیاری از نکات الفبایی اخلاق سیاسی و حتی مردم داری را رعایت نمی کنند و همواره از نکات ضعف دولتمردان کشور های دیگر می گویند.
حدود 2الی 3 ماه جلوتر که روسیه برای اولین بار در تاریخ به کشوری خیانت نکرد به دوست همکارم از ارومیه که ماهانه سفری به ترکیه دارد و تعصب انجا را هم به شدت دارد گفتم به مردم انکارا و استانبول بگو گل حرفهای اردوغان را نخورند اردوغان انها را به وادی هولناکی می کشاند با دیپلماسی عمومی مردم ترکیه را بیدار کن وی گفت اسد رفتنی است با قاطعیت گفت گفتم روسیه هواش را دارد و ایران هم کمی به خاطر بعضی مسائل گفت هر ادمی در سیاست قیمتی دارد اگر بیش از قیمتش پرداختی اون دیگر وجود ندارد و سیاست یعنی خریدو فروش ولی دلم باور نمی کرد انگار دلم روشن بود ولی دارم از این سیاست لعنتی نا امید می شوم تاریخ را نمی شود عوض کرد همیشه تاریخ قابیلیان بر هابیلیان پیروز بودند ولی فکر نمی کردم نه اینقدر زود واقعا دلم شکسته
پاسخ ها
امین.س
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۱
ناشناس جان،ناامید نباش،اسد رفتنی هم باشد این مردم سوریه هستند که دورویی و نفاق ترکیه و اعراب خلیج فارس رو شاهد بودن،و ایران تو سوریه مرید فراوان داره ،ترکیه هم به آه اون بچه ها و بی گناهانی که با حمایت همه جانبه سلفی ها سرشان گوش تا گوش بریده شد و گلوله باران شدن و در میادین شهر آنها را به دار آویختن و از ساختمانها به پایین پرتشان کردن،،گرفتار خواهد شد و خواهد سوخت،،باید صبر کرد،به خدا امید داشت،و به او اعتماد کرد،یک لحظه خودتو بذار جای هموطنانی که زمان جنگ عراق کمکهای همه اعراب خلیج فارس و شوروی و اروپا و امریکا(هر کدام به نحوی از دلار نفتی تا تسلیحات نظامی تا کمک اطلاعاتی)رو می دیدن و اینطرف ما بودیم و 2-1 تا کشور که اونهم تا حدی می تونستن کمک کنن،ولی به لطف خدا صفحه برگشت و ملت ما بود که عزیز شد و جبهه مقابل مات شد، ترکیه هم چند صباحی برای ورود به اتحادیه اروپا واسه امریکا و غرب دم تکون میده،ولی به آتش نفاق خود خواهد سوخت...
بله.متاسفانه.کشورهای پیشرفته به دنبال پیشرفت کشورهستند تا شهرت خود وحسادت به رقیب اونها خیلی از مراحلی که ماحالا حالا هادرگیرش هستیم پشت سر گذاشتند.از کودکی متعصب،خودخواه،خودرای،ودارای فکری بسته بودیم واین نقصها دربزرگسالی گسترده ترهم شده. مشکل ازهمه ماست.راه طولانی درپیش داریم.
بیخود نیست که پیامبر ما میگفت چیزهای مفید را یاد بگیرید حتی اگر در چین باشد چه اشکالی داره چیزای بدشون را نقد کنیم و چیزای خوبشون را هم یاد بگیریم - کار و تلاش علم آموزی احترام به قانون کار گروهی وشایسته سالاری اینا چیزایی هستند که باید ازشون یاد بگیریم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۲
حرف شما درسته ولی بعضیا اتفاقا خیلی عطش دارند که چیزای بدشون رو یاد بگیرند
شما اونجا هر روز دارید از شیطان درس میگیرید!
چه توقعاتي از اين سرزمين برره داريد! اگر اينجا هم اونطوري بود كه ما هم مي شديم آمريكا! متاسفانه اسم اسلامي رو هم يدك ميكشيم ولي واقعا سرافكنده ايم.
همه این خوبیها در دین ما هم هست اما اگه به درستی قوانین اسلام مطالعه و اجرا بشه.متاسفانه همه ما دین و قوانین دین رو برای دیگران میدونیم نه خودمون.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۲
به اونایی که نظر منفی دادن پیشنهاد میکنم برن عهدنامه مالک اشترو مطالعه کنند.امام علی (ع) بسیار زیبا توی اون شیوه ی حکومت و بسیاری از مسائل رو ذکر کرده اند. از این چیزا تو دین ما کم نیست. ولی کو گوش شنوا...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۳
che fayede too din hast, vali ki ejra mikone??
اخ گفتی ... ولی تا وقتی خودمون خودمون درست نکنیم چه انتظاری از رئیس جمهور داریم اونم یکی مثل ما، میگی قول ندین سر کار نظارید ولی خودمون هر روز همدیگر رو سرکار میزاریم و بد قولی رو شاخشه، باباجان ما ایرانی ها ذاتا اینجوری هستیم خودمون باید اصلاح کنیم
پاسخ ها
نیما
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۱
گل گفتی
مینا
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۱
ببین هم نظاریدو غلط نوشتی هم میزاریمو،دیکته ات خوب نیستا
ولی آره باید خودمونو اصلاح کنیم
شماره 5 یادتو رفت
نحوه رفتار و واکنش فرد شکست خورده در انتخابات!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۱
چرا منفی بدیم
راست میگه دیگه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۲
قابل توجه (چرا منفی بدهیم راست میگه دیگه) ! هر عملی بالاخره عکس العملی خواهد داشت.
درس شماره 5:
پذیرش شکست توسط کاندید شکست خورده و تبریک به نامزد پیروز و مردم
و مسئولین در خوابن
اجحاف، چاپلوسی، دروغ سر منشاء تمام عقب ماندگی ما ایرانی ها ست. از 150 سال پیش از ظهور سلسله صفویه که ایران دارای حکومت مرکزی نبود این سه پدیده شوم فرهنگی بر مردم این کشور غالب شد که خود نوعی حفاظت از جان و ناموس در مقابل ناآرامیهای اجتماعی بود ولی متاسفانه این پدیده شوم در زمان سلسله صفویه ادامه یافته تا به عصر قاجار رسید و عصر قاجار نیز چون همزمان با توسعه امپراتوریهای استعماری بریتانیا و سایر کشورهای اروپایی بود هرگز مردم این مرز و بوم فرصتی برای ایجاد آسایش و تغییر رفتارهای فرهنگی نیافتند و لذا این وضعیت همچنان ادامه دارد که نتیجه آن را امروز می توان در رفتارهای اجتماعی فرد فردمان مشاهده کنید. دلیل تمام این مشکلات حکومت احساس بر عقل و اتخاذ تصمیم خلق الساعه به جای کمی اندیشیدن است امیدوارم روزی برسد که قبل از عمل کمی بیاندیشیم .
پاسخ ها
ناشناس
| Belgium |
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۱
تحلیل درستی بود
افرین
خحالا باید این عقب ماندگی رو با کمک اینترنت و وسایل ارتباط جمعی درست کنیم و از دیگران مانند همین امریکا مردم داری و کشور داری رو یاد بگیریم
یک جوان نخبه ایرانی در امریکا مریخ نورد میسازه و در ایران از فکر وتوان خود برای زرنگ بازی و کلاه برداری استفاده میکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۲
همون جوان ایرانی که مریخ نورد ساخته و کنترل می‌کند که حتما میدانید الآن یکی از دلایل شهرتش در اینترنت مدل موی خاصش است. الآن اگر در ایران بود توسط گشت ارشاد دستگیر شده بود و داشت به راه راست ارشاد می‌شد. کلا سیستم ما با اونور آب خیلی فرق می‌کنه.
اصلا بهتره مقایسه انجام ندیم. اونها دنبال پیشرفت و راحتی هستند ما دنبال این هستیم که همه انشاءالله به بهشت بروند. پس مقایسه دو تا سیستم با دو تا هدف کاملا مغایر و متضاد عاقلانه نیست.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۲
هیچ فکر کردی چرا ؟؟؟ همه ایرانیها در خارج ایران مطیع قانونند و به فکر پیشرفت ولی تا پایشان به ایران میرسد همه قانون شکن میشوند و تو این افکار که شما نوشتی؟؟؟ این واقیت هست کافیه یکبار از یک کشور خارجی با هواپیما به ایران سفر کنی و رفتار دوگانه ایرانی ها را در دو طرف مرز ببینی . من چرا شو میدونم و امیدوارم همه به این چرا برسیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۲
وقتی وارد یک بی قانونی ، یا به عبارت بهتر یک هرج و مرج می شی که هیچ صباتی هیچ جا نیست نمی تونی خیلی مودب بری و بیای ! رفتار دوگانه به دلیل وضعیت داخلی کشوره! ولی وقتی یک کشور دیگه همه چیز طبق مقررات خاص بدون تبعیض اجرا می شه ، معلومه اون جو مقررات دقیق خواه ناخواه تاثیر خودشو بر عضو غیر قانون مدارش می زاره !
خیلی فوق العاده بود ولی اینجا ایران است...
مقاله جالب و با محتوایی بود، احتمالا نویسنده ش جدیدا به نویسندگانتون اضافه شده!
تابناک عزیز در ایران دانشکده اقتصاد وسیاست داریم درس هم خوانده ایم رزمنده هم هستیم.جانباز هم همینطور .تجربه هم داریم فراوان .ولی خانه نشین کرده اند .چون تعدادی مسئولیتها را به غنیمت گرفته اند وسایه امثال ما را با تیر میزنندوشیاطین رادرس سیاست میدهنداگر شما هم مراعات نکنید از صفحه اینترنت پاکت می کنند.نصیحت منو گوش کن اروم باش .
واقعا مقاله مفیدی بود تابی جان فرهنگ سازی را در کار رسانه ای به همین ترتیب ادامه دهید و البته از فضیلت های شیطان بیشتر بنویسید...مسلمان هر مطلب خوبی را حتی از کافر هم باید یاد بگیرد
آموختن عیب نیست ولو از دشمن باشد
- گفت ادب ازکی آموختی گفت ازبی ادبان
- راه رفتن راازگاو بیاموزید
- آب خوردن را ازاسب بیاموزید
- وفاراازسگ بیاموزید
- غیرت را ازخروس بیاموزید
- بعضی از دزدها درتقسیم مال دزدی دارای انصاف هستند
- و .... هزارن نکته درآموزش ازکافر تاحیوانات
آیا این بدان معناست که حیوان ازانسان بهتراست
- آیا این بدان معناست که کافرازمؤمن بهتراست ؟
- کسانی که نظر دادند نمی دانند که ایران چه بوده والآن چه شده
- فرهنگ رفتاری ما محصول دوران استعمار واستبداداست
- ماشینش را دادند ولی فرهنگش را ندادند و...
- ایران راباآمریکا ومسئولان ایران را بامسئولان آمریکا نباید مقایسه کرد
- اوباما وامثال او کفتارهای خون آشام تمیزی هستند
- دله دزد نیستند نه اینکه دزد نیستند
- برای اینکه رای بیاورند آدم می کشند آنهم ازملتهای ما
- چه قدر ساده وبی اطلاع هستیم که خود زنی می کنیم تا ادای روشنفکری دربیاوری
- طلای ما بی ارزش وبدلی آنها افتخارآمیز
- قرنها دزدی کردند ونظام سرمایه داری را قانونی کردند تا درروز روشن دزدی کنند
- و... و... و...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۱
بابا راستی که تو علامه دهری.
اولا هرکی تکنولوژی می خواهد خودشم باید برود فرهنگش را بیاورد.
امثال جنابعالی عادت به فرافکنی و قلو دارید. هیچ کس در دنیا نیست که ندونه آمریکا دنبال منافع خودشه ولی این هم باید برای ما سرمشق باشه که دنبال منافع مردم خودمان باشیم نه دیگران که برای ما تره هم خورد نمی کنند. در آخر: مگر الان در مملکت ما نظام سرمایه داری نیست. خودت را گول نزن چشمهات رو باز کن و به دوروبرت نگاه کن داداش.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۲
چشمات رو بستی یا نابینانیی.
در مملکت ما شدیدا سرمایه داری است. فرقش با آمریکا این است که آنجا شفاف است و باید سرمایه دار پاسخگو باشد اینجا سرمایه داران از رانت و حمایت برخوردارند و شفاف سازی هم نیست.
ما تحصیل کرده به مقدار کافی داریم.
اما آقازاده ها همه جا را قرق کرده اند و اجازه نفس کشیدن به کسی نمیدهند.
تا داماد فلانی و برادرزاده بهمانی هست آیا برای کارشناس ارشد نخبه شاگرد اول شریف کاری د ر وزارتخارجه هست اگر هم باشد در حد میرزا بنویسی.
اقایی را که سر کارگر کوره پزخانه سابقه مدیریتش بوده را چند سال قبل معاون اداری یک وزارتخانه مهم کردن چون دایی وزیر مربویه بوده.
صدا و سیما از تابناک یاد بگیرد و دائما مثل مگس روی کثافات غربی ها ننشیند یک چندی هم روی گلهای آنها بچرخد و مردم را با سجایای اخلاقی آنها آشنا کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۲
مگس را در مورد صدا و سیما خوب اومدی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۲
اگه همین سرکارگر کوره پزخونه رو آمریکایی ها بهش یه پستی بدن همتون به به و چه چه میکنید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۲
آره عزیزم اگر اونا بدن این پست رو به به میکنیم تا چشمان شما در بیاد... چون حتما اونا یه دلیل محکم هم پشتش میذارن یا استعدادی داره طرف برای اون کار یا لیاقتی داره... برو برنامه های استعداد یابی اونهارو ببین... یکی ممکنه سالیان سال در پرت ترین جا در حال گذر زندگیش باشه اما یه روزی یکی سر راهش قرار میگیره که در اون یه استعداد میبینه و میبرش بالا... پس من به به میگم تا شما دلت بسوزه ناشناس عزیز...
تابناک قسم میدم که بذار نظرمو...
امام صادق فرموده نشانه مومن دو چیز است
راستگویی و امانت داری و امیر المومنین فرموده وای بر شما که دیگران(به تعبیر ما کفار غربی و شرقی) در عمل به قرآن از شما پیشی بگیرند و امروز میبینیم دنیای غرب در نظم و علم اموزی و موارد گفته شده بالا از ما پیشی گرفته اند و بسیاری از توصیه های قرآنی مثل امانت داری و راستگویی از جامعه ما کم شده و بجای آن
در فرهنگ جامعه ما مومن کسی است که ریش دارد بسیار نماز میخواند حج میرود در صف اول نماز جمعه تسبیح میچرخاند و گاهی حسب ضرورت وعده میدهد (هر چند عمل نشود به اصطلاح توریه میکند(دروغ مصلحت آمیز) برای حفظ نظام مقدس هر کار خلاف موجه میشود و.مداحان در صدر نشینند و آنان که به انتقاد از سر دلسوزی مطلبی بگویند به اتهام و انگی تهدید وتحقیر شوند
بله گل گفتی ودرسفتی
حلال زاده اید داشتم از شبکه 2 فیلم وقت پنجم را می دیدم این فیلم بخش مهمی از روابط انسانها در جامعه امریکارا در فرایندهای مختلف نشان می داد البته موضوع چیز دیگری بود اما کاملا فرهنگ امریکایی دران مشهود بود چیزی که کاملتر ان باید نزد ما می بود چرا که ما هزارو چهارصد سال پیش این فرهنگ را از انبیا واولیاءالله ارث برده ایم اما ما فقط پزش را میدیم وفقط ادعا داریم در عمل خیلی ضعیفیم در حالی که ما باید کاملتر از انها هم می بودیم کدام مسئول تخمل مخالف را دارد کدام مبارز انتخاباتی شهامت برخورد شرافتمندانه با رقیب را دارد کدام کاندید حامیان مالی خود را اعلام می کند اخه ما به خدا وقیامت اعتقاد داریم پس باید خدا را در همه شئون در نظر بگیریم ایا می گیریم جواب رسول خدا وائمه علیهم سلام الله را چه خواهیم داد خدا می داند ایا امریکائیها شامل این سخن حضرت علی نیستند که فرمود : بکوشید در عمل کردن به قران دیگران بر شما سبقت نگیرند ؟؟؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۲
دوست عزیز. فرهنگ و تاریخ ایران از 1400 سال پیش نیست. اگر سفرنامه هرودوت را بخوانی میبینی که در آنزمان اروپاییها به حال ادب و تربیت و رفتار و اخلاق نیک ایرانیان غبطه می خوردند. قدری بینش و انصاف داشته باشید.
هر موقع یاد گرفتین نظر دیگران را فیلتر نکنید بعد ش بیاین از این حرفها بزنید . اگر صداقت داشتید حداقل کارهای خوب هر چند از آمریکا هم باشه رو به شیطان نسبت نمی دادید .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۲
هیشکی کارهای خوب امریکا رو به شیطان نسبت نداده مجید جان!
ولی تو به من بگو آیا قتل عام اینهمه آدم بی گناه در مقاط مختلف جهان (ژاپن، ویتنام، عراق، افغانستان و ...) مورد تایید شماست؟ چه صفتی برای این دولت جنایتکار میشه گذاشت. در کنار این کارهای خوبی که گفتی این کارهای بد و جنایات رو هم ببین.
خدا وکیلی حق با تابی عزیزه.
توهم استغنا یکی از آفتهای بزرگ فرهنگ ما شده است.
تابناک توفقط مردی.
tabnake aziz maghaleye khobi bod ..shoma ham age sansoro kenar bezarid va hameye nazararo neshon bedin khob mishe ....baraye dorost shodane keshvaremon behtare az khodemon shro konim
حالا چرا اینقدر تحت تاثیر قرار گرفتید نیازی نیست که از اونا تقلید کنیم اگه ما به احکام فردی واجتماعی دینمون به خوبی عمل کنیم تمام مشکلاتمون حل میشه همه این فضائل گفته شده به طور خیلی کامل تر تو دینمون هست ولی کو گوش شنوا بعدش هم اینقدر خودتون رو دست کم نگیرید این کدوم ملته که یه تنه درمقابل این همه ظلم و ستم شیطان بزرگ و نوکرانش ایستاده و خیلی فضائل دیگه ...
شما اول از خودت شروع کن. هروقت تونستی به کشوزهایی که مخالفشون هستی احترام بذاری والقابی نظیر شیطان و... رو ندی اونوقت میتونی از این حرفها بزنی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۲
دمت گرم
این تیترو زده که بگه آمریکا شیطونه !!!!!!!!!!!
نه عزیزم شیطون تو خود مملکتمونه
چرا اونا ابرقدرتند و ما نيستيم؟ به خاطر همين چيزا
حذفششششششش کنید الان میگیرنت میگن شیطان پرستییی هاااا تابناک
مگه آدم از شیطان هم درس میگیره؟!!!!!!!!!
قابل توجه دوستاتون در اونجا که یکی گفت شیطان معلم خوبیه بهش انگ شیطان پرستی زدن
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۲
آره تابناک این بنده خدا راست میگه،یهو دیدی این آقایون به اصطلاح همه چیز فهم از فردا پشت تریبون هاشون به شما انگ شیطان پرستی و ماسون بودن زدن.
عالی بود ممنون از نویسنده این مطلب زیبا
ای کاش مجلسمون تصویب میکرد هر کی که وارد برنامه ریزی و اجرای برنامه کشور میشه یه دوره 2 ماهه ی MBA یا اقتصاد بره بعد بیاد سر جاش بشینه !!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۵:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۲
2 ماه؟! عزیزم یارو 8 سال یا 10 سال درس باید بخونه تازه نماینده مجلس شه!! شما چه ایون میگیریا
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۲
بنام خدا... این دوره ها هم در ادارات ما کم نیستند ولی همه در حال جوک گفتن و مسخره کردن هستند ... مشکل یه جای دیگه است ... ما کل سیستم اموزشیمون اشکال داره ...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۲
اون رو هم یا میخرند یا میدهند برایشان جعل کنند یا ازیکی از دانشگاه ها افتخاری میگیرند مگر نمیبینی که در اینجا همه دکترا دارند ؟؟؟
مرسی . ممنون. ممنون.
خلايق هر چه لايق
از بحث ها برداشت مي شود كه نمي خوهند خيلي واقعيت ها را باور كنند
ولي من كه خارج هستم مي گويم به گفته دكتر شريعتي اسلام را بايد خارج از مرزهاي مسلمين جستجو كرد
من تمام نظرات را خواندم و به این نتیجه رسیدم که در جامعه ما تنها چیزی که ارزش داره "حرف "است و البته اونچه به جایی هم نمی رسد فریاد است
آمریکایی ها با خودشان خیلی خوب هستند و منصفانه رفتار می کنند اما با مردم دیگر کشورها آنطور منصف و محترمانه رفتار نمی کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۲
اگه یک میلیون نفر توی کشورهای مسلمون به خاک و خون کشیده بشن ککشون نمیگزه!
یادمون باشه تنها کشوری که به خاطر قدرت حاضر شد از بمب هسته ای استفاده کنه امریکا بود.
Khodemoonim!amma hala in kamentaro ki mikhoone!!!???aya kesi barash ""tare ham khord mikone??!!"
شما غرب گرا و آمریکایی هستید.پاینده ولادیمیر پوتین.دیمیتری مدویف ایگور سچین و....
آنها یک چیز را به درستی درک کرده اند وان هم عمل به قران ناخوانده .ولی مافقط قران میخوانیم وعمل نمیکنیم البته خیلی از موارد قران را عایت نمیکنند واز همان نقطه بسیار ضعیف وشکننده هستند.همگی برای ظهور مهدی فاطمه دعا کنید
دقیقا بسیاری از نقاط ضعف ما مشخص شد. به خصوص ننگ دانستن کار در نسل جدید و اهمیت آموزش و تنوع آن در آن سو و این سو، و همچنین دوری بسیاری از نه تنها سیاسیون بلکه روشنفکران ما. به قول بزرگی بسیاری از مسئولان تا حالا دو من جو برای اسب خود نخریده اند.... و
خیلی زشته که ما الگوی خودمون را آمریکا و ... بدونیم!
ما خودمون چهارده معصوم داریم، این همه عالم و شهدای گرانقدر داریم که هر کدامشون هزاران هزاران درس نگفته دارند...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۲
مشکل اینه که گاهی ما به توصیه امامان توجه نداریم و انها دارند!
saeed
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۲
مشکل دقیقا همینه که درسهایشان "ناگفته" هستند و "ناشنیده" باقی موندن.
همين روزاست كه فيلتر شي !!!!!!
مقاله جالبیه و جالبتر از اون این که همه، گل زیبا رو زیبا می بینن، صرف نظر از جایی که در اونجا روییده
تقریبا همه نظرات رو خوندم و بیشترشون همسو بودن که نشانه خوبیه
پس بیایید تصمیم بگیریم این طرز فکر و عمل به دانسته هامون را و خوب بودن را از خودمون شروع کنیم و منتظر این و اون نمونیم چون همه ی ما پاسخگوی کار ها و حرفها و حتی فکرهای خودمون خواهیم بود که "وای اگر در پس امروز بود فردایی"
ﺗﺎﺑﻨﺎﮎ ﯾﻪ ﭘﯿﺸﻨﻬﺎﺩﯼ ﺩﺍﺭﻡ ﺑﺮﺍﺕ
ﯾﻪ ﺑﺨﺸﯽ ﺗﺤﺖ ﻋﻨﻮﺍﻥ "ﻣﺪﯾﻨﻪ ﻓﺎﺿﻠﻪ ! " ﯾﺎ ﻫﺮﭼﯽ ﺧﻮﺩﺕ ﺍﺳﻤﺸﻮ ﮔﺬﺍﺷﺘﯽ ﺑﺎﺯ ﮐﻦ بعد ﺍﻭﻧﺠﺎ ﺩﻻﯾﻞ ﭘﯿﺸﺮﻓﺖ ﺟﻮﺍﻣﻊ ﺩﺭ ﺿﻤﯿﻨﻪ ﻫﺎﯼ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﻭ ﻋﻟﺖ ﻧﺎﮐﺎﻣﯽ ﺧﻮﺩﻣﻮﻥ ﺭﻭ ﺑﺮﺭﺳﯽ ﮐﻦ.ﺣﺪﻭﺩ ﺍﺧﺘﯿﺎﺭﺍﺕ ﻣﺴﻮﻻﻥ ﻭ ﺗﻮقعاﺕ مردم ﻭ ...
ﺧﻼﺻﻪ ﻭﯾﮋﮔﯽ های ﺷﻬﺮﻭﻧﺪ ﺁﯾﻨﺪﻩ ﻧﮕﺮ ﻭ متفکر ﻭ ﺩﺍﺭﺍﯼ ﻣﻨﻄﻖ ﻋﻘﻼﻧﯽ ﺭﻭ ﺑﻪ ﺗﺼﻮﯾﺮ ﺑﮑﺷﯽ ﺗﺎ ﺍﻭﻻ ﯾﺎﺩ ﺑﮕﯿﺮﻡ ﺣﺎﻻ ﺍﮔﻪ ﮐﺴﯽ ﻫﻢ ﺧﻮﺍﺳﺖ ﺑﺘﻮﻧﻪ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﮐﻨﻪ.ﭼﻮﻥ ﺑﻨﻈﺮﻡ ﺑﺎﯾﺪ ﻫﺮ ﮐﺲ ﺍﻭﻝ ﺍﺯ ﺧﻮﺩﺵ ﺷﺮﻭﻉ ﮐﻨﻪ ﻧﻪ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﻫﻤﻪ ﺍﺵ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﻭ ﺍﻭﻥ ﺗﻮﻗﻊ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﯿﻢ
پاسخ ها
ایرانی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۲
تابناک عزیز مقاله خیلی خوبی بود
دوستایی که مخالفت محض دارند با انتشار این دست مقاله ها خواهشن یه مقدار جنبه انصاف رو در نظر بگیرند .
واقعاً اگر ما مسلمونیم چرا بایستی از یه انتقاد سازنده که در قالب یه مقاله تحلیلی ارائه می شه اینهمه مقابله و مخالفت و هزار تا اما و اگر و مرگ بر و ... داشته باشیم.
ببینید دوستان تو این مسئله که آمریکا شیطنت می کنه هیچ شکی نیست ولی آیا فقط آمریکا تو دنیا شیطنت می کنه!؟ واقعاً بیایین بپذیریم که همه به فکر منافع خودشون هستن!
خلاصه کلام اینکه می شه از نقاط قوت اونها به نفع کشورمون ایران استفاده کنیم.یکم واقع بینی و سیاست خوبه واسمون.
che ajab ye harfe hesab ham zadid!!!!
واقعا جای تشکر داره این طرز فکر چرا که راه پیشرفت از تفحص و مطالعه بوجود میاد، حتی تحلیل باصطلاح دشمن نکات آموزنده تری رو در بر داره تا تایید دوستان. آدم بهتر هست کلاهش رو سفت بچسبه جای اینکه همسایه رو دزد خطاب کنه، دنیای امروز دنیای مطالعه و درک هست و ارتباط برقرار کردن نه دنیای ایزوله شدن و دشمن تراشیدن، اینکه همه بفکر منافعشون باشن قانون بازی سیاست هست، مگه دوستان یا بهتر بگم دوست نماها کم بفکر منافع خودشون و سوء استفاده هستند. جالبه که اینم بگم انسانهای تحلیل گر، خردمند و هوشمند به حد کمال در ایران زمین کم نیستند. بازم از تابناک تشکر می کنم بابت مطرح کردن این شکل سودمند تحلیل از دنیای اطراف و واقعیت های سودمند
بابا چقدر کامنت؟ به زخم مردم نیشتر زدی.یکی ازمعانی سیاست علم اداره کشور است.این علم مثل فوتبال است .اگر بخواهی فوتبالیست بشی با مدرسه فوتبال بری.تمرین بکنی تا یاد بگیری.قدیم ها فارغ التحصیلان حقوق سیاسی در وزارت کشور وامور خارجه استخدام میشدند ولی سال هاست که این دو وزارت خانه از استخدام تحصیل کرده ها ی غیر خودی معاف هستند.بعضی میگویند سیاست یعنی کلک اما نه کلک به هموطن بلکه به غریبه.مثل شطرنج . افسوس که دل ما به کوروش وداریوش خوش است ولی با حلوا حلوا دهن شیرین نمیشود.از بالا به پایین اول تک تک ما خود را اصلاح کنیم.بی خود شعار الکی مذهبی ندهیم وایه وحدیثنیاوریم چون باب ریا باز می شود. همه به قبح کار بد واقفیم ولی وانمود میکنیم که دیگران نمی فهمند یا نمی بینند ......عجب بحثی بود.ببخشید.
شیطان بزرگ توی منجلاب خودش داره غرق میشه انوقت ما نشستیم داریم از چی میخواهیم تقلید کنیم؟متاسفم که بعضی ها خیلی زود جو میگیرتشون و میخوان ادای روشنفکرا رو در بیارن.
شماها که اینقدر از فضایل شیطان تعریف و تمجید میکنید ایا اگر ده سال دیگه امریکا از این رو به اون رو شد همین حرفا رو میزنید؟

روند کشوری شیطانی مثل امریکا سقوطه
ایا ما بعنوان مسلمان به اون دنیا هم اعتقادی داریم و این حرفها را میزنیم؟

یعنی امریکا عاقبت ظلمی که بر دنیا کرده و صد البته بر مردمش خودش هم! را نخواهد دید؟

ایا امام خمینی خدا بیامرز نفرمودند شیطان بزرگ امریکا؟

ایا همون امام رستگار نگفتند کمونیسم رفتنی است . شیطاتین دیگر هم بدنیالش رفتنی هستند؟

دهها سوال دیگر هم مطرح است که امیدوارم کسی جواب انها را هم بدهد تا خدای ناکرده فروع را چسبیده اصول را رها کنیم.

اگر نظرم را تابناک چاپ نکند به صداقتشان شک خواهم کرد!لطفا نظر بنده را نیز چاپ کنید.
در کشور های غربی دانشجویان برای کسب در آمد در رستوران کار می کنند. اما دانشجویان ما از جیب پدر و مادر ارتزاق می کنند. در کشور های غربی دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی به کار آموزی با در آمد کم می پردازند. در ایران به دنبال کار ثابت با حقوق مناسب هستند. این است رمز پیشرفت غرب
پاسخ ها
محسن
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۳
احسنت
یک جمله مقاله هم خیلی به من چسبید
"شاید اگر کمی تأمل کنیم، بپذیریم که ذهنی که به جای دخل و خرج، تنها برای خرج تصمیم گرفته است، بیمار بار خواهد آمد"
سلام - یک درس دیگر را فراموش کردید بیاورید و ان نظمی است که سازمان های دولتی و غیر دولتی امریکا دارند بخصوص در وعده قرار های جلساتشات با یکدیگر . اما ما متاسفانه حتی در سطح نهاد های دولتی و انقلابی به این مقوله بی توجه هستیم و اکثر جلسات در ایران ما از سطح بالا گرفته تا پایین کشور راس ساعت و قرارمان جلسات و نشست ها برقرار نمی شود و اتفاقا هرکس دیرتر به جلسه و سرقرار حاضر شود از جایگاه و شخصیت بالاتری برخوردار است ولی در غرب بویژه در امریکا طرف بد قول و غیر منظم را مواخذه و مورد نکوهش قرار می دهند .
خیلی خوب بود
آنهايي كه ازافرادكم سوادوضعيف درامورشان استفاده ميكنندياخوددرسوادواطلاعات درسطح پاييني قراردارندچون افرادعالم ودانشمند برايشان قابل تحمل نيست وياخودافرادي ضعيف وزورگو هستندكه باآنهافقط ميتوانند كاركنند
Man yek irani Americaee hastam ,hamsaram ham amricaee ast.matlab homa dorosteh va dar Amrika ghavaneen besyar khoobi vojood darad vali bayad tamam tasvir az Amrika ra be mardom bedehid ta hame chi dar amrika ra behesht nadaneed.
1-Amare tajavoz va dozdi da Amrika ra dar in ja bebinid
One in six U.S. women and one in thirty-three U.S. men have been raped at some time in their life
2- AAmar tak tahil az dabirestan
http://nces.ed.gov/fastfacts/display.asp?id=16
http://www.disastercenter.com/crime/uscrime.htm
2-amar talagh
http://www.divorcestatistics.info/divorce-statistics-and-divorce-rate-in-the-usa.html
The rate of divorce in America is high and it has even reported by various organizations that the rate is 50%.
3-AAmar farzandan namashroo
In the USA, the percentage born extramaritally increased 21% during 2002–2007, reaching at 1,714,643 in 2007 (or nearly 4 in 10 U.S. births). In 2009, 41% of children born in the USA were born to unmarried mothers (up from 5% a half-century ago)
4- inam amar fagholtahsilaye bikar
Despite the U.S. higher education system being ranked the best in the world according to data compiled by Universitas 21 in May, America currently ranks 16th in the number of 25-34 year-olds with college degrees, out of 26 developed nations
4-Marg omir nozadan rotbeh49dar jahan iran 156 ke se barabar az amrika badtar ast. va besiary aamar digar .
اي بابا ، تو ‍‍ژاپن سونامي امد و شهر رو زير و رو كرد و وقتي ما عكسها رو نگاه ميكرديم براي نمونه ملتشون براي دريافت مواد غذايي چنان مرتب و منظم تو صف وايستاده بودن كه دل آدم ميخاست بره تو صف وايسته ، حالا تو ايران نه قحطي امده و نه زلزله و سونامي و جنگ شده ديدم براي خريدن يه مرغ داشتيم همديگرو مي كشتيم تو خود بخوان حديث مفصل از اين مجمل
کاش همون طور که در روابط بين خودشون اين مسائل رو رعايت ميکنن، توي روابط بين امريکا و ساير کشورها هم به اين مسائل توجه ميکردند.
فرض اینکه قانون تصویب بشه که هزینه های انتخاباتی اعلام بشه مگه غیر ازاین میشه که مثل نرخ تورم 50درصدی که 15درصد اعلام میشه بازهم هزینه انتخابات کم اعلام میشه
تمام اعمال افراد با نیت آنهاسنجیده میشود .یک ظرف آب پاک وزلال تنها با یک قطره نجاست نجس میشود وقابل استفاده نیست.قوانین جوامع آنان بسیار منطقی است ولی وقتی درنهایت به حمایت دشمنان شیعیان میپردازندودرشبکه های ماهواره ای هزینه زیادی برای دشمنی دین خدا صرف میکنند تمام حسنات به بدی تبدیل میشود.
پاسخ ها
مینا
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۳
اصلاً نفهمیدی تابی چه گفته! نگفته کاری که می کنند باعث میشه برن بهشت گفته ببین چکار می کنن اگر خوب بود شما هم انجام بده!
داداش لازم نکرده ما خودمون شطانو درس مي ديم
این همه نظر در تعریف و تمجید ، آنهم از مردم ساکن در کشور اسلامی ، و دریغ از یک یاد آوری از اخلاق اسلامی و خوب پیامبر خودمان.
اسلاما،تو چقدر غریبی
اگه ظاهر شیطان هم مثل باطنش بود که کسی فریبش رو نمی خورد.
ولی به هر حال کار درست رو باید انجام داد و نیازی به تقلید از شیطان نیست.
ما اگه به فرهنگ اسلام عمل کنیم همه چیزمون درست میشه ولی متاسفانه عمل نمی کنیم.
ما ایرانیها بدون اینکه بزرگ باشیم خودمون بزرگ میبینیم.ما ایرانیها فکر میکنیم که تنها ملتی هستیم که برای حفظ کشورمون خون دادیم وتنها ملتی هستیم که به معنویات دلبستگی داریم و خیلی چیزهای دیگه که توی این دوسه ماه گذشته درموردش زیاد صحبت شد. هرکشوری که امروزبزرگه دهها سال اسباب بزرگی روبرای خودش فراهم کرده ومهم اینکه سرش پائین بوده مثل ژاپن کره جنوبی کشورهای اسکاندیناوی حتی خودآمریکا
در عین حال همین آقای رامنییک ماه پیش به اسراییل میرود و ملت نجیب ایران را تهدید به جنگ وکشتار می کند .آیا به نظر شما اسم این را میتوان غیر از توحش و قانون جنگل چیز دیگری گذاشت
تنها کشوری که به خاطر قدرت طلبی از بمب هسته ای استفاده کرد و مردم بی گناه زیادی رو به خاک و خون کشید امریکا بود و هنوز هم پشیمان نیست و پاش بیوفته باز هم استفاده می کنه.
گول این غول کثیف رو نخورید و هی ازش گل و بلبل نگین لطفا!
همه این چیزهایی که گفتین و خوب هم هست توی فرهنگ ناب اسلام هم هست و تاریخ حکومت پیامبر و امیرالمومنین اونقدر درخشنده هست که برای همیشه تاریخ بشر الگوی کاملیه و نیازی نیست از این گاوچرون های بی شرف تقلید کنیم.
ما که ادب از بی ادبان آموختیم! از شیطان هم بیاموزیم. مگه شیطان چه چیزش از بی ادبا کمتره!!!
مشکل ما این است که همیشه فقط بدیهای دیگر جوامع را در کشورمون بیان میکنیم در صورتی که اگر سیاستمدارانمان کمی منصف بودند بدیهای آنهارا در کنار خوبی های آنها جهت اصلاح جامعه بیان میکردند.
ما ايراني ها در مورد هرچي و هركسي ميخواهيم نظر بديم بدون اينكه سواد و اطلاعاتي در مورد اون شخص يا در مورد اون موضوع داشته باشيم در مورد سياست، اقتصاد، فرهنگ و .... همه خودمونو كارشناس و صاحب نظر ميدونيم، بهتره هركس در جايگاه خودش نظر بده و كاري مربوط به اون نيست دخالت نكنه.
تشکر از مطلب ارزنده شما
1-مملکت داری و سیاست ورزی هم مثل ساخت هواپیما دانش و بینش نیاز دارد.
2-باید اصول را از هر جا آموخت و عمل کرد
3- وقت تنگ است عمر کاری مفید یک انسان 30 تا 40 سال بیشتر نیست
واعظی پرسید از فرزند خویش
هیچ میدانی مسلمانی به چیست؟
صدق و بی آزاری و خدمت به خلق
هم عبادت،هم کلید زندگیست
گفت:زین معیار اندر شهر ما
یک مسلمان هست،آن هم ارمنی است!

پروین اعتصامی"‏‬
مرگ بر تابناک امریکایی :)))
..یجی دلاور.
جماالدين اسد آبادي جمله اي دارد بدين مضمون كه در انجا منظور كشورهاي غربي مسلمان نبودن ولي من مسلماني را در آنجا ديدم در كشور هاي مسلمان آمدم ولي از مسلماني خبري نبود
به غير از احسنت چيز ديگري نمي توانم بگويم
تا حالا شده که تلویزیون و مطبوعات ما بنشینند و مثلا یک جدول رسم کنند و در یک طرف خصوصیات یک دولت خوب مثلا تورم پایین ، اقتصاد پویا ، شفافیت و .... و در طرف دیگر خصوصیات بد را لیست کنند و به دولت های مختلف نمره دهند ؟ البته تمام آن پارامتر ها را باید واقعی ثبت کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۲
یه سری شاخص دیگه یادت رفت:
تعداد جنگ ها و جنایت ها و تعداد افرادی که به خاطر قدرت طلبی در نقاط مختلف جهان توسط اون دولت کشته شدند.
بالاخره یک چیز حسابی نوشتی.
ما همه ایرانی هستیم و ملت،ملت رو دوست دارن اما باید دو جیز اتفاق بیفته یک اینکه ملت دولت رو قبول داشته باشه و دوم اینکه دولت ملت رو دوست داشته باشه،اتفاق اول کلیدش با عملی شدن اتفاق اول پیدا میشه،ما همیشه هر جا بودیم چه تو تاکسی مغازه صف نانوایی از ضعف دولت گفتیم و این ضعف ها واقعا وجود داره ای کاش برطرف بشه و تو این مکانها از حسنات و دلسوزی دولت بگوییم و به اقتصاد و اشتغال و درمان و بهداشت و صنعت و بازار کشورمان افتخار کنیم...
قسمت چهارم بهترین بود اما تابناکی ها خودشون چقدر پایبندند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۳
خودش نوشته مردم امریکا گرانی بنزین را به پای اوباما نمی گذارند ولی تابناک حتی زلزله راهم به حساب دولت می گذارد تا با او تسویه حساب کند
میدانم منتشر نمی کنی چنانچه کامنت های قبلی من را منتشر نکردی
حافظ غزلی دارد که مصرع اول و آخر آن را یزید سروده است ( الا یا ایهی الساقی .... ) وقتی بعضی ها به او ایراد می گیرند که چرا از کلام یزید استفاده کردی او در پاسخ می گوید مرواریدحتی اگر در دهان اژدها هم باشد مروارید است و باید از آن استفاده کرد
سیستم دانشگاهی ما چون بی مایه اش فرانسوی است دانشکده های ما به صورت علوم سیاسی و حقوق است در حالیکه در سیستم اموزشی انگلیسی و آمریکائی علوم سیاسی با اقتصاد است نه حقوق.
با نگاهي به نظرات داده شده مي توان يكي از دلايل عقب مانده گي كشورمان را دريافت . و آن دليل عمده به نظر بنده نبود هويت واحد ملت ايران است . هر كدام از افراد ايراني خود را علامه دهر ميداند و يا مقلد كوركورانه .
ادب از که آموختی از بی ادبان
مهم این هست که این مطالب به گوش مقامات بلند پایه برسد و الا ما که قادر به تاثیرگذاری بر روی رویه سیاسی کشور نیستیم.
میشه تصور کرد اگر این خصوصیات خوب که در اصل توی آیین مسلمانی نیز هست رو در کنار دیگر تعلیمات قرانی دینمون میگذاشتیم و این ایران رو فقط و فقط صد سال با همین منش جلو میبردیم اونوقت چه مملکتی داشتیم
میشد اونموقع ابهت دین و حکمت اسلامی رو به همه دنیا نشون داد
در عین دارا بودن همه نکات اخلاقی خون هیچ بگناهی رو نیز در هیچ جای دنیا نمیریختیم
کاری که همین آمریکای خوشرنگ و لعاب داره در سراسر دنیا انجام میده
* نکته این مقاله فکر میکنم همین "بنزین" بود!
تمام این مطالب را خوندید اما آیا از خودتون سوال کردید که چرا سایت تابناک به رفتارهای دیگر انتخاباتی اشاره نمیکند مثلاً اینکه هرکس در انتخابات شکست خورد خیلی محترمانه شکست رو قبول میکنه و به رقیبش تبریک میگه و نه جنجالی و نه دعوت طرفدار ها به خیابونی میکنه
تابناک خان! من معمولا شما رو رصد میکنم
اما به جرآت میگم در تاریخ حیات تابناک این مقاله خیلی روشنگر و گشایشگر بود.... اگه مقالاتی از این دست رو بیشتر بنویسی باشد که کم کم در بین مردم درست فکر کردن و ریشه ای تحلیل و تحقیق کردن رو جا بندازی.........

"درست اندیشیدن مفید تر از اندیشه های درست است"
"میشد اونموقع ابهت دین و حکمت اسلامی رو به همه دنیا نشون داد
در عین دارا بودن همه نکات اخلاقی خون هیچ بگناهی رو نیز در هیچ جای دنیا نمیریختیم
کاری که همین آمریکای خوشرنگ و لعاب داره در سراسر دنیا انجام میده "

بله چرا نمیشه عزیز منتها اگر عده ای امریکای خوش اب و رنگو! بجای اسلام و قوانین پیشرفته ش سرلوحه خودشون قرار نمیدادند!

مشکلات کشور ما اینه که یه عده در ظاهر و خفی چوب لای چرخ کشور خودمون میگذارند و چرخ مملکت مستقیم و موثر جلو نمیرود.خیلی سخت است در کشوری ظواهر پیشرفت را لمس کرد در حالیکه مردم ان دایم از مسیر ترسیم شده به این سو و ان سو میروند.یادمان باشد فشار رسانه ای.. تبلیغاتی.. اقتصادی..تحریمی.. نظامی.. جنگ روانی و حتی تروریستی دشمنان ما بی تاثیر در رفتارهای عجیب و غریب بسیاری از ما نیست! دشمنان با تمام قوا بدنبال تحریک نقاط و افکار منفی موجود در ملت ایران هستند و متاسفانه بسیاری هم در این دام میافتند!
بزرگترين مشكل مردم ما تعصبات بدون مطالعه است و اين تعصب باعث مي شود كه ما واقعيت ها را نبينيم و از روي احساس به كليه مسايل جهاني نگاه نمائيم و درموقع انتخابات هم بدون تحقيق به كساني كه لياقت آن منصبي كه كانديد شده اند را ندارند انتخاب و سپس انتظار معجزه از همين افراد نالايق را داشته باشيم .
ها سایت تابناک می بینم که داری کم کم ضد انقلاب میشی ها!حواست باشه !
جانا سخن از زبان ما می گویی.
با تشکر از نویسنده این مقاله به نکات خوبی اشاره کرده البته لازم به ذکر است اگر ما به دستورات اسلام که در آیات قرآن و احادیث معصومین (ع) توجه داشته باشیم همه این نکات سفارش شده متاسفانه ما غافل هستیم روایت یا ایه ای داریم که گفته نکند دشمنان شما از عمل به قرآن از شما پیشی بگیرند !
بالاخره یکی پیدا شد که دست از تعریف ناحق از ایرانی ها بردارد و نگوید هنر نزد ایرانیان است وبس و انتقاد کند از رفتار غیر اخلاقی جماعت ایرانی واز جرات تابناک هم تشکر وحمایت میکنم
کشور با کفر دوام مي آره ول با ظلم نه حديثي از جضرت علي
خیلی مقاله خوبیست و جمله هنر های دموکراسی آمریکایی در آن گفته شد اما کاش به عیوب آن هم نگاهی می انداختید.عیوبی که باعث می شود کسی مثل بوش رئیس جمهور این ابرقدرت شود و کل دنیا را به ویرانه تبدیل کند . وابستگی شدید این دموکراسی به ثروت یک عده محدود باعث شده که عده زیادی از مردم که خود را 99 درصد می دانند می بینند که از گردونه تصمیم گیری واقعی خارجند
باز به انتخابات نزدیک شدید، مصلحتی حرفهای بچه گول زنک می زنید. لامصب پول و مقام آدم رو به چه کارهایی که وادار نمی کنه. شما لالایی بلدید، اما خوابتون نمی بره. دوباره بعد از انتخابات همین آش و همین کاسه و دوباره ادبیاتتون بر میگرده سر جاش و دوباره سانسور حرفهای اینچنینی.
ازت بدم می یاد تابناک!
99.9999 درصد مردم جزو دو گروه هستند که مرز جدایی دو گروه کم کم در هم فرو رفته است گروهی حقیقت جو و اهل مطالعه و تحقیق که این نوشته ها برایشان یاداوری درد است و گروهی دیگر متعصب و ساده و ... که نه این مطالب را می بینند و نه باور دارند و اگر هم ببینند هزار جور تفسیر منفی می کنند . این گروه ها هیچ کدام بر دیگری تاثیری ندارد . یعنی ما و شما نمی توانیم تاثیری چشمگیر در سرنوشت مملکت داشته باشیم . کاش اون درصد باقیمانده ...........
داغ دلم تازه شد...
ای کاش کمی به حال و آینده فکر کنیم نه اینکه در گذشته که بودیم و چه کردیم
خدایی خسته شدم
آرزو دارم به همان بنیان خانواده در 50 60 سال پیش برگردم همه دانشگاه کاپیتالیسم و لیبراریسم و زندگی پوچ هم ارزانی خودشان

مرگ بر شما آمریکاییان
بوگاتی و لامبورگینی شما ارزانی خودتان بنیان خانواده و تفکر دقیق خودمان را پس بدهید
لعن و نفرین خدا بر شما تا ابد
دوستان به نطر من تغییر بایداز خود شروع بشه و هر کسی اول خودشرواصلاحنه ضمناحترام بهسایر نطرات
ولی من عزت نفس رو در ما ایرانی خیلی کم رنگ میبینم
یا علی
هر ایرانی که مصدر کاری هست باید به دیگران فحش بدهد تا مانع از اظهار نظر در مورد خودش بشود. این دیگران ممکن است ایرانی یا خارجی باشند . مخصوصا از ادم کار دان بسیار بدشان میاید.
پیامبر هم از معلومات کفار استفاده میکرد مگه نه اینکه بعد از اون غزوه گفت اگر هر اسیر ده مسلمتن را باسواد کند آزاد است ما بعضی از ما به چه دینی هستیم نمیدونم .شاید دین خودمون
اگر تمام کسایی که برای این خبر کامنت گذاشتن تصمیم می گرفتن که از فردا مثل یک آمریکایی کار کنند و کاری که به عهدشون گذاشته شده به بهترین نحو انجام بدن وضعیت مملکت خیلی از اینی که هست بهتر می شد
همین جا هم شما اصلاح را از خودتون شروع کنید و به کسی "شیطان بزرگ" نگید. کلی‌ مطلب خوب نوشتید ولی با تیتر بدآموز. نمیشه که به دیگران بگیم توهین نکنید ولی خودمون توهین کنیم. این یعنی تناقض.
درسته که دولت آمریکا با دشمنی میکنه،
ولی باید علم مملکت داری را از آنها یاد گرفت. به نژاد ومنم زدن نیست .33سال از انقلاب می گذره ،مسئولین از تعیین وتصویب برنامه های مترقی عاجزندوقوه قضاییه ازاجرای عدالت وقوه مجریه از اجرای وعده هاش مثل ازبین بردن فقر وحفظ ارزش پول ملی
وبعضی ها بخاطر ضعف خودشان خوبی های دشمن راقبول ندارند. خوب ؛خوب است .حتی اگر دست دشمن من باشد.
امام خمینی رحمت اله علیه فرمودند به هرتخصصی وپستی که برسید اگر تقوا نداشته باشیداین مقام برای شماخطرناک است اول خودت را نابود میکنی بعد مردم را...
اگراین جمله امام عزیزمان الگو برای گزینش در مسولیتها باشدآیامانمی توانیم باتربیت اسلامی متخصصین با تقوا برای کشور تربیت کنیم وبا الگوی اسلامی کشورداری کنیم .هزاروچهارصد سال است که حکومت را از دست علی گرفتند و ما شیعیان حکومت داری نکرده ایم . لذا بعد از هزار و چهارصد سال به دست خمینی کبیر حکومت شیعه در کشور ایران پا گرفته است و در این سی سال که از عمر مبارک آن میگذرد اجازه نداده اند تا ما آن طور که میخواهیم پایه های حکومت مان را پی ریزی کنیم و با جنگ و تحریم و ... مانع از کشورداری طبق اصول اسلامی ما شده اند و تجارب حکومت داری ما نسبت به غربی ها و اهل تسنن بسیار کمتر است لذا باید اصل پیشنهادی امام خمینی مبنی بر اینکه تا تزکیه نشده اید مقام برای شما خطرناک است را محور قرار دهیم و 300000 نفر مسئولی که در کشور برای پست های مختلف لازم داریم را با گذاشتن دوره های آموزشی به تقوای علمی و عملی برسانیم.
ان شاالله بتوانیم حکومتی الگو برای دیگر کشورهای دنیا باشیم.
روسای معزز دولت لطفا بخوانید .
شما را به خدا روسای معزز دولت لطفا بخوانید .
ملتها همیشه از کوچکانی که بزرگ نشده تکیه بر جایگاه رفیع زده اند صدمه دیده است .
غرب هم مار خوش خط و خال است .
حیوانی است که برای سیر کردن شکم خود هر غلطی میکند . او زرنگ کار خودش است
و ما فقط به آن چه داریم و میدانیم عمل نمی کنیم.
و نمی گدارند عمل کنیم .
با حیله و فریب و فریب ادمها و خود باختگی .
سئوال میکنم همین موضوعی را که در بالا امده آیا از این به بعد حل است ؟
به آن توجه میکنیم یا خیر ؟
واکنشهای خوانندگان نشانه هوشیاری و آگاهی است .
آیا در زندگی شخصی آثار این آگاهی را به قدر خود می بینیم ؟
انصاف داشته باشیم که میدانیم ولی عمل نمی کنیم .
دنیا دنیای نامردی است از همه لحاظ اگر به هوش نیاییم کمر به نابودیمان بسته اند و تعارف هم ندارد.
دانشگاه شهید بهشتی دانشکده اقتصاد و علوم سیاسی دارد
ما علاوه بر فرهنگ عفاف و حجاب به فرهنگ راستگويي و درستكاري و حسن خلق و ... نياز داريم.
خجالت کشیدید سایت رسمی‌ی خود دولت آمریکا را بگذارید؟
این سایت را
http://www.fec.gov/disclosurep/PState.do
که در آن لیست کمکها به تمام کاندیداها هست. بر اساس قانون اگر فردی حتی ده دلار یا یک دلار کمک می‌کند اسم او و میزان کمکش باید نوشته شود. تا مدتی پیش هیچ فردی نمی‌توانست بیش از صد دلار به هیچ کاندیدایی کمک کند. کاندیداها برای جمع کردن کمک باید از افراد زیادی کمک می‌گرفتند. اکنون که قانون تغییر کرده است و کران بالایی برای کمک به یک کاندیدا نیست باز هم کمکهای زیر ۲۰۰ دلار پنجاه درصد کمکهای کل به کاندیداها را تشکیل می‌دهد.
خيلي فرق و تفاوت هست از زمين تا آسمان ، باد داستان كلينتون بيفتيد، فساد جنسي ، عدم انكار ، توبيخ بخاطر دروغ و نه آن كار كثيف ، فقدان فاكتور فرهنگي مضر و مزمني بنام رودربايستي ، قاطي نكردن مسائل شخصي و عمومي، از مومن توقع تخصص نداشتن و از متخصص توقع ايمان .... بريم جلو بوغ بزنيم .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل