بازدید 103426

راز استقبال گرم ملک عبدالله از احمدی‌نژاد

هرچند سفر محمود احمدی‌نژاد به عربستان سعودی و شرکت وی در اجلاس اضطراری سازمان همکاری اسلامی با حرف و حدیث‌های فراوانی همراه بود، رخدادهای چند روز اخیر، نشان داده که این امر دارای پیامدهای جانبی متعددی نیز بوده است.
کد خبر: ۲۶۶۸۰۹
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۲ 21 August 2012
هرچند سفر محمود احمدی‌نژاد به عربستان سعودی و شرکت وی در اجلاس اضطراری سازمان همکاری اسلامی با حرف و حدیث‌های فراوانی همراه بود، رخدادهای چند روز اخیر، نشان داده که این امر دارای پیامدهای جانبی متعددی نیز بوده است. از آن جمله می‌توان به پیامی ضمنی اشاره کرد که پادشاه عربستان برای مقامات رژیم اسرائیل فرستاده است.

به گزارش «تابناک»، در پی شرکت رئیس جمهور ایران در اجلاس اضطراری سازمان همکاری اسلامی در عربستان، دو نکته بیش از بقیه در مرکز توجه رسانه‌ای قرار گرفت: نخست، دستور کار اجلاس که با تعلیق عضویت سوریه در این سازمان همراه شد و دوم، استقبال گرم ملک عبدالله، پادشاه عربستان از احمدی‌نژاد، تا جایی که عبدالله وی را در کنار دست خود نشاند.

در این میان، هرچند در نخستین واکنش‌ها پس از برگزاری اجلاس، نکته نخست بیشتر مورد توجه قرار گرفت و به ویژه بر حضور ایران در اجلاسی اشاره شد که در آن متحد منطقه‌ایش، یعنی سوریه با حکم تعلیق روبه‌رو شده، گویا اکنون نکته دوم هم از نظر اهمیت، دست کمی از مورد نخست نداشته و شاید حتی در جایگاهی بالا‌تر از آن قرار داشته باشد.

بنابراین، استقبال گرم و کم سابقه عبدالله از احمدی‌نژاد، در کنار شماری دیگر از رخدادهای پیش و پس از آن سبب شکل‌گیری این گمانه در میان برخی از تحلیلگران شده که هدف اصلی وی از این کار، فرستادن پیام هشداری به رژیم صهیونیستی بوده، مبنی بر اینکه عربستان سعودی با حمله نظامی این رژیم به ایران موافقت نخواهد کرد.



این گمانه از آنجا بیشتر تقویت می‌شود که در هفته‌های اخیر، افزایش تهدیدهای مقامات رژیم صهیونیستی درباره حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران، با افزایش مخالفت دولت آمریکا و به دنبال آن، هم‌پیمانان منطقه‌ای ایالات متحده همراه بوده است.

وقتی نزدیک دو هفته پیش، دولت عربستان سعودی در هشداری بی‌سابقه اعلام کرد که به هواپیماهای اسرائیلی، اجازه استفاده از حریم هوایی کشورش را نمی‌دهد و در صورت عبور هواپیماهایی اسرائیلی، آن‌ها را با موشک از بین خواهد برد، هیچ کس تردیدی نداشت که این هشدار، در حقیقت پیام دولت آمریکاست که از زبان سعودی‌ها بیرون آمده است.

افزون بر این، اجلاس کشورهای اسلامی در عربستان نیز بر خلاف انتظار نه تنها نهایتاً به زیر سؤال رفتن اجلاس عدم تعهد منجر نشد، بلکه در پی آن، محمد مرسی، رئیس جمهوری مصر ـ که پیش از آن نسبت به حضور در تهران مردد بود ـ تصمیم نهایی خود مبنی بر حضور در اجلاس یاد شده را اعلام کرد.

همچنین می‌توان گفت همه این تحولات تاکنون به ضرر رژیم صهیونیستی و برنامه‌هایش بوده و از سوی این رژیم به مانند نوعی جبهه‌گیری غیرمستقیم علیه سیاست‌های جنگ‌طلبانه‌اش تعبیر شده است.

بر همین مبنا، اقدام اخیر عبدالله را نیز نه اقدامی اتفاقی و برنامه‌ریزی نشده و نه بدون هماهنگی با آمریکا، بلکه باید به مثابه پیامی خطاب به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در نظر گرفت که امضای مشترک باراک اوباما و ملک عبدالله را پای خود دارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۳۱۴
انتشار یافته: ۱۰۰
اگه در دشمنی آمریکا با ایران شک کنم هیچ وقت در دشمنی آل سعود با ایران شک نخواهم کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۱
دشمنی آل سعود با ما قبول! اما این به معنی آن نیست که آن قدر احمق باشند که بخواهند در حمله ی اسرائیل به ایران شریک شوند.
یعنی اینقدر ذلیلیم که دلمون را به ملک عبدا... خوش کنیم.
دست بردار تابناک. تو دیگه چرا؟
اسرائیل عددی نیست که اینها بخوان از ما در برابرش دفاع کنند.
پاسخ ها
mahdi
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۳۱
اینها میترسند که این وسط خودشان له شوند ودلشان به حال ما نمیسوزد
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۳۱
چرا اینقدر جنگ طلبانه حرف می زنید ؟؟؟
چرا دشمن را کوچک و ضعیف می پنداریم ؟؟؟
چرا به دنبال سیاست تنش زدا با عربستان و آمریکا نباشیم ؟؟؟
مسعود
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۳۱
در جنگ باید از هر حربه ای استفاده کرد حتی از یک مشت خاک برای پاشیدن به چشم دشمن ، و هی نباید گفت این را نمیخوام اون را نمیخوام ، هر کشوری به فکر منافع خودش است و چه بهتر که منافع مشترکی باشد که بتوان با آن از جنگ و کشتار جلوگیری کرد
عبدالله
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۱
اسراییل عدد هست ... خوبشم هست... خودمونو گول نزنیم
واقعا یک دیدار و اینهمه تحلیل!!!!!!!!!!
عبداله به مردم ایران واستقامتشان تعظیم نموده وبس
او میداند مردم ما را پیامبر(ص) نیز ستوده
کاملا مشخه که برای عربستان و خیلی کشورای دیگه وضعیت فعلی ایران مطلوبه و هر اتاقی که شرایط فعلی رو تغییر بده عربها باهاش مخالفا شاید عبداله خیال میکنه حمله اسرائیل به ایران باعث تغییر حکومت میشه و معادلات فعلی رو به ضرر اونا تغییر میده
و باعث نزدیکی ایران به آمریکا بشه که دقیقا پاشنه آشیل عربهاست
پاسخ ها
diba
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۳۱
افرین زدی وسط هدف .....دقیقا همینه که میگی اونها از قدرت گرفتن ایران میترسن .....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۱
صد در صد موافقم. عربستان و خیلی از کشورهای عربی همیشه در حال توطئه علیه کشور ما هستند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۱
نزدیکی به آمریکا افتخار است که این حرف رو می زنی؟ مثلا آمریکا چه گلی به سر پاکستان زده؟ پاکستان دارای بمب اتم به آمریکا نزدیک نیست؟ هر روز حمله و کشتار مردم پاکستان به بهنه حضور تروریست هایی که دست پرورده القاعده آمریکایی هستند. با چشم باز آدم بهتر شرایط را درک می کند.
"ارسال پیام هشداری به رژیم صهیونیستی بوده مبنی بر اینکه عربستان سعودی با حمله نظامی این رژیم به ایران موافقت نخواهد کرد"
این تحلیل اشتباه است.برعکس این استقبال برای آن بود که اگر جنگ با اسراییل آغاز شد ایران بر علیه عربستان و دیگر کشورهای عربی اقدامی نکند!
پاسخ ها
امین کان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۳۱
کشورهای حاشیه به خوبی میدونن حمله به ایران زنگ خطری برای خودشون هست، این حربه سالهاست کاملا مخفیانا در دستان ما هست و دول عرب حاشیه هم به خوبی میدونن. پس یه دیدار ساده و تحویل گرفتن هیچ خللی در این سلاح مخفی ایران ایجاد نیمکنه (سلاح مخفی ایران، ناراضیاتی اعراب از حمله به ایران به خاطر تحدید شدن خودشون هست)
تابناک عزیزسیاست پازلیست که هرکسی قادربه کنارهم چیدن تمام قسمتهاش نیست؟
الله العالم . نمیشه زود نتیجه گیری کرد
نمیدونیم چرا ما خوش باوریم ودرجاهایی ساده ایم ما مخالف برقراری روابط نیستیم ولی اونها قدم دراین راستا برنمیدارند این چندمین بار حضور مقام بلند پایه ایرانی درعربستان هست ولی اونها هیچ وقت به ایران نیومدند.
این تحلیل بیش از اندازه بر روی احتمالات تکیه دارد و بنظر قابل استناد نیست!
من که چشمم از این دوستی های خاله خرسه آب نمی خوره. متاسفانه بینش سیاسی هم اونقدر زیاد نیست که از این حرفا و اقدامات سر در بیارم. عربستانی که ایرانی ها رو تو زنداناشون کشتن حالا شدن دوست جون جونی!!! آمریکا هم اومده طرف ما !!! خدا کنه مسوولین حواسشون جمع باشه که دچار اشتباه نشیم و مشکل درست نشه. هرچند رهبر معظم انقلاب حواسشون به همه چیز هست و اگه لازم باشه وارد به امور میشن ولی سایر مسوولین باید بصیرت خودشون رو بالاتر ببرند
جالبه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
علی محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۱
چی جالبه چون با احتیاط بهمساله آلسعود نگاه میکنه
اولا که الان عربستان برای امریکا سودش بیشتره تا اسرائیل چون واقعا امریکا با نفت عربستان زنده هست. ثانیا دل کسی به حال ما نسوخته. ثالثا به نظر من اسرائیل داره به یه مهره ی غیر قابل کنترل برای امریکا تبدیل میشه. رابعا به نظر من دوستی با ایران واقعا به نفع امریکایی ها هست اگه بفهمند. خامسا و مابقی هم نگم تا سرتون درد نیاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۳۱
دقیقا همینطوره دوست من!
این رو باید بدونید و البته خیلی هم تعجب آوره که چیزی حدود 20 % از دارایی ها و سرمایه گذاری های داخل امریکا توسط سعودی ها انجام میشه، این چیزی بود که مایکل مور هم تو یکی از مستند هاش بهش اشاره کرد. اهمیت سعودیها برای امریکا خیلی بالاست، چون بر خلاف صهیونیست ها سرمایه های خارج از امریکا رو به داخل این کشور میبرند ولی سرمایه داران صهیون کاملا متفاوت هستند
ناشناس
| Sweden |
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۳۱
اكثر شركتهاي غول دنيا و آمريكا متعلق به اسرائيلي هاست آمريكا مجبوره بخاطر حفظ اقتصاد و اشتغال و برنامه هاي استراتژيك و پنهانش جافظ منافع اسرائيل باشه عربستان در مقابل اسرائيل يك سر سوزن هم براي آمريكا ارزش نداره و حكم دستمال يك بار مصرف رو داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۱
آقای ناشناس عزیز تموم دارایی های آمریکا دردست همین عده ی صهیونیستهاست 20 درصد عربستان در برابرشون هیچی نیستن
برادر من اگر نظام سعودی یک درصد هم به بقای ما علاقه داشت این همه جنایت علیه کشور ما و نظام ما انجام نمی داد موارد اخیر مانند اعدام دسته جمعی زوار ایرانی طی سه مرحله و عدم پاسخگویی در قبال این جنایت علیرغم مکاتبات و مراجعات مقامات کشور-کارشکنی متعدد جهت صدور روادید زیارتی برای ایرانیان- اعمال شدیدترین محدودیت ها جهت زوار ایرانی و حجاج و...
حماقت متعدد در خصوص بحث مالکیت جزایر سه گانه ایرانی و ...
به صراحت عرض می کنم عربستان شبانه روز در حال رایزنی و زمینه سازی به منظور درگیر نمودن دو دشمن سنتی خود( ایران و اسرائیل ) به هم می باشد که از قبل این درگیری منافع آتی او در منطقه تضمین خواهد شد و صرفا نگرانی ایشان از سرایت آتش نبرد به سایر متحدان خود می باشد.
از این صندلی های مجاور و مصاحفه های نمادین بسیار در عرصه سیاست خارجی دیدیم اگر ملاک شما این موارد کم اهمیت است چرا راجعه به مصاحفه ها و در آغوش گیرها و رقص شمشیر برای نمایندگان دست دوم آمریکا در عربستان چیزی نمی گوئید.
ایران باید مراقب حوادث منطقه باشد و با روی خوشی از جانب سردمداران عرب فریب نخورد و جانب احتیاط را از دست ندهد
این تحلیل می تواند تغییر نظر آقای مرسی به سفر به ایران را هم در بر گیرد. به این ترتیب سفر خوبی برای آقای احمدی نژاد بوده و دلیل بسیار مهمی که توجیه کننده ی علت سفر ایشان به عربستان علی رغم وقوع زلزله در آذربایجان می باشد.
یک نکته که فراموش شده این است که میخواهد دل شیعیان خود را نیز بدست اورد
ما دستخوش فريب هيچكس نميشويم. مخصوصا سعودی ها
baba vaghty doshman barat nishkhand bezanad fekr nakon doset dare miikhad toro bedare ya in ke arabestan az tarse jonesh mikhad bege ke ma hich dekhalati dar hamle be iran nadarim
اشنباه می کنید اقدام عربستان برای این بود که فضای نعلیق متحد ایران یعنی سوریه را برای ایران تحمل پذیر تر کند و این یعنی نزاکت در دیپلماسی و دور اندیشی.
فلا" گفته می شد آمریکا از حمله به ایران هراس داره چون موشک های دوربرد ایران در اولین ساعت به سمت اسرائیل شلیک میشن.
الان دلیل اینکه اسرائیل می خواد حمله کنه و آمریکا با این سماجت مخالفت میکنه چی میتونه باشه؟؟؟؟؟؟/
شاید ... ظاهرا توضیح شما در حال حاضر منطقی ترین پاسخه ...
اسراييل غلط ميكنه به ايران حمله كنه.
اگه خداي نكرده جنگي رخ بده،آغازگرش اسراييله،اما پايان بخشش نه…
تحلیل در خورتوجهی است.در ضمن باید قبول کرد که سیاست های اسراییل با آمریکا و هم پیمانان امریکا در منطقه مانند عربستان ، ترکیه و قطر با هم تفاوتهایی دارند که ناشی از منافع ملی این کشورهاست وما باید از این تفاوتها به نفع خود استفاده کنیم
این تحویل گرفتنها برای آروم کردن شیعیان عربستانه و هیچ ربطی به اسرائیل نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۱
این هم یکی از دلایل میتونه باشه اما دیلیل اصلی نیست قطعا. اونم در شرایطی که الان بحث بر سر جنگ اسرائیل با ایران است. عبدالله فقط خواسته بگه ما در براه افتادن این جنگ کاره ای نبوده ایم تا مبادا ایران بخواهد تلافی کند
علی محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۱
میخواد شکاف دراعتمادشیعیان باایران ایچاد کنه واعتمادشون به ایران ازبین ببره
تا میشه با دوستی مسایل رو حل کرد چرا جنگ و دشمنی؟
این اتفاق صحیح است اما هماهنگ شده با ابرقدرت ها میباشد که ما باید هوشیارانه ترعمل کنیم و برای خودمان دشمن سازی نکنیم
دیگه از قدیم گفتن سیاست بی پدر و مادر
هر گامی برای ایجاد دوستی و وحدت بین دولت های اسلامی فرصت دشمنان برای تفرقه افکنی را کم می کند.با تدبیر و درایت عمل کنید و حرف بزنید کشورمان رهبر دارد لازم باشد ایشان می کنند و ما تابعیم .در پایان خطبه همام حضرت علی-ع کسی سوالی مطرح کرد حضرت فرمودند :شیطان از از زبان تو حرف زد. باید با تدبیر و کنترل شده حرف زد نه احساسی
در نظر داشته باشیم که در جنگ با عراق نیز خیلی ها در شروع از ما دفاع کردن اما بلافاصله عراق را از بهترین امکانات و تسلیحات غنی نمودند علیه ما پس نتیجتا ما بهتره فکر بکر کنیم تا جنگ چون بهتر از خیلی های دیگر از عاقبت جنگ مطلع هستیم در ضمن نا گفته نماند که تحت هر شرایطی ایرانی ثابت کرده که وطن پرسته.
من یک عراقی هستم که در ایران زندگی می کنم به همه شما برادرانه توصیه می کنم که به عربستان وکشورهای حوزه خلیج فارس دل مبندید اینها گرگی به لباس میش دارند
ببینید دوستان ، ملک عبدالله درک کرده که حمله ی آمریکا و اسرائیل به ایران چقد براش هزینه داره! اگه آمریکا به ایران حمله کنه و عربستان هم ازش حمایت کنه، ایران که دستش به آمریکا نمیرسه به عربستان حمله میکنه! پس این تحویل گرفتن ها بی دلیل نیست!
به نظر من این کار پادشاه عربستان حساب شده ویک ترفنده برای جلب توجه و بدبینی کشورهایی که به ایران امید دارند
تحلیلتان اشتباه است. اونها با این کار میخواستند شیعیانشون رو ساکت کنند. و بگویند که با شیعه مشکلی ندارند تا آرامش رو به مناطق شیعه نشینشون برگردونند
برادر عزیز کدوم دوستی اینارو نشناختی اینا گرگن تو لباس گوسفند.نمیشه که هر کشوری اومد دست همکاری داد بشه دوستمون اگه واقعا اینطوری بود عربستان موضع خودشوتو جنگ امریکاعلیه ادم وعالم اعلام میکرد نه اینکه برابر این همه اشغال ادم کشی سکوت کنه.دل خودتونو رو بادو تا تصویر خوش نکنید
اولا تاریخ ثابت کرده اعراب حوزه خلیج فارس هیچگاه مارا قبول نداشتند ونمیخواهند پیشرفت ایران را ببینندپس دشمنی انها محرزه اما چرا اینطوری ایرانو تحویل گرفته دو دلیل کلی داره یکی سرد کردن قیام شیعیان قطیفه ودیگری درست کردن حاشیه امنیته تا در صورت بروز جنگ ایران تنگه را نبنده چرا که اگر اسرائیل به ایران حمله کنه امریکا صد در صد وارد معرکه میشه یعنی ورود از خلیج فارس و ناامن شدن منطقه پس پیشدستی اینکه ما با شما دوست هستیم ومخالف حمله اسرائیل هستیم درست کردن حاشیه امنیتی میباشد
سوريه مشغول لبنان هم كم كم مشغول ميشود به جنگ داخلى. ايران وإسرائيل جنگى را انجام ميدهند امريكا و متحدانش وقتى دخالت ميكنند مي كنند كه بخواهند جنگ را تمام كنند
من فقط همین رو بگم که اگه به ایران حمله شد هرچی موشک داریم به عربستان شلیک کنیم که دیگه نفتی واسه فروش نداشته باشه مرگ بر ال سعود
ارزومه ایران بهش حمله کنه
سلام،سیاست کف کثیفی است که روی سطح آب را می پوشاند تا عمق واقعی آن مشخص نشود.
1)عربستان برای آن که قدرت اول منطقه بشه،چون قادر به پیش افتادن از ایران سزفراز نیست،آرزوی عقب ماندگی ما را دارد.ویعنی اینکه خاله خرسه س!
2)رژیم غاصب جرات حمله به ایران را ندارد،فقط میخداد مانور قدرت کند که بگه اگه بذارید میتونم! ولش کنن هم هیچ غلطی نمیتونه بکنه!
3) جنگ با ایران و ایرانی کار هرکسی نیست،این نکته را اونا بهتر میدونن،خیالتون راحت!
4)چو ایران نباشد تن من مباد و دنیا نیز حتما مباد!
تابناک عزیز!
این دفعه دقیقا درست گفتید.امریکا در تحلیل هزینه فایده جنگ نظامی با ایران را به ضرر می بیندوبه فشارهای اقتصادی وسیاسی اعتقاد داردولی حاکمان تل آویو که از هم پیمان ضعیف ترایران ضربه خورده اند هنوز عبرت نگرفته ودر طبل جنون می کوبند.
ضمنا توفیق نسبی سوریه در سرکوب تروریستها هم نقش ایران را در حل این معضل درشت کرده وامریکا وعربستان دان می پاجند.به نظرم ایران باید این فرصت را مغتنم شمرده ودر جهت نجات نظام مردمی سوریه نقش آفرینی موثری بکند.مهم نیست گذشته وآینده رابطه امریکا وغربستان با ما چگونه بوده وخواهد بود مهم این است که اکنون مجبورند موجودیت ما را تحمل کنند.
ضمنا مدت طولانی ای اردوغان مامور نفوذ وتاثیر گذاری در سیاستمداران مابود با لو رفتن چهره واقعی او این نقش به مرسی داده شده.
سلام .
این یارو ملک عبدالله هم خدا رو می خواد هم خرما .
این طرف از سلطنتش می ترسه و این و خوب می دونه که اگر با ایران دست دوستی بده می تونه از سلطنتش مراقبت کنه ولی این مفتی وهابیها خون شیعه براشون حلاله از طرفی از آمریکا می ترسه و می دونه برادری نداره. حالا هم داره
تابناك....تحليل شما را قبول ندارم...هركسي ميتواند از اين اقدام ملك عبدالله يك چيزي برداشت كند...برداشتهاي متفاوت : 1-اينست كه خائن الحرمين با اين اقدام ميخاست نظر ايران را براي تعليق سوريه جلب كند.....2-يك برداشت ديگه اينكه ميخاست بگه اگه به ايران حمله بشود ما با شماهستيم ولي در واقع با اسرائيل همدستيم....3-يك برداشت ديگه اينست كه عبدالله بن عبدالعزيز ميخاست به جهان و ديگر كشورهاي اسلامي وانمود كنه كه با ايران دوست هستيم...4-برداشت ديگر اينست كه در رسانه ها القا شود كه ايران با عربستان در تعليق سوريه هم نظرند وبا اين تبليغ به بشار اسد بگويد ايران با سوريه نيست بلكه ايران با ماست تا شايد بتواند روابط ايران و سوريه را سرد كند و اسد هم دست از سوريه برداردو صدها تحليل ديگر"من به مورد آخر اعتقاد دارم"..النهاية فرمايش حضرت امام خميني ره را فراموش نكنيم كه فرمود:...اگر از صدام بگذريم از ال سعود نميگذريم ...تابناك جونم,واقعيت اين اقدام هرچه بوده گذشت,بايد فكري بحال سوريه كرد....
امریکا و مشخصا اوباما بخاطر انتخابات پیش رو مایل به حمله اسرائیل به ایران نیست و اسرائیل هم بخاطر اینکه میدانند بتنهائب از پس ایران برنمیاید در صدد درگیر کردن امریکا در حمله اش به ایران است تا هم به ایران ضربه بزند هم با هماهنگی جمبوری خواهان این اقدام را انجام تا آنها نیز در تبلیغات از این جنگ استفاده کند اوباما نیز این موضوع را خوب فهمیده است و لذا هم خود به اسرائیل برای عدم حمله فشار آورده هم به عربستان مسئله حمله موشکی به هواپیمای اسرائیلی در صورت استفاده از خاک عربستان در حمله به ایران را یاد داده و هم شاه عربستان احمدی نژاد را با هدف پیام رسانی به اسرائیل مورد توجه ویژه قرار داده است و هم با چراغ سبز امریکا مصر نیروهای هوائی و زرهی خود را به صحرای سینا منتقل کرده تا برای اسرائیل جبهه جدیدی باز شود شک نکنید تحولاتی در آینده در این راستا بوجود خواهد آمد تا اسرائیل فعلا زمین گیر شود البته نه بخاطر ما بلکه به خاطر انتخابات امریکا
سلام؛ عربستان با زیاد کردن تولید نفت خود و موافقت با تحریمهای آمریکا بر علیه کشورمان ؛ در واقع یک ایران ضعیف در منطقه میخواهد؛ و تمام کشور های اسلامی را بر علیه سوریه در اجلاس مکه بسیج کرد .
عبدالله ایران رو بیخ گوشش حس میکنه منظورم شیعیان قطیف و شرق عربستانه سعودی ها خطر ایران رو درک کردن بایدم این روزا موضع نرمتری بگیرن اگه دقت کرده باشین چند وقتیه سعود الفیصل هم اراجیف نمیبافه
عربستان از ترس حمله ایران به خودش ترسیده که این حرفارو به اسرایل زده وگرنه از خداشه که به ایران حمله کنن نه از مرز هوای خودش بلکه از مرز هوای امارات یا باقیه هم پیماناش!!!!!!!!!!
فقط هدفش جاوگیری از تغییر وضعیت ایران است تا خودش سیبل آمریکا نشود.
مهم دشمنی اینها نیست مهم بازی آنهاست در تئوری بازی ها تاکنون حتی آنچه ظاهراً به ضرر ایران اسلامی دیده می شود نیز به نفع ما تمام می شود حضور چند وجهی آقای احمدی نژاد برکات زیادی داشت که در آینده روشن خواهد شد
سلام
برداشت من اینه که عربستان با این کار خواسته یه جورایی حمایت خودشو از ایران نشون بده تا حمایت ایران رو در خصوص مسائل سوریه جلب کنه یا به نوعی ایران رو از سوریه جدا کنه تا تفرق در جبهه خط مقاومت ایجاد کنه ...
ولی زهی خیال باطل ... از حکام عرب بی غیرت بدتر خودشونن و این رو همه سیاستمدارای ما میدونن ... نباید با طناب اونا تو چاه رفت ... عربها توی این دو سال اخیر نشون دادند که خودشون به خودشون رحم نمیکنن تا چه برسه به ایرانیها ...
حالا فکر کردی اسرائیل این یارو رو عددی حساب کرده-اونا فقط از ایران میترسن
مرتجعین منطقه از ترس بستن گلوگاه نفتی تنگه هرمز از طرف ایران به حالت نرمی سیاسی درآمدهاند.
خب اين هم يك حرفيه يعني غير مستقيم با آمريكا مذاكره كرديم!
تابناک جون خیلی خیال پردازی
ما باید با کشورهای مسلمان رابطه دوستی بر قرار کنیم ما نباید به صرف اینکه ملک عبدالله با ما دشمنه با ملتی قهر کنیم من مطمئنم اگر ملتهای مسلمان مظلومیت ببینند نمی نشینند پس الکی به خاطر تفاوتهای دینی نباید اونها رو در کنار کشور های نسل کش قرار بدیم .بهتره در نظر داشته باشیم که همه کشور ها با هم مشکلاتی دارند اما جنگ ها یا همان شرایط حساس انها را در کنار همدیگر قرار داده .
مگر ما محتاج لبخند این خونخوارانیم؟؟
دشمنی را کم کردن و جواب دوستی را بامحبت دادن هنر میخواهد که نزد ایرانیان است
مطمئن باشید پشت پرده این استقبال گرم آل سعود و تغییر رویه ناگهانی توطئه ای نهفته است. با یه گل بهار نمی شه. آل سعود هیچوقت دلش واسه ایران نسوخته و نمی خواد ما متحد و قدرتمند باشیم. بایستی هوشیار بود.
این پیام دوستی نیست تابناک. این یعنی اگه اسرائیل به شما حمله کرد ما هیچکاره ایم و به نوعی می خواد خودشو از تیعات حمله اسرائیل دور نگه داره که بمادا موشک های ایران به سمت عربستان هم برود
زود قضاوت نکنید
به نظرم فقط سياست چماق و هويجه و بس
اينجوري ميخوان سوريه رو له كنن بعدش ايران
چرا حافظه ی ما ایرانی هااین قدر کمه به این زودی کشتار مردم یمن ،بحرین ،سوریه و زندانیان ایرانی از یادمون رفت !!!!!
يه آماري رو مي خوندم كه بنظرم بد نيومد اينجانقل قولش كنم. نوشته بود كه 70% ازسرمايه هاي كل دنيا توي ايالات متحده موجوده و از اون 70% نزديك به 80 درصدش متعلق به 6 يهوديه. اگه اين حقيقت داشته باشه بازم فكر ميكنيد كه اسرائيل مهره آمريكاست؟؟؟؟ بنظر من كه آمريكا كاملاً زاده اسرائيل و انگليسه و لابي يهود داره اونجارو اداره ميكنه . الانم آمريكا مثل پسري كه روش نميشه به پدرش حرفي بزنه چون انتخابات پيش رو داره. ناچاره تا جلوي تصميمات عجولانه پدرشو از طريق يكي ديگه بگيره.
جناب ملک عبدالله

گر که خواهی نیکبختی یکدل و یکرنگ باش
قالی از چند رنگ بودن زیر پا افتاده است!
این عبدالله هم نمی میره ببینیم دنیا چی میشه

امام صادق در اين زمينه مي فرمايد : هرکس براي من مرگ عبدالله را تضمين کند من ظهور قائم را براي او تضمين مي کنم … همچنين از آن حضرت روايت شده است که : زمانيکه مردم در سرزمين عربستان در حال وقوف مي باشند سواري با شتر سبک سير به آنجا وارد مي شود و مرگ خليفه را خبر مي دهد و با مرگ او فرج آل محمد و گشايش کار تمام مردم فرا مي رسد .

آنگاه كه مرگ عبد الله فرا رسد، مردم در جانشينى او نسبت به هيچكس به توافق نمى رسند و اين جريان تا ظهور حضرت صاحب الامر همچنان ادامه مى يابد، عمر سلطنت هاى چندين ساله بسر آمده ، نوبت پادشاهى چند ماهه و چندين روزه فرا مى رسد.
با سلام
بنظر من با اقدامات ضد مردمی که عربستان علیه انقلاب های مردمی منطقه براه انداخت ،موجب رو کردن دست خود شد ووجهه خود را در بین مسلمانان از دست داد ،حالا با این کار ها می خواهد شخصیت خود را باز سازی نماید.اما در مورد حمله اسرائیل ،باید گفت که غربی ها خودشان می برند وخودشان میدوزند ، وگرنه کاملاً واقف هستند که اسرائیل عددی نیست که به ایران حمله کند و گنده تر از دهنش حرف می زند
دلخوش از آنیم که حج میرویم غافل از آنیم که کج میرویم ،یک روز هیاهوی روی کار آمدن مرسی (که بعد جوابمان را داد) یک روز دلخوش به حرکت ملک عبدالله واقعا"..... که غافلیم ...........
بیایید به جای این حرفها ، روابط مناسبی با سایر کشورها برقرار کنیم تا در مناسبات بین المللی جایگاهی شایسته داشته باشیم تا هیچ وقت محتاج حمایت امثال سعودی ها نباشیم.
عربستان حاضر است نصف كشورش را به اسرائيل هديه دهد تا از شر ايران راحت شود.
بیاین بیشتر فکر کنیم
فکر می کنم این حرکت ملک عبدالله برای حفظ بقای ال سعوده زیرا اونا خطرو احساس کردن و میدونن ایران الان تو منطقه قدرتمنده
تا حالا فکر کردیدن چرا این چند روز اسراییل هی از حمله به ایران میگه و باز چند نفر مخالفت می کنن
وقتی اسراییل نمی تونه از پس حزب الله بر بیاد می خواد ایرانو بزنه
این حرفای اسراییل نشان دهنده حس ترس اوناست و میخوان وانمود کنند در آمادگی کامل به سر می برند و دلشون می خواد حمله کنند ولی به حرف مردمشون و کشورهای دیگه گوش می کنند
یادمون باشه تو تحلیلامون خدارو فراموش نکنیم چون اون قدرت مطلقه.
8 سال جنگو فراموش نکنیم.
بعضی حکام منطقه دارن برای داشتن جایگاهی تو منطقه حرص می زنند اگر نه نسبت به بحث دموکراسی بی سوادند.
با امريكا مي توان اعتماد كرد اما به وهابي و اسرائيل نه
چقدر نشانه های ظهور واضح اند ....
اسرائیل ریشه کن نخواهد شد جز با ظهور ولی عصر(عج) و دستان ایشان
به امید فرج مولایمان که صدمرتبه هم نزدیک است .
به نظر من هدف ایجاد کشور اسرائیل در منطقه توسط انگلیسی ها گرم نگهداشتن تفرقه در خاورمیانه و استفاده از منابع انرژی منطقه است و هرکسی به تفرقه دامن بزند حامی اسراییل است .
حمله هوايی رژيم صهيونيستی به مصر را از ياد نبريم دقيقأ همان روزهايی و از همان جایي اتفاق افتاد که کمتر به ان توجه ميشد . صندلی کوتاهتر سفير ترکيه را به خاطر داريد؟ چه فيلمی بازی کردند و عدهای باور کردند چه جنگ زرگريی به راه انداختند!در شرايط فعلی عربستان سعی در نمايش جنگ زرگری ديگری با رژيم صهيونيستی برای گمراه کردن ما را دارد .به نظر اينجانب مرز هوايی عربستان بهترين گزينه برای رژيم صهيونيستی است و بدون شک اگر حمله ای از اين ناحيه صورت گيرد عربستان هواپيماهای رژيم صهيونيستی را در راه برگشت و وقتی که خلبانها با چتر بيرون پريدند مورد هدف قرار ميدهد تا با اين حيله گری از خشم و دشمنی با ما در امان بماند
ماتا صد سال دیگر از جنگ عراق و ایران ضرر خواهیم دید جنگ ،جنگ است حتی یک طرف ضعیفی باشد و عواقب ان ضرر و زیان و عقب ماندگی است تا برسد به جنگ با اسرائیل و امریکا که نابودی به دنبال دارند پس باید معقولانه فکر کرد
برادران غيور ايراني از جهل دست برداربم و با همسايگان و كشورهاي مسلمان منطقه با هر شكل و شمايلي بايد تعامل داشت و با تدبير رفتار نمود كه اين كليد پيشرفت و سربلندي ايران است. همواره استكبار و با تفرقه افكني و ايجاد جنگ بين كشورهاي منطقه به نتيجه رسيده است اگر كشورهاي منطقه با هم باشند و به اين درجه از بلوغ برسند اون روز روز پيروزي اسلام است.
در حال حاضر سیاستهای کلی جهان در جهت تقابل ابرقدرتهای کمونیستی با امریکاست. کشورهائی مثل سوریه ایران عربستان ترکیه و غیره بازیچه هستند. مگر خاورمیانه بجز نفت چه دارد که کل ابرقدرتها درگیر مسائل اون هستند. تمام کشورهای اروپائی آسیائی و آمریکائی به نحوی درگیر مسئله نفت هستند. ابرقدرتها بجز نفت به هیچ چیز دیگه ای فکر نمی کنند. مخالفت آمریکا به حمله اسرائیل به دلیل تهدیدهای تنگه هرمز هست. حمایت عربستان (ولو صوری) بخاطر دستور آمریکاست. تاریخ روسیه بر هیچ کسی پوشیده نیست. ابرقدرتهایی مثل آمریکا انگلیس و روسیه همیشه استعمارگر بوده اند. مسائلی از قبیل سلام گرم ملک عبدالله به احمدی نژاد حاشیه این بازی نا عادلانه در خاورمیانست. سیاستمداران ایران باید مراقب شرایط موجود باشند
بنظرم جنگ در منطقه تنها دامن ایران و اسراییل و امریکا را نخواهد گرفت. در صورت رویارویی ایران و اسراییل حداقل بخشی از ملت عرب منطقه بخاطر سکوت دولتهای خود احساس حقارت خواهند کرد(اسراییل بخاطر اذیت و آزار مردم عرب و فلسطین همواره خاری در چشم ملت عرب بوده و هست) این رویارویی درصورت سکوت دولت های عربی منطقه آنان را در سطح پایین تر از دولت های شیعیی قرار خواهد داد.این نگرانی عمیق تری خواهد بود. ایران چه پیروز شود و چه شکست بخورد باز دولت های عرب سنی ـ وهابی بخاطر سکوت و ترس زیر سوال خواهند بود.و به نوعی برتری و شجاعت شیعیان را برجسته می سازد. درحالیکه دولت های عربی در دوره های اخیر بدون افتخار بسر می برند. وقتی انان حاضرند بخاطر کسب افتخارات ورزشی پول گزافی برای به تابعیت درآوردن ورزشکاران دیگر کشور بپردازند. شجاعت و افتخار بخاطر ایستادگی مقابل اسراییل را هیجگاه حاضر نیستن نصیب هیچ دولت شیعیی شود.
شما یادتون رفته از کویت تا عربستان و مصر هزینه جنگ و حمله صدام به ایران رونقد پرداخت میکردن و انواع پشتیبانی ها رو از صدام کردن.همشون تو جنایات صدام شریک هستن.حتی الان هم حاضرن هزینه حمله به ایران رو بدن.این سیاستشون هست .در ظاهر یک رفتار دارن در پس پرده حتی حاضرن با اسراییل کناربیان.
این پیام عربستان دو جبنه دارد:
1 - ایران بترس که حمله اسرائیل جدی است که البته برای ماملت چی جدی نبوده است.
2 - هشدار کوچکی هم برای اسرائیل است که حمله تو ممکن من سعودی را هم نابود نماید که البته منافع آمریکا و انگلیس است.
هر آدم عاقلی می داند این وضعیت ایران مطلوبترین وضعیت برای عرب هاست.
که اینو قطعا هم ملک عبداله بهتر از ما میدونه هم امیر قطر هم ...
در عالم سیاست هرحکتی حساب وکتاب دارد .ملک عبد ا... محاسباتش را کرد وبعد این حرکتو کرد. برا او فرصت دو دو چهار ومشورت ازقبل چون نقشه داشت فراهم بود ولی آقای احمدی نزاد فرصت فکر کردن به عکس العمل خود رانداشت.نشستن احمدی نزاد در کنار عبدا... با توجه به حوادث ووضعیت منطقه به نفع عربستان بیشتر تا ایران.جریا سوریه قیام های مردمی عربستان ودیگر مردم منطقه که چشم امیدی هم به ایران دارند
اسرائیل به هیچ عنوان به ایران حمله نخواهد کرد چون امریکا نمی خواد...سیاست این دو یه چیز دیگه است
کسی اینجا از حمله اسرائیل به ایران باکی نداره چه با عربستان چه بی عربستان!!!
اولا بايد بدانيم كه آمريكا ام الخبائث است ونوكران دست به سينه مانند عربستان كم ندارد . تمام حركات و سكنات عربستان تماما خواسته اربابانش ميباشد و به اين علت مسئولين ايران عزيز را مورد تفقد قرار داده است تا نسبت به راي صادره اين را هم در اهداف خود شريك بدانند و اين بعيد نيست كه بعد از سوريه نوبت ايران باشد.ولي تمامي به قول خودشان ابر قدرتها بدانند ايران سوريه نيست كه دست و پا بسته در مقابل آنان ساكت بنشيند بلكه ما يك بار امتحان خودمان را پس داديم.
متعجبم که بعد از سی و اندی سال ما هنوز نمیدانیم که این جنگ زرگری است که کشورهای استعمارگر و روسیه هزار چهره با استفاده از صهیونیسم جنایتکار برای فروش اسلحه به راه انداخته اند وگرنه خودشان هم میدانند که ایران عزیز ما حریف ندارد . جنگ تحمیلی این را ثابت کرد.
مرگر بر اسرائیل
اسرائیل هیچ غلطی نمی تونه بکنه و از عربهای سعودی هم متنفرم چون بدترین رفتارها و اهانتها را به ایرانیان می کنند چشمشان کور چشم دیدن ایرانیان غیور را ندارند ما ایرانیها نباید اتحاد خودمان را از دست بدهیم در مقابل اتحاد ما همه کشور ها زمین گیر می شوند با توکل به خدا باطل ازبین رفتنی است
تنها میتوانم بگویم پدر همین عبدالله در مکان مقدسی همچون مکه مکرمه که شکار حیوان در ایام حج حرام است خون عزیزان مارا که اغلب انها زنها ومردان بالای 60 سال بود رابا سنگدلی ریختند حالا دلشان به حال ما نسوخته
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها