بازدید 6163

دغدغه اصلی کلینتون در استانبول

کد خبر: ۲۶۴۷۴۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۸ 11 August 2012
سلاح های شیمیایی سوریه دغدغه اصلی وزیر امور خارجه آمریکا در دیدار با همتای ترکیه ای خود بوده است.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از آسوشیتدپرس در دیدار بین هیلاری کلینتون و داود اوغلو زمان قابل توجهی به بررسی وضعیت سلاح های شیمایی سوریه و نحوه مقابله با آنها اختصاص یافته است .

پس از این دیدار نیز کلینتون در گفتگو با رسانه ها اعلا کرده است بدترین سناریوهای ممکن درباره سوریه و خصوصا استفاده رژیم از از سلاح های شیمیایی علیه مخالفان را بررسی کرده و ساختاری رسمی را در این خصوص طراحی کرده اند.

او بدون آنکه تشریح کند این ساختار رسمی چیست و چه توانایی در برابر سلاح های شیمیایی دارد گفت : کشورش به همراه ترکیه یک گروه کاری را برای مواجهه با بحران سوریه ایجاد کرده است.

به گفته وزیر خارجه امریکا این گروه مشتمل بر همکاری های نظامی، اطلاعاتی و سیاسی است و در صورت لزوم به نیازمندی های مربوط به بهداشت و درمان در اثر استفاده از سلاح های شیمایی و هجوم سیل آوارگان پاسخ خواهد داد.

کلینتون همچنین گفته است این گروه نیازمند است تا جزئیات واقعی بحران جدید را ارزیابی کند چرا که اکنون زمان برنامه ریزی عملیاتی فشرده است.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه تاکید کرد که یکی از دغدغه های اصلی که ترکیه و امریکا برای برنامه ریزی دقیق درباره آن به توافق رسیده اند موقعیت هولناک استفاده از سلاح های شیمایی است.

این ادعا در حالی است که سوریه تا کنون چندین بار اعلام کرده است که از سلاح های شیمایی علیه تروریست های مسلح استفاده نخواهد کرد و تنها در صورتیکه مورد حمله بیگانگان قرار گیرد استفاده از آنها را بررسی خواهد کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان