بازدید 75740

جزیيات درآمدهای نمايندگان مجلس از زبان یک نماینده

یک نماینده مجلس چقدر حقوق می‌گیرد؟ هزینه دفترش چقدر است؟ چه مبلغی برای اجاره مسکن دریافت می‌کند؟ مبلغ وام پرداختی به آنان چند میلیون تومان است و چه خودرویی در اختیار آنان گذاشته می‌شود؟ پاسخ این پرسش‌ها را یک نماینده مجلس به تابناک داده است.
کد خبر: ۲۶۴۵۴۱
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۰ 11 August 2012
محمد‌باقر شريعتي درباره ميزان حقوق و مزاياي نمايندگان مجلس گفت: حقوق ماهانه‌اي كه براي نمايندگان مجلس در نظر گرفته شده، 2.5 ميليون تومان است.

به گزارش «تابناک»، نماينده مردم بهبهان افزود: مبلغ يك ميليون تومان هم بابت هزينه‌هاي دفا‌تر براي نمايندگان در نظر گرفته شده و با اين حساب، كل دريافتي كه ماهانه به نمايندگان مجلس پرداخت مي‌شود، 3.5 میلیون تومان است.

شريعتي ادامه داد: هيچ‌گونه مبلغ ديگري به‌ عنوان اضافه كاري و… براي نماينده‌ها پرداخت نمي‌شود و كل دريافت ماهانه همين مقدار است.

وي همچنين درباره تسهيلات اعطايي مجلس براي اتومبيل و مسكن نمايندگان گفت: هيأت رئيسه اعلام كرده است كه نمايندگان مي‌توانند صرفا يا ۱۴۰ ميليون تومان خانه رهن كنند و يا اين‌كه با ماهي سه ميليون تومان آن را كرايه كنند.

نماينده بهبهان درباره شرايط پرداخت اين مبلغ پول نيز گفت: البته به هيچ‌ وجه اين مبالغ به‌ خود نمايندگان داده نشده، بلكه گفته شده كه شما منزل را انتخاب كنيد، هيأت رئيسه قرارداد آن را خواهد بست.

وي با بيان اين‌كه اين مبلغ با در نظر گرفتن اجاره بها در تهران و ميهماناني كه از شهرستان داريم، پاسخگوي دخل و خرج نيست، گفت: در همين خيابان ايران كه نزديكي مجلس هم هست، نمي‌شود با اين مبلغ خانه رهن كرد.

شریعتی همچنین با اشاره به ماجرای اتومبیل‌های نمایندگان گفت: دو نوع اتومبیل پژو پارس و جی‌ال‌ایکس را برای انتخاب نمایندگان ارائه کردند که هر کس می‌تواند یکی از آنها را به‌ مدت چهار سال ‌بردارد. البته اتومبیل تحویل گرفته شده، باید پس از پایان دوره نمایندگی به مجلس بازگردانده شود.

وی افزود: ‌‌نهایت چیزی که فعلا هیأت رئیسه قول آن را به نمایندگان داده است، وام ۳۰ تا ۳۵ میلیونی است که آن هم باید اقساطی به مجلس بازگردانده شود.

این نماینده مجلس با انتقاد از شرایط پدید آمده در زمینه تسهیلات اعطایی به نمایندگان گفت: متأسفانه در دوره کنونی در این زمینه در بد‌ترین شرایط هستیم و حتی اختیارات کافی به نمایندگان درباره انتخاب خانه و … هم داده نشده است.

وی در ادامه یادآور شد: در ادوار گذشته، شرایط بسیار مناسب بود و تسهیلات خوبی برای نمایندگان داده می‌شد؛ اما متأسفانه در این دوره و با وجود آن ‌که بیشتر نماینده‌ها هزینه‌های تبلیغاتی سنگینی را متقبل شده و در زمینه تأمین هزینه‌ها به مشکل برخورده‌اند، منابع خاصی برای آنها تخصیص نیافته و این موضوع، مشکلاتی را برای نمایندگان پدید آورده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۰۸۷
انتشار یافته: ۴۳
طفلکیا .. چقدررر سخت ...
کجاست همرنگی و همزیستی با مردم ماهی 3 میلیون اجاره کنند! من یک جوانم که 100 تو من ندارم خانه اجاره کنم و قول می دهم سوادم از کل نمایندگان بیشتر است.

تابناک جرات داری نظر من را بذار می دونم تو هم نی ترسی و هیچ کدومتون از ترس مقامتون جرات حرف زدن ندارید
اتامرون الناس بالبر و تنسون انفسکم
آیا مردم را به نیکی سفارش می کنید حال آنکه خود را فراموش می کنید؟
آخي بميرم براتون !
جمع حقوق نماینده 3.5*12*4= 168 میلیون تومان و حداقل هزینه تبلیغات نمایندگان 500 میلیون تومان در اول دوره مردم که هم خرند نمیفهمند
یادش بخیر امثال زائری هایی که با دوچرخه به مجلس می آمدند.امثال عباسی هایی که وقتی تو سجده شب قدر به رحمت خدا رفت مردم تازه فهمیدن تو چه خونه محقری داشته زندگی می کرده (نماینده های قدیم شهر ما بندرعباس) الان دیگه رهن 140 میلیونی یا کرایه 3 میلیونی و حقوق 3.5 میلیونی میدن بازم حضرات میرن عضو هیات مدیره 60 تا شرکت میشن !!!
بگیم مردم گلریزان برای نماینده ها راه بیاندازند
اینقدر که برای نمایندگان دل میسوزونید کمی هم برای مردم دل بسوزونید
قیمت کرایه خانه و ایاب و ذهاب وقتی به مردم میرسه اینگونه واقعی محاسبه میشه؟یا بر سر حقوق
بیچاره نمایندگان مجلس!!! بندگان خدا!!! دلم کباب شد!!!طفلکی ها
"اما متأسفانه در این دوره و با وجود آن ‌که بیشتر نماینده‌ها هزینه‌های تبلیغاتی سنگینی را متقبل شده...."

!!!!!!!!!!!!
با 140 میلیون تومان اکه نتونن خونه رهن کنن پس وای به حال ما ......
اگه خیلی سخته و از نظر مالی در فشارند .پس چرا اینقدر تلاش و هزینه کردند ....................شاید هم خیلی با گذشتند و به هر شکلی ایثار میکنند بزور هم شده دوس دارن خدمت کنن .
ماشالا اشتهاشون كم هم نيست! با اين همه حقوق و مزايا، ناراضي هم هستن؟! به مردم بيچاره چه ربطي داره كه هزينه‌هاي تبليغاتي سنگين انجام دادن؟!
بیان هروی یا شهید عراقی یا شمس آباد تا من براشون با 140 میلیون یه خونه سه خوابه رهن کنم.
من یه سوال از این نماینده محترم دارم- واقعاً با 140 میلیون تومان نی شود یک خانه در حوالی میدان بهارستان رهن کرد؟
احتمالاً ایشون منزل مد نظرشون یه پنت هاوس 200 متری تو بهترین جای شهر بوده که با این پول نمی شه اونجارو رهن کرد.
آخی!!!
من که واقعاً دلم واسه این نماینده های خدوم میسوزه
بابا یه کم هم بهشون برسید. گناه دارند بیچاره ها!!!!
به همين دليل مرغ وساير اجناس به نظرشان قيمت مناسبي داره وگران نيست ومشكلات مردم را درك نمي كنند
بگو چرا وقتی یارانه نان را برای عده ای حذف کردند صداشون در نیامد.
ولی عوضش بخور بخور زیاده تو مجلس
مگر نماینده ها چه کاری برای مردم کرده اند نتیجه کارهای آنها زیر پا گذاشتن قانون توسط دولت واین همه گرانی برای مردم...!
انتظار نداشته باشید کسی باور کنه !!!!!!
این جزئیات رو که یکبار دیگه هم زده بودید ، من هم خدمتان عرض کردم که درآمد جانبی نمایندگان به بیش از 100 میلیون تومان در ماه می رسد . وگرنه برای نماینده شدن سرو دست نمی شکستند
دوتا رانت استفاده کنین همه اش حله اخوی!
الهی بمیرم براشون.چقدر زجر می کشن با این حقوق های کم.
چطور نمی شود خانه ای با سه میلیون تومان در ماه اجره پیا کرد ودلی برای یک کارگر حقوق ماهی 380 هزارت ومان می بندید.
به این می گویند عدالت در حد المپیک
جناب نماينده شما كه با 3000000نميتوانبد خانه رهن كنيد بعد كارمند ها و يا ساير اقشار چگونه با 500000ميتوانند خانه رهن كنند
ما حاضریم یه چیزی دستی به این نماینده محترم بدیم.
بنظرمیرسدحقوق ومزایای یک رییس بانک خصوصی چندبرابریک نماینده ویادرامد یک فوتبالیست وطنی چندین برابریک نماینده باشدوای به حال بازنشستگان بد بخت که باید با ششصد هزارتومان زندگی کنند
خیلی جالب است نمی دانیم غم خودمان را بخوریم با ماه 700 هزارتومان اجاره خانه و مهدکودک و.... یا غم نماینده ای که با این پرداختی ها می خواهد حال روز ما را درک کند از کیسه مردم به انها پرداخت می کنند تا حالا می گفتند شرکت نفتی ها وزارت امور خارجه و .... در حالی که خود این نمایندگان نه از تیر چراغ برق بالا می روندو نه در تاسیسات نفتی و ان خطرها کار می کند
من که میدونم اینو تابناک سانسور میکنه اما حداقل میگم دلم یکم خنک بشه:
همین هم خیلی زیادتونه مگه شما نماینده مردم نیستید ملت با ماهی 600 هزار تومن چه طوری زندگی میکنن که شما به جز رانتی که میگیرید و اسپانسراتون 3.5 میلیون میگیرد کلی وام میگیرید 140 رهن مگه قطر میخوایی رهن کنید؟
چیزی که از همه بیشتر تو این شرایط بد اقتصادی به مردم فشار میاره میدونی چیه؟
ملت میبینن سیاست مداراشون و به قول شما نخبگان کشور! حقوق های آنچنانی و درامد و رانت آنچنانی استفاده می کنن بعد تازه میان میگن مردم عزیز باید تحمل کنید ما واسه آسایش که انقلاب نکردیم!!!!!!!!
مرد باشید مثل علی باشید تا مردم باهاتون باشن
دلم واسه این طفلک ها کبابه . اگه میشه یه شماره حساب اعلام کنید تا به این بیچاره ها کمک کنیم !
داداش ببخشید صندلی خالی ندارید؟؟؟
اینا تو چه فقری زندگی میکنن آدم جیگرش کباب میشه
یعنی واقعا کسی باور میکنه؟؟؟؟؟
براستی که حقوق ناچیزی است!!! البته در مقایسه با یک فوتبالیست لیگ برتری اما در مقایسه با سایر کارمندان با کاری به مراتب سخت تر و طاقت فرسا با داشتن تحصیلات مشابه و یا بالاتر از شما نماینده ی محترم بسیار بالا ست آنجا که دم از عدالت میزنید توجیه این همه اختلاف را چگونه بیان میکنید
یک نماینده مگر چقدر کار خاص انجام می دهد که باید 3.5 میلیون تومان حقوق وی باشد کمی هم به وضعیت حقوق سایر کارمندان نگاه کنید مثلا یک معلم با 15 سال سابقه و مدرک کارشناسی نزدیک 600 هزارتومان حقوق وی است و ... این است نتیجه عدالت ؟؟؟
خوب مگه قراره چقدر بهتون بدن همینقدر هم کافیه مردم همینشم ندارن مگه قراره ویلا رهن کنی با 140میلیون خونه خیلی خوبی گیرت میادناشکرنباشین
آخی. خدا منو بکشه. نماینده ها این قدر درآمدشان کم بوده و ما نمی دانستیم. چقدر این قشر مظلوم هستند. این قشر عزیز و کم درآمد اون همه خرج تبلیغات می کنند تا بیایند مجلس و این درآمدشان باشد؟ بمیرم الهی برای مظلومیتشان. بابا درآمدشان را زیاد کنید. آخه اینا هم زن و بچه دارند. اینا هم خرج دارند.
خیلی آدم باید پر رو باشه که بخواد هزینه تبلیغاتشو از بیت المال جبران کنه ""در ادوار گذشته، شرایط بسیار مناسب بود و تسهیلات خوبی برای نمایندگان داده می‌شد؛ اما متأسفانه در این دوره و با وجود آن ‌که بیشتر نماینده‌ها هزینه‌های تبلیغاتی سنگینی را متقبل شده و در زمینه تأمین هزینه‌ها به مشکل برخورده‌اند، منابع خاصی برای آنها تخصیص نیافته و این موضوع، مشکلاتی را برای نمایندگان پدید آورده است.""
آخیش بمیرم برای این نماینده های مردم...گناه دارند طفلکیا یه کمی ارتباطاتشونو با بازار تقویت کنند نگران میشه آدم واسه آیندشون!!!!البته میدونم منعکس نمیکنید .
3.5 میلیون در ماه می گیرن تازه بدون سایر امکانات مثل خونه و راننده و ماشین تازه میگن کافی نیست! اگه کافی نیست چطوریه که بعضی نماینده ها میلیاردها تومن خرج تبلیغات انتخابات میکنند؟ بالاخره باید یه جایی این پول رو برای خودشون برگردونن؟ من به عنوان یه ایرانی که چندماهه دنبال کار میگردم و از حقوق حتی 400 هزار تومنی وزارت کار هم بی بهره هستم از سهم خودم راضی نیستم.
آخی، طفلکی ها
دلمون سوخت که
مگه میشه با 140میلیون تومن جایی رو رهن کرد؟!! فک کن بشه
جالبه، نکنه هزینه تبلیغاتشونم انتظار دارن از پول بیت المال بهشون برگردونن؟
این همه رانتی که بدست میارن کمه شونه...
چی بگه آدم بخدا
اخی. بمیرم براتون
می خواین یک صندوق بذارین برای کمک های مردمی به نمایندگان مجلس
یا خدا این همه مزایا میدن بعد وضع مملکت اینه
اینا تو چه فقری زندگی میکنن آدم جیگرش کباب میشه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل