بازدید 6782

جدیدترین ویروس سایبری آمریکا و صهیونیستها

کد خبر: ۲۶۴۳۰۸
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۷ 10 August 2012
ویروس گاوس نام جدیدترین ویروسی است که آمریکا و اسرائیل آن را برای پیش بردن مقاصد تروریسم سایبری خود طراحی کرده‌اند.

به گزارش فارس خبرگزاری رویترز به نقل از شرکت امنیت رایانه‌ای «کاسپرسکای‌لب» گزارش داد یک ویروس سایبری جدید در خاورمیانه یافت شده است که می‌تواند از مبادلات مالی، ایمیل و فعالیت‌های فرد در شبکه‌های اجتماعی جاسوسی به عمل آورد.

به گفته شرکت کاسپرسکای، این ویروس که «گاوس» لقب گرفته است قابلیت حمله به زیرساخت‌های اصلی را نیز دارد و سازنده آن همان شرکت یا شرکت‌هایی است که ویروس استاکس‌نت را ساخته‌اند ـ ویروسی که به عقیده عموم، اسرائیل و آمریکا آن را طراحی کرده بودند تا به برنامه هسته‌ای ایران حمله کنند.

تحقیقات این شرکت پیشگام در عرصه ارائه خدمات امنیت رایانه‌ای نشان می‌دهد ویروس گاوس رایانه‌های شخصی در لبنان، اسرائیل و سرزمین‌های فلسطین را آلوده کرده است.

این شرکت از اظهارنظر دراین باره که چه کسانی در ایجاد این ویروس نقش داشته‌اند خودداری کرد اما افزود ویروس مورد نظر با ویروس استاکس‌نت و دو ویروس جاسوسی دیگر یعنی «شعله» و «داکو» ارتباط دارد.

گزارشی از روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز حدود دو ماه پیش فاش کرد شخص اوباما دستور حمله سایبری به ایران با ویروس شعله را صادر کرده بود.

شرکت کاسپرسکای در مطلبی روی سایت خود آورده است: «بعد از نگاه کردن به استاکس‌نت، داکو و شعله ما می‌توانیم با یقین بالایی بگوییم که گاوس ساخته شرکت یا شرکت‌های یکسانی است.»

این مطلب می‌افزاید: «تمام این ابزارهای تهاجمی، نمایندگان عملیات جنگ سایبری و جاسوسی سایبری هستند که با حمایت مالی دولت‌ها انجام می‌شوند.»

به گفته این شرکت، ویروس گاوس می‌تواند رمز عبور مرورگرهای اینترنت و سایر داده‌ها را بدزدد، اطلاعات مربوط به ویژگی‌های اختصاصی سیستم را ارسال کند، اطلاعات دستیابی به سیستم‌های بانکی در خاورمیانه را بدزدد و اطلاعات ورود به سایت‌های شبکه‌های اجتماعی، ایمیل و حساب‌های کاربری مربوط به ارسال پیام‌های کوتاه را برباید.»
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل