بازدید 37725

محمد بنا: در جوانی هم سالتو نخوردم

کد خبر: ۲۶۳۶۹۰
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۷ 07 August 2012
سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی ایران معتقد است با نتایجی که کشتی فرنگی در المپیک گرفته است و مدال‌هایی که می‌تواند در 2 وزن باقیمانده بگیرد، نه تنها سقف آرزوهایش برآورده شده؛ بلکه سرش به آسمان سائیده می‌شود.
 
محمد بنا در گفت‌وگو با  فارس، در مورد موفقیت‌های تیمش در بازی‌های المپیک گفت: نوروزی 5 دور کشتی گرفت که با کسب مدال طلا نتیجه تمام استقامت‌ها و زحمت‌هایش را گرفت؛ امید در این سال‌ها خیلی زحمت کشیده است. نمی‌دانید شب گذشته امید برای رسیدن به سر وزن چه حالی داشت و حتی خیلی‌ها فکر می‌کردند  نتواند کشتی بگیرد.
 
* نوروزی به کم قانع نیست و همواره به بیشترین فکر می‌کند
 
وی ادامه داد: امید فعل خواستن را که در وجودش بود صرف کرد. نوروزی کشتی‌گیر مغروری است؛ هیچ موقع به کم قانع نیست و همواره به بیشترین فکر می‌کند. خدا هم کمکش کرد تا با شایستگی صاحب مدال طلا شود. این مدال را به خودش، خانواده‌اش و چمیانی مربی سازنده‌اش تبریک می‌گویم.
 
* در جوانی کسی نتوانست به من سالتو بزند، اما امید در پیری زد!
 
سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی درباره شوخی امید نوروزی در پایان مسابقه فینال و اینکه آیا این اجرای فن هماهنگ شده بود، گفت: من می‌خواستم بغلش کنم، گفتم چه کار می‌کنی، گفت اجازه بده یک سالتو بزنم؛ من هم اجازه دادم و بعد گفتم در جوانی کسی به من نتوانست سالتو بزند، اما تو در پیری من این کار را انجام دادی!
 
بنا تصریح کرد: این مدال با زحمات خودش و خانواده‌اش به دست آمد. البته اعضای کادر فنی و فدراسیون کشتی هم خیلی زحمت کشیده بودند. این مدال متعلق به تمام مردم ایران است چون می‌دانم با این مدال واقعا خوشحال شدند.
 
وی ادامه داد: امیدوارم امروز باز هم 2 بار دیگر دل مردم را شاد کنیم. رضایی قرعه خوبی دارد البته در المپیک قرعه بد و خوب نداریم. اگر به مسابقات وزن 84 کیلو نگاه کنیم می‌‌بینیم چه اتفاقی در این وزن رخ داده است. در سنگین وزن هم همه یکدیگر را بردند و نامداران این وزن ناکام‌ ماندند.
 
* موفقیت‌های کشتی فرنگی ایران برای جهانیان باورکردنی نیست
 
سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی افزود: قبلاً هم گفته‌ام المپیک جای شگفتی‌ها است. مربیان کشورهای دیگر این پیروزی‌ها را به ما تبریک می‌گویند. برای جهانیان باورنکردنی است که ایران صاحب 2 مدال طلای المپیک در کشتی فرنگی شود.
 
* باز هم مدال می‌خواهم
 
بنا در پاسخ به این سوال که پیش از سفر به لندن امید زیادی به درخشش در المپیک داشتید، آیا با کسب این 2 طلا انتظارتان برآورده شده است، گفت: در تهران هم گفتم می‌رویم قهرمان المپیک شویم و دنبال طلسم شکنی با یک مدال نیستیم؛ بیشتر از این مدال می‌خواستم و می‌خواهم. در کشتی باباجان‌زاده در حال هدایت نوروزی بودم. بشیر می‌توانست فینالیست شود یا حداقل برنز بگیرد، اما نشد. افتخار بزرگی نصیب کشتی فرنگی شده است که تقدیم به مردم ایران و متعلق به مردم عزیز کشورم است.
 
* سقف آرزوها که هیچ سرم به آسمان ساییده می‌شود
 
وی در این خصوص که قبلا در مورد سقف آرزوهایش صحبت کرده بود و اینکه در لندن این سقف را می‌زند، گفت: دارم به این سقف نزدیک می‌شوم. اگر کشتی‌گیر مصری در فینال 84 کیلو روسیه را برده بود قبل از پایان مسابقات جشن قهرمانی المپیک را می‌گرفتیم. خوشبختانه روسیه در وزن 66 کیلوگرم نماینده‌ای ندارد و اگر عبدولی طلای این وزن را بگیرد قهرمان المپیک خواهیم شد. با قرعه‌ای که وی دارد به غیر از طلا برای او متصور نیستم. اگر بتوانیم در روز آخر هم دو مدال خوش‌رنگ بگیریم، سقف آرزوها که هیچ؛ سرم هم به آسمان ساییده می‌شود.
 
* حذف حبیب کامم را تلخ کرد
 
محمد بنا با اشاره به ناکامی اخلاقی گفت: حذف حبیب کامم را تلخ کرد. وی در تاکتیکش اشتباه کرد. خیلی صحبت کرده بودم که در هجومش رو به جلو باشد و به دنبال خسته کردن حریف و اخطار گرفتن از حریف نباشد. شرایط وزن 84 کیلو به هم ریخت و کشتی‌گیرانی که به ایرانی‌ها باخته بودند به مدال رسیدند. دوست داشتم حبیب با مدال المپیک کشتی‌اش را تمام می‌کرد که متاسفانه نشد.
 
* دیگر کشتی برای من بس است
 
وی درباره اینکه هنوز هم با وجود این افتخارات برای کناره‌گیری از تیم ملی اصرار دارد گفت: در این سال‌ها واقعاً خسته شدم و به سقف آرزوهایم هم نزدیک شدم. فرنگی‌کاران یک کار رویایی در لندن انجام دادند و فکر کنم کشتی دیگر برای من بس است.
 
* بدنم دیگر جواب نمی‌دهد
 
مسئولان ورزش اصرار دارد شما بمانید و همه از شما حمایت کردند؛ محمد بنا در این باره عنوان کرد: لطف دارند؛ در این 2 روز به ما محبت کردند؛ هم آقای علی‌آبادی، هم دکتر عباسی و هم آقای افشار‌زاده همواره کنار بچه‌ها بودند. این نظر خودم است؛ بدنم دیگر جواب نمی‌دهد؛ نه اینکه قلبم نخواهد. قلبم می‌خواهد اما حداقل باید یک سال بدون کشتی زندگی کنم. به زندگی‌ شخصی‌ام برسم؛ به پدرم، مادرم و دخترم برسم. جوانان شایسته‌ای داریم که می‌توانند راه را ادامه بدهند. کشتی فرنگی هم به این خودباوری رسیده است که بتواند راهش را طی کند.
 
* محمد بنا فقط به عشق مردم زندگی می‌کند
 
بهترین مربی کشتی فرنگی جهان گفت: دست همه مردم را می‌بوسم. به فرموده پیامبر اسلام(ص) هیچ چیزی لذت‌بخش‌تر از شاد کردن دل مومن نیست. خوشحالم که با تیم کشتی فرنگی و به کمک هم مردم ایران را خوشحال کردیم. ان شاء‌الله در این شب‌های عزیز و کنار سفره‌های افطار ما را دعا کنند تا امروز هم شما خبرهای خوشی به مردم بدهید.
 
وی در پایان گفت: محمد بنا فقط به عشق مردم زندگی می‌کند و هیچ چیز در دنیا با ارزش‌تر از مردم ایران برای من نیست. عاشقانه مردم و کشورم را دوست دارم و دست تک تک آنها را می‌بوسم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۴۳
انتشار یافته: ۵۴
واقعا گل کاشتین دل مردم رو شاد کردن خدا عزتتان دهد که ایران را عزیز کردید
خداوند آقای بنا و امثال ایشان را برای ایران عزیزمان نگه دارد که با غیرت زیاد و توقع کم فعالیت میکنند. دست او را میبوسم (او را با فوتبالی ها مقایسه کنید که همه اش دنبال مربی و بازیکن خارجی و بودجه های کلان هستند!!!!!)
خدا قوت که در این برهه حساس قلب ملت را شاد کردید
آقای بنا به شما هم خسته نباشيد وهم تبريک ويژه ميگم . از ادبيات شما و گفتمان شما لذت بردم .هميشه سلامت و سرفراز باشی تا شاگردانی به والا منشی خودت تحويل ايران عزيز نماييد
آفرین مرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۷
آفرین به غیرتت
خدا حفظش کنه
مربی خوبیه
کارش درسته
خدا حفظت کنه دلاور ... خیلی مردی
أميد واريم آدامه بدي استاد بنا
خدا دلت را شاد کند پهلوان.
آقاي بنا خسته نباشي،
لااقل تو به قولت عمل كردي و در اين برهه كه ياس و نوميدي مردم را فرا گرفته شادي را به اين ملت ارزاني داشتي.
محمد بنا , پاینده و سربلند باشی
خدا قوت...
خسته نباشی قهرمان!
خلل پذیر بود هر بنا که می بینی
به جز بنای محبت که خالی از خلل است
هر چند جوانان برومند ایران در المپیک اعجاز کردند اما نباید از ایثار و عشق استاد بزرگ
و نابغه کشتی جهان یعنی محمد بنا براحتی
گذشت . دست حق نگهدار همه شیرمردان
دلاور و خانواده و مربیان ارجمند آنها باشد .
اقای بنا خستنه باشی . ما هم دست شما را می بوسیم .
دمش گرم
درود بر این مرد بزرگ
آفرین به شما استاد محمد بنا .که با زحمات شما و قهرمانان کشتی دل ایرانی را شاد کردید .اجر شما با خداست استاد خسته نباشید
زیاد جالب نبود بین ان همه تماشاگر و میلیونها بیننده سالتو زد...هرچند با هم خیلی ندار باشند
ما هم دست بوس ايشان و ساير مربي‏هاي پهلوان منش و قهرمان پرور هستيم
استاد خدا حفظت کنه هرجا باشی..علی یارت
اونقدر خوشحال میشم میبینم یکی کارش را درست انجام میده....

پاینده باشی آقای بنا...
شمایی که مثل مربی های فوتبال نه حاشیه داری و نه الکی وعده میدی ایشالا سایت صد سال بالای سر ورزشکارای این مملکت باشه...

زنده باد محمد بنا
بنا دوستت داریم
زنده باد بر این مربی بی ادعا ، زحمتکش و افتخار آفرین، خدایا همواره یارش باش.
خدا حفظش کنه
از عموم مردم درخواست دارم لقبی در خورد سر مربی تیم کشتی فرنگی پیدا کنند- مانند "جهان مربی" و آقای بنا را جاودانه کنند. در فوتبال یک مربی بدون کوچکتری القاب قاره ای دارای بزرگترین القاب است. پس شایسته است که "جهان مربی" دارای این لقب باشد.
باید یه تقدیر حسابی از محمد بنا بشه!!کسی که کشتی فرنگی مارو به اینجا رسوند که برای اولین بار بعد از انقلاب دو تا مدال طلا تو کشتی المپیک میگیریم(البته آزاد هنوز مونده)اگه مسئولین ورزش متوجه باشند که کار این بچه ها قابل مقایسه با فوتبالیست ها نیست مثل دستمزدشون!!!
تمام کشتی گیرای طلایی یه طرف. محمد بنا یه طرف. خدا کنه مسولین واسه تمام زحماتی که این مرد واسه کشتی مملکتش کشد یه کار بزرگی انجام بدن.
براش آرزوی سلامتی میکنم. دست مریزاد آقای بنا
یا شاسین پهلوان
احسنت بر این مربی غیور
پهلوان بنا دل ما ایرانیهای روزه دار را شاد کردی خدا دلت را شاد کند انشا...در پناه حق
بهترین مربی تاریخ کشتی ایران.....دوست داریم ....
آقاي بناء خدا نگهدارت باشه.
با زحمات و درايت تو و تيمت، ملت ايران رو سرافراز كردي.
مسئولين بايد قدر شما رو بدونن. بايد به اندازه‌ي هر مدالي كه گرفتي و به خصوص طلاها، به شما كمك مالي شايان بكنن.
خسته نباشه اوستا، دمت گرم؛ دم همتون گرم
ما هم از اینجا روی تو را میبوسیم.
سالتو نوروزی اتفاقا یه حرکت جالب و قشنگ بود و هیچ بار منفی نداشت. به نظرم به عنوان یک شوخی جذاب المپیکی ماندگار بشه.
اقای خاص کشتی فرنگی.. این لقب برازنده اوست
وجودت طلا .... باطنت برف

خدا حفظت کنه آقا بنا
دمــــــــــــــــــــــش گـــــــــــــرم." بنا " یه دونست
درود بر محمد بنا معمار کشتی فرنگی ایران
جایزه مادی کم ترین چیز برای قدر دانی این مربی زحمتکش و نام آور و عاشق ملت است. امیدواریم که فدراسیون این کمترین جایزه را از او دریغ نکند.
تشویق و شهرت و جوایز معنوی نمی تواند جای جیازه مادی را بگیرد.
در واقع تشویق و تکریم بدون جایزه مادی عملی ریاکارنه و فریبکارانه خواهد بود.
جایزه مادی نشان از قدر دانی و تکریم است.
دستمزد مربی تیم ملی فوتبال چقدره؟ دستمزد محمد بنا چقدر؟ ایا حالا بعد این رکورد شکنی نمیشد حقوق این دو بربر باشه در صورتی که فوتبال هیچ وقت مردم رو اینقدر شاد نکرده؟ و همینطور دستمزد یه فوتبالیست درجه سوم رو به کشتی گیران داد؟
حالا شما فكر كنيد فوتباليستها هم چين مقامي كسب كنند انوقت چه كار ها كه نمي كنند واقعا دلاور خسته نباشي خدا قوت
دلاوران پاينده باشيد.
خدا به خودش و خانواده اش سلامتی بذه.آقای بنا گل کاشت.اینگونه افراد سرمایه بزرگی هستند که مسوولین باید قدرش را بدانند و حمایتشان کنند.هر چی میگیره حلالش باشه.
استاد بنا عزيز ما ايراني ها با تمام وجود مديون زحمات شما و ديگر دست اندركاران كشتي فرنگي هستيم تمام انرژي هاي مثبت دنيا و كائنات براي شما عزيز وخانواده محترمتان

اميد داريم دولت قدر شما عزيز را بداند و جايزه مالي كه واقعا لايقش هستي رو به شما تقديم كنه
پولهای راکه خرج فوتبال میکنید یک هزارم ان راهم خرج کشتی کنید
حالا هی توی این فوتبال پول سرازیر کنن کی چی بشه خسته نباشی دلاور....
به خاطر ایران بمون
واقعا اسطوره ای از این سرزمینه ...
دستت درد نکنه آقا بنا
ایشاا.. امروز هم دو بار سالتو بخوری
که بهترین سالتو های دنیاست
تا باشه از این سالتو ها باشه
امیدوارم جایزه ای به اندازه یک ورزشکار مدال آور طلایی المپیک به این مربی زحمتکش و موفق و ایرانی با غیرت بدهند.
40 کامنت بدون رای منفی/یک رکورد عالی برای همسویی افکار عمومی
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان