بازدید 5955

خاطرات جالب دعایی برای روز خبرنگار

کد خبر: ۲۶۳۶۳۲
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۹ 07 August 2012
مراسم بزرگداشت روز خبرنگار با حضور «علی لاریجانی» رییس مجلس شورای اسلامی در ساختمان مشروطه مجلس برگزار شد.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود دعایی سرپرست روزنامه اطلاعات که به عنوان یکی از اهالی باسابقه رسانه در این مراسم سخن می‌گفت، اظهار کرد: در سطح مطبوعات دیرپا‌ترین مسوولی هستم که دوام آورده‌ام و با توجه به قدمت خدمت، سخت‌جانی‌ام و پذیرش مسوولیت، اگر بنا باشد از طرف جامعه مطبوعات از رییس مجلس و دوستانشان تقدیر شود که خاطره خبرنگاران را گرامی داشتند، قرعه به نام من می‌افتد.

وی افزود: من بعد از آیت‌الله واعظ طبسی دیرپا‌ترین مسوولی هستم که از سال ۵۹ در سمت نمایندگی حضرت امام (ره) (و رهبری) دوام آورده‌ام، البته ساحت تحمل و بزرگواری مسوولان هم زیاد بوده که تا کنون، کار را‌‌ رها نکرده‌ام.

مدیرمسوول روزنامه اطلاعات در بخش دیگر سخنانش با اشاره به ۱۷ مرداد، روز خبرنگار، ادامه داد:دوستان خبرنگار عناصر سختکوش، آگاه و فعالی هستند که ثمره تلاششان را ما مدیران مسوول استفاده می‌کنیم؛ در واقع زحمتش را آن‌ها می‌کشند و نامش را ما می‌بریم.

دعایی هم‌چنین با بیان این‌که گاهی اوقات اشتباه در رسانه اجتناب‌ناپذیر است با بیان خاطره‌ای گفت: در مجلس در خدمت یکی از نمایندگان پرتلاش خطه شمال آقای پورگل بودیم و قرار بود در مراسمی در زمان حسین کمالی وزیر وقت کار ۵۰۰ هزار تخم ماهی کپور را به دریا بریزند، اما خبر این طور منتشر شد که در حضور ۵۰۰ هزار تخم ماهی حسین کمالی و پورگل را به دریا ریختند؛ البته این خبر در روزنامه اطلاعات چاپ نشد و اشتباه مربوط به رسانه دیگری بود.

مدیر مسوول روزنامه اطلاعات در ادامه با تاکید بر لزوم دقت و صحت عمل در رسانه‌ها یادآور شد: ملاک این امر این است که کمترین پوزش‌ها را از خوانندگان خود داشته باشیم. فکر می‌کنم اگر این معیار باشد و میزان دعوت‌های دادسراهای مطبوعات از مدیران مسوول برای رسیدگی به شکایات را لاک بگیریم، من در سی‌وچند سال گذشته که مسوولیت روزنامه اطلاعات را داشتم، جز یک مرتبه به دادگاه احضار نشدم و در آن هم حق با شاکی بود.

دعایی هم‌چنین با اشاره به تجربه خود به عنوان مدیر مسوول روزنامه اطلاعات گفت:در زمان انتخابات آقایان ناطق نوری و سیدمحمد خاتمی، رقابت سختی در جریان بود. در مقطعی در روزنامه جهت‌گیریمان به سمت یکی از کاندیدا‌ها بود و ستاد انتخاباتی آقای ناطق بحق از ما شکایت کرد. ما مطلبی را از آقای حجتی کرمانی در تقدیر از یک کاندیدا و تعریض به یک کاندیدای دیگر منتشر کرده بودیم؛ البته جوانمردی آقای ناطق موجب شد تا ایشان شکایتشان را پس بگیرند تا پایمان به دادگاه کشیده نشود که امیدواریم از این به بعد هم این اتفاق نیفتد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر