بازدید 22438

مخالفان مسلح سوری با "تانک" آمدند

کد خبر: ۲۶۲۶۵۲
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۱ 03 August 2012
خبرگزاری فرانسه گزارش داد: نيروهای ارتش آزاد سوريه برای نخستين بار با سلاح های سنگين به فرودگاهی در حومه حلب حمله کردند.

به گزارش انتخاب ، ارتش آزاد سوريه بامداد پنجشنبه حمله‌ای بزرگ به فرودگاه نظامی «منگ» در حومه حلب در نزديکی شهر اعزاز آغاز کردند.

شبکه خبری الجزيره گزارش داده که نيروهای ارتش آزاد سوريه در اين حمله برای نخستين بار از تانک و سلاح های سنگين استفاده می‌کنند.

در نبرد با نيروهای دولتی برای در اختيار گرفتن کنترل شهر حلب، مخالفان مسلح بشار اسد به سمت یک قلعه تاريخی واقع در مرکز اين شهر پيشروی می‌کنند.

خبرگزاری رويترز گزارش داده است که نيروهای ارتش آزاد سوريه اکنون تنها ۲۰۰ متر از اين قلعه سنگی که ۸۰۰ سال پيش بر تپه‌ای سبز در مرکز حلب ساخته شده فاصله دارند.

مخالفان مسلح می‌گويند مناطقی را که به تصرف در آورده‌اند نشان می‌دهد که آن‌ها در حال پيش روی به سمت مرکز بزرگ‌ترين شهر سوريه هستند.

نيروهای ارتش آزاد سوريه راه‌های منتهی به ميدان باب الحديد را که قلعه در آن قرار دارد، با صندوق‌های چوبی و ميله‌های آهنی بسته‌اند. دروازه سنگی منتهی به ميدان که از صد‌ها سال همچنان استوار است در اثر درگيری‌های اخير آسيب ديده است.

خبرگزاری فرانسه در اين باره گزارش داده است دستکم ۷۰ نفر در کشتار عرطوز که شامگاه چهارشنبه روی داده، کشته شده‌اند.
 
اتحاديه کميته‌های هماهنگی اعتراض‌های سوريه اعلام کرده است که نيروهای دولتی ضمن تيرباران ده‌ها تن از جوانان و مردان در عرطوز، دستکم ۱۵۰ نفر را دستگير کردند. همچنين تانک‌های ارتش سوريه اقدام به تخريب خودروهای اهالی که در خيابان‌ها پارک شده بودند کردند.

درگیری در دمشق

در دمشق نيز درگيری‌ها ميان مخالفان و نيروهای دولتی در چند منطقه از جمله القدم پس از چند روز آرامش نسبی از سر گرفته شد.

مناطقی هم که پيشتر کاملا آرام بودند از جمله منطقه مسيحی نشين باب توما در دمشق، شامگاه چهارشنبه شاهد درگيری نيروهای دولتی و مخالفان بود. مخالفان مسلح يک پاسگاه پليس در اين منطقه را مورد حمله قرار دادند.

از سوی دیگر، به گفته‌ی مخالفان حکومت بشار اسد، حمله‌ی سنگین نیروهای دولتی به محله‌ای در دمشق دست‌کم ۳۵ کشته برجای گذاشته است.

گروه نظارت بر حقوق بشر سوریه، نزدیک به مخالفان بشار اسد، گفته است نیروهای حکومتی، روز چهارشنبه با حمله به محله‌ی جديده عَرطوز، در جنوب غربی دمشق، حدود صد نفر از جوانان این محله را بازداشت و شماری از آنها را پس از شکنجه اعدام کرده‌اند.

ساکنان این محله می‌گویند تانک‌ها و نیروهای دولتی بامداد امروز (پنج‌شنبه) آنجا را ترک و اجساد قربانیان را در خیابان‌ها و منازل رها کرده‌اند.

تلویزیون دولتی سوریه ضمن تایید حمله به این محله، گفته است ده‌ها تن از «تروریست‌ها و مزدوران» در این حمله بازداشت یا کشته شده‌اند.

درگيری در مرز اردن

از سوی ديگر، بامداد پنجشنبه درگيری شديد ميان ارتش اردن و اردنش سوريه در منطقه مرزی دو کشور روی داد.

خبرگزاری فرانسه گزارش داده است که شامگاه چهارشنبه تحرکی غيرعادی از سوی دو ارتشی اردنی و سوری در دو طرف مرز مشاهده شد. عبور آوارگان سوری به سمت اردن در منطقه تل شهاب –منطقه شاهد درگيری- هم بسيار کاهش يافت.

شبکه خبری الجزيره هم دراين باره خبر داده است که درگيری‌ها به شکلی ناگهانی روی داد و اين درگيری‌ها هيچ ارتباطی با فرار آوارگان سوری به اردن بر خلاف درگيری‌های‌ گاه به‌گاه گذشته نداشته است.

علی الرفاعی از فعالان مخالف حکومت بشار اسد، درگيری‌های بامداد شنبه در مرز سوريه با اردن را شديد‌ترين برخورد دو طرف از زمان آغاز اعتراض‌ها در سوريه توصيف کرده که در آن‌ها از سلاح های نيمه سنگين استفاده شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
آخرین اخبار
وب گردی