بازدید 2788

افغانیها بیشترین زندانیان خارجی

کد خبر: ۲۶۰۴۱۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۴۲ 25 July 2012
رئیس سازمان زندانهای کشور اعلام کرد: بیشترین آمار زندانیان تبعه خارجی را افغانها تشکیل می دهند که بیشتر در زندان قزلحصار تهران جدا از سایر زندانیان نگهداری می‌شوند.

به گزارش مهر، غلامحسین اسماعیلی در حاشیه جشن گلریزان ستاد دیه کشور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طرح کارآفرینی متمرکز در زندانها در حال اجراست گفت: تاکنون پنج هزار زندانی در این طرح شرکت کرده و کارآفرین شده اند.

افغانیها بیشترین زندانیان خارجی در زندانهای کشور

وی همچنین در پاسخ به خبرنگار مهر مبنی بر اینکه آیا 5 هزار زندانی غیر ایرانی در زندانهای کشور با سایر زندانیان ایرانی هم بند هستند گفت: من آمار دقیق زندانیان اتباع خارجی را نمی دانم ولی بیشترین آمار زندانیان تبعه خارجی را افغانها تشکیل می دهند که بیشتر در زندان قزلحصار تهران جدا از سایر زندانیان نگهداری می شوند ولی در برخی از زندانهای کشور که تعداد زندانیان افغانی کمتر است در میان سایر زندانیان هستند.

در حال آزمایش دستبندهای الکترونیکی ایرانی و خارجی هستیم

رئیس سازمان زندانها همچنین از آخرین وضعیت اجرای طرح دستبندهای الکترونیکی برای زندانیان گفت: هر چند برای اجرای این طرح نیاز به ابلاغ قانونی داریم ولی آرام آرام زمینه و زیرساختهای لازم را تا زمان ابلاغ قانون آماده می کنیم. در این مورد مطالعات دقیقی انجام شده و حتی نمونه های ایرانی و خارجی هم دیده شده است که در حال آزمایش آنها هستیم.

افتتاح 4 اردوگاه مجرمان مواد مخدر تا چند ماه دیگر

اسماعیلی در مورد آخرین وضعیت اردوگاههای ویژه مجرمان مواد مخدر گفت: اردوگاه خراسان رضوی در حال افتتاح، اردوگاه اصفهان تا پایان ماه رمضان افتتاح، فاز یک اردوگاه سیستان و بلوچستان تا پایان شهریور ماه آماده افتتاح و اردوگاه تهران هم در صورت اتمام کار پیمانکار احتمالا تا پایان آذرماه افتتاح می شود.

40 هزار زندانی در شغل کارگری اشتغال دارند

رئیس سازمان زندانهای کشور در پاسخ به اینکه گفته شده شهرداری تهران از برخی از زندانیان رای باز برای امور خدماتی استفاده می کند گفت: اینکه برخی از زندانیان در درون زندان حرفه آموزی می کنند وظیفه ما است که برای اشتغال آنها هم اقداماتی انجام داده ایم. اکنون 40 هزار زندانی کارگر داریم که در زندانها کار می کنند. اگر نهادی هم نیروی کار لازم داشت بر اساس قوانین سازمان زندانها در اختیار آن قرار می دهیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر