بازدید 22681
۳

رضایی: نیازی به بستن تنگه هرمز نداریم

رضایی با اشاره به اینکه رویارویی بین ما و غرب جدی آغاز شده است، گفت: از تحریم‌های ۱۹۲۹ این رویارویی جدی شده، ولی همان ‌گونه که دشمن در رویارویی‌های قبلی به هیچ نتیجه‌ای نرسید، این رویارویی را نیز خنثی خواهیم کرد.
کد خبر: ۲۵۹۰۹۴
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۹ 19 July 2012
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تهدیدات دشمن همه برای جمهوری اسلامی شناخته شده است و روی همه آن‌ها فکر و برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

به گزارش «تابناک»، محسن رضایی در گفت‌وگویی در یاسوج با بیان اهمیت استراتژیکی تنگه هرمز اظهار کرد: این تنگه یکی از مهم‌ترین آبراهه‌های دنیا به شمار می‌رود و بخش عظیمی از نفت و گاز دنیا از این تنگه گذر می‌کند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ابراز داشت: هر چند با ساخت لوله‌های نفت و گاز به سمت مدیترانه و دریای سرخ، ممکن است بتوانند بخشی از این نفت و گاز را از طریق خشکی حمل کنند، ولی این موضوع هیچ‌گاه از اهمیت استراتژیک تنگه هرمز کم نمی‌کند.

تنگه هرمز در سرنوشت اقتصاد دنیا تأثیر دارد

رضایی تصریح کرد: این تنگه، خلیج فارس را به دریای عمان و اقیانوس هند متصل می‌کند و در سرنوشت اقتصاد دنیا نقش بسیار مهمی دارد.

وی افزود: جمهوری اسلامی بر آبراهه هرمز تسلط کامل دارد و هیچ‌گاه از این تسلط برای ناامنی منطقه استفاده نکرده است.

رضایی خاطرنشان کرد: در این مدت بیش از سی سال، تأمین امنیت تنگه بر عهده جمهوری اسلامی بوده و با ابزارهایی که داشته، امنیت این منطقه را حفظ کرده است.

وی به نوع تعامل با همسایگان اشاره کرد و گفت: بیشترین سهم تنگه هرمز، هم از نظر تاریخی و هم از نظر حقوقی، متعلق به ایران است و دیگر آن که بیشترین ساحل این تنگه در اختیار ماست.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: شکل تنگه هرمز به گونه‌ای است که بیشتر سواحل پیرامون آن به دلیل وضعیت شکل هندسی در اختیار جمهوری اسلامی بوده و جزیی از سرزمین ایران است.

رضایی عنوان کرد: خود این مسأله این حق را به ما می‌دهد که در کنترل و مراقبت کامل از این تنگه، بتوانیم نقش نخست را داشته باشیم.

فرمانده اسبق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: بنابراین، کنترل و مراقبتی که در تنگه هرمز داریم، هم به دلیل وضعیت جغرافیایی و هم به دلیل وضعیت تاریخی در این منطقه است.

راه‌های بسیاری برای مقابله با تهدیدات داریم

وی به راه‌های مقابله با تهدیدات دشمن اشاره کرد و گفت: راه‌های بسیاری برای این کار داریم که متناسب با تهدیدات عمل خواهیم کرد.

رضایی با بیان اینکه نیازی به بستن تنگه هرمز نداریم، تصریح کرد: ما می‌توانیم به آسانی از منافع خود دفاع کنیم، بدون اینکه نیازی به بستن تنگه هرمز داشته باشیم.

وی در ادامه در پاسخ به این که ایران و همسایگان جنوبی چگونه می‌توانند با یکدیگر تعامل در این منطقه برقرار کنند، گفت: بهترین راه همکاری، دسته جمعی امنیتی است تا بتوانیم با همکاری همدیگر در خلیج فارس ایفای نقش کنیم.

این مسئول با تأکید بر اینکه باید در خلیج فارس یک همکاری دسته جمعی صورت بگیرد، تصریح کرد: البته در تنگه هرمز، ما و کشور عمان، بیشترین همکاری را با هم داشته و مشکلی بین ما نیست.

رضایی با ذکر این مطلب که رویارویی بین ما و غرب به صورت جدی آغاز شده، گفت: از تحریم‌های ۱۹۲۹ این رویارویی جدی شده، ولی همان‌ گونه که دشمن در رویارویی‌های قبلی به هیچ نتیجه‌ای نرسید، این رویارویی را نیز خنثی خواهیم کرد.

این فرمانده هشت سال دفاع مقدس به تهدیدات دشمن و نوع مقابله جمهوری اسلامی با آنها اشاره کرد و گفت: همه این تهدیدات شناخته شده است و اکنون تهدید ناشناخته‌ای پیش روی ما نیست و روی همه آن‌ها فکر و برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

رضایی ادامه داد: به همین دلیل برای مقابله با تهدیدات در بخش‌های دفاعی و سیاسی و دیپلماسی فکر شده است.

منطقه زاگرس‌نشین از محرومیت تاریخی رنج می‌برد

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه مراسم افتتاح منازل مسکونی مددجویی در گفت‌وگو با فارس در یاسوج اشاره‌ای هم به محرومیت منططقه زاگرس نشین داشت و گفت: منطقه زاگرس‌نشین در تاریخ، همواره از محرومیت تاریخی رنج می‌برد.

محسن رضایی خاطرنشان کرد: از گذشته نسبت به پیگیری رفع محرومیت‌ها در مناطق محروم پیگیر بوده‌ام و اکنون نزدیک چهار سال است با حضور در مؤسسات خیریه از نزدیک این موضوعات را پیگیری می‌کنم.

رضایی ادامه داد: برای افتتاح مناطق مسکونی افراد محروم و ایتام به منطقه محروم ویلایی آمده‌ایم تا از نزدیک با مشکلات مردم محروم این منطقه آشنا شویم.

دبیر مجمع تشخیص مصحلت نظام افزود: هنگامی که این موضوعات به مردم و خیرین واگذار شود، هم در ابعاد فرهنگی و هم در ابعاد معنوی اثرگذاری بیشتری پیدا می‌کند و کیفیت خدمات‌رسانی به محرومین بیشتر می‌شود.

وی با قدردانی از خدمات کمیته امداد در این زمینه اظهار کرد: این نهاد حمایتی در چهارچوب فعالیت‌های خود به کمک خیرین آمده، چرا که هر چه به سمت فعالیت‌های مردمی حرکت کنیم هم راندمان کار بالا‌تر می‌رود و هم کیفیت خدمات بیشتر می‌شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به محرومیت مناطق زاگرس‌نشین اشاره کرد و گفت: محرومیت این مناطق تاریخی بوده و البته نظام جمهوری اسلامی و این دولت و دولت‌های گذشته برای رفع این محرومیت‌ها تلاش بسیاری کردند.

رضایی افزود: به دلیل اینکه این محرومیت تاریخی است، به کار و همت بیشتری برای رفع کامل این محرومیت‌ها نیاز است.

وی به خدمات مردم این استان و رزمندگان آن در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: این استان در جنگ، یک تیپ مستقل داشت و مجاهدت‌های فرزندان غیور آن هیچ گاه از یادها نخواهد رفت.

همچنین دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در جریان سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد، اطلاعیه‌ای خطاب به مردم این استان و شهرستان یاسوج صادر و توضیحاتی را درباره میسر نشدن دیدار با مردم یاسوج مطرح کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۵۰
انتشار یافته: ۳
«جمهوری اسلامی بر آبراهه هرمز تسلط کامل دارد و هیچ‌گاه از این تسلط برای ناامنی منطقه استفاده نکرده است.»
کاش همه برادران مثل آقای رضایی پخته صحبت می کردند. بستن تنگه هرمز به منافع بسیاری از کشورهای جهان آسیب می رساند از جمله کشورهای حامی ایران. و همه این کشورها با ما دشمن خواهند شد. بنابراین روش تبلیغاتی در برابر تهدیدات روانی و تحریمهای دشمن، تهدید کردن امنیت اقتصادی همه دنیا نیست.
بستن تنگه هرمز مثل این است که کسی در دفاع مقابل یک مهاجم ابتدا گلوی خودش را با طناب ببندد و بعد بخواهد مبارزه کند.بستن تنگه هرمز برای دنیا خصوصآ غربیها مثل اشغال کویت توسط صدام است.یعنی بدون شک یک اجماع جهانی و منطقه ای علیه ما شکل می گیرد که حتی چین و روسیه هم درون ان قرار دارند. فآعتبروا یا اولوالالباب
از لحن و ادبيات سياسي جناب دكتر رضايي تشكر مي كنيم. اين ادبيات هم اخلاقي و هم ديني و هم مبتني بر سياست تنش زدايي و حكمت است
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر