بازدید 19969

حسین درخشان بازداشت شد

کد خبر: ۲۵۸۷۷
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۸۷ - ۱۳:۵۲ 18 November 2008
حسین درخشان، وبلاگ‌نویس مطرح ایرانی که از او به عنوان «پدر وبلاگ‌نویسی» نام برده می‌شود، بازداشت شد و هم‌اکنون در حال بازجویی است.

به گزارش «جهان» به نقل از منابع معتبر، گفته می‌شود وی در بازجویی‌های اولیه، به جاسوسی برای اسرائیل اعتراف کرده که برخی از اعترافات وی، حاوی نکات بسیار پیچیده‌ای است.

حسین درخشان به اعتبار پیشگامی در وبلاگ‌نویسی، مورد استقبال محافل اسرائیلی قرار گرفت و در سفری به اسرائیل در سمیناری تحت عنوان «اصلاحات، اپوزیسیون و منازعات در خاورمیانه» در موضوع «وبلاگ‌نویسی، یک راه واقعی برای مخالفت در خاورمیانه» که در دانشگاه «بن گوریان» در شهر «بیرشیبا» برگزار شد شرکت و در آن سمینار سخنرانی کرد. روزنامه «هاآرتص» ضمن درج این خبر، از وی به عنوان «دوست اسرائیل» یاد کرد.

به استناد گزارش‌های دو روزنامه «هاآرتص» و «جروزلام پست»، وی در آن سمینار با تأکید بر مذهبی بودن جامعه ایران، عنوان کرد که مدل مذهبی اسرائیل و ترکیه، مدل خوبی برای ایران است، به ویژه مدل اسرائیل که درخشان درباره‌اش می‌گوید: «اسرائیل یک نمونه دمکراسی است».

«جروزالم پست» زیر عکس حسین درخشان از قول خود وی تصریح می‌کند: «من می‌خواهم اسرائیل را برای ایرانی‌ها، انسانی کنم و به آنها بگویم که آن‌گونه نیست که تبلیغات جمهوری اسلامی می‌گوید مبنی بر این‌که اسرائیل تشنه خون مسلمانان است».

گفتنی است، حسین درخشان به تازگی به کشور بازگشته بود و اخیرا در بسیاری از سایت‌ها از جمله سایت‌های اصولگرا، مطالب متفاوتی نسبت به عقاید گذشته خویش منتشر کرده بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی