بازدید 98874
گفته‌ها و ناگفته‌های روزنامه‌های امروز:

مشایی سکوت چند ماهه را شکست

علی مطهری، اسفندیار رحیم مشایی، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، محمد جواد لاریجانی و در انت‌ها، نام علی دایی در تی‌تر نخست روزنامه‌های امروز آن قدر جذابیت دارد که روزنامه‌های چهارشنبه ۲۱ تیر ماه را به روزنامه‌هایی خواندنی تبدیل کند.
کد خبر: ۲۵۷۱۰۲
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۴ 11 July 2012
پس‌لرزه‌های اتهام به علی مطهری، همچنان ادامه دارد تا جایی که اکنون دامن محمد جواد لاریجانی را نیز گرفته است.

به گزارش «تابناک»، در این میان، ادعای مطرح شدن نام علی دایی در دادگاه اختلاس بیمه و واکنش تند وی در این زمینه، واکنش آیت‌الله زابلی به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و انتقاد نمایندگان از سکوت احمدی‌نژاد در خصوص افشای نام مفسدان اقتصادی، از جمله موضوعات جالب توجه امروز نشریات کشور بود.

بنا بر این گزارش، روزنامه ابتکار در صفحه نخست خود به موضوع اتهامات علی مطهری علیه محمدجواد لاریجانی پرداخته است. علی مطهری که چندی پیش، اعلام جرم علیه وی از سوی دادستان تهران مطرح شد، گفته بود: دادستانی بهتر است به جای این کار‌ها به برخی پرونده‌ها رسیدگی کند که در این میان، نام محمد جواد لاریجانی را نیز مطرح کرده بود .

لاریجانی در گفت‌وگو با ستاد اطلاع‌رسانی حقوق بشر قوه قضائیه گفته است: نه زیر خاکی از این کشور خارج کرده و نه گونی اسکناس جابجا کرده‌ام، بلکه مانند بسیاری از کشاورزان در زمین خود گندم و جو کاشته‌ام.

این روزنامه همچنین در گزارشی به شکستن سکوت اسفندیار رحیم مشایی پرداخته و در این باره نوشته است: کنش سیاسی اسفندیار رحیم مشایی یک سیکل منظم را طی می‌کند؛ سکوت چند ماهه، یک سخنرانی فلسفی مذهبی و احتمالا انتقاد مخالفان و دوباره سکوت... .

مشایی دیروز در نشست مشترک مرکز ملی جهانی شدن و در جمع سفرای عضو اتحادیه همکاری منطقه‌ای کشورهای حاشیه اقیانوس هند، سخنرانی کرده و گفته است: نزدیک شدن انسان‌ها به یکدیگر، تقدیر الهی و خارج از حیطه اختیار و اراده ملت ماست.

اما موضوع مطرح شدن نام علی دایی در دادگاه پرونده بیمه ایران نیز موضوعی بود که امروز نشریات کشور به آن پرداخته‌اند؛ تهران امروز در صفحه نخست خود، از واکنش علی دایی به این موضوع نوشته و از قول وی نقل کرده است که: اگر کوچکترین خلافی از من سر زده بود، صد بار آویزانم کرده بودند.

دایی همچنین افزوده است: این مسائل را رسانه‌هایی بازتاب می‌دهند که به جاهای خاصی وابسته هستند. همه مردم می‌دانند که در این مدت چه کسانی بیت‌المال را غارت کرده‌اند و این آرزو را به گور خواهند برد که از زندگی من چیزی پیدا کنند.

روزنامه آرمان نیز در صفحه نخست امروز خود، به همین موضوع پرداخته است و در تیتری به نقل از دایی آورده: «انگ اختلاس به من نمی‌چسبد».

اما مطلب قابل توجه این نشریه امروز، اختصاص به سخنان عبدالله نوری در منزل خود و در میزبانی چند تن از دانشجویان و فعالان دانشگاهی دارد که وی در آن گفته است: اصلاح‌طلبان میان خود و جامعه فاصله نمی‌اندازند.

وی همچنین در این دیدار اشاره کرده، شاید مباحثی که اصلاح‌طلبان نزد خود از اولویت‌ها می‌پندارند، برای بسیاری از مردم در اولویت نباشد. اصلاح طلبان باید ارتباط گسترده با طبقات محروم و گرفتار جامعه داشته باشند و با توجه به نیاز‌ها و مشکلات آنان، راهکار‌های خود را تبیین کنند.

روزنامه رسالت نیز اجلاس بین‌المللی زنان و بیداری اسلامی را برای موضوع اصلی صفحه نخست خود برگزیده است. در این اجلاس، رئیس‌جمهور در سخنان خود اشاره کرده بود که نقش زنان در بیداری اسلامی، کارآمدتر از مردان است.

این روزنامه اما در صفحه دوم خود، به نقل مصاحبه‌ای از اسماعیل کوثری، نماینده اصولگرای مجلس نهم پرداخته است. کوثری در این مصاحبه با باشگاه خبرنگاران گفته است: اصلاح‌طلبان وزنه‌ای برای رقابت با اصولگرایان ندارند. وی همچنین اشاره کرده است که اختلاف میان اصولگرایان جزیی است و اختلافی بر اصول و پایه اصولگرایی وجود ندارد.

روزنامه ملت ما، امروز نامه علی مطهری به دادستان تهران را در صفحه نخست خود جای داده و این در حالی است که دیروز مطهری در واکنش به اعلام جرم دادستانی علیه وی نامه‌ای به دادستان تهران نوشت.

مطهری در بخشی از این نامه که ملت ما کامل به نقل آن پرداخته، خطاب به دادستان تهران نوشته است: خوب شد که شما در زمان امام خمینی دادستان نبودید، والا وقتی امام (ره) درباره برخی مخالفان نظام فرمودند: این‌ها چنان از اسلام می‌ترسند که جن از بسم الله، علیه ایشان به اتهام توهین اعلام جرم می‌کردید.

ملت ما همچنین در صفحه نخست خود به موضوع برگزاری نشست مشترک تیم اقتصادی دولت با ائمه جمعه پرداخته است؛ این جلسه به دستور رئیس جمهور برگزار شد. چندی پیش نیز تیم اقتصادی دولت برای توضیح وضعیت اقتصاد و عملکرد دولت به دیدار مراجع عظام در قم رفته بود.

اما روزنامه آفتاب در شماره امروز خود، سخنان دیروز محمود احمدی‌نژاد را در اجلاس زنان و بیداری اسلامی با این تیتر از میان سخنان وی مطرح کرده است: «مردم آمریکا هرگز نتوانستند رئیس جمهورشان را خودشان انتخاب کنند.

اما این روزنامه در صفحه دوم خود در جوابیه مانندی به روزنامه ایران ـ که چندی پیش در مطلبی از سکوت احمدی‌نژاد در افشای نام مفسدان اقتصادی نوشته بود: اگر احمدی‌نژاد سکوت خود را بشکند، معادله معکوس می‌شود ـ به نقل سخنان دیروز نمایندگان برای تحلیل سکوت احمدی‌نژاد پرداخته است.

نماینده خمینی شهر در مجلس درباره این سکوت گفته است: آیا هفت سال برای رئیس‌جمهور کافی نبود که نام مفسدان اقتصادی را اعلام کند؟

همچنین نماینده رفسنجان در این باره گفته است: به نظر می‌رسد، احمدی‌نژاد در این باره حرفی برای گفتن ندارد و با تبلیغ روی مواضع شعاری خود، تنها می‌خواهد به اهدافش برسد.

با دیدن این مطلب به یاد روزنامه ایران افتادیم و نگاهی به این نشریه انداختیم. بخش بزرگی از صفحه نخست این روزنامه امروز، به پوشش سخنان محمود احمدی‌نژاد در اجلاس زنان و بیداری اسلامی و همچنین سخنان اسفندیار رحیم مشایی در نشست مشترک مرکز ملی جهانی شدن اختصاص داشت.

اما موضوع جالبی که امروز این روزنامه بدان پرداخته، به گفت‌وگوی این نشریه با آیت‌الله زابلی درباره واکنش به سخنان اخیر هاشمی رفسنجانی اختصاص دارد؛ ایشان در این مصاحبه با انتقاد از سخنان هاشمی برای مطرح کردن ایده شورای فقهی گفته‌اند: این ایده به دنبال ایجاد تزلزل در جایگاه ولی فقیه است.

آیت‌الله زابلی همچنین گفته است: از آنجا که اصل فقاهت آقای هاشمی محل تأمل است، وی صلاحیت اظهارنظر در این باره را ندارد.

دیدار کوفی عنان و علی اکبر صالحی نیز از موضوعاتی بود که تقریبا همه نشریات امروز بنا به اهمیت، آن را پوشش دادند؛ کوفی عنان در این دیدار، تأکید کرده است که نقش ایران در سوریه مثبت است و گفته که کاری به نظر دیگر کشور‌ها ندارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار