بازدید 4775

بنیاد مارکز: گابو دیوانه نشده است

کد خبر: ۲۵۷۰۸۴
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۱ - ۰۸:۵۰ 11 July 2012
رئیس بنیاد گابریل گارسیا مارکز ادعای برادر این نویسنده کلمبیایی را درمورد زوال عقل او تکذیب کرد.

به گزارش خبرآنلاین، خایمه آبلو رئیس بنیاد نیوژورنالیسم که گابریل گارسیا مارکز موسس آن است، گفت: «من حرفی درمورد زندگی شخصی و یا سلامتی گابو ندارم، اما تاکید می‌کنم هیچگونه نشانه پزشکی از زوال عقل در این نویسنده مشاهده نشده است.»
 
او در صفحه توئیتر خود نوشت: «لطفا این‌قدر پیام اعلام همبستگی ندهید. گابو دیوانه نشده است. او فقط پیرمردی است که کمی از حافظه‌اش را از دست داده. همچنان مفتخرم دوست او هستم.»
 
بنیاد نیوژورنالیسم در سال 1994 در شهر کارتاگنا کلمبیا تاسیس شد.
 
ژایمی گارسیا مارکز، برادر نویسنده 85 ساله «صد سال تنهایی» که در سال 1982 برنده نوبل ادبیات شد هفته پیش گفت گابریل از «زوال عقل» در رنج است.
 
او گفت: «مشکل او مشکل حافظه است؛ در خانواده ما همه در نهایت دچار زوال عقل می‌شویم. من اولین نشانه‌های آن را در خودم حس کرده‌ام، برادرم هم مدتی است دچار این مشکل شده است.»
 
گابریل گارسیا مارکز که بر اثر سرطان ضعیف شده از سال 2004 و انتشار «خاطره دلبرکان غمگین من» دیگر دست به نوشتن نزده است. این درحالی است که امسال مصادف با سی‌امین سالگرد نوبل بردن اوست.
 
معروف‌ترین اثر مارکز «صد سال تنهایی» است که داستان زندگی پرفرازونشیب خانواده‌ای در شهر خیالی ماکوندو را در قرن نوزدهم و بیستم روایت می‌کند، این رمان به 35 زبان ترجمه شده و بیش از 30 میلیون نسخه از آن به فروش رفته است.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار