بازدید 16420

حاتمی کیا: آدم با دو تا فیلم اینقدر جیغ و داد نمی‏کند

کد خبر: ۲۵۵۸۷
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۸۷ - ۱۳:۱۱ 16 November 2008
پاسخ ابراهیم حاتمی‌کیا به منیژه حکمت، واکنش به مجید مجیدی، انتقاد به انتقاد، حاشیه‌های «کنعان»، شکایت بهرام رادان و... مهمترین ترش و شیرین فرهنگ و هنر در هفته گذشته بودند.

به گزارش مهر، در پی انتقادهای حکمت از رعایت نشدن عدالت در اکران فیلم‌ها حاتمی‌کیا در مقام پاسخگویی برآمد و در پاسخ به منتقدانی که او را دولتی می‌خوانند، گفت: خانم حکمت حالا حالاها باید راه بیایند، آدم با دو تا فیلم اینقدر جیغ و داد راه نمی‌اندازد. من هم باید بگویم فیلمسازی که فیلمش قبل از ایران در چهل جشنواره خارجی اکران می‌شود، از همان‌ها حمایت بخواهد!

• مشاور هنری رئیس‌جمهوری در واکنش به سخنان اخیر مجیدی او را تحت تأثیر جریان سیاسی در تقابل با دولت دانست. جواد شمقدری گفت: به تازگی آقای مجیدی درباره سینما و دولت سخنانی ابراز کرده که نشان از مخالفت و تقابل ایشان با دولت دارد. البته این سخنان چندان تازگی ندارد و ایشان پیشتر هم اظهارات تند دیگری نسبت به سینما و دولت ابراز کرده است.

• در پی انتقاد کانون کارگردانان از فارابی و حمایت شورای عالی تهیه‌کنندگان و اتحادیه تهیه‌کنندگان از آن، ابوالقاسم طالبی و حبیب کاوش به این انتقادها معترض شدند. طالبی به این نکته اشاره کرد که اگر مدیر عامل فارابی پول‌ها را به این عده می‌داد علیه او بیانیه صادر نمی‌کردند. کاوش نیز با دوگانه خواندن برخی رفتارها از بیانیه انتقادی تهیه‌کنندگان علیه فارابی انتقاد کرد.

• حدف نام ترانه علیدوستی از تیزر تلویزیون فیلم سینمایی «کنعان» هفته گذشته حاشیه‌هایی پديد آورد که نتیجه‌بخش بود. او با اعتراض به این کار گفت: نمی‌دانم چه قانونی باعث می‌شود دو هفته پیش پخش نام من در تیزر «کنعان» اشکالی نداشته باشد و امروز برای این امر منع قانونی به وجود بیاید.

مانی حقیقی نیز معتقد است دلایل این تصمیم‌گیری باید برای سازندگان فیلم و مردم شفاف اعلام شود. هر چند گفته می‌شود این حذف پیامد یکی از مصاحبه‌های اخیر علیدوستی و انتقاد از سیاست‌های تلویزیون بوده اما به هر حال این اعتراض‌ها که واکنش تهیه‌کننده و پخش‌کننده فیلم را نیز به دنبال داشت، ختم به خیر و پخش تیزرهای «کنعان» با آوردن نام علیدوستی از سر گرفته شد.

• کارگردان مجموعه تلویزیونی «گل‌های گرمسیری» با انتقاد از حذف دو سکانس مجموعه این کار را دور از اخلاق و منش حرفه‌ای دانست. محمدمهدی عسكرپور گفت: حذف برخی جمله‌ها و سکانس‌ها در تلویزیون جدید نیست چون بخشی از وظایف مدیریتی دوستان ما در تلویزیون است. آنچه خیلی بد است، اینکه سکانس‌ها را بدون آگاهي سازنده بخواهند قطع کنند.

• عزت‌الله ضرغامی «یوسف پیامبر» را بر پايه اجماع نظر و سندیت نظریه‌های قرآنی، تاریخی و روایی دانست و بر رضایت مردم از آن تأکید کرد. بازیگر نقش یوسف نیز درباره انتخاب خود گفت: کاندیداهای دیگر هم برای این نقش بودند که چهره‌های بسیار زیبا داشتند. اما آن انرژی درونی مد نظر کارگردان را نه. من خودم را از نظر زیبایی در حد آدم‌های معمولی می‌بینم.

• معاون فرهنگی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با انتقاد از مستند دفاع مقدس پافشاری صدا و سیما بر نادیده گرفتن نقش ارتش در جنگ را قابل قبول ندانست. حجت‌الاسلام سیدمحمدرضا واحدی افزود: اینکه در این مستند در حق ارتش اجحاف شد، تنها حرف ما نیست، بلکه کسانی که در ارتش و در دوران جنگ نبوده و در این باره تحقیق کرده‌اند نیز به این مسائل اذعان دارند.

• مدیر روابط عمومی رادیو جوان پخش صدای خواننده زن از برنامه «جوان ایرانی سلام» را تکذیب کرد. سیدحسین حسینی گفت: این مسأله سابقه سه تا چهار ماهه دارد و برخی با دسترسی به فرستنده‌های FM موفق می‌شوند روی امواج برخی شبکه‌ها برنامه پخش کنند. ما این مسأله را در قالب گزارش به اداره کل فرستنده‌های تلویزیونی اعلام کرده‌ایم و منتظر پیگیری هستیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۰
با سلام
بسيار جاي تاسف است كه آقاي حاتمي كيا كه بايد الگوي فرهنگ باشند چنين ادبيات را در مقام پاسخ بكار مي برند.
از آقای حاتمی کیا انتظار ادبیات و برخورد بزرگوارانه تری داشتم.
جواب حاتمی کیا کاملا مودبانه و عاقلانه بود! مثلا چون حاتمی کیاست باید سرش را در مقابل هر حرفی کج کند! واقعا چطور یک فیلم ایرانی قبل از اکران در ایران در چهل جشنواره خارجی نمایش داده می شود!!! باور کنید این چیزها ساده و الکی نیست!
افرادي امثال آقاي حاتمي كيا حق بسيار بزرگي بواسطه زنده نگه داشتن فرهنگ نسلي كه باعث افتخار اين مملكت در دوران دفاع مقدس شد،بر گردن اين مردم دارند و پاسخ ايشان كاملا درست بوده است و قطعا هيچ گونه تاسفي بابت اين پاسخ نمي توان متصور بود.خداوند روز به روز بر توفيقات ايشان بيفزايد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست