بازدید 3594
در اختتامیه مسابقات ورزش‌های زورخانه‌ای کاپ بالتیک

بزرگداشت جهان پهلوان تختی در لیتوانی

کد خبر: ۲۵۵۸۱۴
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۵ 05 July 2012
اختتامیه مسابقات ورزش‌های زورخانه‌ای کاپ بالتیک با مراسم بزرگداشت جهان پهلوان تختی در لیتوانی برگزار شد.
 
به گزارش فارس ، مسابقات ورزش‌های زورخانه‌ای بالتیک برای نخستین‌بار بعد ار تأسیس فدراسیون زورخانه‌ای بالتیک با حضور حمید احمدی، رئیس این فدراسیون، جین‌تائو تاس ویلیتا، رئیس کنفدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای اروپا و رئیس کمیته کشتی فیلا، رئیس فدراسیون بوکس لیتوانی، الکساندر واسیلی ویش مدوید، قهرمان و چهره محبوب کشتی جهان و رئیس افتخاری فدراسیون زورخانه‌ای بلاروس، ویرجیلیوس آلکنا، قهرمان پرتاب دیسک جهان، تعدادی از مسئولان فدراسیون بین‌المللی زورخانه‌ای ( IZSF ) از ایران و سایر مسئولان و داوران بین‌المللی کشتی و زورخانه‌ای جهان برگزار و کاپ این دوره از مسابقات به نام کاپ بالتیک توسط حمید احمدی، رئیس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای بالتیک به تیم‌های برتر و دیپلم مهارت به بازیکنان منتخب اعطا شد که بلاروس مقام اول، لیتوانی مقام دوم و اوکراین نیز مقام سوم مسابقات بالتیک را به خود اختصاص دادند.

در اختتامیه مسابقات کاپ بالتیک نیز مراسم بزرگداشت قهرمان ملی ایران، غلامرضا تختی برگزار شد. در این مراسم که جمعی از بزرگان ورزش اروپا حضور داشتند، در ابتدا حمید احمدی  در مورد خصایص پهلوانی تختی صحبت‌هایی را انجام داد.

وی از ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی به عنوان میراث کهن که ویژه ملت ایران است، نام برد و اظهار داشت: کدورت‌ها و فاصله‌ها موجب می‌شود تا در برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌گذاری‌ها وقفه ایجاد شود، اما در سایه همدلی و اتحاد است که موفقیت حاصل می‌شود.

رئیس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای بالتیک خاطرنشان کرد: بی‌تردید دین‌مداری و اخلاق‌مداری ورزش هر ملتی را به اوج می‌برد و نام قهرمانان کشور را در تاریخ ورزش جهان به بزرگی ثبت خواهد کرد.

احمدی تصریح کرد: قهرمان غلامرضا تختی خروجی ورزش‌های زورخانه ایران و مدوید، رقیب آن دوران پهلوان تختی خروجی ورزش‌های زورخانه اروپا هستند.

در ادامه مراسم، الکساندر مدوید، رئیس افتخاری فدراسیون زورخانه‌ای بلاروس و از مهم‌ترین رقیبان پهلوان تختی در 14 سال حضور وی در عرصه بین‌المللی هم در این مراسم یاد این جهان پهلوان و مرد عرصه زورخانه و کشتی آزاد ایران را گرامی داشت و از خاطرات و تاریخ گذشته مطالبی را بیان کرد.

در پایان این مراسم دست‌نویسی میان حمید احمدی و الکساندر مدوید به مناسبت افتتاح فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای بالتیک و گرامیداشت یاد پهلوان تختی تهیه و امضا شد؛ این یابود به فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای بلاروس منتقل و در آنجا نگهداری خواهد شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار