بازدید 11161

نفت ذخیره شده ایران فروش رفت

کد خبر: ۲۵۵۷۰۶
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۲ 04 July 2012
بلومبرگ اعلام کرد افزایش نفتکش های فعال ایران طی ماه گذشته میلادی به 33 فروند نشان می دهد ایران به رغم تحریم ها توانسته است نفت ذخیره شده خود را در بازارهای آسیایی به فروش برساند.

به گزارش فارس  به نقل از بلومبرگ، تعداد نفتکش های فعال ایرانی در ماه ژوئن افزایش یافته که این مسئله نشان می دهد ایران به رغم تحریم ها در حال فروش نفت ذخیره شده خود است.

بر اساس این گزارش، 33 کشتی متعلق به ناوگان شرکت ملی نفتکش ایران ، طی ماه گذشته برای حرکت به سمت مقصد مورد نظر خود فعال شده اند در حالی که تعداد این نفتکش ها در دوره زمانی مشابه گذشته 21 نفتکش بوده است.

چین، بزرگترین مشتری نفت ایران در 28 ژوئن از تحریم های آمریکا علیه ایران معاف شد. ژاپن، سنگاپور و هند نیز در میان 20 کشور معاف از تحریم های آمریکا علیه ایران قرار دارند. بر اساس اعلام آژانس بین المللی انرژی، ایران که از اول جولای با تحریم های نفتی اتحادیه اروپا مواجه شده، حجم ذخیره نفت خود بر تانکرهای شناور در سطح دریا را تا پایان ماه می به 42 میلیون بشکه رسانده بود. این کشور همچنین در سه ماهه دوم سال های 2008 و 2010 نیز مقادیری نفت را ذخیره کرده بود.

سور بجورن سونینگ، از تحلیلگران بخش حمل و نقل دریایی  در این زمینه اظهار داشت: «شاید آنها محموله های نفتی شان را فروخته باشند و این محموله ها در حال حمل به کشورهای خریدار باشند.» وی افزود: «از آنجایی که معافیت هایی برای مشتریان اصلی آسیایی نفت ایران در نظر گرفته شده، احتمالا آنها اکنون قادر به فروش نفت ذخیره شده خود هستند.»

بر اساس این گزارش، حدود 65 درصد از ناوگان تانکری شرکت ملی نفتکش ایران در بنادر خلیج فارس حضور دارند. تانکرهای باقیمانده نیز عازم کشورهایی در آسیا و کشورهای مصر، ونزوئلا هستند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار