بازدید 29900
۲
کراوماگا

نمايي ديگر از نفوذ خاموش متجاوزين در جهان

شايعه فعاليت برخي اشخاص داخل ايران در اين رشته در فضاي ورزش شنيده شد و حتي در يكي از مجلات ورزشي تكنيك‌هاي آموزشي اين رشته به صورت مصور آمده بود...تمامي جاسوسان اسرائيل در دوره‌هاي پيشرفته كراوماگا شركت مي‌كنند...موساد شبكه اي گسترده از عوامل جاسوسي را در قالب تيم‌هاي ورزشي سازماندهي كرده...در فيلم‌هاي بت من، فرشتگان چارلي، به اندازه كافي و چند فيلم مشهور هاليوود از تكنيك‌هاي اين رشته بهره گرفته شد...برخي اهالي اين رشته از تلاش براي المپيكي كردن آن سخن ميان آورده اند.
کد خبر: ۲۵۴۶۳
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۸۷ - ۱۷:۵۰ 15 November 2008
اسرائيل به موازات تجاوز نظامي به كشورهاي همسايه‌اش و مشاركت در تجاوز به ساير كشورها، نفوذ سياسي، اقتصادي و فرهنگي گسترده‌‌‌اي را در چند دهه اخير در دول بزرگ دنيا براي خود رقم زده است كه براي همگان مشهود بوده، بعضاً در كشورهاي متخاصم با ريشه‌ها يا سرشاخه هاي اين نفوذ برخوردي جدي صورت مي‌پذيرد اما در اين ميان يك بخش از منظر عموم دولت‌ها و بخش‌هاي سياسي و امنيتي مغفول مانده است و آن ورزش است.

به گزارش خبرنگار ورزشي تابناك، رژيم اشغالگر اسرائيل، علاوه بر رشد در رشته‌هاي مختلف ورزشي در رقابت با كشورهاي اروپايي كه از سطح بالايي در ورزش جهان برخوردارند، در طول چند سال اخير متناسب با شرايط جنگي‌اش اقدام به طراحي ورزشي كرد كه فراگيري آن روز به روز در سطح جهان بيشتر مي‌شود و به واسطه ظاهر غيرنظامي‌اش، با مانعي براي توسعه در اكثر كشورهاي جهان روبه‌رو نبوده است و بدين شكل سررشته نفوذي نرم در اقصي نقاط جهان براي اين رژيم فراهم شده است.

کراوماگا (Krav Maga) سيستم مبارزاتي است كه اسرائيلي‌ها به عنوان پايه‌گذار و مروج آن، براي توسعه‌اش هزينه و انرژي فراواني را پرداخت كرده‌اند. کراوماگا عبارتي عبري، به مفهوم "مبارزه همراه با تماس" است و مشتمل بر يك سیستم دفاع شخصی و جنگ تن به تن مي‌باشد كه از وسعت قابل توجهي برخوردار است و گفته می‏شود بر پایه 24 تاکتیک اصلی و 400 تکنیک و تاکتیک فرعی شکل گرفته است.


دو تصویر از ایمی اسده ار پایه گذار کراوماگا از حال حاضر و سال‏های دور

اين سيستم توسط ایمی اسده ار (Imi Sde-Or) يك يهودی از اسلواكي ابداع و سپس توسط "لمی لشینفیلد" ابتداً برای نيروهاي پليس و ارتش اسرائيل و در سطح پيشرفته براي نيروهاي امنيتي اين رژيم از جمله بخشي از نيروهاي سازمان اطلاعاتی خارجی اسرائیل (Mossad seal) به كار گرفته شد. البته فراگيري اين رشته در حوزه امنيتي اسرائيل با ورود "مئیر داگان" به دفتر موساد در تل آويو و كسب عنوان دهمين رئيس موساد از سال ۲۰۰۲، افزايش يافت و به نظر مي رسد موساد در قالب اين رشته حتي بهره‌برداري‌هاي اطلاعاتي نيز انجام مي‌دهد.

 

در حركات تهاجمي سربازان اسرائيل كه بي‌شباهت به جنگ هاي تن به تن نيست، در مواجهه رو در رو با مردم معترض فلسطين، عموماً از تكنيك‌هاي كروا ماگا استفاده مي‌شود و بسياري از حركات سربازان اين رژيم كه با سلاح‌هاي سرد و گرم و به همين شكل با دست خالي صورت مي‌پذيرد جزو فنون اين رشته نظامي است.

در واقع كراوماگا چكيده‌اي از فنون مبارزه بدون سلاح همچون مبارزات سرپا و مبارزات گلاويزي و در خاك، تركيبي از كاربردي‌ترين فنون مبارزه با سلاح‌هاي سرد همچون كارد و تونفا و همچنين روش‌هاي بهبود كاربرد استفاده از سلاح گرم در زمان شليك و استفاده از آنها (قنداق، بدنه مياني و سرنيزه تفنگ)به عنوان سلاح سرد، مي‌باشد.

اما پس از دوره‌اي اسرائيل به اين نتيجه رسيد كه اشخاصي فراتر از ارتش اسرائيل مي‌توانند اين سيستم مبارزاتي را تحت عنوان يك ورزش فراگيرند و بدين لحاظ، آهسته آهسته ساختار اين رشته از حالت محرمانه خارج شد.

ورود کراوماگا به ایران
پیش از انقلاب و در پی سفر محرمانه ارتشبد فردوست به اسراییل٬ چندین خبره نظامی‏ اسرائیل به سرپرستی سرگرد «خورخه سانترس ارهاد» به ایران فرستاده شدند و این نیرو در اوایل ورود در یکی از اشیانه های تعمیراتی هواپیماهای هرکولس سی-۱۳۰ واقع در قسمت انتهایی فرودگاه مهرآباد که در تمام فرودگاه‏های جهان معروف به «هات اسپات» است و به هیچ عنوان ترددی در آن صورت نمی‏گیرد، آموزش و تمریناتشان را آغاز کردند و سپس دامنه این آموزش به چهار پایگاه چریکی ایران در فارس، سمنان، کردستان و بوشهر رسید.

این آموز‏ش‏ها در ایران انجام و تکمیل شد و ایران با معرفی نیروی ویژه و چریک خود و شرکت در رزمایش معروف «صبح اوریل» به رده دوم جهان صعود کرد. از آموزش‏دیدگان ارتشی می‏توان به گروهی که از قومیت عشایر قشقایی استان فارس بودند، گردان تفنگداران دریایی معروف به پلنگ‏های سیاه که در پایگاه یکم ویژه بوشهر مستقر بودند و نیروی مورد علاقه محمد رضا پهلوی بود و بعدها در انگلستان دوره تکمیلی را گذراندند و گروهی از محافظان و گارد ویژه خاندان پهلوی، اشاره کرد.

تغيير ماهيت از تهاجم به تدافع
ماهيت اين رشته به صورت زيرپوستي از يك شيوه تهاجمي با برنامه‌ريزي ايان يانيلوف (Eyal Yanilov) به يك دفاع‌شخصي پيشرفته تغيير پيدا كرد و همين مسئله باعث شد، كراوماگا به چهار شاخه مختلف تقسيم و ساختاري حرفه اي‌تر به واسطه فني به خود گيرد؛ شاخه‌اي از آن نظامي بوده و همان رويه گذشته را با قدري تغيير ارائه مي دهد، بخشي ديگر براي مامورين قضايي و نيروهاي پليس اسرائيل طراحي شد، شيوه‌اي ديگر كه مشخصات آن به هيچ عنوان ذكر نشده براي ماموران بخش‌هاي امنيتي اسرائيل ازجمله ماموران موساد است و در آخر روشي كه تحت عنوان دفاع‌شخصي شناخته مي‌شود و بيشتر جنبه ورزشي دارد، نيز شكل گرفت كه جزئيات بيشتري از آن قابل دسترسي است.

كراوماگا پس از تغيير ماهيت ابتداً در اسرائيل آموزش داده شد و سپس در كشورهاي مختلف توسعه يافت و به مرور زمان تكميل شد كه رويه بهبود فني اين شيوه همچنان نيز ادامه دارد و متوليان فني آن در تلاش هستند، اين رشته را به عنوان پيشرفته‌ترين دفاع شخصي جهان معرفي كنند، چرا كه اصولاً ماهيت تهاجمي اين رشته مقبوليت چنداني ميان عموم مردم نداشته و تنها براي نيروهاي نظامي و امنيتي كاربرد پيدا مي‌كند.

دلايل جذب دويست‌هزار ورزشكار در چهل كشور
پس از آنكه روند توسعه اين رشته در جهان آغاز شد، در حال حاضر رويه آموزشي اين رشته مقبوليت قابل توجهي پيدا كرده و در كشورهاي متعددي به سرعت رشد پيدا كرد كه اين مسئله در قالب فدراسيون بين‌المللي كراوماگا پيگيري شد. يكي از اصلي‌ترين مسائلي كه باعث شده، اين شيوه آموزشي به اين شدت رشد پيدا كند، بهره‌گيري از تكنيك‌هاي اسير رشته هاي رزمي در تدوين آن است كه در واقع باعث شده بسياري از طرفداران آن رشته‌ها جذب كراوماگا شوند.

به نظر مي‌رسد بخش اعظمي از فنون اين رشته برداشت‌هايي از وينگ‌چان كونگ‌فو يكي از سبك‌هاي ويژه دفاع‌شخصي كه سبك رزمي پايه بروس‌لي بوده، جوجيتسوهنر رزمي كه علاوه بر ضربات متعدد دست و پا، فنون خلاف و قفل مفاصل و همچنين فنون در خاك دارد، كالي اسكريما به عنوان مجموعه‌اي از فنون استفاده از چاقو و چوب و سبك‌هاي موازي اخذ شده است و همين مسئله باعث شده در سايت هاي اين رشته و رشته هاي مشابه رزمي، شاهد تبليغ كراوماگا باشيم.

استفاده از فنون اين رشته‌ها كه برخلاف كاراته و تكواندو، حالت‌هاي معمول زندگي را تداعي مي كند و شخص را براي درگيري‌هاي واقعي آماده مي‌سازد، از دلايل ديگري است كه باعث شده رشد اين رشته سرعت بگيرد و علي‌رغم آنكه اين رشته هنوز شناخته نشده است، بنابر آمار ارئه شده توسط هفته‌نامه تلگراف بالغ بر 200 هزار نفر به اين رشته بپردازند.

بنابر اطلاعات مندرج در سايت رسمي فدراسيون بين المللي اين رشته با نام IKMF یا International Krav Maga federation، در حال حاضر علاوه بر اسرائيل كه حتي در دبيرستان‌ها نيز اين رشته مورد تدريس قرار مي‌گيرد، در40 كشور مشتمل بر 7 كشور آسيايي، 26 كشور اروپايي، 2 كشور در اقيانوسيه، 5 كشور در قاره آمريكا به صورت رسمي فعاليت مي‌شود و از تشكيلات منسجمي برخوردار است كه روز به روز نيز در حال توسعه يافتن است.

در كنار اين مسئله مي‌توان به استفاده گسترده FBA ،SWAT ،NYPD ،LAPD و همچنين پليس‌ و ارتش‌هاي بسياري از كشورهاي جهان از اين شيوه به عنوان يكي ديگر از عوامل توسعه اين رشته در كشورهاي مختلف، علي الخصوص كشورهاي پيشرفته اشاره كرد.

هاليوود در خدمت ورزش اول اسرائيل
يكي از مهم ترين دلايل توسعه روزافزون اين رشته كه ضروري است جداگانه به آن پرداخته شود، حمايت بي‌حد و حصر هاليوود از اين رشته است، به گونه اي كه در شرايطي كه روزگاري تكنيك‌هاي رشته هاي رزمي آسياي شرقي همچون كونگ‌فو، معيار طراحي صحنه هاي ورزشي بود، امروزه كرواماگا از اين فرصت بهره برده و كم‌كم جاي اين رشته ها را مي‌گيرد.

در فيلم‌هاي بت من، فرشتگان چارلي، به اندازه كافي و چند فيلم مشهور هاليوود از تكنيك هاي اين رشته بهره گرفته شده كه سايت هاي اين رشته براي تبليغ آن، به اين فيلم‌ها نيز اشاره مي كنند و بر محبوبيت و مقبوليت خود نزد عوام مي‌افزايند.

در واقع هاليوود يكي از بزرگ‌ترين خدمت‌گذاران ورزش اول اسرائيل است، كه باعث رشد اين رشته شده و اين مسئله يك دغدغه اساسي است و بسياري از هواداران اين رشته‌ها به عشق آن شخصيت هاي هاليوود و بدون كوچك ترين پيش‌زمينه‌اي به اين رشته‌ها مي‌پردازند.

نفوذ خاموش در كشورهاي اسلامي
با وجود به توجه بالايي كه به تمامي مسائل مرتبط با اسرائيل مي‌شود، ورزش چندان در درجه اهميت كشورهاي عربي و اسلامي كه تقابل آشكاري با اسرائيل دارند، قرار نگرفته و علي‌رغم پرهيز ايشان از توسعه اين رشته در كشورشان، نفوذ خاموش كراوماگا در كشورهاي اسلامي مشهود است كه سايت‌هاي خبري و منابع رسمي اسرائيل از پرداختن به اين مسئله براي كاهش حساسيت نسبت به اين رشته و عدم جلوگيري كشورهاي اسلامي از توسعه اين رشته در مرزهايشان، پرهيز مي كنند اما در صورتي كه به تصاوير شركت كنندگان در كمپ‌هاي آموزشي اين رشته دقت شود، برخي چهره‌هاي عرب قابل شناسايي هستند.

البته در ايران ممنوعيت فعاليت اين رشته وجود دارد ولي با اين وجود، اين مسئله تا حدي پيش رفته است كه حتي شايعه فعاليت برخي اشخاص داخل ايران در اين رشته در فضاي ورزش شنيده شد كه البته اين خبر هرگز تاييد نشده است.

حتي در يكي از مجلات ورزشي تكنيك‌هاي آموزشي اين رشته به صورت مصور آمده بود كه به نظر مي‌رسيد، اين مسئله سهواً به وقوع پيوسته بود. به هر حال اين حقيقت كه اسرائيلي‌ها در مواجهه با سدهاي موجود براي ورود به كشورهاي متخاصم و ايفاي نقش، از ابزار ورزش استفاده كرده، غيرقابل انكار است و مسلماناني كه با اسرائيل به دشمني مي‌پردازند، بعضاً بدون توجه به ماهيت اين رشته، جذب آن شده‌اند.

صدور فرهنگ صهيون در سايه ورزش
آنچه مسلم است، در ساختار اين رشته نمادهاي يهوديت افراطي كه عموماً در قالب فرهنگ صهيون مي‌گنجد، به كرات مشاهده مي‌شود و در واقع اسرائيلي‌ها به خوبي از ظرفيت بالقوه ورزش براي انتقال فرهنگ و عقايد خود به ساير ملل و اقوام استفاده برده و در اين قالب، بسياري از تفكراتي كه يك فرد به شدت مخالف آنها بوده و در حالت طبيعي حاضر به پذيرش نيست را به آن شخص مي‌قبولانند.

در واقع اسرائيل با تكيه بر كراوماگا، فرهنگ اسرائيل را به سهولت صادر مي كند و ورزشكاران اين رشته نيز با پيگيري برنامه‌هايي كه براي اين رشته در نظر گرفته شده، عملاً از اين فرهنگ و ديدگاه‌ها پيروي مي كنند.

نمادها، علامت‌ها و نشان‌هاي يهودي موجود در ابزار و پوشش‌هاي اين رشته، الفاظ عبري كه در ادبيات فني و تخصصي اين رشته بكار گرفته مي‌شود، تماماً سبب‌ساز گرايش ورزشكاران اين رشته به سمت اسرائيل و درآميخته شدن با اين رژيم اشغالگر مي‌سازد كه حس دفاع اين اشخاص از كشورشان و مقابله با اسرائيل را كاهش مي‌دهد.

به عنوان نمونه، ورزشكاري كه اين رشته مي‌پردازد، عملاً مي‌بايست الفاظ يهودي كه براي تكنيك‌هاي اين رشته بكار گرفته مي‌شود را حفظ و بكار گيرد و به همين دليل مجبور است با زبان عبري آشنايي پيدا كند، كمااينكه ووشوكاران، كارته‌كاها يا تكواندوكاران تا حدودي با الفاظ چيني، ژاپني و كره‌اي و بعضاً با زبان اين كشورها كه مهد اين رشته‌ها هستند، آشنايي مي‌يابند.

اين موضوع، دغدغه رشد اين رشته را در كشورهاي مختلف علي‌الخصوص بلاد اسلامي افزايش مي‌دهد و لزوم توجه بيش از پيش دولت‌هاي اسلامي براي جلوگيري از افزايش دامنه فعاليت اين رشته را يادآور مي شود.

لابي براي گذر از دروازه المپيك
اگرچه هنوز ماهيت ورزشي اين رشته به آن صورت تدوين نشده اما از هم اكنون برخي اهالي اين رشته در يادداشت‌هاي شخصي خود، بر لزوم شكل دادن مسابقات بزرگ و توسعه آن در قالب ورزشي تاكيد كرده اند و حتي از تلاش براي المپيكي كردن اين رشته سخن ميان آورده اند و بر لزوم پيگيري اين موضوع تاكيد كرده اند.

مسئله‌اي كه با توجه به لابي‌هاي قدرتمند صهيونيستي، وقوعش بعيد به نظر نمي‌رسد و در صورتي كه تعداد كشورهاي فعال در اين رشته سه رقمي شوند و همچنين حالت ورزشي اين رشته قالب كامل تري گيرد، بعيد به نظر مي‌رسد قدرت‌هاي سايه اسرائيل زمان چنداني براي ورود اين رشته به المپيك داشته باشد و قطعاً با تكيه بر قدرت سياسي و همچنين نفوذ سرمايه‌داران يهودي، اين خواسته به سرعت توسط كميته بين‌المللي المپيك تصويب شده و يك رشته اسرائيلي نيز در سبد المپيك قرار خواهد گرفت.

نبايد فراموش كرد از دوازده اسپانسر اصلي كميته بين‌المللي المپيك، چندين اسپانسر بزرگ با مالكيت صهيونيست ها حضور دارند كه مي توانند اين فشار را به IOC وارد كنند، كما اينكه فشار كوكاكولا باعث شد، در شرايطي كه قرار بود المپيك 1996 به مناسبت صدسالگي بازيهاي المپيك نوين در آتن برگزار شود، با فشار اين شركت نوشابه‌سازي در آتلانتا كه مقر اصلي آن در آتلانتا است، در اين شهر آمريكا برگزار شد و يوناني‌ها چهار سال بعد ميزبان اين بازيها باشند.

جاسوسي در لباس ورزش
تغيير محتواي آموزشي اين سيستم كه تقريباً حالتي محرمانه داشته است و آموزش آن به عوام ممنوع بود، شك و ترديدهاي فراواني را به همراه داشته است. اين شك و ترديدها زماني شدت مي‌گيرد كه توجه به شاخه آموزشي مربوط به نيروهاي امنيتي و ماموران سازمان اطلاعات رژيم اسرائيل كه محتواي فني‌اش محرمانه است، بيشتر شود.

در واقع تمامي جاسوسان اسرائيل در دوره‌هاي پيشرفته كراوماگا شركت كرده و گواهينامه‌هاي آن را همچون ساير دوره‌هاي آموزشي دريافت مي‌كنند تا در مواجهات غيرمنتظره براي گريز و مقابله با يك يا چند نفر مسلح به سلاح‌هاي گرم، نيمه‌گرم و سرد، از توانمندي لازم برخوردار باشند كه تصاوير ايشان در اين سمينارها با چهره‌هاي مخدوش براي جلوگيري ازشناسايي در سايت‌هاي اين رشته قابل مشاهده است.

تمامي اين مسائل دست به دست هم داده تا ورزشكاران اين رشته به چشم جاسوسان اسرائيل ديده شوند و حتي نهادهاي امنيتي كشورهاي اروپايي كه بيشترين محل توسعه اين رشته هستند نيز بيش از ساير اقشار، ورزشكاران اين رشته كه رفت و آمدهايي به تل آويو داشته‌اند، زير ذره‌بين قرار دهند.

به هر شكل طبيعي به نظر مي‌رسد كه موساد نيز از اين امكان براي توسعه شبكه جاسوسي‌اش بهره ببرد و به راحتي در 40 كشور جهان كه اين رشته رسميت دارد، شبكه اي گسترده از عوامل جاسوسي را در قالب تيم‌هاي ورزشي سازماندهي كند.

همين مسئله لزوم برخورد با فعالان در اين رشته را پررنگ‌تر مي‌سازد و بر جلوگيري از توسعه اين كشور حداقل در كشورهاي اسلامي تاكيد دارد تا شبكه جاسوسي اسرائيل نيز روز به روز در قالبي مشروع توسعه نيابد و روزی فرا نرسد که برای مقابله با این رشته با سیلی از جوانان مواجه شد که اسیر ظاهر جذاب این رشته رفته و باورهایی که همراه آن به خورد ورزشکار داده می‏شود را معتقدانه مورد دفاع قرار می‏دهند که مهم‏ترین آنها، این عبارت است: اسرائیل  و اسرائیلی دشمن ایران و اسلام نیست!

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
واقعا نمی دونم چه هدفی را دنبال می کنید. ولی بسیار عالی دارید هر چیزی را که نباید مردم بدونن تا کمتر بهش مراجعه کنند را گسترش می دهید.
راه و چاه رو خوب پیدا کردند این جماعت صهیونیست ...
20
20
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر