در جمع مردم تبریز عنوان شد؛

مدعیان خاک ایران از سرنوشت صدام عبرت بگیرند

تحرکات برخی دولت‌های دست‌نشانده در منطقه، دسیسه دشمن برای تضعیف ایران اسلامی است، ولی دشمن و سرکرده آن، آمریکا باید بداند ایران از حق مسلم خود در هیچ زمینه‌ای کوتاه نخواهد آمد. گویا، به زانو درآوردن صدام، درس عبرتی برای همه شد تا خیال خام تصاحب حق و سرزمین ایران اسلامی را به ذهن خود راه ندهند و همان گونه که مي‌بینیم، امروز ایران با اقتدار در همه زمینه‌ها از چنان صلابتی برخوردار است که دوست و دشمن به آن اذعان دارند.
کد خبر: ۲۵۴۴۶۷
|
۰۹ تير ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۸ 29 June 2012
|
24821 بازدید
|
۹
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ادعای تملک بر جزایر سه‌گانه و خلیج فارس، کاری ناپسند و ناپذیرفته است.

به گزارش «تابناک» از تبریز، محسن رضایی ظهر امروز در جمع مردم تبریز در مصلای امام خمینی (ره) این شهر گفت: ماه شعبان ماه پاسداران اسلام از نخستین آن یعنی امام حسین (ع) تا آخرین آنکه مهدی موعود (عج) است، بوده و این پرچم پاسداری از اسلام تا ظهور منجی باید در اهتزاز باشد.

وی تصریح کرد: پاسداران ایران اسلامی و به ویژه خطه آذربایجان در همه دوران‌ تاریخی کشور ـ چه در زمان انقلاب و چه در دوران هشت سال دفاع مقدس ـ و حتی امروز در عرصه‌های سازندگی با همه وجود از اسلام و انقلاب دفاع کرده و خاطرات بسیاری از فداکاری‌های آنها در ذهن ضبط و ثبت شده است.

رضایی گفت: یاد شهدای این خطه از جمله باکری‌ها، یاغچیان، تجلایی، شفیع‌زاده، حقیقت‌پور، آذرآبادی‌ها و دیگر عزیزانی را که جان خود را در راه این نظام در طبق اخلاص گذاشتند، گرامی می‌داریم و هرگز دلاوری‌های آنان را در میدان دفاع از تمامیت ارضی و آرمان‌های نظام با مدیریت بی‌نظیری که داشتند، از یاد نخواهیم برد.

دبیر مجمع تشخیص مصحلت نظام در ادامه از ائمه جمعه استان ـ که بزرگانی چون آیت‌الله قاضی، مدنی، مشکینی و ملکوتی را به عنوان تأثیرگذاران در روند پیروزی انقلاب و دفاع مقدس به جامعه تقدیم نمود ـ تشکر کرده و آنان را فخر میهن به ویژه آذربایجان دانست.

وی افزود: امروز نیز آیت‌الله مجتهدشبستری چون ستونی محکم در منطقه حاضر بوده و از سنگر ائمه جمعه به پاسداری از آرمان‌های انقلاب، خون شهدا و حفظ استقلال پرداخته و با تدبیر خود، هر گونه توطئه در منطقه و پیرامون را رصد کرده و با آگاه ساختن مردم، توطئه‌های آنان را خنثی می‌کند.

رضایی تصریح کرد: دفاع از اسلام و انقلاب تمام شدنی نبوده و منحصر به زمان و شرایط خاصی نیست، ماه شعبان ماه یادآوری پاسداری از اسلام و ماه یادآوری این تکلیف بزرگ است که نباید فراموش کرد.

وی تأکید کرد: پاسداری زمان و لباس خاص ندارد، بلکه هر کس در دلش ذره‌ای ایمان و علاقه به ایران اسلامی هست با قلم، زبان، گام‌ها، اندیشه و حرکت خود از آن دفاع کرده و اجازه تعرض به آن را نمی‌دهد.

اقدام مردم تبریز علیه توطئه رژیم صهیونیستی در جمهوری آذربایجان ستودنی است

رضایی در ادامه به احساس مسئولیت و مقابله با توطئه دشمنان اسلام به ویژه رژیم صهیونیستی توسط مردم تبریز اشاره کرد و گفت: کار‌هایی که توسط عوامل نفوذی صهیونیست‌ها در باکو انجام می‌شود، به ضرر مردم جمهوری آذربایجان بوده و دولتمردان این کشور نباید از چنین کار‌های ضد اسلامی حمایت کنند.

وی افزود: مردم جمهوری آذربایجان پس از رهایی از سلطهٔ شوروی، می‌خواهند دین و مذهب خودشان را داشته باشند، ولی رژیم منحوس اسرائیل، این اجازه را به مردم این کشور نمی‌دهد و برای همین، نباید دولتمران آذربایجان کورکورانه از اسرائیل پیروی کنند.

رضایی در ادامه به واکنش مردم تبریز به برخی از کار‌های ضد اسلامی در باکو اشاره کرد و گفت: هنوز هم مردم تبریز وقتی می‌بینند کار‌های ضد اسلامی حتی در بیرون از مرز‌های کشور رخ می‌دهد، به پا می‌خیزند و به پاسداری از اسلام می‌شتابند؛ از جمله این اقدامات هم خیزش مردم این خطه در مقابل مقاصد ضد اسلامی سران جمهوری آذربایجان است که مردم تبریز نشان دادند در برابر بی‌حرمتی به اسلام ساکت نمی‌مانند.

وی تصریح کرد: این عملکرد مردم تبریز، نشانه ولایتمداری و پاسداری از ارزش‌های ناب اسلامی است که ستودنی و بی‌مانند بود.

دولت جمهوری آذربایجان به خواسته‌های اسلامی مردم این کشور پاسخ دهد

رضایی گفت: دولت آذربایجان ضمن پرهیز از افتادن به دام رژیم صهیونیستی، باید به دنبال مطالبه حق ملت خود بوده و اجازه دهد که مردم این کشور با آزادی کامل به حق خود برسند و به دور از فشار‌های تحمیلی زندگی کنند.

وی افزود: این حرکت آگاهانه مردم تبریز در محکومیت حرکت‌های ضداسلامی دولت باکو، نشانه بیداری بوده و ثابت کرد، پاسداری از حق و اسلام را وظیفه خود دانسته و در هر شرایط یا زمان و مکانی آن را اعمال خواهند کرد.

حق ایران در منطقه ضایع شدنی نیست

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه سخنان خود، به تحرکات برخی دولت‌های دست نشانده در منطقه اشاره کرد و تملک بر جزایر سه‌گانه و خلیج فارس را کاری ناپسند و ناپذیرفته خواند.

وی گفت: اینکه دولتی به راحتی بیاید و اعلام کند این جزایر متعلق به آنهاست یا با تغییر نام خلیج فارس درصدد تصاحب آن باشند، خیالی خام است که ملت ایران با درس بزرگی که به صدام داد، ثابت کرد به احدی اجازه نخواهد داد تا حق وی را نادیده بگیرد.

ایران در هیچ زمینه‌ای کوتاه نخواهد آمد

رضایی در ادامه به حقوق ملت ایران اشاره کرد و افزود: این دسته از تحرکات برخی دولت‌های دست‌نشانده در منطقه، دسیسه دشمن برای تضعیف ایران اسلامی است؛ اما دشمن و سرکرده آن، آمریکا باید بداند ایران از حق مسلم خود در هیچ زمینه‌ای کوتاه نخواهد آمد.

وی اظهار کرد: گویا، به زانو درآوردن صدام، درس عبرتی برای همه شد تا خیال خام تصاحب حق و سرزمین ایران اسلامی را به ذهن خود راه ندهند و همان گونه که می‌بینیم، امروز ایران با اقتدار در همه زمینه‌ها از چنان صلابتی برخوردار است که دوست و دشمن به آن اذعان دارند.

دبیر مجمع تشخیص مصحلت نظام همچنین یادآور شد، مسأله برخورداری از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای حق مسلم ایران است و ملت هم درصدد است از این دانش در پیشرفت‌های علمی استفاده کند و کسی حق گرفتن این انتخاب را ندارد.

به گزارش فارس از تبریز، محسن رضایی همچنین ظهر امروز در جمع مردم تبریز در مصلای امام خمینی (ره) تبریز اظهار کرد: در حالی که غربی‌ها همواره ایران را محکوم به همکاری نکردن در مذاکرات می‌کردند، امروز خود پشت پرده کارشکنی کرده و به آن دامن می‌زنند.

کارشکنی‌های بیرون از صحنه مذاکرات هسته‌ای محکوم به شکست است

رضایی گفت: ایران به هیچ وجه دنبال ماجراجویی نبوده و امروز در باب مذاکرات هسته‌ای، شاهد کارشکنی از بیرون این صحنه هستیم که محکوم به شکست است.

وی افزود: متأسفانه در عرصه مذاکرات هسته‌ای، هستند از کشورهای منطقه که با غرب همکاری کرده و آب به آسیاب دشمن اسلام و ایران اسلامی می‌ریزند که باید از این کار پرهیز کنند.

ایران به هیچ ‌وجه عقب‌نشینی نمی‌کند

رضایی گفت: ایران راهی را آغاز کرده است که به آن ادامه خواهد داد و به هیچ‌ وجه از موفقیت‌های به دست آمده و حق خود عقب‌نشینی نمی‌کند.

وی افزود: ایران امروز در صحنه جهانی از اقتدار و وجهه‌ای برخوردار است که با پیشرفت در علوم گوناگون، بر جایگاه بالایی ایستاده و همین، حسد دشمنان را برانگیخته تا با روش‌ها و ترفندهای گوناگون، به دنبال کمرنگ کردن نقش آن در عرصه بین‌الملل بوده و هر بار بهانه‌ای جدید می‌تراشند تا به هدف شوم خود برسند.

اقتدار جهانی، مستلزم پیشرفت‌های اقتصادی است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه به بحث زندگی اقتصادی در کشور اشاره کرد و گفت: اگر می‌خواهیم اقتدار در عرصه جهانی داشته باشیم، باید به بهبود بخش‌های اقتصادی توجه کنیم و به دنبال رفع بیکاری و گرانی باشیم.

وی تأکید کرد: امسال که به فرموده رهبری، سال تولید ملی نام گرفته و نشان‌دهنده تدبیر و دغدغه ایشان برای مقابله با توطئه‌های رنگارنگ دشمن در عرصه‌های اقتصادی برای به زانو درآوردن ایران بوده، باید با مدیریت قوی به دنبال پیشرفت‌های اقتصادی باشیم تا در دفاع از منافع و منابع ملی دچار مشکل نشویم.

مدیریت انقلابی و ارزشی، کلید رهایی از معضلات اقتصادی است

رضایی در ادامه مدیریت انقلابی و ارزشی را کلید رهایی از دشواری‌های اقتصادی امروز جامعه دانست و افزود: برنامه‌ریزی نادرست در ساختن سد، مدیریت نادرست بخش کشاورزی و بازگو نکردن حقیقت درباره معضل دریاچه ارومیه را باید در اعمال مدیریت‌های نادرست ارزیابی کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در بحث خشک شدن دریاچه ارومیه، هر چند عوامل گوناگونی دخیل هستند، رخدادهای دیگری هم روی داده که باید برای مردم بازگو شود.

کجاست آن مدیریت بچه‌های زمان جنگ که با دست خالی مشکلات را حل می‌کردند؟

وی اظهار کرد: کجاست آن مدیریت بچه‌های زمان جنگ؟ کجا هستند باکری‌ها تا نشان دهند با دست خالی، ولی با ایمانی قوی در کنار مدیریتی انقلابی و ارزشی، می‌شود به پیش رفت و قله‌های را یکی پس از دیگری فتح کرد؟
 
رضایی افزود: برای این نظام خون‌های زیادی ریخته و جوانان برومند و رشیدی فدا شده‌اند؛ پس باید برای حفظ این خون‌ها، مدیریت‌ها درست و معضلات در بخش‌های گوناگون به ویژه در امر اقتصاد حل شود.

تحریم‌ چیز جدیدی نیست؛ باید از تجربیات استفاده کرد

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه به بحث تحریم‌ها اشاره کرد و اینکه تحریم بهانه‌ای شده تا اعلام کنند، وضعیت اقتصادی امروز حاصل آن است، نادرست بوده و باید از این دست بهانه‌جویی‌ها پرهیز کرد.

وی گفت: درست است که در تحریم‌ هستیم اما این چیز جدیدی نیست؛ باید از تجریه‌ها استفاده کرد و آنها را به کار بست.

دست روی دست گذاشتن و منتظر نتایج مذاکرات شدن مشکلی را حل نمی‌کند

وی افزود: اینکه دست روی دست بگذاریم و منتظر نتایج مذاکرات هسته‌ای باشیم، کاری را پیش نبرده و مشکلی را حل نخواهد کرد.

رضایی در این باره تأکید کرد: در این باب دشمن به دنبال عقب‌نشینی ماست و ایران ضمن آنکه با دست پر باید به این مذاکرات ادامه دهد، باید برنامه‌هایی داشته باشد که غرب وادار به عقب‌نشینی شده و از اعمال تصمیم‌های نادرست علیه ایران خودداری کند و حق ایران را در برخورداری از انرژی صلح‌ آمیز هسته‌ای به رسمیت بشناسند و دست از تحریم‌ها علیه ایران بردارد.

وی در ادامه ولایتمداری، جهت‌گیری‌های الهی و پشتوانه مردمی را عامل موفقیت و پیشرفت دانست و افزود: ولایت در این کشور، موجب انسجام ملی شده و جهت‌گیری‌های الهی نیز برکات زیادی برای ما به ارمغان آورده است؛ افزون بر آنکه پشتیبانی مردم از نظام عامل موفقیت در همه عرصه‌ها بوده و باید قدردان این ملت بود که در هر زمان و مکانی که لازم شده به میدان آمده و حمایت کرده‌اند.

باید با ارزش‌های انقلابی و مدیریت درست به جنگ مشکلات و معضلات رفت

رضایی در ادامه گفت: به هیچ ‌وجه فعالیت‌های قوای سه‌گانه در کشور را نباید نادیده گرفت؛ اما بر این باوریم با ارزش‌های انقلابی و مدیریت درست باید به جنگ مشکلات و معضلات رفت.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: امروز نمی‌توان با روند و سیستم‌های گذشته،  مشکلات پیش آمده را حل کرد؛ بنابراین، نیاز به جهشی در سال تولید ملی داریم تا موانع پیش روی پیشرفت‌های بیشتر در کشور رفع شود.

گفتنی است، پیش از این مراسم، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور در مراسم گرامیداشت جانباز شهید رنجبر خجسته که توسط هیأت انصار الحسین برگزار شد، حضور یافته بود.

یوسف رنجبر خجسته، جانباز ۷۰ درصد به علت عارضه قلبی دعوت حق را لبیک گفت.
وی در سال ۱۳۶۱ با عنوان بسیجی داوطلب به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل رفت و اندکی بعد در مرحله سوم عملیات بیت المقدس در منطقه شلمچه، دو پا و دست چپ وی قطع شد و به درجه جانبازی رسید.

دکتر رضایی با حضور در این مراسم، یاد و خاطره شهیدان دوران دفاع مقدس را گرامی داشت.

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۳۷
انتشار یافته: ۹
غریبه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
خدا رو شکر که هنوز هم افرادی همچون دکتر رضایی و هاشمی رفسنجانی تو مملکت ما هستن که دلشون برا این خاک و ملت بسوزه.. خدا این افراد رو برای ما حفظ کنه انشالله
محجمد رضایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
دست شما درد نکند که آرامش به قلب ما میدهید
وحید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
یکی هم از این گرونی ها صحبت کنه این ملت خسته شده
یک ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
کاش مسئولین ما فراموش نمی کردند روزهای جبهه و جنگ رو که مردم بودند که این نبرد رو بردند اگر چه همین مسئولین هم از این مردم بودند حالا چی شده که فراموش کردند اینها رو نمی دونم، وقتی باهاشون کار داری ازشون خبری نیست و وقتی همه چیز به مردم فشار میاره خیلی راحت پشت تریبون میان و میگن خبری نیست همه چیز خوش و خرمه، فکر میکنین مردم اینبار چگونه رفتار می کنن، تو سربازی یادم نمی ره روز تقسیم یکی از همین جونای ایران ما، بله ایران ما بلند شد و گفت بچه ها اگه امریکا حمله کرد دفاع نکنین ، نمی دونم چی شده که جونای ما که یاد و خاطره سیاوش ها و باکری ها و باقری ها رو باید زنده کنند الان کارشون بجایی رسیده که میگن وطن ، وطنی که اینهمه خون بابتش دادیم و بدیم دست اجنبی ، میدونم هنوزم خیلی از ما جونا هستیم که حاضریم خونمون رو بدیم بابت این خاک حالا هر چی می خوان بگن، بگن مردم این جو زده هستن یا هر چیز دیگه ولی چو ایران نباشد تن من مباد
خدا کنه این مسئولین هم یکم به فکر بیوفتن و دست از این کارا بردارن وقتی میخوان کسی رو بزارن سر کاری نگاه نکنن به اینکه اول کدوم یکی از فامیلها و یا آشنایانشون بیکارن
نگاه بکنن که چقدر لیاقت داره اون طرف
نگاه نکنن که چه چیز به نفعشونه
نگاه کنن که حق کسی ضایع نشه
نگاه نکنن اگه فلانی مواخذه بشه برامون بد می شه
نگاه کنن که حق مظلوما از دست نره
کاش واقعاً اینقدر که شعار می دادیم عمل می کردیم
یاد این حرف حضرت رسول افتادم که گفت
در آخر زمان مسجد های امت من شبیه کلیساها و معبدها بشه
وای به حال ما
داود ر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
جمهوري اذربايجان اشتباه است لطفا بكوييد اذربايجان شمالي
ناشناس
|
Germany
|
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
اگر مسولین اماراتی یک اقدام قاطع و دندان شکن از سوی دستگاه دیپلماسی ایران میدیدند دیگه جرات نمیکردند از این جور ادعاها بکنند آخه امارات با اون شیوخ مفت خورش مستحق این همه نرمش از طرف ماست ؟ تعلل در پاسخگویی به این ادعاهای کذایی به هر دلیلی قابل توجیه نیست
بنابي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
روح شهيد رنجبرخسته كه امروز بعد ازعمري تحمل رنج وسختي هاي جانبازي دعوت حق را لبيك گفت شادباد.
آمدن سردار رضايي از تهران وشركت در تشييع پيكراين شهيد مايه دلگرمي ما بسيجيان شد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
دشمنان ما بدونند که ما ایرانیم ...
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۹
اونای که چشم ناپاک به این مرز و بوم داشته باشن تکه پاره میشن . بخودی هوس سه تا جزیره را نکنن که بیخ گلوشون گیر میکنه .
برچسب منتخب
# جنگ ایران و اسرائیل # یحیی السنوار # قیمت طلا # استقلال # پرسپولیس # خلیج فارس # آرین طباطبایی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات