بازدید 5098

تأیید دخالت آمریکا در تولید ویروس «شعله»

کد خبر: ۲۵۲۴۴۴
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۰ 20 June 2012
روزنامه واشنگتن پست در گزارشی از همکاری آمریکا و رژیم صهیونیستی در تولید بدافزار موسوم به شعله (Flame) با هدف خرابکاری در برنامه اتمی ایران خبر داده است.

به گزارش «تابناک» به نقل از «بی. بی. سی»، این روزنامه به نقل از منابع مطلع ناشناس نوشت هدف از تولید این بدافزار، جاسوسی از شبکه های کامپیوتری در ایران و کسب اطلاعات لازم برای ایجاد اخلال در پیشرفت برنامه هسته ای این کشور بوده است.

به نوشته واشنگتن پست، سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) و آژانس امنیت ملی ایالات متحده به همراه ارتش رژیم صهیونیستی در تولید و کاربرد ویروس کامپیوتری فلیم سهیم بوده اند.

بر این اساس، بدافزار استاکس نت نیز که به گفته منابع متعدد برای ضربه زدن به برنامه اتمی ایران، کامپیوترهای زیادی را در این کشور آلوده کرده بود، به وسیله این سازمان ها تولید شده بود.

مقام های آمریکایی به طور رسمی این گزارش ها را تایید نکرده اند؛ ولی گفته اند از ابزار جنگ سایبری برای دفاع از خود استفاده می کنند.

شرکت روسی کاسپرسکی که نخستین بار بدافزار فلیم را کشف کرده بود، هفته پیش در گزارشی از ارتباط نزدیک این ویروس با استاکس نت خبر داده بود.

چندی پیش روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی با اشاره به همکاری آمریکا و اسرائیل در تولید استاکس نت، از این پروژه به عنوان طولانی ترین حمله سایبری ایالات متحده علیه یک کشور دیگر نام برده بود.

به نوشته این روزنامه، حملات سایبری آمریکا علیه ایران از زمان روی کار آمدن باراک اوباما شدت گرفته است.

به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، هدف از عملیات سایبری آمریکا علیه ایران کند کردن پیشرفت برنامه اتمی این کشور و عقب انداختن حمله احتمالی اسرائیل به تاسیسات اتمی آن بوده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی