بازدید 9975

اثبات دخالت آمریکا در طراحی ویروس «شعله»

هر چند به واسطه افشاگری‌های مطبوعات آمریکا، دخالت دولت این کشور در طراحی حملات سایبری علیه ایران به اثبات رسیده، تاکنون درباره سرآغاز ویروس جدید «شعله» آگاهي دقیقی در دست نیست. با این حال، جدید‌ترین بررسی‌ها از دخالت مستقیم آمریکا در طراحی این ویروس پرده برمی‌دارد.
کد خبر: ۲۵۰۶۶۵
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۰:۲۱ 12 June 2012
هر چند به واسطه افشاگری‌های مطبوعات آمریکا، دخالت دولت این کشور در طراحی حملات سایبری علیه ایران به اثبات رسیده، تاکنون درباره سرآغاز ویروس جدید «شعله» آگاهي دقیقی در دست نیست. با این حال، جدید‌ترین بررسی‌ها از دخالت مستقیم آمریکا در طراحی این ویروس پرده برمی‌دارد.

به گزارش «تابناک»، بنا بر آخرین بررسی‌های انجام شده، برخی کدهای استفاده شده در ویروس شعله (فلیم) مشابه کدهایی بوده که پیشتر در طراحی سلاح سایبری «استاکس نت» از آنها بهره‌برداری می‌شده است.

«یوگنی کاسپرسکی»، رئیس شرکت رایانه‌ای روسی «کاسپرسکی» که ماه گذشته با اعلام وجود ویروس فلیم، توجه جهانی را به خود جلب کرد، گفته: بررسی کار‌شناسان شرکتش، حاکی از آن است که بخشی از کد برنامه نویسی شعله، تقریباً با کدهایی که در سال ۲۰۰۹ در استاکس نت یافت شده بود، یکسان هستند.

این تحقیق جدید می‌تواند تأییدکننده دیدگاه‌های بسیاری از کار‌شناسان امنیتی باشد که بر این باورند، ویروس شعله، بخشی از برنامه سایبری آمریکا علیه ایران است که هنوز هم در خاورمیانه و احتمالاً بخش‌هایی دیگر از جهان فعال است.

هرچند کاسپرسکی شخصاً درباره اینکه چه کسی ویروس شعله را طراحی کرده، اظهار نظری نکرده، مطبوعات آمریکا، به ویژه روزنامه «نیویورک تایمز» پیش از این گزارش داده بودند که ایالات متحده و رژیم صهیونیستی، پشت پرده ساخت استاکس نت بوده‌اند.

بنا بر این گزارش، فرضیه طراحی این حملات سایبری از سوی آمریکا، از آنجا بیشتر تقویت می‌شود که مقامات آمریکایی به جای تکذیب این موضوع، شروع به تحقیق و تفحص درباره منشأ درز اطلاعات مربوط به چنین پروژه محرمانه‌ای کرده‌اند.

به این ترتیب، گزارش‌های جدید بیش از پیش، وجود یک برنامه گسترده از سوی آمریکا برای ضربه زدن به زیرساخت‌های ایران را آشکار می‌کند؛ برنامه‌ای که به زعم بسیاری از کار‌شناسان، گونه جدیدی از جنگ دانسته می‌شود، ولی هم‌اکنون به دلیل خلأهای موجود از نظر حقوق بین‌الملل و همچنین تأیید نشدن رسمی این امر از سوی آمریکا، تعریف یک اقدام متقابل مقتضی در قبال آن دشوار است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۸
انتشار یافته: ۲۴
ای خدا لعنت کنه این آمریکارو که اینقدر وحشی اه
باید با پاسخ متقابل ضربه مهلکی به زیر ساختهاشون بزنیم تا بفهمند با کی طرفن ومثل قضیه پهباد حسابی تحقیر بشن
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۰۱:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۳
ok! کی بزنیم؟
یوگنی کاسپرسکی؟! منظورت یوجین کاسپرسکیه؟! یعنی واقعا حال نداشتی یه سرج بکنی تلفظ اسمشو پیدا کنی؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
دوست عزیز! زبان روسی اصلاً «ج» نداره. اون چیزی که شما به عنوان یوجین (eugene) دیدی، همون Евгений روسی هست که تلفظش میشه یوگنی. به فارسی هم سرچ کنی بهش میرسی!
حسین
| Germany |
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۳
در ضمن دوست با سواد شما که ادعای تلفظ شناسیت میشه و تذکر میدی ، چطور نمیدونی که این کاسپرسکی نیست و کسپرسکی ( با فتحه ) هست ؟

یعنی واقعا حال نداشتی یه سرچ بکنی تلفظ اسمشو پیدا کنی ؟!
ناشناس
| United Kingdom |
۰۱:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۳
اشتباهی مثبت دادم.
ناشناس
| Germany |
۰۱:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۳
سرچیه سرچ.....
اسرایل وامریکاانگارمتوجه نیستن باکدوم کشورواردجنگ نرم افزاری شدن انگارفراموش کردن ماتوجنگ عراق وتحریمهاچکارکردیم کشورماانقلاب شده زمان شاه نیست ازخواب بیدارشین
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۰۲:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۳
(الله اکبر) بهترین شعار- بهترین سلاح تا آخر دنیا
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۶:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۳
واو... عجب خود شیفتگی عظیمی؟!
شعله که به اسرائیل هم حمله کرده
یعنی آمریکا از اسرائیل که خودش بهش میگه چکار کنه جاسوسی کرده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۳
شعله به اسرائیل حمله نکرده؛ اون چیزی که به عنوان حمله این ویروس به «اسرائیل» ازش یاد میشه در واقع اشاره به بخش های فلسطینی نشین داره. یعنی حمله این ویروس به تشکیلات خودگردان بوده نه رژیم صهیونیستی. با یه سرچ تو منابع انگلیسی میتونی تأیید این قضیه رو ببینی.
شعله که اسم فیلم هندی
پاسخ ها
فرهاد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۳
خوب درسته یعنی اتش در خرمن کسی انداختن عزیز.به قصد خودشون تخریب در زیر ساخت های ایران که کور خواندن.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۳
عزیز خیلی باحالی کلی خندیدم...
شما چی را می خواهی ثابت کنید. آمریکا دارای قدرت است هر کاری می خواهد می کند. ما شدیم مبلغ دستاوردهای آن.
من فکر می کنم، روش جالبی برای توقف برنامه نفتی عربستان و امارات علیه ایران باشه، مثل از کار انداختن پالایشگاهها تا قیمت نفت بطرز نجومی بالا بره. بجای اینکه عصبانی بشیم از همین ایده استفاده کنیم تا منافع ملی مون حفظ بشه. من متخصص کامپیوتر نیستم، تاجایی که خوندم، راهش هم خیلی سخت نیست، نوشتن کد مخرب کار آسونیه، فقط کافیه یک لایسنس کد ایمن روش سوار بشه، تا ویروس اسکنها نشناسنش و یک کد ایمن ویندوز که فایروال بهش گیر نده. همین! بقیه کد هرچه می خواهد دل تنگت بگو، مثلا از کار انداختن توربو ماشینهای پمپ های نفت، یا تعمین شرایط انفجار پالایشگاه ها بنحوی که مقصر اپراتور شناخته بشه. از جوونهای ما خیلی ساده بر میاد، اراده می خواد. شوخی نیست، عملا دارن مردم مارو تحت فشار میزارن که منافع ملی مارو تاراج کنن. هرکاری در دفاع از خود مجازه، مخصوصا در مقابل عربستان که نفت پاشنه آشیلشه. قول میدم آمادگی مقابله نداشته باشن، اصلا به مخیلشون نمیرسه. این روش امریکارو هم از این خرسواری پایین میکشه تا مقل آدم سرمیزه مذاکره بشینه.
خب ثابت که شد چیکار کنیم اگر ما هم می تونیم بدترش را و به طور گسترده بدونه اینکه اینهمه جارو جنجال به پا کنید سر خودشون پیاده کنید طوری که خودشون حساب دستشون بیاد از چی می ترسید ملت ایران پشت نظام است . ما که حالا حالا ها با اسرائیل و برخی از این روستاهای حاشیه خلیج فارس کارداریم خب برای سرگرمی هم که شده اینهمه جوان بیکار و مخ کامپیوتر بزارید در یک اتاق بگید شروع کنن به هک کردن پدرشون را در بیارن تا بفهمن که این نظام راحت بدست نیومده که یک مشت وحشی بی فرهنگ تازه از راه رسیده بتونن به آن ضربه وارد کنن.
خوشبختانه تنهاکشوری که تونسته این ویروسو کنترل کنه ایرانه.اونها هنوز نمیدونن با کی طرفن.خطاب به دشمنامون:خودتونو خسته نکنین ازاین راه هم هیچ غلطی نمیکنین ایران مغز کامپیوتره.
به جای کورکوری خوندن از ارتش سایبری خواهشمندیم یه جواب دندون شکن بدن . ما رو هم با خبر کنین
زدشمن گلایه ای نیست به جای مظلوم نمایی مقابله کنید
آمریکا اعلام کرده که هر گونه حمله ی رایانه ای به کشورش را همانند حمله ی مستقیم جنگی قلمداد کرده و طرف مقابل را با پاسخ نظامی مواجه خواهد کرد حال خود احمقش داره اینکارو با ما انجام می ده
جدی جدی این خود بزرگ پنداری ما ایرانیها و ادعامون جای تقدیر داره!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی