بازدید 6898

چرا كميل قاسمي المپيكي شد؟

کد خبر: ۲۴۹۸۸۸
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۰:۱۴ 09 June 2012
به گزارش «تابناک»،یکی از مربیان تیم ملی در این مورد گفت : از 5 ماه پیش كه كادر فنی جدید مسئولیت هدایت تیم ملی كشتی آزاد ایران را برعهده گرفت، تلاش كردیم به یكسری جوان شایسته كه كمتر در مسابقات و میادين بین المللی شركت كرده بودند میدان بدهیم تا آنها به نفرات درجه یك نزدیك شوند. یكی از اين جوان‌ها «پرویز هادی» در وزن 120 كيلوگرم بود. او با توجه به كارنامه خوب و مناسب در لیگ برتر كشتی آزاد و نظر مثبت كمیته فنی در مسابقات كشتی قهرمانی سال 2012 آسیا در كره جنوبی شركت كرد و به مقام قهرمانی رسيد. كشتی های خوب این كشتی‌گیر سنگین‌وزن استان آذربایجان شرقی باعث شد تا از طرف كادر فنی برای رقابت‌های گزینشی بازی‌های المپیك در قزاقستان انتخاب شود.

 وی در این مسابقات مقابل «آرتور تایمازوف» كشتی گیر نامدار ازبكستان به دلیل چند اشتباه شكست خورد تا كادر فنی برای رقابت های گزینشی در چین به «محمدرضا آذرشكیب» ميدان بدهد اما به دلیل آسیب‌دیدگی آذرشكیب، ما همچنان بدون اینكه گزینه دیگري را مدنظر داشته باشیم بار دیگر به پرویز هادی میدان دادیم كه او هم به‌رغم چند لغزشی كه در این رقابت‌ها داشت، توانست سهمیه بازی های المپیك را كسب كند. 

در پیكارهای جام‌جهانی در جمهوری آذربایجان، پرویز هادی و كمیل قاسمی هر دو عملكرد یكسانی داشتند. از طرفی كمیل قاسمی هم جوان شایسته ای است كه در رقابت های بین المللی جام جهان پهلوان تختی به مقام دوم رسید و سابقه حضور در مسابقات آسیایی ازبكستان در سال 2011 را هم در كارنامه دارد. او در رقابت های گزینشی چین هم همراه هادی بود و به همین دلیل كادر فنی تصمیم به برگزاری تك مسابقه انتخابی در وزن 120 كیلوگرم بین پرویز هادی و كمیل قاسمی گرفت. هادی در این مدت با حریفان داخلی خود كشتی نگرفته بود و كسی كه داعیه حضور در بازی های المپیك را دارد باید حداقل بتواند از سد رقبای داخلی خود بگذرد. ما به همین دلیل تصمیم به برگزاری مسابقه انتخابی گرفتیم. هادی در این مسابقه خوب كشتی نگرفت اما او كه مدعی پوشیدن دوبنده تیم ملی است نباید با یك شكست ناامید شود. پیروزی و شكست در ذات كشتی است و من در این باره با هادي صحبت كردم. پرویز هادی 24 ساله است و می تواند با توجه به فضای مناسبی كه پیش روی كشتی قرار دارد، خودش را ثابت كند. اين كشتي‌گير باید در كنار كمیل قاسمی حضور داشته باشد و همانطور كه قاسمي به پرویز هادی برای حضور در مسابقات قبلی كمك كرد، كمك حال قاسمی برای شركت در بازی های المپیك باشد. برخلاف حرف و حديث‌هايي كه وجود دارد شرایط برگزاری مسابقه انتخابی عادلانه بود و هر دو كشتی گیر در شرایط برابر به مصاف هم رفتند. اگر كشتی گیری كه می خواهد صاحب دوبنده تیم ملی شود نتواند پس از 10 روز در یك مسابقه انتخابی با ارفاق وزن شركت كند، حتما باید تلاش بیشتری برای رسیدن به این مهم داشته باشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها