بازدید 30192
انتخاب هیأت رئیسه موقت در دستور کار مجلس

تعیین هیأت رئیسه موقت مجلس نهم

امروز هیأت رئیسه موقت، انجام مراسم تحلیف هیأت رئیسه، ارائه گزارش شعب پانزده‌گانه درباره انتخاب هیأت رئیسه آن و اعضای کمیسیون تحقیق و کمیسیون تلفیق و آیین‌نامه مجلس شورای اسلامی را در دستور کار خود دارد. غلامعلی حداد‌عادل و علی لاریجانی در نشست امروز مجلس برای تصدی ریاست موقت مجلس کاندیدا شدند. علی لاریجانی با ۱۷۳ رأی موافق از مجموع ۲۷۵ رأی به عنوان رئیس موقت مجلس نهم برگزیده شد/ حداد عادل دیگر کاندیدا ریاست موقت، توانست صد رأی را از آن خود کند.
کد خبر: ۲۴۷۷۶۱
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۸:۵۱ 28 May 2012
نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، امروز دومین جلسه خود را تشکیل داد.

به گزارش «تابناک»، مجلس شورای اسلامی که امروز هیأت رئیسه موقت، انجام مراسم تحلیف هیأت رئیسه، ارائه گزارش شعب پانزده‌گانه در مورد انتخاب هیأت رئیسه آن و اعضای کمیسیون تحقیق و کمیسیون تلفیق و آیین نامه مجلس شورای اسلامی را در دستور کار خود دارد، پس از  پایان جلسه برای تجدید بیعت با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار خواهند داشت.

حدادعادل و لاریجانی کاندیدای ریاست موقت مجلس نهم شدند

علی لاریجانی، نماینده مردم قم و رئیس مجلس هشتم و غلامعلی حدادعادل نماینده مردم تهران و رئیس مجلس هفتم شورای اسلامی نامزد تصدی پست ریاست در هیأت رئیسه موقت مجلس نهم شدند.

اکنون رأی‌گیری از نمایندگان برای انتخاب رئیس موقت در حال برگزاری است.

علی لاریجانی رئیس موقت مجلس نهم شد

علی لاریجانی با ۱۷۵ رأی به عنوان رئیس موقت مجلس شورای اسلامی در دوره نهم برگزیده شد.

علی لاریجانی در رأی‌گیری صبح امروز مجلس نهم برای تعیین رئیس موقت با ۱۷۳ رأی موافق از مجموع ۲۷۵ رأی به عنوان رئیس موقت مجلس نهم انتخاب شد.

حداد عادل دیگر کاندیدا ریاست موقت، توانست صد رأی را آن خود کند.

هم اکنون فرایند انتخاب نواب رئیس و اعضای هیأت رئیسه مجلس نهم در صحن علنی در جریان است.


باهنر و ابوترابی فرد نواب رئیس موقت مجلس نهم شدند


منتخبان مردم در نهمین دوره مجلس شورای اسلامی باهنر و ابوترابی‌فرد را به ترتیب برای نواب هیأت رئیسه موقت نهاد قانونگذاری انتخاب کردند.  به گزارش خبرگزاری خانه ملت، در دومین نشست علنی نهمین دوره مجلس شورای اسلامی برای انتخاب نواب رئیس هیأت رئیسه موقت نهاد قانونگذاری رأی گیری شد که محمد رضا باهنر با ۱۷۷ رأی و محمد حسن ابوترابی فرد با ۱۶۷ رأی به عنوان نواب اول و دوم حائز اکثریت آرا شدند.

 بر این اساس، مصباحی مقدم و احمد سالک به عنوان کاندیدهای دیگر نواب رییس به ترتیب دارای ۱۰۶ و ۸۳ رأی از مجموع ۲۷۸ رأی مأخوذه شدند.

ده نفر کاندیدای کارپردازی هیأت‌رئیسه موقت مجلس نهم شدند

نوباوه، ‌بذرپاش، ‌جوکار، ‌آشوری، طباطبایی، فیروزی، ‌مصری، آقاصفری، منصوری و ‌حسینی کاندیدای کارپردازی (ناظران) هیأت رئیسه موقت مجلس نهم شدند. ادامه


شش دبیر هیأت‌رئیسه موقت مجلس نهم انتخاب شدند

از میان ‌امیرحسن قاضی‌زاده، ضرغام صادقی، محمدحسین فرهنگی، محمد دهقان نقندر، علیرضا سلیمی، سیدمرتضی حسینی، شاهین‌ محمدصادقی، حسن کامران، غلامرضا کاتب، علیرضا منادی، جواد جهانگیرزاده، مهدی کوچک‌زاده، سیدناصر موسوی لارگانی، حسین سبحانی‌نیا و سیدرمضان شجاعی کیاسری که برای تصدی دبیری هیئت رئیسه موقت مجلس نهم کاندیدا شده بودند، حسین سبحانی‌نیا با ۱۴۷ رأی، علیرضا منادی با ۱۴۷ رأی، شاهین محمدصادقی با ۱۴۴ رأی، محمدحسین فرهنگی با ۱۳۵ رأی، جواد جهانگیرزاده با ۱۲۷ رأی و محمد دهقان با ۱۲۳ رأی از مجموع ۲۷۶ رأی مأخوذه به عنوان دبیران هیئت رئیسه موقت مجلس نهم انتخاب شدند. ادامه

هیأت‌رئیسه موقت مجلس نهم سوگند خورد

هیأت رئیسه موقت مجلس نهم شورای اسلامی پس از انتخاب از سوی نمایندگان در جایگاه هیأت رئیسه حاضر شده و سوگندنامه خود را قرائت کردند.

متن سوگندنامه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«من به عنوان عضو هیأت رئیسه مجلس شوراى اسلامى در برابر قرآن مجید به خداوند قادر متعال سوگند یاد می‌‏کنم که حداکثر توان خود را براى اجراء آئین‏نامه داخلى مجلس شوراى اسلامى با مراعات بى‌طرفى کامل در انجام وظایف بکار گیرم و از هرگونه اقدام مخالف آئین‏نامه اجتناب نمایم».

بنا بر ‌ماده ۱۲ آیین‌نامه داخلی مجلس، وظایف هیأت‌رئیسه موقت اداره جلسات مجلس تا زمان تأیید اعتبارنامه دوسوم نمایندگان و اجراى انتخابات هیأت رئیسه دائم و تمشیت امور ادارى مجلس است.

هیأت‌رئیسه موقت اداره مجلس نهم را به دست گرفت  ‌

 

رأی‌گیری برای انتخاب هیأت رئیسه موقت نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، دقایقی پیش به پایان رسید و اعضای هیأت رئیسه موقت با سوگند به قرآن کریم، مراسم تحلیف را به جا آوردند.

بنا بر این گزارش، هم اکنون اعضای هیأت رئیسه موقت مجلس در جایگاه هیأت رئیسه قرار گرفتند و اعضای هیأت رئیسه سنی جایگاه هیأت رئیسه را ترک کردند و هیأت رئیسه موقت، ‌اداره مجلس نهم را تا زمان تصویب دوسوم اعتبارنامه منتخبان جدید ملت و پس از آن برگزاری انتخابات هیأت رئیسه دائم مجلس نهم برعهده گرفت. ادامه
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶۴
انتشار یافته: ۱۱
مبارک باشه و انشا لله موفق باشند. تشکر از نمایندگان جدید مجلس بخاطر انتخاب عالی و مناسبشون
کدامشان بهترند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۸
هیچکدام...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۸
باید گفت کداشمان بدترند
چه خبر خوبی!
احسن براین مجلس فهیم
مبارکه
خیلی خیلی خوشحالم که بعد از این همه تلاش افراطیون، عاقبت چنین نتیجه ای رقم خورد.
امیدوارم کشور در مسیر اعتدال و در سایه حمایت از اهل خرد و تدبیر به جایگاهی رفیع برسد.
افراطیون و دگم اندیشان همه چیز را مانند خود و برای خود می خواهند. خدا را شاکرم که ما را از قیومیت آنها رها ساخت
ایول که حداد عادل نشد.
این روند تنها نگاه اعتدالی نمایندگان را نشان می دهد و تایید این موضوع است که غرور و تکبر در جمهوری اسلامی ایران جایگاهی ندارد. و این یعنی وزنه مناسب مجلس در مقابل بی قانونی های بعضی
انتخاب مناسبی بود
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
آخرین اخبار
وب گردی