بلیط پرواز عیدت رو با کمترین قیمت بخر
      
13259بازدید
با مشارکت بخش خصوصى
دولت در راستای توسعه شبکه آزادراهی کشور، با احداث آزادراه اراک- خرم آباد با مشارکت بخش خصوصى موافقت کرد.
کد خبر: ۲۴۰۹۶۹
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۰:۲۲ 29 April 2012
دولت در راستای توسعه شبکه آزادراهی کشور، با احداث آزادراه اراک- خرم آباد با مشارکت بخش خصوصى موافقت کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، وزیران عضو کمیسیون امور زیربنایی، صنعت و محیط زیست و بنا به پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی و به استناد ماده واحده قانون احداث پروژه های عمرانی بخش راه و ترابری از طریق مشارکت بانکها و سایر منابع مالی و پولی کشور -مصوب 1366- تصویب کرد: وزارت راه و شهرسازی مجاز است؛ برای اجرای آزاد راه شش خطه اراک - خرم آباد به طول حدود(150) کیلومتر، شامل طراحی، احداث آزادراه و ایجاد تاسیسات جانبی خاص و نگهداری و بهره برداری از آن برای قرارداد مشارکت با شرکت احداث، نگهداری و بهره برداری از آزاد راه اراک - خرم آباد با رعایت ضوابط و مقررات زیست محیطی اقدام کند.

بر این اساس، وزارت راه و شهرسازی پنجاه درصد(50%) منابع مالی لازم برای احداث آزاد راه، تاسیسات جانبی خاص آن و تملک اراضی را از محل ردیف اعتباری مشخص تامین و در مدت اجرا متناسب با پیشرفت کار و طبق مفاد قرار داد منعقده به حساب مشترک طرح واریز می کند. طرف مشارکت نیز تامین پنجاه درصد(50%) باقی مانده منابع مالی لازم برای احداث آزاد راه و تاسیسات جانبی خاص را تعهد و تامین و به حساب مشترک طرح واریز می کند.
 
همچنین پیش بینی اولیه دوران مشارکت معادل بیست و سه (23) سال مشتمل بر سه (3) سال دوران احداث و بیست (20) سال دوران بهره برداری خواهد بود لیکن دوران مشارکت واقعی منوط و محدود به استهلاک کامل سرمایه و سود مورد انتظار (مصوب) است.
 
بر اساس مصوبه دولت، سود قطعی مورد انتظار سرمایه گذاری معادل سود سپرده های بلند مدت نزد بانکهای دولتی به علاوه سه درصد(3%) است. سود علی الحساب برای تنظیم گزارش هزینه- درآمد معادل(20%) منظور می شود.
 
معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور، پس از وصول گزارش توجیهی فنی، اقتصادی و مالی و زیست محیطی و رعایت پدافند غیر عامل در اولین فرصت موضوع را برای تصمیم گیری در کمیسیون بند(الف) ماده(215) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه - مصوب 1389- مطرح خواهد کرد.
 
بر این اساس، وزارت راه وشهرسازی موظف است؛ در قرارداد مشارکت منعقده، نحوه استیفای حقوق دولت را در صورت خودداری و یا ناتوانی طرف مشارکت در اجرای قرارداد، پیش بینی کند. این مصوبه از سوی محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شده است.
اشتراک گذاری
روی خط سایت ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۱۵
ناشناس
|
Canada
|
۰۶:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۰
همانموقع که اتوبان شمال ساخته شد و درياچه اروميه نجات يافت ؟!....
احسان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
این آزادراه باید از کوتاهترین مسیر عبور کند و بنظر من کوتاهترین مسیر ، مسیر ساوه - تفرش - آشتیان - اراک - شازند - هندودر - چالانچولان - خرم آباد میباشد.
پاسخ ها
شهرام
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
احسان جان تا شازند را خوب آمدی اما هندودر و چالانچولان را چطوری شش بانده کنن آخه ؟
حسين
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
فكر كنم گفته شده :بزرگ راه ارك-خرمآباد ،نه ساوه-خرماباد
ساحل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۸
این آزادراه در واقع اراک-بروجرد-خرم آباد است که به دلیل خصومت خرم آباد با بروجرد و ترس از شنیدن نام این شهرستان به اشتباه ارک-خرم آباد نامیده میشود
شهرستان بروجرد با بیش از چهارصد هزار نفر جمعیت در کشور رتبه بیست و هشتم جمعیتی را داراست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۲
امیدوارم که قولشان مثل تبدیل وضعییت نیروهای شرکتی نباشد امیدوارم امیدوارم امیدوار...............
کیان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۰
کلا این دولت طرح زیاد میده امیدوارم که این یکی دیگه مث بقیه نباشه و به سر انجام برسه حتی اگه شده بجای شش بانده بشه سه بانده ولی فقط بشه
کیان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۰
کلا این دولت طرح زیاد میده امیدوارم که این یکی دیگه مث بقیه نباشه و به سر انجام برسه حتی اگه شده بجای شش بانده بشه سه بانده ولی فقط بشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۵
كار زعمل برايد نه حرف زدن . مثل اينكه بگوئيم به همه هواپيما مي دهيم
سیدمحمد رضا نجفی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۱
نام بروجرد بعنوان یک شهر کوچک هیچگونه احساس ترسی را در کسی ایجاد نمی نماید مهم ارتباط استان مرکزی بعنوان قطب صنعتی ایران به آزادراه خرم آباد -پل زال است
عاي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
بروجرد نامش كوچك است اما قلبش بزرگ است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۱
اگر در مسیر بروجرد باشد به صرفه نیست چون طولانیتر می شود و در اگر مصرف سوخت را در نطر بگیرید مسلما به ضرر است.
بروجردی زاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
حالا از کنار بروجرد هم عبور کند چه اتفاقی می افته ادم همیشه بایستی به ضعیف ترا هم کمک کنه و دست اونا را هم بگیره .
دروديان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۳۰
به نظرم اگه از مسير شازند هندودر چالانچولان خرم آباد عبور كند هم مسير كوتاه تر است هم اينكه شهروندان درودي از اين طرح ملي بهره مند مي شوند لذا بروجردي هاي عزيز قدري واقع بين باشند و اينقدر همه چي را براي خودشان نخواهند . باتشكر شهروند درودي
مهراد
|
United States
|
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۵
هم ميهنان بروجردى، آزاد راه از سيلاخور بره هم قابل استفاده براى شهر دورود هست و هم شهرستان بروجرد!
لطفا واقع بين باشيد مسير كوتاه تره!!
نظر شما

سایت تابناک از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

نام:
ایمیل:
* نظر: