بازدید 52424
پرسپولیس با کسر امتیار نقره‌داغ شد

تعیین نتیجه بازی نیمه تمام داماش و پرسپولیس

كمیته‌های انضباطی و داوران فدراسیون فوتبال، رأی خود را در خصوص دیدار پرسپولیس و داماش اعلام كردند كه بر پایه آن، داور این دیدار، چهار هفته از قضاوت در مسابقات محروم و از پرسپولیس نیز دو امتیاز كسر شد. البته این رأی، حرف و حدیث‌های بسیاری به همراه خواهد داشت؛ هر چند گفته می‌شد، پرسپولیس برای گرفتن سهمیه آسیا بخت دارد، واقعیت این گونه نبود، چون این تیم، دو بازی خارج از خانه با تیم‌های مدعی سپاهان و تراکتور داشت و در واقع، هشت تیم ته جدولی بیشترین ضرر را متحمل شدند؛ البته این رأی توسط کمیته استیناف تغییر یافتنی است.
کد خبر: ۲۳۷۰۹۰
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۱ - ۲۲:۴۰ 09 April 2012
 داور با اشتباه فاحش خود، مقصر اصلی این رخداد بود، ولی با محرومیت کمی روبه‌رو شد و یک بدعت نادرست را از خود به جای گذاشت و بی جهت سوت پایان بازی را نکشید تا اما و اگرها باقی بماند.

به گزارش «تابناک»، جالب این که دکتر پرویز سیار بر این باور است اگر پرسپوليس از داور به علت تعطيل كردن بازي شكايت كند، ممكن است بازي تكرار شود!

جالب این که هر دو بازی رفت و برگشت پرسپولیس با داماش در این فصل جنجالی شد. در بازی رفت که آوازه آن به گوش جهانیان هم رسید، تیم پرسپولیس به رغم پیروزی ارزشمند در خانه حریف، اخلاق را به حرکات زشت شیث و نصرتی باخت.

اما بازی برگشت حکایتی دیگر دارد. ورزشگاه آزادی به میدانی تبدیل شد که پرسپولیس این بار هم بازی را باخت و هم اخلاق را. نقش نخست سناریوی باخت اخلاق را این بار تماشاگران پرسپولیس بازی کردند.

به هر حال، کمیته‌های داوران و انضباطی پس از بررسی همه جوانب و بازبینی چند باره فیلم مسابقه و گزارش ناظر داوری و ناظر مسابقه، رأی خود را به شرح زیر صادر کردند:

همان گونه که کمیته داوران مطابق آیین نامه خود عملکرد کلیه داوران را بررسی می‌کند و از آنجا که مسئول این کمیته نیز به عنوان ناظر ویژه در استادیوم محل مسابقه حضور داشته، عملکرد محمود رفیعی را ضعیف ارزیابی کرده و نامبرده برابر آیین نامه مذکور چهار هفته از قضاوت در مسابقات محروم است.

رأی کمیته انضباطی نیز به این شرح است:

تیم داماش گیلان به دلیل تخلفات تماشاگران منتسب به این تیم و با توجه به فحاشی آنها  نسبت به یکی از بازیکنان تیم مقابل به یکصد میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.

همچنین تیم پرسپولیس تهران به دلیل تخلفات بینندگان منتسب به این تیم مبنی بر اهانت و فحاشی آنها در مسابقه و به ویژه در دقایق پایانی که منجر به ناتمام ماندن مسابقه از سوی داور شد، به پرداخت یکصد میلیون ریال جریمه نقدی و کسر دو امتیاز محکوم و نتیجه این دیدار نیز سه بر صفر به نفع داماش گیلان اعلام شد.

همچنین با توجه به  تلاش‌های جوانمردانه علی کریمی درباره همکاری و همیاری با داور مسابقه کمیته انضباطی، وی را مستحق تشویق و تقدیر دانسته و برای علی کریمی، پنجاه میلیون ریال پاداش نقدی در نظر گرفته است؛ این رأی در کسر امتیاز و جرایم نقدی قابل تجدید نظر بوده و در سایر موارد قطعی است.

سخنان جالب رویانیان در باره حکم کمیته انضباطی در دیدار رفت   

دیدار دو تیم پرسپولیس و داماش گیلان، در حالی مورخ 7/8/90 برگزار شد که از سوی محمد نصرتی و شیث رضایی تخلفاتی صورت گرفت.

بنابراین، شیث رضایی، بیست ماه از همه فعالیت‌های ورزشی محروم (چهار ماه برای ارتکاب عمل زننده و شانزده ماه برای جریحه دار نمودن اخلاق عمومی) و به پرداخت سیصد میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.

محمد نصرتی نیز به مدت ده ماه از همه فعالیت‌های فوتبالی محروم (چهار ماه ارتکاب عمل زننده و شش ماه برای جریحه دار شدن اخلاق عمومی) و به مبلغ سیصد میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد؛ افزون بر  اینکه در احتساب محرومیت‌های فوق، محرومیت ناشی از صدور دستور موقت نیز محاسبه می‌شود.

کمیته انضباطی بروز رفتارها و اعمال مغایر شأن این دو متخلف را ناشی از مسامحه مسئولان باشگاه فرهنگی پرسپولیس دانسته و این باشگاه را به پرداخت دویست میلیون ریال جریمه نقدی محکوم کرد.

مدیر عامل باشگاه پرسپولیس در انتقاد از رأی کمیته انضباطی مبنی بر جریمه باشگاه به دلیل مسامحه گفت: باشگاه پرسپولیس قاطع‌ترین تصمیم را در مورد این بازیکنان گرفت و اگر قرار است جریمه ای انجام شود، باید کمیته انضباطی و سازمان لیگ جریمه شوند، نه باشگاه پرسپولیس.

وی با انتقاد از شدید از زمان اعلام رأی کمیته انصباطی افزود: اعلام رأی کمیته انضباطی آن هم در شرایطی که تنها کمتر از شش ساعت به بازی حساس تیم پرسپولیس در جام حذفی مانده، نشانگر چه چیزی است، حالا می‌خواهند با ضربه زدن به روحیه تیم، قاطعیت خودشان را نشان دهند؟!


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱۱۵
انتشار یافته: ۶۰
واقعاً کسر امتیاز بی انصافی هستش، ..
پاسخ ها
پرسپلیسی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۱
من طرفدار پرسپلیسم اما پرسپلیس باید ظرفیت باخت رو داشته باشه و ضعفش رو برطرف کنه انصافا" تیم های گیلانی مثل داماش یا ملوان بعضی اوقات خیلی خوب بازی میکنند مگه در همین استادیوم آزادی تیم داماش تیم استقلال را 4 به 1 شکس
با وجدان
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۱
پرسپلیس باید ظرفیت باخت رو داشته باشه همین تیم داماش رشت در همین استادیوم آزادی تیم استقلال را 4 به 1 شکست داده بود اما استقلال ظرفیت شکست را داشت و بازی را بهم نزد .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
حقش تا شما تماشا نماها تنبیه بشین!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
بنظرم رای منصفانه ای بود با پول قضیه حل نمیشه بلکه از تیم امتیاز کم کنن این تماشاگرای بی ادب،بی ادبی نکن
واقعاً کسر امتیاز بی انصافی هستش، باید تماشاگرارو محروم می کردن
پاسخ ها
منصفانه
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
واقعا" برای این تیم ضعیف پرسپلیس خرج میلیاردی کردن حرام کردن حق زن و بچه های فقر این مملکته تیمش که همه شهرستانی هستند برن شهرستاناشون .
باشگا جه تقصیری داره فقط محرومیت در مورد تماشاگران اعمال بشه
تو فوتبال ایران که پول همه از پارو بالا میره نباید با جریمه نقدی کسی رو جریمه کرد، باید فقط محرومیت در مورد تماشاگران اعمال بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۱
برای همه نه فقط پرسپولیس. برای کسانی که با برف و سنگ و چوب داور را می زنند.
یک پرسپولیسی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۱
من هم منظورم همه تیم ها بودش، بازیکنی که 300 میلیون میگیره یا تیمی که 10میلیارد هزینه میکنه 10میلیون که واسش چیزی نیستش
همه اتفاقات رو تماشاگرها رقم زدن اما محرومیتی برای اونها اعمال نکردن...خیلی جالبه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
نا سلامتی دور دوم انتخابات مونده ها!
همه اتفاقات رو تماشاگرها رقم زدن اما محرومیتی برای اونها اعمال نکردن...خیلی جالبه
پس تما شگران چی میشه به جای دو امتیاز باید دو بازی تماشگران محرم می شدن
پس تما شگران چی میشه به جای دو امتیاز باید دو بازی تماشگران محرم می شدن
من طرفدار پرسپولیس نیستم.
ولــــــــــی بخدا مشکل از داور بود که باعث این تشنج و حواله شدن شیر سماور و لوله اگزور به سمت داور شد.چرا هیچ کس این داور رو جریمه نمیکنه؟؟؟؟
والا با این نوناشـــــــــــــون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۱
بابا این چه مسخره بازیه
من طرفدار استقلال هستم اما واقعا از کسر امتیاز پرسپولیس ناراحت شدم
میخواستید جریمه کنید حکم به انجام دو تا بازی بدون تماشاگر میدادید نه کسر 2 امتیاز اون هم در شرایطی که این تیم نیاز مبرم به کسب همه امتیازات برای گرفتن سهمیه آسیایی داره
انصاف فوتبال ایران یعنی این ( کسر امتیاز)! آیا با این کسر امتیاز وضعیت داوری هم بهتر میشه؟ تیمی گلی که آفساید بوده می خوره، پنالتیش گرفته نمیشه، بازیکنش بی دلیل اخراج می شه و آخرش هم علاوه بر رای 3 بر صفر 2 امتیاز دیگه هم ازش کسر می شه ! مرحبا به این فوتبال!
پس تما شگران چی میشه به جای دو امتیاز باید دو بازی تماشگران محرم می شدن
پس تما شگران چی میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۱
مبخشیدها این کار تماشاگرنماها بود نه تماشاگران و چون تماشاگرنماها در دسترس نیستند و اصلن تصویری از انها هم موجود نیست پس حکم درست است .
پایان پیام
این پیام بعد از خواندن بطور خودبخودی.....هیچی بابا نگران نباشدی هفته دیگه دو امتیاز دیگه هم بطور تشیویقی میگیرند
نمردیم و دیدیم علی کریمی تشویق هم شد.
مقصر اصلی ماجرا داور بود و تماشا گران
اما هردو تبرئه شدند
اگه طرفدارها مشکل داشتن محروم کردن داور چیه و اگه داور مشکل داشته 3بر0 شدن و جریمه چیه؟
رای صادره مبارک نباشد ( بن علی باشد)
خدایا ... نمیدونم چی بگم خیلی نامردن ایشالا...
تمام اين جنجالها بخاطر قضاوت ضعيف و غير منصفانه داور بود چرا فقط 4 هفته محروم
یکی از تماشاگرای اون بازی به من بگه داور اشتباه کرده بود چیکاره خواهرش داشتین...بی معرفتا اگه من جای کمیته انضباتی بودم تیمتونو می فرستادم دسته 3
دیدن امسال وینگادا امتیاز کسر نمیکنه خودشون دست به کار شدن ولی دوپینگی هارو میبخشند.مقصر داور بود پرسپولیس چرا.
با این حکم تماشاگران می توانند به فحاشی و بداخلاقی های خود ادامه دهند!!!
........
در بازی پرسپولیس و سپاهان ببینید چگونه از تصمیم حسن زاده استقبال خواهد شد. شاید طرفداران سپاهان با لباس قرمز و یا دربین تماشاگران پرسپولیس وارد شوند و بخواهند بازی را به راحتی 3-0 برنده شوند. همین کار را داماشی ها کردند نه پرسپولیس ها.
پاسخ ها
ناشناس
| United Arab Emirates |
۰۱:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
برو بابا . توهم .
تابناک عاجزانه خواهش می کنم این را درج کنی. عاجزانه خواهش می کنم. ما تریبون دیگری نداریم.

چرا فقط پرسپولیس؟ مگر فحاشی در ورزشگاه های ما مثل نقل و نبات در دهان بیشتر هواداران نیست؟ مگر سال هاست با این معضل دست و پنجه نرم نمی کنیم؟ مگر در شهرستان ها امسال داور را در پمپ نزدند؟! مگر سال گذشته بازیکن عراقی لیگ ما آب دهان به داور پرت نکرد؟
مگر محمد مایلی کهن برای فحاشی ها به و داور گریه نکرد؟!
پس چرا فقط پرسپولیس؟!!! این ظلم نیست؟ این همه امسال با ناداوری مواجه بودیم. اگر محرومیت هست باید برای همه باشد!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
از فدراسیون استقلالی بهتر از این انتظار نمی توان داشت.
به نظر من اولین مقصر اصلی علی کریمی بود که داور رو فریب داد و بازی را متشنج کرد. داوری هم که آخرش بود. ولی داماش حقش برد بود که برد. جالبه که همیشه تعداد تماشانگر ها از تعداد تماشاچی های استادیوم بیشتره. این اتفاقات دیگه داره عادی میشه.
همیشه رای بازی پرسپولیس همان روز یا 1 روز بعد اعلام می شود ولی تماشاگران تبریزی هزاران صندلی را در بازی با استقلال شکستند اما در یغ از حتی 1 ریال جریمه و محروم و غیره در حالی که فحاشی آن کمتر از این بازی نبوده و نیست.
پاسخ ها
وجدان بیدار
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
عزیزم علیرضا جان، تا حالا بیشترین تنبیهات و جریمه ها همیشه متوجه تماشاگران تراکتورسازی بوده و بیشترین بی عدالتی ها در حق این تیم صورت گرفته، زمانی که استقلال در تبریز با قضاوت اشتباه آقای ترکی تراکتور را برد کمیته داوران با ترکی چه کرد که الان با رفیعی بکند. عزیزم در قضاوت کمی نیز به وجدانت مراجعه کن
نتیجه 3-0 هم غیر قانونی است چه رسد به کسر امتیاز . کجای قانون و فدراسیون و قوانین داخلی نوشته. داور فقط 4 جلسه . البته داور هم بی ربط با ...
پاسخ ها
پرسپلیسی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۱
من خودم پرسپلیسیم اما فحش دادن و جو بازی را بهم زدن را هیچکس قبول نداره باید ظرفیت شکست داشت اون پنالتی هم درست نبود وبا حرفه ای گری کریمی پرسپلیس تونست یک گل بزنه وگرنه برد حق داماش رشت بود که در خانه حریف با اون جو سنگین بازی کرد .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
هر کی می آد هر چی می خواد می گه قبل از اون هم می گه من پرسپولیسی ام!!!!!!!!
قوانین فوتبال ایران می گوید بازی باید تکرار شود آن هم در کمتر از 48 ساعت بعد اما قانون ... ونفوذ ... نمی گدارد.
پاسخ ها
با انصاف
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۱
با انصاف باشید . ابروی ایرانی در سطح جهان زیر سئوال رفت . بار اول پرسپلیس هم که نبود مگه در همین دیدار رفت دو نف از بازیکنان پرسپلیس اون کارهای زشت را انجام نداده بودند که اونهم جهانی شده بود . باید جرایم سنگین تری تعیین می کردند .
یعنی چی ؟؟؟؟؟؟؟

من استقلالی هستم اما این انصاف نیست

تماشاگر میاد فحش میده باشگاه را جریمه میکنن و 2 امتیاز از تیم کم میکنن؟ اون هم در شرایطی که این تیم داره تلاش میکنه سهمیه بگیره!!!
پاسخ ها
حسن
| United States |
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۱
اره تو استقلالی هستی! گفتي و ما م باور کرديم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
آره استقلالی هستم و دلیلی نداره همه استقلالی ها در مورد رقیبشون مثل هم فکر کنند همونطور که همه پرسپولیسی ها هم مثل هم نیستند
ضمنا یادم نمیاد نظر کسی رو درباره باور پذیر بودن حرفام خواسته باشم!!
واقعا به این رای کمیته انظباطی باید تاسف خورد چون داور با سهل انگاری و بی توجهی ( سهوی یا عمدی خود در بسیاری از صحنه ها) سه امتیاز از یک تیم کم کرده و دو امتیاز هم با رای آقایان که فکر می کنند با این جریمه فرهنگ سازی کرده اند کم شده پس در مجموع تا حالا پنج امتیازکم کرده اند و با ایجاد نا امیدی در تیم مقابل سپاهان هم سه امتیاز بازیکنان بی انگیزه از دست بدهند که در مجموع هشت امتیاز از پرسپولیس کم شده . چرا ؟ چون وزن داور بالا بوده نمی تونسته راه بره یا شاید چشمهاش کم سو بوده و یا اینکه قراره سپاهان قهرمان بشه باید زمینه را برای قهرمانی اش با خراب کردن حریفی که می توانست جلوی آن بایستد فراهم کرد.
یعنی چی ؟؟؟؟؟؟؟

من استقلالی هستم اما این انصاف نیست

تماشاگر میاد فحش میده باشگاه را جریمه میکنن و 2 امتیاز از تیم کم میکنن؟ اون هم در شرایطی که این تیم داره تلاش میکنه سهمیه بگیره!!!
حقش بود
لیگ این دوره همه جوره پرسپولیس زیر سوال رفت

تبانی فوتسال
حرکت زشت شیث و نصرتی
فحاشی تماشاگران
و البته همه جوره هم حقش خورده شد
بهتره برای اینکه این عمل زشت نزد تماشاگران تیم های پرطرفدار مثل پرسپولیس و استقلال و تراکتور و سپاهان ریشه کن بشه یکی 2 امتیاز از همشون کسر بشه
باید برای تماشاچی ها یه فکری بکنند. اکثر کسانی که میرن ورزشگاه پسربچه های بی تربیتی هستند که دارن آبروی هواداران فوتبال تو ایران را میبرند.
فقط همین میتونم بگم
تیمی که تماشگرانش تحمل باخت رو ندارن حیف پولی که برا اون تیم صرف میشه.
امضا: ضد فوتبال
یکی بگه این صبای قم و نفت تهران می خوان تو اسیا چیکار کنن.مطمئن باشید کسر 2 امتیاز به ضرر فوتبال ایرانه چون پرسپولیس ابروی ایران تو اسیاست

واقعا تاسف داره
پاسخ ها
هوادار
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
اگه قراره در فحش وحرکات زشت و زوری بردن و مخارج میلیاردی بازیکنان تمام شهرستانی یا خارجی پرسپلیس قههرمان دنیا هم بشه بدرد ...... می خوره .
این باید درس عبرتی باشه واسه بقیه هوادارا. شما بد باشید تیمتون نقره داغ میشه . پس بیایید از این به بعد فقط تیم خودمونو تشویق کنیم . مگه ما چیمون از اروپاییها کمتره . اینکه دیگه ربطی به امکانات نداره . با کلاس باشیم
یعنی چی امتیاز کم می کنن عجب مسخره بازی شده این کمیته اه ... بابا باز پرسپولیس خوب شد ازش امتیاز کم کردن. جمع کنید بساطتونو
گل بگیرید این فوتباله سیاسی رو. واسه چارتا فحش 2 امتیاز کم میکنید اما واسه دوبینگه دسته جمعی....
همین الان برنامه 90 اعلام کرد 5 انتیاز کسر شده نه 2 امتیاز....
تابناک دقت کن...
از نام پرسپوليس مي ترسند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان