بازدید 2454
لاریجانی در جمع خبرنگاران:

رد کلیات بودجه به صلاح کشور نبود

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اصلاحات لازم بر لایحه بودجه ۹۱ در مسیر رسیدگی به آن رفع خواهد شد، رد کلیات بودجه را به مصلحت کشور ندانست و گفت: شرایط کشور اقتضا می‌کند با تصویب کلیات، هر چه زودتر بودجه در مجلس به تصویب برسد.
کد خبر: ۲۳۷۰۵۰
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۷ 09 April 2012
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اصلاحات لازم بر لایحه بودجه ۹۱ در راه رسیدگی به آن رفع خواهد شد، رد کلیات بودجه را به مصلحت کشور ندانست و گفت: شرایط کشور اقتضا می‌کند با تصویب کلیات، هر چه زودتر بودجه در مجلس به تصویب برسد.

به گزارش «تابناک»، علی لاریجانی، امروز (دوشنبه ۲۱ فروردین) در جمع خبرنگاران درباره روند بررسی لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق مجلس هشتم که از صبح امروز تشکیل جلسه داده بود، گفت: کمیسیون تلفیق هم بر پایه بررسی‌هایی که کمیسیون‌های تخصصی مجلس انجام داده بودند و هم گزارش‌های دیگر کمیسیون‌ها، کار خود را آغاز کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: این کمیسیون باید با بهره‌گیری از آرا و بخش‌های نظارتی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی درباره کلیات لایحه بودجه تصمیم بگیرد.

وی با بیان اینکه این کمیسیون امروز درباره کلیات لایحه بودجه به تصمیم مشخصی رسید و وارد بررسی جزيیات شد، تصریح کرد: بنابراین، راه همواری دنبال می‌شود و امیدواریم اگر اشکالاتی هست، نمایندگان آن را در تدوین بودجه رفع کنند و مجلس موفق شود تا پایان اردیبهشت ماه، بررسی لایحه بودجه ۹۱ را پایان دهد.

رئیس قوه مقننه در پاسخ به این  پرسش که کمیسیون تلفیق روز گذشته به کلیات لایحه بودجه رأی نداد و امروز با حضور شما در این کمیسیون دوباره برای تصویب کلیات رأی گیری شد و این اتفاق برای نخستین بار در کشور رخ داده است، گفت: ممکن است در کمیسیون تلفیق برای نخستین بار این اتفاق افتاده باشد؛ اما خیلی مسأله عجیبی نیست.

وی توضیح داد: نمایندگان کمیسیون تلفیق بن ابر برداشتی که از لایحه بودجه داشتند و اشکالاتی که می‌دیدند، به این نتیجه رسیده بودند که لایحه بودجه، نیاز به اصلاحات کلی و نه جزیی دارد؛ بنابراین، رأی بر تصویب کلیات بودجه نداشتند.

رئیس قوه مقننه افزود: حضور من در کمیسیون تلفیق از این جهت بود که به باور من، این کار به مصلحت کشور نیست، چون راه اصلاح را خیلی طولانی می‌کند و اگر دوباره لایحه بودجه با همین نظر فعلی به مجلس فرستاده شود، این امکان هست که دوباره با مخالفت مجلس به دولت بازگردانده شود و بنابراین، تدوین بودجه را عقب می‌اندازد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در کنار این مسائل، وضعیت کشور اقتضا می‌کند که هر چه زودتر بودجه را تصویب کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: آقایان و خانم‌هایی که در کمیسیون تلفیق اشکالاتی به لایحه بودجه دارند، می‌توانند این اشکالات را در مسیر بررسی رفع کنند، البته برخی از این اشکالات مهم است و من مخالف نظر آنها نیستم.

وی ادامه داد: اما بر پایه استدلال من و به دلیل مصلحت‌هایی که در کشور هست و همچنین به دلیل طولانی شدن روند بررسی لایحه بودجه در صورت مخالفت مجلس و هم اینکه امکان اصلاح بودجه در مجلس وجود دارد که دولت باید برای اصلاح آن با مجلس همکاری کند، بهتر است ما کلیات را بپذیریم و مجلس وقت خود را برای اصلاح جزيیات بگذارد.

لاریجانی ادامه داد: در نهایت اعضای کمیسیون تلفیق با این موضوع موافقت و کلیات بودجه را تصویب کردند و اکنون وقت خود را برای بررسی جزيیات می‌گذارند.

پرداخت مجازی یارانه‌ها معنی ندارد

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به پرسش دیگری درباره نامه نگاری وی با مقام معظم رهبری درباره اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها و علت این نامه نگاری، گفت: علت نامه نگاری من به مقام معظم رهبری روشن است، مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها هنوز در مجلس تصویب نشده است که در اصل در ابتدا باید از طرف دولت پیشنهاد و در مجلس تصویب شود.

وی ادامه داد: نحوه برداشت درآمدها و اینکه دولت چگونه می‌خواهد حامل‌های انرژی را اصلاح کند تا این درآمد را بگیرد و همچنین نحوه پرداخت دولت، نیاز به قانون دارد که این موضوع مهم باید روشن شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پولی که به حساب افراد ریخته می‌شود، حتی اگر مسدود و غیر قابل برداشت باشد از این جهت مشکل دارد که مشخص نیست یارانه‌ها به مردم پرداخت شده یا نه! ما پرداخت مجازی نداریم و پرداخت مجازی یارانه‌ها بی‌معناست دریافت و پرداخت یارانه‌ها قانون می‌خواهد و من در نامه خود به این اشکال اشاره کردم.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل