بازدید 11345

شكست استقلال مقابل الجزيره

کد خبر: ۲۳۵۸۴۲
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۱ - ۲۰:۵۵ 03 April 2012
تيم فوتبال استقلال تهران دور رفت مرحله گروهي ليگ قهرمانان آسيا را با شكست مقابل نماينده امارات به پايان برد.

به گزارش ايسنا، تيم فوتبال استقلال تهران در آخرين ديدار از دور رفت مرحله گروهي ليگ قهرمانان آسيا مقابل الجزيره امارات با نتيجه‌ي 2 بر يك شكست خورد و سه امتياز حساس را از دست داد. تك گل استقلال را فريدون زندي در دقيقه 69 به ثمر رساند. براي الجزيره هم عبدالله جمعه در دقيقه 6 نيمه نخست و باره در دقيقه 72 گلزني كرد.

استقلالي‌ها كه قصد داشتند شروع توفاني داشته باشند، از همان دقيقه نخست بازي به سمت دروازه الجزيره امارات رفتند و فريدون زندي از سمت چپ دروازه الجزيره توپي را ارسال كرد و آرش برهاني صاحب آن شد كه دروازه‌بان الجزيره مانع از دست يافتن آبي‌پوشان به اولين گل‌شان شد.

پس از آن، بازيكنان الجزيره به سمت دروازه استقلال آمدند تا جواب حمله نماينده ايران را بدهند و در دقيقه 3 موقعيتی روي دروازه استقلال نصيب آن‌ها شد كه حنيف عمران زاده آن را به كرنر زد. چند ثانيه بعد در گوشه راست دروازه استقلال علي حمودي روي بازيكن الجزيره خطا كرد كه ارسال همين توپ به روي دروازه استقلال باعث شد كه جمعه عبدالله در دقيقه 3 بازي تيمش را يك بر صفر پيش بيندازد. رحمتي در اين صحنه خروج اشتباهي داشت.

در ادامه بازي روند آرامي را طي مي‌كرد تا اينكه در دقيقه 24 دلگادو از همان جايي كه گل اول زده شده بود، شوتي را به سمت دروازه رحمتي روانه كرد كه با اختلاف بسيار كم از كنار دروازه او به بيرون رفت.

در سي و يكمين دقيقه ديدار باز هم اماراتي‌ها در محوطه جريمه صاحب توپ شدند و از روي خط محوطه 18 قدم، شوتي به سمت دروازه رحمتي زدند كه به تير عمودي دروازه برخورد كرد و به بيرون رفت.

در دقيقه 35 ساموئل به روي دروازه الجزيره امارات توپی سانتر كرد و آرش برهاني كه صاحب اين توپ شده بود، شوت محكمي را روانه دروازه نماینده امارات کرد كه دروازه‌بان الجزيره با عملكرد مناسبش آن را دفع كرد و این توپ به كرنر رفت. اين ضربه كرنر در محوطه جريمه به محسن يوسفي رسيد اما مدافع اماراتي مانع كار بازیکن استقلال شد و در حالي كه یوسفی وارد دروازه شد، اين موقعيت از دست رفت.

چند دقيقه بعد آرش برهاني درون محوطه جريمه شانسش را براي گلزني آزمايش كرد، اما برگردان او توسط دروازه‌بان مهار شد. از نكات جالب اين بازي برخورد چندباره‌ي توپ به اسپايدر كم ورزشگاه بود كه بازي را متوقف كرد.

محسن يوسفي در آخرين دقايق نيمه‌ي نخست مي‌توانست گل نخست را به ثمر برساند، اما ضربه‌ي او به تير دروازه برخورد كرد. البته كمك داور پيش از اين آفسايد اعلام كرده بود.

در نيمه‌ي دوم استقلال براي گل مساوي تلاش زيادي انجام داد. در دقيقه 55 بازي، اسماعيل شريفات صاحب توپي شد و به سمت دروازه الجزيره شوت زد كه بي‌نتيجه ماند.

در دقيقه 57 خسرو حيدري توپي را به روي دروازه الجزيره ارسال كرد و آرش برهاني به اين توپ رسيد اما به دليل هماهنگ نبودن برهاني و يوسفي كه كارشان با يكديگر تداخل پيدا كرد، اين موقعيت از دست رفت.

در دقيقه 60 جي‌لويد ساموئل موقعيتي را ساخته و پرداخته كرد و توپي به روي دروازه الجزيره ارسال شد كه باز هم از روي سر آرش برهاني گذشت و به اسماعيل شريفات رسيد اما اين بازيكن از اين موقعيت هم نتوانست استفاده كند.

در دقيقه 66 اسماعيل شريفات ضربه سر خطرناكي را به سمت دروازه نماينده امارات زد كه از گوشه دروازه به بيرون رفت.

حملات استقلال سرانجام نتيجه داد و فريدون زندي در دقيقه 70 بازي را به تساوي كشاند. هافبك استقلال پس از دفع ناقص مدافع الجزيره، شوتي به سمت دروازه روانه كرد كه اين ضربه پس از برخورد با مدافع و تغيير جهت دادن، به آرامي درون دروازه غلتيد.

خوشحالي استقلالي‌ها چند دقيقه بيشتر نپاييد. در حالي كه آبي‌پوشان براي رسيدن به گل برتري سراپا حمله شده بودند، اين الجزيره بود كه باز هم به گل رسيد. اشتباه اميرآبادي در حالي كه تعداد زيادي از بازيكنان استقلال در نيمه زمين حريف قرار داشتند، موقعيت را براي ضد حمله الجزيره فراهم كرد. اشتباه رحمتي در خروج از دروازه اين بار هم دردسرساز شد و پاس به بيروني كه در اختيار باره قرار گرفت با ضربه دقيق اين بازيكن گل دوم الجزيره را رقم زد.

يك دقيقه بعد شرايط براي نماينده‌ي ايران مي‌توانست بدتر شود، اما رحمتي كه روي هر دوگل عملكرد ضعيفي داشت، اين بار واكنش زيبايي نشان داد و مانع از فروپاشي مجدد دروازه‌اش شد.

در دقيقه 74 خسرو حيدري از فاصله بسيار دوري توپي را سانتر كرد و به گوران يركوويچ رسيد و ضربه سر آرام اين بازيكن در دستان خسيف قرار گرفت.

حملات استقلال كه بيشتر به شكل سانتر از جناحين طراحي شده بود، در ادامه سودي نبخشيد و استقلال اين ديدار خانگي را با شكست پشت سر گذاشت. آبي پوشان در بازي قبلي خانگي خود مقابل نسف قارشي ازبكستان هم نتوانسته بودند به برتري برسند.

در حالي كه 5 دقيقه وقت اضافه اعلام شده بود، استقلال فشار زيادي آورد و رحمتي هم جلو كشيد اما استقلال باز هم به گل نرسيد.

الجزيره با اين پيروزي 9 امتيازي شد و شانس صدرنشيني‌اش را افزايش داد، استقلال هم با اين شكست 4 امتيازي ماند و فعلا در رده‌ي دوم جدول قرار گرفت.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار