بازدید 141197

تصاوير: آرامگاه دکتر محمد قريب +زندگينامه

کد خبر: ۲۳۴۵۳
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۸۷ - ۱۱:۴۷ 30 October 2008
مرحوم دکتر محمد قريب در سال 1288 در يک خانواده مذهبي در تهران متولد شد. وي در سال 1306 شمسي در زمره نخستين گروه دانشجويان ايراني بود که براي ادامه تحصيل در رشته پزشکي به فرانسه رفتند. وي در پايان سال اول در شهر رن فرانسه موفق به دريافت جايزه لابراتور تشريح دانشکده پزشکي شد.

پس از گذراندن دوره سربازي در سال 1319 به عنوان دانشيار طب اطفال در دانشگاه به فعاليت علمي مشغول شد. وي ابتدا در بيمارستان رازي اداره بخش اطفال آن مرکز را بر عهده گرفت، سپس به بيمارستان هزار تختخوابي رفت و در آن بخش اطفال داير نمود.
دکتر قريب در سال 1321 موفق به دريافت نشان عالي دولت فرانسه شد و در سال 1350 به عضويت هيأت مديره انجمن بين‌المللي بيماري‌هاي کودکان در آمد.

وي در طول سالهاي فعاليت علمي خود در کنگره‌هاي بين‌المللي در کشورهاي مختلف از جمله فرانسه، آمريکا، کانادا، ژاپن، ترکيه و اتريش شرکت کرد و عضويت چندين مجمع علمي بين‌المللي را برعهده داشت. ايشان اولين تعويض خون را در ايران انجام داد و از بنيانگذاران انتقال خون در ايران بود.
از مهمترين اقدامات ايشان بنيانگذاري و تأسيس اولين بيمارستان تخصصي کودکان يعني بيمارستان مرکز طبي کودکان به همراه دکتر اهري بود.

دکتر قريب در روز سه‌شنبه اول بهمن ماه 1353 در بيمارستان مرکز طبي کودکان محل خدمت خود دار فاني را وداع کردند و طبق وصيت خودشان در قبرستان شيخان قم به خاک سپرده شد.
 
گفتني است، مجموعه تلويزيوني «روزگار قريب» ساخته «کيانوش عياري» که بر اساس زندگينامه دکتر محمد قريب ساخته شده بود، نيز در قسمت آخر با فوت ايشان به پايان رسيد.
 
آرامگاه دکتر محمد قريب و پدر ايشان در قبرستان شيخان قم
 
 
 
 
 
 
 
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۷
انتشار یافته: ۴۲۵
عاش سعیدا ومات سعیدا
خدايش رحمت کند.
خدا او را رحمت کند و ما را ادامه دهنده راه این بزرگان قرار دهد.. انشاءالله
روحش شاد
ای کاش در حال حاضر نیز دکترهای به مانند آقای قریب باشند
پاسخ ها
محمدرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
ایشان احساس مسولیت ویژه داشتد.
خدای متعال روحش را قرین رحمت نماید.ای کاش همه مااینگونه برای این کشور دل بسوزانیم.
روحش شاد
مرده پرستي بر قرار است كاش قدر زنده ها را مي دانستيم وحالا بفكر هم بوديم
واقعاً حیف از این اشخاص که از بین ما میروند ایکاش میشد جان بی ارزش هزاران معتاد ، انگل اجتماع را گرفته و به این اشخاص داد تا حتی یکساعت بیشتر بین ما بمانند یادش گرامی و روحش شاد
روحش شاد
روحش شاد و یادش گرامی باد
سعديا مرد نكونام نميرد هرگز
خدايش بيامرزد كه تا ابد نام ويادش خواهد ماند چا كه زندگيش سراسر خير و بركت بود.
اولا خداوند ايشان را رحمت فرمايند، ثانيا تشكر از آقاي كيانوش عياري كه بوسيله اين سريال بسيار خوش ساخت و فاخر، هم ايشان را بهتر به مردم شناساند و هم سليقه تماشاي سريال‌هاي تلوزيوتي مردم را ارتقا داد.
خدا رحمتش کند.مرد بزرگی بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۹
آخه منفی چرا؟
پس آدم حسابی هم توی این مملکت بوده.
خدايا هر آنكس را كه دوستش داري و مردم دوستش دارند بيامرز
سريال دکتر قريب يکي از تأثيرگذارترين و آموزنده‌ترين سريال‌هاي تلويزيوني بود که با کارگرداني عالي به قطع يقين براي جوانان الگوي مناسبي ارائه داد .
با سلام
در طول پخش سريال با رنج دكتر قريب رنج كشيديم.او را الگوي عشق به انسا نها ديديم. بعنوان يك هموطن به خود باليديم و از نشناختنش در زمان حيات متأسف شديم. روحش شاد
هرگز نميرد آنكه دلش زنده شد به عشق
ثبت است بر جريده عالم دوام ما
یادش را گرامی داشته و از اقای عیاری تشکر میکنیم امیدواریم کارهای جدیدی از ایشان با همین شیوه ببینیم
خداوند او را قرین رحمتش فرماید.
بسیارند در این مملکت و خارج از این مملکت دکتر محمد قریب ها ، که غریبانه زندگی می کنند و می میرند و تریبونی برای گفتن درد دلهایشان به مردمشان ندارند. و گهگاه فرصتی برای خدمت !
فکر نمی کنم دکتری مثل اون وجود داشته باشه. خدا بیامرزدش
خئا.نئ او را قريق رحمت نمايد یا این مرد گرای باد
خداوند رحمان در قرین رافت و رحمت خود قرار دهد. انشالله...کاش مردمان مرده دوست از اول ایشان را مرده می پنداشتن..؟؟؟!!!
خداوند رحمتشان کند. یک تشکر هم از صدا و سیما که ایشون رو به ملت بزرگ ما شناساندند. امیدوارم این کار صدا و سیما ادامه داشته باشه و بزرگانی همچون دکتر حسابی نیز به مردم معرفی شوند.
یاد دکتر قریب و اعمال ورفتار او از جمله موارد فخر ما ایرانیان است صدها درود برروان پاک او وخادمان بزرگ ملت ایران
خدواند ایشان و پدرش را رحمت کند
روحش شاد و راهش پر رهرو باد
برای شادی روحش صلوات
هرگز اينگونه تحت تاثير شخصيتي قرار نگرفته بودم.
دكتر قريب برزگ مردي بود كه نشان داد مي توان به دور از هر گونه اسطوره سازي و افسانه پردازي بزرگ بود.يادش گرامي و راهش پر رهرو باد
روحش شاد باد.
خدا اینچنین افرادی را برای ایران زیاد کند. با تشکر بسیار ویژه از آقای کیانوش عیاری که پس از سالها فیلمی بسیار دلچسب رو تقدیم ما کردند و همچنین بازی زیبای محمد هاشمی عزیز.مدل فیلم به گونه ای بود که آدمی تصوری بر صحنه های نا مانوس نداشت و همگی انگار بطوری بازی می کردند که خود آن نقش بودند و این کار جز از کیانوش عیاری بر نمی آید.
يادش گرامي و روحش شاد
از زماني كه سريال را ديدم اسم خيابان دكتر قريب برايم مفهوم ديگري پيدا كرده است و نگاهي توام با احترام به اين خيابان و صاحب نامش دارم
ايكاش كمي از نوعدوستی او در وجود همهء ما میبود
خدا رحمتش کند. انسان بزرگی بود.
خدا او را بيامرزد
روحش شاد باد
برای بنده و خانواده که فعلا ساکن خارج از کشور هستیم و دسترسی به تلویزیون ایران برایمان بسیار مشکل هست تنها از طریق اینرنت این سریال بسیار ارزشمند را دانلود میکردیم و شبها در جمع خانواده به تماشای آن .زیرا حقا آقای عیاری با به تصویر کشیدن زندگی این بزرگ مرد یعنی مرحوم روانشاد دکتر غریب نه تنها شخصیت بارز و انسانی و کوشای ایشان را به همه معرفی کردند بلکه مراحل مختلف تاریخی کشورمان و شرایط و سختی هائی را که سایرین متحمل میشدند را نیز به تصویر کشیدند تا ما مردم فراموش نکنیم که 60 سال پیش کشور و مردم در چه شرایطی زندگی میکردند و اجدادمان با تحمل آن مرارتها ایران امروز را بر ایمان حفظ و میراث گذاشتند باشد تا ما هم کاری کنیم که آیندگانمان از امروز ما سربلند بشوند همچنان که ما هم از دکتر غریب و غریبهای نام نا آشنا امروز مفتخریم . دست همگی دست اندر کاران این سریال زیبا درد نکند .
خدايش رحمت كند.
دريغا كه ديگر هيچكس پزشكاني اين چنين نديده است و همه كارها شده است تقلبي!!

با هنرمندي آقاي عياري و آقاي هاشمي و ساير هنرمندان سريال دكتر قريب، آن مرد بزرگ را بيشتر شناختم. خداوند قرين رحمتش كند.
the first picture in this report belong to 1958which we were training in ATFAL WARD( PAHLAVI HOSPITAL).
God bless best teacher
ruhash shad....
ضمن تشكر و قدرداني از آقاي كيانوش عياري كه زحمات زيادي براي تهيه اين سريال زيبا و خاطره انگيز متحمل شدند من كه به نوبه خود از تماشاي تمام قسمتهاي اين سريال بسيار لذت ميبردم درود به روان پاك اين انسان والا مقام
خدایش رحمت کند
خدا رحمت اقای دکتر قریب را و عمر طولانی به آقای کیانوش هر چه کمال تبریزی شخصیت شهریار را خراب کرد کیانوش عیاری هنرمندانه شخصیت زیبای دکتر قریب را نشان داد .
خدا رحمتش كند براي اين مملكت خيلي زحمت كشيد .
او انسانی بزرگ بود و فقط انسان های مهربان بزرگ هستند.
روحش شاد و يادش گرامي او مي تواند الگوي بسياري از باسوادان اين مملکت باشد که در عين داشتن جايگاه ويژه اجتماعي، مقامات دنيوي او را فريب نداده و شخصيت فداکارش را خراب نکرده است.
خدا روحش رو شاد و قرین رحمتش کنه .از آقای عیاری هم که با حرکتشون باعث شناخت بیشتر دکتر قریب شدند کمال تشکر را دارم
هیچ سریالی به اندازه این سریال طبیعی و بدون اغراق و بسیار خوش ساخت نبوده تبریک به آقای عیاری برای ساخت همچین سریالی
جا دارد فيلمي هم در مورد دكتر اعضمي كخ خدمات زيادي به عشاير كرده
ساخته شود
چرا از سال 1353 تا كنون كه ايشان فوت نمودند نامي از ايشان تا به حال نياورده اند واقعا كه ما ايراني ها مرده پرست هستيم و وقتي كسي را از دست ميدهيم قدر او را ميدانيم

اگر تا چند سال دیگه اعراب ادعا نکنند که او عرب بوده است، شانس آورده ایم!
خدا دكتر قريب رو رحمت كنه. چه خوب ميشد اگر ميتونستيد مطلبي در مورد پروفسور عدل مينوشتيد. تمام اساتيد دانشكده پزشكي تو اولين جلسه تدريس هر ترم يه خاطره از دكتر عدل ميگن و شايد بين پزشكان، عدل از قريب معروفتر هم هست
نام نیکو گر بماند زآدمی به کزو ماند سرای زر نگار
روحش بااولیا محشور
روحش شاد. اگر از خانم ايشان و فرزندانش اطلاعي داريد لطف كنيد اعلام نمائيد.
مردنکو نام نمیرد هرگز. مرده آن است که نامش به نیکی نبردن.روحش شادباد!
به نظر من سريال خوبي بود و نقش موثري در شناساندن ايشان به مردم داشت ولي كاش شخصيت هاي مختلفي از تاريخ نيز به تدريج شناسانده شوند چون مردم بيشتر از طريق سريال و فيلم آشنا خواند شد . با تشكر
از روزی که قسمت آخر سریال رو دیدم احساس عجیبی دارم، همش فکر می کنم من آدم مفیدی برای جامعم نیستم و باید کاری بکنم. نباید نسبت به آب و خاک و مردم کشور بی تفاوت بود و راحت از کنار اونها گذشت. دکتر قریب نمونه و الگوی خوبی برام بود. من از اون روز با پرسنلم مبتنی بر شان انسانیشون برخورد می کنم. چیزی که قریب به من یاد داد. خداوند قرین رحمتش کنه
سلام
فكر كنم بعضي تاريخها دقيق نباشد
خدا روحش را قرین رحمت نماید.کاش پزشکان فعلی کمی انسانیت را از او یاد میگرفتند
درود بر همه پزشكان مؤمن و متعهد ايران زمين
خدا رحمتش كند هم رزم مهندس بازرگان بود بخدا اينان هر كدام به يك ميليون آخوند مي ارزند .. درست نمي گم؟
داستان زندگیش شبیه افسانه بود خدایش بیامرزد
لحظه مرگ دکتر قریب در فیلم بسیار ناراحت کننده بود بغض گلویم را گرفته بود
همه نظران گفتنی را گفته اند من لازم میدانم از آقای کیانوش عیاری تشکر کنم که ما را با این شخصیت مهم آشنا ساختند و همه بازیگران مجموعه روزگار قریب
روحش شاد ودر بهشت برین جایش باد
روحش شاد
احسنت بر آقای عیاری که نام بزرگ مردی را زنده کرد.
خدایش بیامرزد
مرحوم دکتر قریب را در سریال، متفاون از آقای کردان دیدم! چون آقای دکتر در این سریال، به کارهای دیگری جز پزشکی نیز می پرداخت که از عاطفه و دگر خواهی او می جوشید! و اما آقای کردان، تا کنون که اصرار عملی برای بهره مندی مستمر از دکترای خویش دارد؛ و حتی آن را مصلحت نظام نیز نامید!
خدا رحمتش كند ،انسان بزرگي بود .روحش شاد باشد . آيا در زمان حال هم اين چنين شخصيتي وجود دارد ؟ با معرفي اين انسانها ي بزرگ ، بيش از بيش به ايرانمان مفتخريم .دستشان درد نكند .
دکتر قریب ، دکتر عدل و دکتر هیئت بزرگان علم طب کشورمان هستند که امروز فقط دکتر هیئت در میان ما زنده هستند. قدر زحماتشان را بدانیم
روحش شاد
امیدوارم این "اولین" هایی که ایشان بنیانگذارشان بوده اند از نظر تاریخی واقعی باشد و مثل "اولین" های مرحوم محمود حسابی ساخته و پرداخته ذهن پویای اطرافیان شان نباشد!
چه بسا از اين شخصيت ها در كشور ما بسيار باشند . اما مردم آنها را نمي شناسند . آفرين بر آقاي كيانوش عياري
سالار
انشاالله فرزندان ونوادگانش عاقبت بخیرشوند
دمش گرم
خدایش بیامرزد و با مولایم علی (ع) محشورشان سازد. من با دیدن سریال مربوط به ایشان بارها منقلب شدم و برایشان دعا کردم و از جوانمردی و ایثار ایشان تجلیل کردم. خداوند غریق رحمتش سازد. یک مسلمان از آلمان
با تشکر از اقای عیاری.من ساکن فرانسه هستم و این سریال را از طریق اینترنت دنبال می کردم.بسیار سریال جالبی بود.خدا روح این مرد بزرگ را شاد کند.تصمیم گرفتنم هر وقت به ایران امدم به قم برای زیارت قبر این مرد بزرگ بروم.
روحش شاد یادش گرامی باد
سال گذشته بعلت بيماري پسرم ، دكترها مارا به بيمارستان مركز طبي ارجاع دادند . هزاران افسوس كه حاصل دسترنج استاد بزرگ را اينگونه نگهداري كرديم. افسوس كه اين بيمارستان با وضعيت اسفبارش فقط خاطره يك بيمارستان وحشتناك و كثيف را در ذهن باقي ميگذارد نه خاطره بنيانگذار بزرگ همتش را . كاش به يان مكان دانشگاهي توجه بيشتري ميشد .

روحش شاد وراهش پر رهرو باد
درود ورحمت بر روح پدر دكترقريب كه چنين فرزندي را تربيت نمود وخد اوند رحمت نمايد دكتر قريب را
روحش شاد
با سلام
جا دارد از زحمات استاد ارجمند جناب آقای مهدی هاشمی به خاطر ایفای در نقش در این سریال که بسیار تاثیرگذار بود نیز تشکر گردد.
مردم واقعا سريالهاي پر محتواي تلويزيون را ارج مي نهندوقرار نيست هميشه ايراد بگيريم.اين سريال بهترين سريال سال هاي اخير بود.دست اقاي عياري درد نكند.از اقاي ضرغامي هم تشكر مي كنم كه اين مرد بزرگ مردم دوست رابه مردم شناساند.اي كاش همه برنامه هاي سيما اين قدر پر محتوا باشد.
ای کاش وقتی زنده بود مصاحبه ای با ایشان میشد
سلام خوبه کره ای ها فیلم یانگوم را ساختن تا ما هم بفهمیم که چه شخصیت های بزرگ ای داشته ایم آنهایی که از اول بزرگ بودند نه با افسانه آنها را بزرگ کنیم .خداوند اشخصاصی مانند دکتر قریب را بیامرزد.
جا دارد تشکر ویژه ای هم از آقای مهدی هاشمی وسایر بازیگران این سریال داشته باشم که در باور پذیر نمودن شخصیت های سریال با راهنمایی آقای عیاری موفق بودند . در حال حاضر نیز پزشکانی هستنند که به بیماران ومردم نیازمند کمک میکنند امیدوار هستم با پخش این گونه برنامه ها روحیه مادیات و تجمل گرایی کم رنگ شده و عطش کمک بیشتر گردد.
خدا روحش را شاد و راه او را پر رهرو كند
از مسولين استان قم درخواست ميكنيم كه براي او آرامگاه در خور شانش احداث كننداگر شماره حسابي را اعلام كنند بنده حاضرم كمك كنم
در مرگش گریستیم خدا ایشان را رحمت کند
خدا رحمتش کند روحش شاد از خدا می خواهم به من هم مثل دکتر قریب طول عمر با عزت و با برکت بدهد که بعد از 34 سال هنوز اسمش و عملش زنده است .
باسلام بنده نيزبعنوان يك ايراني باديدن سرگذشت پرباروتوام بامشقت مرحوم دكترقريب برخودباليدم كه هنرنزدايرانيان است وبس درطول تاريخ اين سرزمين كهن بسياركساني بوده اندكه نامشان تاابددرانديشه بشريت جاودان خواهدماندشخصيت هائي مانندفارابي ابوعلي سيناكه طب نوين جهاني تاابدخودراوامدارآنهامي دانددلسوزاني مانندپروفسوردكترمحمودحسابي كه نابغه فيزيك ورياضي بودندوبااينكه صدهافرصت براي زندگي دربهترين كشورهاي اروپائي وآمريكابراي
انهامهيابوداما خودراوقف خدمت به اين آب وخاك كردند.ضمن تشكرازاقاي عياري به جهت شناختن بيشتراين شخصيت بزرگواراز بازي بسيارزيباودبدني آقاي مهدي هاشمي نيزتشكرمي كنم اميدآنكه صحنه هائي زيبانيزاززندگي سايرمفاخروبزرگان علم اين سرزمين منجمله پروفسورحسابي نيزبه تصويركشيده شود.
بزرگان بسيار زيادي در ايران زمين هستند كه ناشناخته باقي مانده و لازم است به همت دولتمردان سريال زندگي آنها ساخته شود. از اين كه با زندگي دكتر قريب آشنا شدم بسيار خوشحال هستم و براي شادي روح آن بزرگ مرد دعا مي كنم . روحش شاد باد.
یادش گرامی باد و از اقای عیاری تشکر میکنیم از اينكه وي را با فيلم زيبايش به شناساند.
یادش گرامی باد و از اقای عیاری تشکر میکنیم از اينكه وي را با فيلم زيبايش به شناساند.
بسیار جذاب و دیدنی بود یادش گرامی
خدا رحمت کند خدا کند پزشکان کنونی ازکردار ورفتار دکتر الگو بگیرند
روحش شاد
روحش شاد و مكانش جنت.
جامعه پزشکی یا شاگردان و فرزندان ایشان و یا مسئولان محترم چطور می توانند شاهد نصب یک تابلوی رنگ و رو رفته ی تایپی روی یک تکه چوب بالای سر ایشون باشن, واقعا" این دکتر انسان دوست ،این شایستگی رو ندارن که یک محوطه مناسب براشون تدارک دیده بشه؟؟؟!!!
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
ایشون پاداش زحمتهاشونو از دست خود خدا گرفته...
از این بزرگان کم و بیش در ایران امدند و رفتند ولی تا زمانی که زنده بودند یادی از انها نشد و وقتی مردند تازه پس از چند سال به یاد انها افتادیم که چه بودند و چه کردند خداوند کمک کند این فرهنگ مرده پرستی در ما بمیرد و تا زمانی که این عزیزان زنده هستند از انها تقدیر کنیم و به انها بهاء دهیم که مثل فردوسی نشود که مداحی شاه محمود غزنوی را در شاه نامه نکرد او را از خود راند سپس که فهمید چه گوهری فردوسی برایش چند بار طلا با قاطر فرستاد که دیگر او مرده و دیر بود الان باید فکر عزیرانی باشیم که نخبه هستند المپیادی هستند و تحصیل کردانی که در حال جلای وطن برای امکانات مادی و شخصیتی و موقیتی هستند بکنیم تا دیر نشده چون ایرانی باید ایران را بسازد.
پاسخ ها
شیرعلیمردان بختیاری
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
ببخشید تکرارشد
همین الان هم افراد زیادی مشابه دکتر قریب به مردم خدمات زیادی میکنند ولی متاسفانه هنرپیشه ها و ورزشکاران از آنها معروفیت بیشتری دارند که دلیل آنهم در اختیار داشتن تریبون آراد صدا و سیماست.معرفی این چنین افرادی فقط از طریق رسانه ملی امکان پذیر است.
داشتم به اين موضوع فكر ميكردم كه اكثر كساني كه در آن دوران براي تحصيل علم به فرانسه رفتند ، پس از برگشت به كشور چه خدمات ارزنده و ماندگاري را از خود به جاي گذاشتند. دكتر قريب ، مهنس بازرگان ، دكتر سحابي ، استاد مجتهدي و... خداوند همگي ايشان را رحمت كند.
دست كارگردان فيلم آقاي دكتر قريب درد نكند. بسيار زيبا ساخته است و مردم را با زندگي اين مرد بزرگ و فداكارو متخصص اشناكرده شخصيت ايشان مايه مباهات هر ايراني است. برعكس فيلم شهريار كه بسيار بد ساخته شد.
روحش شاد...
داشتم به اين موضوع فكر ميكردم كه اكثر كساني كه در آن دوران براي تحصيل علم به فرانسه رفتند ، پس از برگشت به كشور چه خدمات ارزنده و ماندگاري را از خود به جاي گذاشتند. دكتر قريب ، مهنس بازرگان ، دكتر سحابي ، استاد مجتهدي و... خداوند همگي ايشان را رحمت كند.
از صدا و سيما متشكريم ولي چرا اين سريال ارزشمند را با اينهمه تاخير پخش كردند؟
سلام و درود بر روح بزرگ دكتر قريب كه بي شك يكي از ستارگان تابناك اسمان پر رمز و راز نيك مردي ، ايثار وفرزانگي اين آب و خاك مي باشد. از شما به خطر انعكاس اين خبر تشكر مي نمايم.
در جامعه ایران اینگونه افراد بسیار می باشد ولی متاسفانه شناسانده نشده اند چه قایده زمانی که زنده هستند قدرشان رانمی دانیم ........................
روحش شاد انشاء الله پزشكان امروزي راه ايشان را ادامه دهند
درديار عالم پرور استان مركزي(بويژه شهرستان اشتيان ) مردان بزرگي چون اقاضياالدين عراقي وايت العظمي اراكي و
دكتر قريب پدر علم زمين شناسي وميرزاحسن وميرزااحمد اشتياني ودكتر محمد مصدق وعلامه جلال الدين اشتياني وزنده ياد دكتر سعيد كاظمي اشتياني وشاعرنامي معاصر پروين اعتصامي وچهره هاي بسيار ديگري وجوددارد كه ساخت فيلم زندگي هركدام ازاين بزرگواران ميتواند الگوي خوبي به نسل جوان مملكت ارايه دهد.
حمد و سپاس پروردگار عالميان را كه در ايران زمين بعد از دكتر قريب راه ايشان با امثال دكتر كردان ادامه دارد!!!!!!!!!!!
دكتر قريب اصالتااهل روستاي گركان در شش كيلومتري شهر آشتيان دراستان مركزي هستند جا داشت كه به اين نكته هم اشاره شود.
همیشه زنده است
خداوند روح ايشان را شاد كند.از آقاي كيانوش عياري هم كمال تشكر را داريم.
همیشه زنده است
همیشه زنده است
kob
عالی
ای کاش دکترهای امروزی نیز چنین بودند
ترا به هر غم و درد امتحان از آن کردند که دردهای جهان را دوا توانی کرد. کاش شاگردت بودم. لطفا اگر خواندید صلواتی بر روح ان مرحوم بفرستید.
خدا رحمت کند این بزرگ مرد ایران زمین را خدا کنه انسانیت را از این مرد یاد بگیریم
دكتر قريب نمونه بارز يك انسان متعهد و مسئول بودند و با عشق به انسانها خدمت مي كردند. يادش گرامي .
خیلی مطالب کم است!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
خیلییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی کیییییییییییییییییییییییییییییییییییییرییییییییییییییه
عالی بود
salam
بهترین بود
خدایش بیامرزاد
خداوند ما را پیرو راه ایشان قرار دهد یادش گرامی
از مهمترين و برجسته ترين شاگردان دكتر محمد قريب مي توان به پروفسور سيادتي اشاره كرد كه البته ايشان هم چندي قبل در بيمارستاني در آمريكا دار فاني را وداع گفتند.
از جناب آقاي عياري به خاطر ساخت فيلم زندگاني مرحوم دكتر محمد قريب كه من با ديدن اين فيلم تحولي در من رخ داد و باعث شد كه به رشته ي علوم تجربي گرايش پيدا كنم
انان که محیط فضل و آداب شدنند .در جمع کمال شمع اصحاب شدنند .ره زین شب تاریک نبردنند .برون گفتند. فسانه ای و در خواب شدند.
خدا خودش وپدر مادرش را رحمت کند ودرجه اعلاء در بهشت به انها عطا کند به خصوص به پدرش که چنیین روح بلبندی در ان زمان داشته است.
20
20
روحش شاد خدا كند همه ما در هر كاري و حرفه اي كه هستيم مانند دكتر قريب براي خدمت به مملكت وملت بكوشيم.
روحشان شاد.
خداروحشان را قرين رحمت كند وقتي فيلمشو ميديدم برا فوت بچه ها دراثر بيماري خيلي اشك ريختم اونروز نميدونسم كه قراره روزي پسر خودمم در اثر يكي از همين بيماريها از دست بدم خدا دكتر صدرا رو حفظ كنه اونم خيلي زحمت برا پسر كشيد
ای کاش زنده بود
انسانهای چنین بزرگ هیچ وقت نمی میرند
انسانهای چنین بزرگ هیچ وقت نمی میرند
حیف که مردم ما هم چین مرد بزرگواری را از دست داد روحش شاد
بنده با دیدن این سریال اشک شوق ریختم ای کاش در مورد پزشگان مانند ایشان مانند دکتر غلامرضا شاه حسینی متخصص ارتوپدی که برای خدا و نه برای دنیا کار می کنندهم فیلم بسازند
باتشکرفراوان ازآقای عیاری که بااین فیلم شناخت مارانسبت به دکترقریب گسترده ترکردند
از خدا می خواهم قرین رحمتش فرماید او و پزشکانی چون او به فرزندان ماامید زندگی بخشیدند روحش شاد
همش عکسه
روحشان شاد
روحشان شاد
20
20
عاشقششششششم !
همین !
بسیارخوش حالم که چنین انسان های در ایران بودند وما می توانیم از زندگی نامه ی ان ها درس بگیریم ومثل ان ها انسان های مفیدی برای جامعه یمان ایران عزیز باشیم وباید سعی کنیم مانند دکتر محمد غریب از جان ودل به نیاز کشور بشتابیم و دنبال مادیات نباشیم
دکتر غریب شخصیتی عجیب بودنداو همواره یاور بی پناهان بود روحش شاد باد
روحش شاد و یادش گرامی باد
روحش شاد
دکتر قریب فقط یکی بود ولی ادامه دهنده ی راه ایشان هزاران نفرند.
بیان نذاریم هیچ کودکی از بیماری خود رنج بکشه
اینان به بهشت می روند
lبا سلام . من خیلی دلم میخواد سریال دکتر غریب که از تلویزیون پخش شد را داشته باشم . توی ویدئو کلوپ ها را هم گشتم پیدا نکردم . لطفاً اگه کسی میتونه راهنماییم کنه . ممنون .
دکتر خوب نایابه
خدا رحمتش کنه.
زندگی مرحوم دکتر قریب مصداق این بیت زیباست که گرطبیبانه بیایی بسربالینم به دوعالم ندهم لذت بیماری را روح بلندش را میستایم قطعا قریب قریب لطف خداست
خدارحمتش کنه..واقعامرد بزرگی بودخداکنه پزشکان کنونی بتونن ذره ای ازمعرفت دکتر قریب درس بگیرند
هرگز نميرد آنكه دلش زنده شد به عشق
ثبت است بر جريده عالم دوام ما
بادیدن این سریال خوش ساخت کار آقای عیاری با زندگی یکی از بزرگان واقعی وطنم آشنا شدم و لبخند به خاطر حسادت حسین پناهی در نقش واشک به هنگام بیماری استاد
راهش پر رهرو باد
روحش شاد امیدوارم من هم مانند دکتر قریب ودیگر پزشکان و دانشمندان روزی بتوانم به کشورم خدمت کنم و هموطنانم را سربلند سازم.
بهشت جاویدان جایگاه ایشان باد و هزاران درود نثار روح پاک والدین و همسر دکتر قریب.تشکر ویژه از اقای عیاری چون وقتی به زندگی دکتر قریب نگاه میکنم انگیزه جدی برای تحصیل در من روشن میشود و یادم می اید که هیچ چیزی جلودار همت والا نیست/
روحش ساد وروح پدر بزرگوارشان شاد.از جناب آقای عیاری هم سپاسگزاریم
هرگز نمیرد آنکه دلش زنده شد به عشق
ثبت است بر جریده عالم دوام ما

روح بزرگ و مهربانش شاد
باسلام بنده نيزبعنوان يك ايراني باديدن سرگذشت پرباروتوام بامشقت مرحوم دكترقريب برخودباليدم
واقعا که مایه ی سرافرازی ایرانیان است
گرچه اکنون رفته
اما اوست و خاطره هایش در ذهن ما
روحش شاد
با سلام امشب دوباره شبکه 4سریال رو پخش کرد وقتی میبینم حسرت میخورم که چقدر پدر ایشون بهشون بها میدادند خوشا به سعادتشون که موفق بودند
خدا رحمتش کند من عاشق سریال و شخصیتشان بوده و هستم وبرای دومین بار سریال را دنبال می کنم
خداوند متعال او را با اولیای الهی محشور کند .
خداوند متعال او را با اولیای الهی محشور کند .
خداوند متعال او را با اولیای الهی محشور کند .
سلام ... دکتر قریب پسر حاج علی اصغر خان قریب گرگانی بود از توابع آشتیان ... ایشان دوران کودکی رو در آشتیان بزرگ شدند . و اصالتا بچه روستا بودنند ...توابه استان مرکزی بزرگان زیادی رو پروش داده منجمله . دکتر قریب بنیان گذار زمین شناسی/ دکتر مصدق/ دکتر حسابی/ پروین اعتصامی/ و چندین و چند نفر دیگه/ خدایشان بیامرزد
انسان بسیار بسیار بزرگیه روحش شاد
خدايش رحمت كند و يادش در دل همه ايرانيان جاويدان باد .
خدايش رحمت كند و يادش در دل همه ايرانيان جاويدان باد .
به خودم وتموم ملت ایران به خاطرداشتن این مردای بزرگ تبریک میگم !
اگرتمام اطبا مملکت دکتر قریب وبشناسن فک نمی کنم دیگه بیماری باشه که از فقرونداری بمیره... .
روحش شاد
شخصیت دکتر قریب را خیلی دوست دارم ایشان واقعا انسان بزرگی بودن.برای شادی روحش فاتحه
بغض گلومو گرفته فقط میتونم بگم خدا رحمتشون کنه و کمک کهنه همه ما ادامه دهنده راهشون باشیم
هديه به روح پاكش صلوات
بیاییددکترقریبی دیگربرای ایران شویم
مطالبکم بود ولی جالب
خدایش بیامرزد به برکت صلوات بر محمد و ال محمد.
روحش شاد و خداوند بازماندگانش را حفظ کند
خداوند روحش را شاد کند با این خدمات ارزنده ای که در آن دوران با ان وضعیت ارائه داده اند
خداوند اورارحمت کند ای کاش پزشکان امروز هم ازمرحوم دکترغریب الگو میگرفتند ولی متاسفانه بشترپزشکان ما به غیراز پول به هیچ چیز فکرنمیکنند
خداوند اورارحمت کند ای کاش پزشکان امروز هم ازمرحوم دکترغریب الگو میگرفتند ولی متاسفانه بشترپزشکان ما به غیراز پول به هیچ چیز فکرنمیکنند
من يك دختر ايراني هستم .شغل من پزشكي است و از اقوام دور دكتر محمد قريب هستم اميدوارم بتوانم راحش را ادامه دهم . بيمارانم كه همگي راضي هستند وميگويند خون آبا و اجداديه دكتر قريب در رگهايت هست. اميدوارم همين گونه بمانم واز مردم عزيزم التماس دعا براي موفقيت هاي بيشترم دارم.
دکتر قریب فقط دکتر نبود مردی مهربان و مردم دوست بود که اول به مسئولیتش درجامعه میپرداخت بعد به وظیفه ی پزشکی اش.و به همه چه اغنیا چه فقرا از همه نظر کمک میکرد.یادش گرامی.جا دارد اینجا از اقای کیانوش عیاری کارگردان محترم سریال روزگار قریب و همه ی دست اندرکاران این سریال که توانستند روزگار وی را به همه نشان دهند تشکر کرد.
خداوند هر کس را که بخواهد عزیز میکند و هر کسرا که بخواهد ذلیل میکند
اگر تمامی پزشکان چنین مرام جوانمردی .وخاکی .آفتاده داشته باشند چه خوب می شد.
عمرها می گذرند همچون لکه های ابر در آسمان.همچون آبی جاری در رود .همچون گذشتن سریع شب و روز.اما آنچه می ماند صداقت و خلوص و اعمال صالح است. خدا رحمتش کند
داستان زندگی ایشان بسیار زیبا و شنیدنیست . دکتر قریب یک الگوی خوب برای ما که می خواهیم آینده مان را مثل او بساریم است .
ایشان به حق زندگی پرباری رو پشت سر گذاشته . همیشه همراه و یاور دردمندان جامعه بوده .
روحش شاد. یادش گرامی وراهش پر رهرو.
قابل توجه بعضی از اقایون پزشک که بیشتر ای آنکه به فکر سوگندی که خورده اند بیشتر به فکرکارهای اقتصادی و بساز بفروشی هستند روحت شاد دکتر روحت شاد دکتر که تمام زندکیت را وقف انسانیت کردی
خدا رحمتت کنه.خوب شد نیستی که ببینی دکترهای امروزی رو.. از زیرمیزی گرفتن تا بی توجهی به جان انسانها..درود به شرفت
با تشکر از آقای کیانوش عیاری که با ساختن سریال داستان زندگی این مردبزرگ آن را به مردم شناساند و آقای هاشمی چقدر طبیعی وزیبا نقش این مرد بزرگ را ایفا کرددست ایشان نیز دردنکند این فیلم آنچنان تاثیر درمن گذاشت که زبانم از توصیف آن قاصر است و درضمن از مسئولین تقاضادارم مقبره ایشان را مرمت کنند تا درخور شان این بزرگوار باشد کسی که جان هزاران کودک را نجات داده و جای تقدیر و تشکراست
خداوند رحمتشان کند. من خیلی دوست دارم با فرزندان ایشان صحبت کنم.
تومدرسه اش درس خوندم مدرسه اش هم عظمت خود دکتر قریب داره
من عاشق منش این دکتر عزیز هستم. عشق به کار و زندگی در فیلم روزگار غریب من را شیفته ی خود کرد. امیدوارم خداوند متعال ایشان را بیامرزد.آمین
خدا رحمت کنند و توفیق بدهد که من هم مانند او باشم جرا کی ایشان الگوی من در زندگیست
اینجور شخصیتی چرا باید اینجور آرامگاهی داشته باشد
من دکتر قریب از پدر م هم بیشتر دوست دارم سریال روزگار قریب که به بررسی داستان ها یا زندگی دکتر قریب می پردازد امید وارم که یک بار دیگر در شبکه های جمهوری اسلامی ایران پخش بشه روحش در آسمان جانش در قلب بچه های ایران مقامش پدری همه ی بچه های ایران یادش افتخاری برای ایران
روزگار چه غریبانه با این بزرگمرد برخورد کرد چون ایشان یکی از بزرگترین اساتید طب اطفال ویکی از صاحب نظران در علم طب بالینی بودند وکتاب هائی در این مورد به تحریر رساندند ایکاش میشد که نام ایشان را نه در خیابانها وبرخی از محافل بلکه در تمام وجودمان بیاد بسپاریم امید است که از ایشان دراینده یادبودهای بیشتری در سرتاسر دنیا ببینیم
روحش شاد و یادش گرامی
دکتر با تمام وجود دوستت دارم با آرامش بخواب که فرزندانت با تمام توان سعی در ادامه راهت دارند
روحش شاد. خیلی دوسش دارم واقعا مرد بزرگی بود.
روحش شاد . یادش همیشه گرامی و پاینده.
برای شادی روحش صلوات
روحش شاد . یادش همیشه گرامی و پاینده.
برای شادی روحش صلوات
ای کاش مردی به این بزرگی این چنین مهجوروگمنام باقی نماندوبتوانیم دین خود رابه این مرد بزرگ ادا کنیم کمااینکه کمترازشهدا مقام ندارند انشاالله مسوولین یک توجه ناچیزی به این قبرستان داشته باشند
خدایش رحمت کند
عزیزان زحمت کش پزشکی عده ای از همکارانتان نام همه رابد میکنند خودتان پیشگیری کنید
خدا بیامرزدشان.من سربال دکتر قریب را دیدم.شخصیت بزرگواری داشتند.کاش امثال ایشان در کشور زیاد میبودند...
خدا رحمتش کند بهشت جاییش باشد
استادباتمام وجودم عاشقت هستم وقول شرف میدهم که راهت راادامه دهم تازمانی که جان دربدن دارم ونفسی می ایدومیرود...
دنیا
با دیدن تصویر مزار ایشان ابتدا دلم از غربت دکتر قریب گرفت و اشک از چشمانم سرازیر شد که چقدر زحمت کشیدند و در انتها خودشان نیز با بیماری سختی دنیا را وداع گفتند اما همیشه به ایشان افتخار می کنم.
خیلی خوشحالم که این سایت این همه نظر و اینهمه بازدید کننده داره.
خدایا ممنون که هنوز ایرانیها گذشته و اصالتشون براشون مهمه.
درود بر روان پاک دکتر قریب و امثالهم.
خدا دکتر قریب رابیامرزد ان شاالله ما ادامه دهنده ی راه این عزیزان باشیم
مرد بزرگی بود روحش شاد یادش گرامی ... با دیدن فیلم روزگار قریب واقعن پی بردم ایشون چه شخصیت و منش والایی داشتند جایگاهشون در بهشت برین .
روحش شاد
روحش شاد
در وصف بزرگيها وتعهد پزشکي دکتر قريب توللي ميگويد: بردرزنيم ودرچوگشايدبه يک نگاه/ خواند هرانچه ازغم دل برزبان ماست/کوشد به لطف ورونهدازمکرمت به راه/آنسان که گويي از دل وجان همعنان ماست/"شعله کبود ص:203
پزشک تواناي حق پرست /رحمت الهي
پزشک تواناي حق پرست /رحمت الهي
روحش شاد یادش گرامی باد
بمیرم براش . به امید اینکه ما هم روزی مثل او به کشورمون خدمت کنیم. روحش شاد مردبزرگی بود
خدا او را رحمت کند
روحش با مولايش علي محشور باد مرد بزركي بود
روحش شاد
دکترقریب عاشقتم هر قسمت ازسریال روکه میدیدم محال بود گریه نکنم کاش مثل تو بودم
خیلی ممنون
من زنده بودن کنونی ام را و سلامتم را مدیون دکتر محمد قریب هستم - روحش شاد
روحش شاد يادش گرامی
روحش شاد
دکتر محمد قریب از افتخارات اسلام اند.ایشان عاشقه مردم و همیشه در خدمت انان بودند. خداوندرحمتش کند
مثل او وجود نداشت ونه خواهد امد
روحش شاد و یادش گرامی
مرسی از آقای عیاری و همه دست اندرکاران سریال روزگار قریب
من این مجموعه رو مثل یه گنج باارزش تو خونه دارم و هر وقت که میشینم و دوباره میبینم بازم برام لذت بخشه. امیدوارم ساخت چنین سریال های باارزشی درباره چنین انسان های بزرگی ادامه داشته باشه
خداوند روحش را شاد كند.
روحش شاد ویادش گرامی باد
روحش شاد يادش كرامى باد
روحش شاد و یادش گرامی
روحش شاد این مرد بزرگ که باعث افتخار کشور عزیزمان بود و نامش هنوز زنده هست. دکتر خوب از نظر علم و دانش و دلسوز برای بیماران ولی افسوز که مثل این شخص نیست.
چنین مردان بزرگی روح تعهد و محبت را در جامعه میدمند. روحش شاد و تا ابد یادش گرامی باد
روحش شاد.بعضی از این دکترها که فقط برای پول کار میکنند یاد بگیرن
روحش شاد.بعضی از این دکترها که فقط برای پول کار میکنند یاد بگیرن
سعدیا مرد نکو نام نمیرد هرگز/مرده ان است که نامش به نکویی نبرند
من هروقت میخوام انسانیت و گذشت و بخشندگی بیاموزم سریال روزگار قریب میبینم دکتر قریب خیلی چیزهایی از او اموختم اما کاش کاش دکتری مانند،دکتر قریب و دکتر شیخ داشتیم دکترای امروز تا حرف میشه اسم هزینه درمان میگیرن... روحشان شاد یادشان گرامی،
عارف خداشناس از مشهد
دکتر نمرده همیشه هست.
خدا رحمت كند اين بزرگ مرد جامعه پزشكي ايران را ولي ايكاش در زمان حيات اين بزرگان پي به اهميت آنها برده باشيم
خدارحمتش کنه خواهشمندیم که بیوگرافی دانشمندان وعلمای ایرانی راقبل ازفوت منتشرکنید.خواهش
Roohesh shad
خداوند رحمت کند ایشان و پدر عزیز ایشان را . بزرگ مردان ایران زمین را .
نور به قبر دکتر بباره
من در مورد دکتر قریب هیچی نمی دونستم اما با دیدن سریال روزگار قریب دکتر را شناختم
خدا رحمت کند دکتر قریب را
خدا رحمت کند دکتر قریب را
روحش شاد
واقعآ دکترهای الان نه اخلاق خوبی دارن نه تخصص خوبی. مثل دکتر قریب دیگر بدنیا نخواهد آمد
ای کاش همه ادم ها مثل دکتر قریب بودن دکتر روحت شاد برای همه جوونای ایرانی دعا کن قطعا برای خدا خیلی عزیزی
ای کاش همه ادم ها مثل دکتر قریب بودن دکتر روحت شاد برای همه جوونای ایرانی دعا کن قطعا برای خدا خیلی عزیزی
ای کاش همه ادم ها مثل دکتر قریب بودن دکتر روحت شاد برای همه جوونای ایرانی دعا کن قطعا برای خدا خیلی عزیزی
روحش شاد
واقعا چنین آدمی هایی کم پیدا میشن
خداوند او را قرین رحمتش فرماید.
خداوند او را قرین رحمتش فرماید.برای شادی روحش صلوات.
صلوات به روح تمامی اموات:اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
روحش شاد
خداوندیارویاورکسانی باشد که برای اهداف بزرگ می کوشند.ودلشان سرشارازعشق به میهن است.
خدایا او در بهشت جاودانهات قرار بده
خدایا او در بهشت جاودانهات قرار بده
روحش شاد و قرین رحمت باد
من هر روز یادش میکنم چرا که الآن محل کارم در منزل ایشان واقع در میدان فلسطین است
کثرالله امثالکم
روحشان شاد امیدوارم بتوانیم ما هم ادامه دهنده ی راه ایشان باشیم با توکل به پروردگار متعال.
سلام.ان شاالله خداوند ایشان را مورد رحم و مرحمت خویش قرار دهند .همچنان که در این دنیا چنین بود...
واقعا هر چقدر بگیم خدا رحمتش کنه کم گفتیم دیگه کمتر دکتری پیدا میشه که مثل ایشون باشه خدمتی که دکتر قریب در حق مردم انجام داد بینهایت ارزش درود و سپاس از ایشان را دارد خدا کنه پزشکان اخلاق ایشان رو الگو قرار دهند فقط همین که اسمش سر زبون مردم هست کلی ارزش داره
خدا رحمت کند در وصف ایشان هر چی بگیم کم گفتیم امیدوارم دکترای امروزی کمی از کارای این خدا بیامرز یاد بگیرند
سلام

من خود نيز از نخبگان استان مركزي محل زادگاه دكتر قريب ميباشم.امروزه با پيشرفت علم هم هنوز هستندمسئولاني كه جلو كاراها سنگ ميندازن اما بنازم دكتر قريبو كه اون موقع با اون سطح علميو فهم آدما ايران تونسته اون بيمارستانو راه بندازه خدا رحمتشون كنه
روحش شاد ویادش گرامی
ان که شد زنده ی جاوید کجا می میرد
خداوند روحشان را شاد کند
روحش شاد
دکتر قریب واقعا مرد بزرگی بوده واقعا نمونه کامل یک مسلمان بوده
باعث افتخار ماست که دکتر قریب یک پزشک ایرانیست
این استاد گران قدر که همه ی عمرش را صرف علم و پیشرفت علم گذراند انسان واقعا این انسان ها را باید مجسمه هایشان را از طلا ساخت
اگه بخوایم همه ما میتونیم مثل دکتر غریب شیم با این تفاوت که در پستها و کارهای مختلف.روحش شاد
بزرگ مردان همیشه نامشان زنده وبه بزرگی یاد میشود روحشان شاد
خدا رحمتش کنه
روحش شاد
درود برشما-کاش این نسل جدیدمسایل فیلم روزگارقریب را درک کنند قحطی-سختی ونامردی تاریخ وانگلیس خبیث تا قدرعافیت بدانند اما متاسفانه آنقدرغرق سرگرمی های باطل مثل بازی رایانه ای و... که انگار این بدبختی های تاریخ یک قصه واهی است.مانسل پیشین اینها را بهتردرک می کنیم. سپاس
ارامگاه دکتر کجاست؟
دلم به حال جناب دکتر قریب میسوزد ای کاش درمیان ما بودند امید وارم که ماهم اینگونه برای کشومان دلسوزی کنیم
سلام سال فوت
روحشان شاد ایکاش بعضی ازپزشکان ایشان راالگوی خودقراردهندهم ازلحاظ اینکه (بفرموده شاگردان ایشان)کارطبابت رادرست انجام میدادندوهم درک شرایط اقتصادی مردم. وایمان ایشان وتپیدن قلبشان برای میهن ومردم
خداوند روح ایشان رابر برکت سازد.من ازوقتی که مجموعه روزگار قریب را دیدم افسوس می خورم که چرا من دران زمان به دنیا نیامدم
من درزمان کودکی توسط ایشان درمان شدم روحش شادوقرین آرامش
واقعا ادم بزرگی بودن خدا رحمتشون کنه روحشون شاد. امید وارم دانش اموزان و دانشجویان راه ایشون رو ادامه بدن تا زحمتای ایشون واقعا به نتیجه ی حقیقی برسه
برای شادی روحش یک فاتحه ویک صلوات به ایشان هدیه کنیم.
روحش شاد و یادش گرامی واقعا افتخار جامعه پزشکی و کشور عزیزمان ایران است
مرحوم دکتر محمد قزیب فقط یک پزشک نبود؛ بلکه او فردی آگاه به
سیاست و مسائل اجتماع
دیانت و اخلاق
ادبیات
و در یک کلام انسان و عبد بود.
رحمة الله علیه.
خدا دکتر محمد قریب را رحمت کند.دست آقای کیانوش عیاری بابت ساخت سریال روزگار قریب درد نکند واقعا سریال زیبایی بود
هزاران درود برقلب پاک وتفکرات گسترده ایشان.حیف که چنین از انسانهایی فقط افسانه ای میماندوبس کاش همیشه جاودان بودند............
ای پزشکان امروزی فقط یک روز از زندگی کاریتان مانند دکتر قریب خدمت کنید.قابل توجه پزشکان زیر میزی بگیر بیرحم.
من بخاطر بیماریم پیش دکتر های زیادی رفتم مثل دکترقریب روندیدم کتر قریب خدارو میشناخت معنی درد رو میفهمید ولی خوب بی انصافی اگه نگم دکتردلسوز و خوب هم هست خدا دکتر قریب رو رحمت کنه
هر دردى دردناك است دردناك ترين درد نيز درد كودكان است وتسكين الام مردم كمتر ازهزار سال عبادت نيست خصوصا تسكين درد كودكان مظلوم وبى گناه خداوند روح دكتر قريب را قرين رحمت وشادى كندبه اميد روزى كه شاهد درد كشيدن هيچ كودكى نباشيم
خدا رحمت کند دکتر قریب را.سریال روزگار قریب را دانلود کرده ام و چند بار انرا دیده ام.تشکر بی پایان از کیانوش عیاری که ما را با این سرمایه های ملی و مردمی اشنا کردند.
خدا رحمت كند اين انسان آزاده را و مرحوم پدرش را كه چنين فرزندي تربيت كرد.
درود بر روح بلند دکتر قریب که یاد و خاطره اش همیشه در ذهن و دلهای مردم و تا ابد زنده خواهد ماند
درود ازنظرخودم ی انسان کامل بود دکتر قریب
روحش شاد وراهش پررهرو اميد أن دارم كه فرهنگ نوع دوستي در بين جامعه پز شكي جايگزين ماديات شود وبدانيم تنها نام نيك ميماند
روحش شاد و يادش گرامي
خداونداورارحمت کند. اوشخص مهربانی بود. دکترقریب یکی ازبهترین های جهان بوده است. من ازته قلب اورادوست دارم.
اوازبزرگان جهان بود.او واقعا یک پزشک نمونه بود .ایران واقعابوجود دکتری چون دکترقریب نیازدارد.روحش شاد ویادش گرامی باد.
روحشون شاد و از خدا می خوام که به ما هم توفیق بده که جزو شاگردان ایشون باشیم
در ساختن سریالهایی که شخصیت های مهم به یادگار مانده در تاریخ رابه بینندگان معرفی مینمایدباید بسیار دقت وحوصله به خرج داد زیرا بازیگر برای همیشه نقش شخصیت حقیقی داستان را در ذهن مخاطب بر جای می گذارد کیانوش عیاری ومهدی هاشمی بسیار این رسالت را با موققیت به سرانجام رسانده اند این سریال از بهترین های تاریخ صدا وسیما میباشد.روح بزر گ وپر فتوح دکتر قریب همیشه وبرای ابد قرین رحمت وشادی باد وشخصیت وی سرمشق پزشکان با وجدان !!! باد.
روحش شاد سريال روزگارقريب بسيارتاثيرگذاربود ونسل ما جوانان را بيشتربا اين شخصيت وارسته وبزرگوار آشنا كرد
سریال بسیارخوبی بود تنها سریالی بودکه تامدتها بعد از پخش اون هنوز به دکتر محمد غریب فکر می کنم واز داشتن چنین مردان بزرگی در کشورم احساس غرور میکنم
خدا بیامرزدش
دکتر قریب برای من و همه ی ایرانیها زنده شد و جاودان!!!!!! روحش شاد و تشکر ویزه از دست اندرکاران پخش این سریال بخصوص بازی دیدنی آقای هاشمی
روحش قرین رحمت باد باعث افتخار ما لنگرودی هاست که ایشان شهر و دیار ما را برای استراحت و گردش خودانتخاب نموده بودند و ویلای شمالی ایشان در منطقه توریستی کومله از توابع شهرماست هزاران بار خدا او را رحمت کند
روحش شاد
بعضی وقتا با خودم می گم ای کاش الان مرده بودم ولی یکی از دانش آموزان حقیر دکتر قریب بودم...
من قسد دارم راهشون رو ادامه بدم و به مردم میهنم و همه ی جهان خدمت کنم.
روحشان شاد است و یادشون گرامی باد.
روحش شاد
روحش شاد. ادمه بزرگى بوده وهست. اينجور افراد دوست داشتنى تو دنيا كم پيدا ميشه.
واقعا روحش شاد فقط میتونم بگم ای کاش زنده بود البته ایشون توی دل همهما زندست
انسانی بی نظیر
دکتر قریب استادی خوب و مهربان بود و واقعا مردم را دوست داشت و می خواست تا جایی که توان دارد به بیمارانش خدمت کند او دوست نداشت که کسی از او ناراحت باشد
ئنذترذتدذاراتردذتاذرتاذتنذ
انشاالله با اعمال خود زحمات این بزرگوار را هدر ندهیم
روحش شاد یادش گرامی باد
روحش شاد
با سلام به روح پاک دکتر قریب خدایش بيامرزد دیگه مثل استاد قریب تو ایران انگشت شمارند فقط من که خیلی بهش احترام میزارم با تشکر از اغای عیاری
روحش شاد یادش گرامی
.ومکومکو.مکگ.وموکمومنمکنمکومکمکتئمنساانمساترمذنتتتنتمبعغااهتبنتاد8غعاا
ررر
خداروحش راشاد کنددکترهای مانند دکتر قریب دیگر وجود ندارد
روحش شاد
دکتر جان فدات.حیف انسانهایی چون شما که اسیر خاک شوید.
خداوند او را بیامرزد و آرزو میکنم مرکز طبی کودکان پایدار بماند.
خدا پدر روشنفکرشان را بیامرزد
روحش شاد چه انسان شایسته ای
روحش شاد چه انسان شایسته ای
من سریال دکترقریب را الان چن د باره دارم میبینم اولا ازآقای عیاری تشکرمیکنم ب
خدا رحمتش کنه.کاش فیلمش یه بار دیگه پخش میشد خیلی فیلم جالبیه
خدارحمتش کنه واقعا آدم بزرگی بوده ممنون ازکیانوش عیاری که باعث شدکه این مرد یزرگ رابشناسیم
اگر سریال (روزگار قریب) نبود هرگز دکتر نمیشدم ،روحت شاد ای بزرگ مرد ایرانی.
اگر سریال (روزگار قریب) نبود هرگز دکتر نمیشدم ،روحت شاد ای بزرگ مرد ایرانی.
روحت شاد دکتر قریب عزیز تو با آن قلب نازنینت بنیاگذار طب کودکان بودی و آن دکتر خمینی شهری هم خالق کشیدن بخیه چانه کودکی که والدینش پول کافی را نداشتند .نه تو فراموش شدنی هستی نه آن دکتر !
روحت قرین رحمتی الهی دکتر قریب که در دلها جا داری .
اایشان متولد شهر اراک هستند که متاسفانه عدم اطلاع سایتها ایشان را زاده تهران میگویند
خدا رحمتش کند
صودای عشق دوست دارم
روحش شاد
خدارحمت کنداین انسان بزرگواروحکیم دانارا
خیلی دوستشون دارم .روحشون شاد.خوشحالم این مرد بزرگ الگو من در زندگیمه.

امیدوارم روزی مثل ایشون بشم.من 14 سالمه خیلی برای موفق بودن در تحصیل تلاش دارم.
خدارحمتش کنه
انسان بزرگی بود
خدا رحمتش کنه
سلام. من ایشون را نمیشناختم و از طریق سریال روزگار قریب با زندگی این مرد بزرگ آشنا شدم. واقعا باید گفت خدا رحمتش کنه و جای خودش و پدر و مادر بزرگوارش دربهشت بلندمرتبه باشه. از حق نگذریم واقعا بازی هنرمندان کشورمون در معرفی این مرد بزرگ قابل توجه بوده.در طول تماشای این سریال بارها بغضم ترکید و بر مصیبتهای این مردم مظلوم اشک ریختم...
زندگی و زحمات مرحوم قریب باید الگوی خیلی از رجال ما قراربگیره تا فقط به فکر پرکردن جیب خودشون نباشن...
دکتر دوستت دارم و همیشه یادت در قلبم باقیست...
خداوند رحمتش کند
روحش شاد و یادش گرامی
جاش بهشته واقعا
خدا رحمتش كنه و بقاي عمر آنهايي باشه كه به اين مرز و بوم و مردم خدمت ميكنند
خدا رحمتش کند من عاسق این مرد هستم والان موفق به گواهینامه ی پزشکی درمدرسه ی شاهد شدم اگر این مرد نبود من دیگر علاقه ای نداشتم. صلوات
خدارحمت کنه خودش و پدر بزرگوارشون رو چون همین پدر بود که بهترین شرایط رو برای پسرش برای زندگی و تحصیل فراهم کرد
روحشان شاد
خدا ببا مر زدش
خداوند روح مبارک این دکتر بزرگوار ، با اخلاق و مردم دوست را قرین رحمت خویش گرداند و ایشان را نماد اخلاق بقیه ی دکترها!؟ قرار دهد.
پسرم امیرصدرا 9 سالشه که فیلم روزگار قریب را تماشا میکنه و بسیار علاقمنده که روزی مثل دکتر محمد قریب پزشکی حاذق شود.
بامید سربلندی و بهروزی تمامی فرزندان ایران زمین.
..
روح و یاد چنین اسطوره ای، شاد و گرامی باد
دلسوز وهم دم بیماران اعم از فقیر تا غنی بود
دمش گرم
هرگز نمیرد آنکه دلش زنده شد به عشق

روحش شاد
روحش شاد وبسیار سریال زیبایی بود.
خدایش بیامرزد
کجایی مرحوم دکتر که ببینی برخی دکترهای امروزی چطور زیر میزی و رومیزی و ... میگیرن و خون ملت رو تو شیشه میکنن.
دوست
واقعا مرد بزرگواری بوده اند
خدا روحشان را شاد کند
روحش شاد کاش دکترهای الان مثل دکتر غریب یه کمی با خدا بودن و کم به فکر پول باشند.
روحش شاد کاش دکترهای الان مثل دکتر غریب یه کمی با خدا بودن و کم به فکر پول باشند.
روحش شاد
حیف که به این زودی بهارعمرشون تموم شدبنده15سالمه و تازه با استادمحمدقریب وکارهایشان آشنا شدم وافسوس میخورم که چ دیر فهمیدم
واقعا اول از اقای عیاری تشکر می کنم و جانانه دستتون از راه دور می بوسم من هر بار این سریال رو می بینم واقعا براش رحمت می فرستم نور به قبرت بباره دکتر قریب جان وحتما می خوام برم سر قبرشون واز اونجا براشون فاتحه بخونم هر چند ایشون جایگاهشون بهشته چقدر مردونگی وبزرگی دارن همه خصوصیات رو یکجا داشتن
واقعا اول از اقای عیاری تشکر می کنم و جانانه دستتون از راه دور می بوسم من هر بار این سریال رو می بینم واقعا براش رحمت می فرستم نور به قبرت بباره دکتر قریب جان وحتما می خوام برم سر قبرشون واز اونجا براشون فاتحه بخونم هر چند ایشون جایگاهشون بهشته چقدر مردونگی وبزرگی دارن همه خصوصیات رو یکجا داشتن
ازآقای عیاری بی نهایت تشکرمیکنم که باساخت سریال بسیارتاثیرگذار روزگارقریب این پزشک دلسوزوبزرگوار را به ایرانیان مخصوصا من وخیلی های دیگر که شناخت زیادی ازایشان نداشتیم شناساندند.بنده خیلی تحت تاثیرقرارگرفتم وباعلاقه زیادهرشب این سریال را دنبال میکردم وحتی گاهی اشکم جاری میشد.ایکاش جزوجامعه پزشکان بود وحتی الان هم باوجود دومدرک لیسانس خیلی علاقمندم به جرگه پزشکان بپیوندم وتاآخرعمربه بشریت خدمت کنم.
خدا بیامورزدش
به خود می بالم که هم وطنی همچون دکتر قریب دارم. همچون دکتر قریب بسیارند در خطه گرکان آشتیان و تفرش عزیز افرادی همچون دکتر حسابی و بسیار عزیران دیگر امیدوارم که زندگی دیگر دانشمندان نیز به تصویر کشیده شود
خدا رحمت کنه
روحشون شاد
روحش شاد باد .مرد وانسان بسیار بزرگی بوده است.خدمتگذاری به خلق خدا ویژگی وی بودهاست.خدا پدر وی را نیز بیامرزد.
خدابیامرزدش امیدوارم پزشکانی که درکشورماطبابت میکنند یک ذره انساندوست باشند نمیگم مثل دکترقریب ، که لنگه این مردبزرگوارپیدانمیشه خدابیامرزدشون جاشون بهشت برین باد.
دكتر قريب ازجان ودل براي مردم كم نگذاشت و افسوس كه ديگردربين مانيست البته دراين برهه اززمان هم طبيباني هستند كه قريب گونه كارخود راانجام ميدهند ولي متاسفانه تعداد بيشتري انگونه هستند واينان به چشم نمي آيند.به اميد روزي كه تمام طبيبان مااين گونه دل خود رابراي مردم بسوزانند يعني غمخوار مردم باشند.دراينجا جادارد تشكرويژه اي از اقاي عياري كنيم كه شايد اكثرمردم قريب راخوب نميشناختند ولي با درست كرد اين سريال ان هم به نحو احسن توانست زندگينامه اين مرد بزرگ را به نمايش بگذارد كه به مراتب اجرش وخدمتش به اندازه كارخود دكترقريب ميباشد.خداوند پاداش هردوي اين عزيز راچه دردنيا چه دراخرت عطا فرمايد.ان شاءالله
درود پروردگار جهانیان به همه شما عزیزان و روح بزرگ دکتر قریب عزیزمان.دکتر قریب،با تمام وجود آرزوی شادی روح بزرگتان را از درگاه پروردگارمان داریم....ای کاش بیشتر می بودید.............
خدایا قرین رحمتش بفرما
روحش شاد ویادش گرامی،،امیدوارم من هم همچون ایشان در پیشه خویش علم خود را احتکار نکنم.
کاش بعد ازمرگه همه ازشون به نیکی یادبشه ومابتونیم زندگی پرافتخاری داشته باشیم روحش شاد
روحش شاد
مححخ
برای شادی روح این عزیز ارزشمند بخوانیم باهم رحم الله من یقرأ الفاتحة مع الصلوات
خدا بیامرزه
واقعا فردخوبی بود خدایش رحمتش کند
چگونه پزشک های امروزی می خواهند راه ایشان را ادامه دهند؟اینگونه؟
به نظر من پزشکی به بزرگواری ایشان وجود نداشته، ندارد و نخواهد داشت.
خداوند رحیم ایشان را رحمت کند.ان شاالله.
ای کاش دکترهای ایران از دکتر قریب بزرگ درس معرفت یاد بگیرند وهوای بیماران فقیر را داشته باشند .به امید آن روز .خدا رحمتش کند.
خدا رحمت کند چنین شخصیتی را که نه تنها باعث افتخار پدر و مادر و خانواده محترمشان بودند بلکه باعث افتخار و سربلندی ملت ایران میباشند روحش شاد و یادش گرامی
دکترقریب یک انسان وارسته وانسان دوست بود.انشاالله دکتر های جوان این مرز وبوم ایشان را نصب والعین خود قرار دهند
روحش شاد و یادش گرامی..
...درویش..
یادشان گرامی
سلام امیدوارم اقای عسگری در سیما دستور ساخت این چنین سریالهای فاخری از بزرگان این مرزوبوم را به کارگردانهای بزرگی بدهند تاجوانان ما بیشتر به مملکت خودشان ببالند.خدا بیامرزد پدر دکتر قریب وخود دکتررا وطول عمرعنایت نماید برگشتی فرزندان ونوادگان ایشان
من با دیدن سریال این مرد بزرگ تاثیر زیادی پذیرفتم و سعی میکنم به مانند ایشان برای کشورم مفید باشم
خدا رحمت کنه مردی بود
مطمئنن جای دکتر در بهشت است وامیدوارم انسانهایی چون دکتر در دنیای امروزی ما ادامه دهنده راه دکتر باشند روحشان شاد
سلام و درود بر فیلسوف پرفوسور استاد محمد قریب (ره) روحش شاد راهش پر ادامه دار باد.
دکتر محمد قریب درزمانی که ظلم بیداد میکرد انسانیت را ب خیلی ها آموخت .وقتی سریال روزگار قریب راباهمسرم می دیدیم اشک ازچشمامون میریخت
ورشکست شدن کدامین سرمایه دار، ب اندازه بی توشدن ایران دردناک است ؟

در شیرینی ات چه ریخته ای ک کامها تلخ می شوند ؟؟
استادی بود برای خودش
مرحوم دکتر قریب عزیز،این بزرگوار امامزاده عشق است و بس،دورود و سلام به روح بلندوبزرگ این شخصیت دوستداشتنی و عزیز کشورمان، به واقع اگر نوکری چنین افرادی را بکنیم سعادت است و افتخار،من هم با تماشای این سریال علاقه زیادی به این شخصیت عزیز پیدا کردم،روح و روانش شاد و یادش گرامی باد،در پایان باید از هنرمند توانا و با استعداد کشورمان جناب آقای استاد مهدی هاشمی نیز تشکر و قدر دانی کرد،همچنین از کارگردان محترم و با درایت کشورمان جناب آقای عیاری که با ساخت چنین سریال توانمندی تونستند حق مطلب را ادا کرده باشند
هایش رحمت کند اورا .
واقعا بزرگواران بودند روحشان شاد
روحش شاد
دکتر قریب مرد بزرگی بود وهست.که مخلصانه به مردم خود خدمت کرد.وفقط برای رضای خدا به مردم خدمت میکرد. برخی از پزشکان ما فقط به پول فکر میکنند .وبه بیمار فقط به چشم یک کالا نکاه میکنند.یعنی در واقع مبالغ نجومی از بیمار ان دریافت می کنند.خداوند بزرک انشاله دکتر قریب بیامرزه
بهترین دکتری که تا عمرم دیدم
واقعا مرد بود ومردانگی رااز آنهاآموخت
البته بازی خیلی خوب آقای مهدی هاشمی را نباید فراموش کرد . میتوان گفت کارگردان بیشتر منظورش دردها و مشکلات و رنجهای انسانهاست .که کم و بیش همه انسانها با اونها در زندگی مواجه هستند .به امید روزی که از زنجهای انسانها کاسته بشه .
خدا بیامرزد آقای دکتر قریب را که به حرفه اش نه تنها به عنوان یک پزشک بلکه وسیله ای دانست برای تقرب الاهی امیدوارم پزشکان دیگر ببینند و به یاد بسپارند نه به باد
وجود همچین افرادی باعث افتخار و سربلندی هر ایرانی میباشد، روحشان شاد و یادشان همیشه گرامی است،...
مرده ان است که نامش به نیکی نبرند ایشان جاودانه هستند
خدارحتمش کند
سلام
دکترقریب یکی ازماندگارترین چهره های این کشور وازاساطیر ایران قبل ازانقلاب هستن روحش شاد.کاش پزشکان درحال حاظر رحم وانسانیت دکترقریب رو سرلوحه کارخود قراربدن.قرنها طول میکشد که چنین چهره های دوباره متولد بشن .وقتی بیادمیاورم که چگونه صورت کودکی بخاطر بی پولی که دوخته شده بود دوباره میشکافن به ارزش دکترقریب پی میبرم وباتمام وجودم فریاد میزنم درود به روحت بزگوارت دکترقریب .
روحش شادکه بسی باعث افتخار برای ایران بوده
چه مرد بزرگواری بوده اند.خداایشان وپدر بزرگوارشان راقرین رحمت بی منتهای خود گردانند.
دکتر قریب رفت روحش شاد و یادش گرامی باد و انصاف و انسانیت
و خیر و برکت هم از جامعه ی پزشکی ایران رفت
دکتر قریب رفت روحش شاد و یادش گرامی باد و انصاف و انسانیت
و خیر و برکت هم از جامعه ی پزشکی ایران رفت
دکتر قریب رفت روحش شاد و یادش گرامی باد و انصاف و انسانیت
و خیر و برکت هم از جامعه ی پزشکی ایران رفت
دکتر قریب رفت روحش شاد و یادش گرامی باد و انصاف و انسانیت
و خیر و برکت هم از جامعه ی پزشکی ایران رفت
افسوس كه شغل پزشکی که در زمان مرحوم دکتر قريب خدمت به بشريت محسوب ميشد
اكنون تبديل به تجارت و پزشکان بيشتر كاسب كار هستند تا پزشک
انسان های بزرگ و تأثیر گذار این کشور جملگی محصول تربیت صحیح و تزکیه هستند نه آموزش، نکته ای که سالهاست مورد غفلت واقع شده
به داشتن چنین افرادی که به فکر مردم خود هستند احساس غرور میکنم داستان زندکیش همه رو تحت تاثیر قرار داد خداوند رحمتش کنه وبا خوبان محشورش کنه
من با مرگ دو شخصیت که زندگی نامه شان در تلوزیون به تصویر کشیده شد گریه کردم و تونستم به شدت ارتباط برقرار کنم یکی دکتر قریب و دیگری مختار ثقفی . خدا هر دورو رحمت کنه و خدا بیامرزه پدر مادر گارگردانانی مثل آقای میرباقری و عیاری را .
سلام
بعد از دیدن سریال روزگار قریب همیشه گوشه ای از ذهنم مختص این اسطوره است
در شهر خلخال دکتر عباد اسماعیل نیا نیز چنین شخصیتی داشتند خداوند به همه نیکنامان رحمت کند
روحش شاد.دکتر به تمام معنا.اوعاشق بیمارنش بود.دکتری دلسوز ومهربان.خدا رحوتش کنه.
خدا روحش را شاد کند من با دیدن فیلم روزگار قریب خیلی تحت تاثیر ایشان
خدارحمتش کند گذشت ان زمان هیچوقت دیگه چنین بزرگی پیدانمیشد فقط پول مادیات
من سریال دکترقریب را امسال ازشبکه ای فیلم دیدم ودرقسمت پایانی که دکتر فوت کرد انقدرگریه کردم که انگار عزیزی ازدست داده ام خدا بیامرزت دکترقریب ای کاش دکترها ازشما الگوبگیرند و همش بخاطر پول کارنکنند
شخصیت جالبی داشت، خیلی تحت تاثیر قرار گرفت م
واقعا از آقای عیاری ممنون بابت ساخت این مجموعه خداوند روح دکترقریب رو قرین رحمت کنه .روحشون شاد .نمونه یک انسان کامل وبخشنده
باید به خود بالید و به ایران نازید به داشتن همچون ستارگانی که کم نیستند ستارگان درخشان اسمان ایران زمین
خدارحمت کنه باید الگو باشه برای بعضی دکتران
روح دکتر قریب شاد باشد کاش ماهم بتوانیم مثل دکتر قریب فداکار و سخت کوش باشیم
واقعا تا حالا اینقدر تحت تاثير شخصيتي قرار نگرفته بودم.
دكتر قريب برزگ مردي بود كه نشان داد مي توان به دور از هر گونه اسطوره سازي و افسانه پردازي بزرگ بود.روحش شاد و يادش گرامي
باسلام وقبولی طاعات وعبادات ،دراین زمان که دفاع ازحقوق آنچنانی دکترها حتی تاسقف 700میلیون می شود ومباحث زیرمیزی که ازنظر بعضی ها اشکال ندارد عادی شده است امثال دکتر قریب رحمه الله علیه کیمیا شدند که نه تنها به سوگند نامه پزشکی وفاداربودند بلکه فراتر ازآن به مردم طبقه ضعیف احترام گذاشته واین قشرکه مریض می شدند رایگان معاینه می کرد خواهشمند است ارباب رسانه ومسئولین نسبت به مقام شامخ این بزرگوار احترام گذاشته وحتی همایشی برپاکنند زیرا بنده مطلع هستم حتی بعضی ویا اکثر مردم ازمزار این ایشان درقبرستان شیخان قم بی اطلاع هستند .روحش شاد ویادش گرامی وپیروان راهش زیاد باد .
خدا رحمت کند چنین مردان بزرگ را وهمچنان مردان پرافتخار مثل پرفسور موسیوند مخترع قلب مصنوعی
فقط میتونم بگم کاش باز هم دکترهای با وجدان و مهربانی همچون ایشان بودنند
khoda rahmatash konad
اینها زنده اند تا ابد مرد نکونام نمیرد هرگز
صداسیمابه جای پخش سریالهای باسوژه های تکراری و مزخرف به اینجورسوژ ها بپردازه چون زندگی نامه ها حقیقته البته شاید بعضی جاها غلو شده ولی درکل هدفش معرفی شخصیت برجسته ای که به درد دنیا خورده تا قبل ازپخش سریال دکتر قریبو نمیشناختم حتی اسمشم نشنیده بودم .هر بارتکرارشو میده نگاه میکنم چون ارزش داره
خدا رحمتشون کنه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر