بازدید 6597

جزئیات بیشتر از کودتای نظامی در مالی

شورشیان نظامی مالی با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند که کنترل کاخ ریاست جمهوری این کشور را به دست گرفته و تعدادی از وزیران مالی را ازجمله وزیر امور خارجه دستگیر کرده‌اند.
کد خبر: ۲۳۴۲۶۷
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۱ - ۰۰:۵۵ 23 March 2012
شورشیان نظامی مالی با به دست گرفتن کنترل کاخ ریاست جمهوری این کشور، سرنگونی دولت مالی را اعلام کردند و از دیگر سو کاترین آشتون در این باره بیانیه‌ داد

به گزارش همشهری آنلاین أمادو کوناری، سخنگوی "کمیته ملی برای بازگرداندن دموکراسی به کشور" (وابسته به شورشیان نظامی) اعلام کرد که این کمیته تصمیم گرفته است تا به وظایف خود عمل کند و نظام لامادو تومانی توری رئیس جمهوری مالی را سرنگون سازد.

شورشیان نظامی مالی با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند که کنترل کاخ ریاست جمهوری این کشور را به دست گرفته و تعدادی از وزیران مالی را ازجمله وزیر امور خارجه دستگیر کرده‌اند.

یک منبع نیز اعلام کرد که رئیس جمهوری مالی و مسئولان نظامش به کاخ ریاست جمهوری بازنگشته‌اند.هنوز مکان حضور رئیس جمهوری مالی مشخص نشده است.

پیشتر شورشیان نظامی مالی اعلام کرده بودند که کنترل ساختمان رادیو و تلوزیون این کشور را به دست گرفته‌اند.

شورشیان نظامی مالی هم‌چنین اعلام کردند که قصد دارند قدرت را به دولت منتخب تحویل دهند.

آنها در ادامه افزودند که فعلا عمل به قانون اساسی مالی به حالت تعلیق در‌می‌آید و نهادهای دولتی این کشور منحل می‌شود.

ارتش مالی نسبت به نحوه برخورد نظام حاکم این کشور با شورشیان شمال کشور ناراضی بوده و معتقدند که اقدامات شورشیان شمال مالی باعث کشته شدن دهها تن و مهاجرت 200هزار تن شده است.

ارتش این کشور پیشتر از دولت مالی خواسته بود تا با مجهز کردن سربازها با شورشیان شمال مالی مبارزه کند اما به درخواست‌های آنها پاسخ داده نشد.

موضع اتحادیه اروپا

کاترین آشتون با صدور بیانیه‌ای کودتای ارتش مالی علیه نظام حاکم این کشور را محکوم کرده و خواهان بازگشت ساختار قانونی به این کشور شد.

به گزارش ایسنا به نقل از سایت اینترنتی النشرة، کاترین آشتون رئیس سیاست خارجه اتحادیه اروپا در این بیانیه عنوان داشت: ما به حالت تعلیق درآمدن اجرای قانون اساسی در مالی و به دست گرفتن قدرت توسط نظامیان این کشور را محکوم می‌کنیم.

وی در ادامه افزود: زمانیکه شرایط مناسب باشد باید ساختار قانونی به مالی بازگردد. آلن ژوپه، وزیر خارجه فرانسه نیز با محکوم کردن این کودتا خواهان برگزاری انتخابات در سریع‌ترین زمان ممکن شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل