بازدید 9536
۶
مرحله نهایی لیگ بر‌تر والیبال؛

کاله، چگونه قهرمان لیگ بر‌تر والیبال شد؟

بیست و پنجمین دوره مسابقات والیبال لیگ برتر باشگاه‎‌های کشور با قهرمانی تیم کاله آمل به پایان رسید. سومین بازی برای مشخص شدن قهرمان این دوره لیگ بر‌تر والیبال در کرج برگزار شد که در پایان کاله توانست حریف خود را شکست دهد و قهرمان شود. کاله در یک بازی بر‌تر در سه ست و با حساب ۲۵ بر ۲۰، ۲۵ بر ۱۸ و ۲۵ بر ۱۵ حریف قدرتمند خود را شکست داد و به عنوان قهرمانی رسید.
کد خبر: ۲۳۳۹۲۷
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۱ - ۰۰:۰۶ 20 March 2012
دو تیم والیبال سایپا و کاله در ورزشگاه انقلاب کرج برابر هم قرار گرفتند که در پایان کاله در سه ست پیاپی برابر سایپا پیروز شد و قهرمان لیگ بر‌تر والیبال شد. 

به گزارش «تابناک»، بر پایه اعلام سازمان لیگ دیدار تیم‌های سایپا البرز و کاله مازندران که بر پایه برنامه قرار بود، روز دوشنبه از ساعت ۱۵:۳۰ در سالن انقلاب کرج آغاز شود، به علت پخش مستقیم تلویزیونی از شبکه سوم سیما با یک ساعت و نیم تأخیر، به ساعت ۱۷ موکول شد، اما با توجه به دیرکرد در رسیدن تیم‌ها به سالن برگزاری فینال لیگ برتر به علت ترافیک سنگین بزرگراه کرج، این مسابقه با یک ساعت تاخیر یعنی از ساعت ۱۸ آغاز شد.

این نتیجه در حالی رقم خورد که بازیکنان سایپا در دیدار نخست این مرحله از مسابقات و در همین سالن انقلاب کرج کاله را شکست داده بودند؛ اما در دیدار برگشت که در آمل برگزار شد، نتیجه بازی را واگذار کردند.

بدین ترتیب، شاگردان بهروز عطایی با دو پیروزی در مجموع سه دیدار برگزار شده مرحله نهایی رقابت‌های والیبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور به عنوان نخست و قهرمانی این مسابقات دست یافتند و سایپا در رده دوم ایستاد.

این برای نخستین بار است که کاله عنوان قهرمانی مسابقات والیبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور را به دست می‌آورد. این تیم سه سال پیش با قهرمانی در لیگ دسته اول مجوز حضور در لیگ برتر را به دست آورد و در دو سال گذشته نیز به عنوان سوم رقابت‌های لیگ برتر دست یافته بود.

سایپا در حالی به عنوان نایب قهرمانی این فصل از مسابقات والیبال لیگ برتر باشگاه‎های کشور دست یافت که در پنج سال گذشته نیز به همین عنوان بسنده کرده بود. پس از آبگینه قزوین، کاله دومین تیم شهرستانی است که عنوان نخست مسابقات باشگاهی والیبال را به دست می‎آورد.

نکته مهم این است که به دلیل عدم حضور دوربین‌های تلویزیونی بازی یک ساعت و نیم با تأخیر افتاد اما این دیدار جذاب هم از تلویزیون پخش زنده نشد تا هوادارانی که به امید پخش تلویزیونی مسابقه بودند، در حسرت دیدن این جدال بمانند. این در حالی بود که رسانه ملی پیش از این هم چند بار در حق اهالی والیبال کم‌توجهی کرده بودند و پخش برخی مسابقه‌ها را پس از گیم نخست قطع کرده بود.

به هر حال، سومین دیدار مرحله نهایی آخرین مسابقه لیگ برتر والیبال مردان امروز برگزار شد و دو تیم سایپا و کاله آخرین تلاش خود را برای کسب قهرمانی این دوره از مسابقات به کار گرفتند.

دیدار پایانی این رقابت‌ها در روز پایانی سال ۹۰ به میزبانی تیم والیبال سایپا برگزار شد تا پرونده لیگ برتر با برگزاری ۱۹۲ مسابقه در روز پایانی سال ۹۰ بسته شود.

سایپا که در دور رفت و برگشت مرحله مقدماتی صدرنشین این رقابت‌ها بود، با سه پیروزی و یک شکست در مرحله پلی آف به سومین بازی فینال لیگ برتر راه پیدا کرده و کاله مازندران هم با سه پیروزی و دو شکست به این مرحله رسیده بود.

نماینده البرز که با پیروزی برابر شهرداری ارومیه به فینال رسیده بود، در آستانه کسب عنوانی که پنج سال است انتظارش را می‌کشید، قرار داشت و مازندرانی‌ها هم پس از پیش رو برداشتن پیکان، قهرمان دوازده دوره این رقابت، با یک پیروزی و یک شکست برابر سایپا برای برگزاری سومین بازی فینال این رقابت‌ها به سالن انقلاب کرج آمده بود و توانست دست پر کرج را به مقصد آمل ترک کند.

گفتنی است تيم واليبال كاله آمل با پيروزى مقابل پيكان به مرحله نهايى رقابت‌هاى واليبال ليگ برتر باشگاه‌هاى كشور راه یافت و حريف سايپا در اين مرحله شد.

اگر سایپا موفق به شکست کاله و کسب مقام قهرمانی می شد، پس از پنج دوره نایب قهرمانی بالاخره قهرمان لیگ برتر والیبال مردان می‌شد، اما شاگردان نفرزاده نتوانستند طلسم شکنی کنند و برای ششمین سال از رسیدن به جام قهرمانی بازماندند.

پیش از این و بر پایه اعلام سازمان لیگ و توافق تیم‌های پیکان و شهرداری ارومیه دیدار سوم این دو تیم که برای کسب مقام سومی تلاش می کردند، برگزار نشد و دو تیم مشترک به مقام سومی دست یافتند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۸
انتشار یافته: ۶
اين افتخار بزرگ رو به تمام مازندراني ها تبريك ميگم
اگه میشه از بازی فینال عکس بزارین مرسی عیدتونم مبارک
دلم برا سایپا میسوزه بعداز پنج سال اول شدن پیکان و دوم شدن سایپا یه سال هم که پیکان نیومده فینال باز دوم شد.
دست تلویزیون درد نکنه بازی تیم هیجدهم لیگ های اروپا رو نشون میده فینال والیبال ایران را نه.
تبریک به کاله و بازیکنهای مطرحش که بعضیاشون دوستان نزدیک من هستن ولی دست نفر زاده درد نکنه با این تیم خوبی که ساخته بود.واقعا تیم سایپا تیم تر از تمامی تیمها بود
البته تیم کاله با تیم ملی زیاد فرق نداشت، اگه قهرمان نمی شد جای تعجب بود.
اره- ببر مازندرانه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار