بازدید 8969

كلاهبرداري با تجارت الكترونيكي

کد خبر: ۲۳۰۱۵
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۸۷ - ۱۰:۳۰ 27 October 2008
يكي از بينندگان «تابناك» در پيامي نوشته است: بنده در شهريور ماه در اينترنت، تبليغاتي ديدم که مربوط به تجارت الکترونيکي بود. وارد سايت كه شدم، مطالب خوبي داشت و اين که تنها با سه ساعت کار در هفته، مي‌توان به درآمدهاي بالا رسيد و در اين ميان، بسياري از عکس‌هاي دانشجويان ممتاز دانشگاه‌هاي کشور را هم به عنوان عضو اين کانون گذاشته بود.

عضويت در اين کانون از مبلغ 16900 تومان تا 43 هزار تومان متغير بود؛ بنابراين، اگر 16900 تومان واريز مي‌کرديم، بايد درآمد پنج روز کاري را به کانون مي‌داديم. من هم با توجه به نيازي که به کار داشتم، اين مبلغ را واريز کردم و سپس شماره فيش را ايميل کردم.

چند ساعت بعد جواب آمد که شما بايد مبلغ 159 هزار تومان بپردازيد و اشتباه شده است. ايميل کردم که من مبلغ 159 هزار تومان نديده‌ام. جواب دادند که شما قبلا وارد سايت شديد و صفحه‌هاي سرور در کامپيوتر شما از پيش ذخيره شده است، ولي اگر شما دانشجو باشيد، مي‌توانيد مبلغ 79 هزار تومان ديگر واريز کرده و عضو اين کانون شويد. من هم با چندين آرزو اين پول را از يکي قرض کردم و به حساب اين آقا ريختم. باز هم شماره فيش را ايميل کردم. حالا حدود يک ماه است که اصلا پاسخ ايميل نمي‌دهند. تلفن‌ها کار نمي‌کنند. از دوستم هم خواستم در تهران به آدرس شرکت برود که پس از رفتن، ديد که اصلا شرکتي وجود ندارد.

نکته جالب توجه اين که فهميدم عکس‌هاي دانشجوياني که در سايت گذاشته‌اند، بدون اجازه آنها بوده و آنها از اين ماجرا خبري ندارند.
اين کلاهبردار کامران گروسين مثل اينکه پيشتر هم اينگونه کلاهبرداري با نام واجا داشته است.

البته بايد بگويم كه شکايات بسياري از اين سايت و کامران گروسين شده، ولي تا كنون هيچ ارگاني کاري نکرده است تا جايي كه اگر شما هم‌اكنون نيز سري به اين سايت بزنيد، خواهيد ديد كه باز است و در حال عضوگيري است، منتها اين بار با مبالغ پايين 10 هزار توماني که همه بتوانند اين پول را بدهند.
بار ديگر خواهش مي‌کنم اين مطلب را در سايت خود قرار دهيد تا دگر بار همچون من پول مردم هدر نرود و حتي شده يک مسئول اين مطلب را خوانده و کاري انجام دهد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۰
بنده هم گول یک وب سایت به نام mycards.ir را خوردم که مدعی بود می تواند پرداخت الکترونیکی انجام دهد و بنده هم برای یک خرید اینترنتی پول به حساب فردی به نام احمد رضا احدی پور واریز کردم که بعد از واریز کردن پول دیگر تلفن بنده را جواب ندادند و حتی بعد از چند روز وب سایت ایشان بسته شد!! متاسفانه وقتی به نام این سایت و این فرد در اینترنت جستجو کردم متوجه شدم که ایشان کلاه افراد زیادی را قبل از بنده برداشته بودند. به نظر من باید یک تیم تخصصی در نیروی انتظامی جهت بررسی این گونه کلاهبرداری ها تشکیل شود
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس