بازدید 5078

معرفی برترین‌های ششمین جشنواره شعر فجر

کد خبر: ۲۲۸۱۵۱
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۹:۲۴ 20 February 2012
برگزیدگان و شایستگان تقدیر ششمین جشنواره شعر فجر در مراسمی با حضور رئیس جمهور در تالار وحدت تهران معرفی شدند.

به گزارش مهر، مراسم اختتامیه ششمین دوره این جشنواره بین‌المللی عصر امروز دوشنبه 1 اسفند با حضور محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور و جمع زیادی از شاعران داخلی و خارجی در تالار وحدت تهران برگزار شد.

در این مراسم پرویز بیگی حبیب‌آبادی بیانیه پایانی هیئت داوران ششمین جشننواره بین‌المللی شعر فجر را به شرح زیر قرائت کرد:

شعر، پرواز در فضایی غیرممکن است پروازی که حاصل توفیق الهی است. شعر، هنر شگرف و پویا و مانایی است که از پیشینیان برایمان به یادگار مانده است. هنری که امروز مایه مباهات ایرانیان در هر نقطه جهان است. تاریخ چنین ملتی با توجه به شرایط روزگار خویش می‌تواند دارای نکات مبهمی باشد. نکاتی که به دلایل متعدد از چشم تاریخ نویسان به دور افتاده است اما ویژگی شعر در آن است که با تامل در آن می‌توان حلقه‌های مفقوده تاریخی را جستجو کرد وبه بسیاری از ابهامات پاسخ گفت. شعر بخشی از تاریخ روشن روزگار خویش است. آئینه تمام نمایی که توان چگونه زیستن ملتی را در آن به تماشا نشست. ارج نهادن به شعر، در حقیقت ارج نهادن به دیروز، امروز و به یادگار گذاشتن صفحاتی روشن برای آیندگان است. در این راستا، جشنواره بین‌الملی شعر فجر با هدف کشف و حمایت از استعدادهای برتر، ایجاد زمینه و فضای مناسب برای ارتباط شاعران با سایر کشورها و ایجاد وفاق و مدلی مضاعف بین شاعران، راه خود را ادامه می‌دهد و امیدوار است در آینده نیز همچون امروز، شاهد شکوفایی و بالندگی شعر، در گستره این سرزمین کهن باشد.

بر اساس این گزارش، پس از قرائت بیانیه پایانی هیئت داوران، برترین‌های جشنواره شعر فجر روی سن تالار وحدت جوایز خود را از دست محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور، حجت‌الاسلام و السلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و محمد طالبیان قائم مقام وزیر ارشاد در حوزه شعر و ادب دریافت کردند.

اسامی نفرات برگزیده و شایسته تقدیر بخش‌های مختلف جشنواره شعر فجر به شرح زیر است:

بخش شعر سنتی:

رتبه اول: حسن روشان از استان خراسان شمالی، شهر بجنورد
رتبه دوم: رضا نیکوکار از استان گیلان، شهر رشت
رتبه سوم: شیما احمدی از استان تهران، شهر تهران

بخش شعر سپید و نیمایی:
داوران در این بخش هیچ اثری را حائز رتبه‌های اول و دوم تشخیص ندادند اما رتبه سوم به طور مشترک به قربان بهاری از استان تهران، شهر تهران و سیدرسول پیره از استان البرز، شهر کرج رسید.
 
همچنین تقدیرشدگان این بخش عبارت بودند از: حمیدرضا اقبالدوست از استان گیلان، شهر صومعه‌سرا و تیمور آقامحمدی از استان آذربایجان شرقی، شهر تبریز
 
بخش شعر کودک و نوجوان:
داوران در این بخش نیز هیچ اثری را حائز رتبه اول تشخیص ندادند.
رتبه دوم: عباسعلی سپاهی یونسی از استان خراسان رضوی، شهر مشهد
رتبه سوم: فاضل ترکمن از استان تهران، شهر تهران
همچنین تقدیرشدگان این بخش عبارت بودند از: سید احمد میرزاده از استان خراسان رضوی، شهر مشهد و حمید هنرجو از استان تهران، شهر تهران
 
بخش سرود و ترانه:
داوران در این بخش نیز هم اثری را حائز رتبه اول تشخیص ندادند.
 رتبه دوم: امینه دریانورد از استان هرمزگان، شهر درگهان
رتبه سوم: یاسر قنبرلو از استان قزوین، شهر قزوین

بخش پژوهش:
در این بخش هم داوران هیچ اثری را حائز رتبه‌های اول، دوم و سوم تشخیص ندادند.
تقدیر شدگان این بخش عبارت بودند از: زهرا محدثی خراسان از استان خراسان رضوی، شهر مشهد، محمد مرادی از استان فارس، شهر شیراز و محمد گودرزی دهریزی از استان تهران، شهر تهران.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر