بازدید 3924

چه ساعاتی برای خرید نوروزی مناسب است؟

کد خبر: ۲۲۸۰۲۳
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۱ 20 February 2012
با فرا رسيدن اسفند و داغ شدن بازار خريدهاي نوروزي و تكاپوي شهروندان در سطح شهر، باز هم نگراني مسوولان ترافيكي براي تكرار داستان هر ساله راهبندان افزايش يافته است.

به گزارش جام جم، رشد چند برابري سفرهاي درون شهري، افزايش تقاضاي شهروندان براي استفاده از وسايل حمل و نقل عمومي و بالطبع متناسب نبودن اين ظرفيت با نياز موجود، اتوبوس‌هاي تا سقف پر و واگن‌هاي مملو از جمعيت مترو ، تاكسي‌هاي خالي كه به دنبال مسافر دربستي مي‌گردند و از همه بدتر قفل شدن خيابان‌ها و بزرگراه‌هاي شهر از خودروهاي شخصي، افزايش ساعات اوج ترافيك عصرگاهي و تشديد بار ترافيكي شهر و... همگي صحنه‌هاي تكراري شهرمان در يك ماه پاياني سال است.

اين وضعيت بخصوص در كلانشهرهايي چون تهران از نيمه بهمن با آغاز فصل حراج‌هاي زمستاني آغاز و در اسفند مجددا با شروع خريدهاي نوروزي شهروندان به اوج خود مي‌رسد.

بر اين اساس مسوولان پليس راهور تهران بر آن شده اند تا با اجراي طرح‌هاي ترافيكي ويژه‌ ضمن انضباط بخشي به تردد خودروها و شهروندان در سطح شهر، بتوانند از كورتر شدن گره ترافيكي معابر پايتخت در اين يك ماه پاياني سال جلوگيري كنند.

ساماندهي پارك‌هاي حاشيه‌اي، ممنوعيت حفاري‌ها در شهر از 15 اسفند، برخورد جدي با توقف‌هاي دوبله و سوبله بخصوص در مقابل مراكز خريد، نظارت هرچه بيشتر بر پاركينگ‌هاي عمومي سطح شهر، برخورد با تخلفات موتورسواران و... از مهم‌ترين طرح‌هاي در دست اجراي پليس راهور تهران است كه از اول اسفند به‌طور جدي اجراي آن در پايتخت آغاز خواهد شد.

9 تا 15 بهترين ساعات خريدهاي نوروزي

رييس پليس راهور تهران در گفت‌وگو با ايسنا ضمن اشاره به بار ترافيك تهران همزمان با آغاز خريدهاي نوروزي گفت: بررسي‌هاي پليس نشان مي‌دهد اوج ترافيك عصرگاهي از ساعت 15:30 به 16 و اوج ترافيك صبحگاهي نيز از 8:30 به 9 تغيير كرده است، بنابراين به شهروندان تهراني توصيه مي‌كنيم براي اين‌كه در ساعات اوج ترافيك صبحگاهي و عصرگاهي گرفتار نشوند، ساعات 9 تا 15 را براي انجام خريدهاي نوروزي اختصاص دهند.

سردار حسين رحيمي از اجراي طرح ويژه انضباط ترافيكي خريدهاي نوروزي در محدوده مركزي شهر از اول اسفند خبر داد و افزود: اجراي اين طرح با توجه به آغاز خريدهاي نوروزي انجام مي‌شود كه بيشترين تمركز آن از 15 اسفند خواهد بود، به‌طوري كه تمام ماموران پليس راهنمايي و رانندگي از 15 اسفند به صورت صد درصد آماده باش هستند.

توقف‌هاي دوبله و انتقال به پاركينگ

مهم‌ترين دستوركار پليس در طرح ويژه انضباط ترافيكي خريدهاي نوروزي، برخورد با تخلفات ساكن مانند پارك دوبله و توقف‌هاي غيرمجاز خواهد بود و بر اين اساس تمهيدات ويژه‌اي انديشيده شده تا هم شهروندان در مراكز خريد، به خريدهاي نوروزي خود برسند و هم آن‌كه در ترافيك شب عيد گرفتار نشوند.

رييس پليس راهور تهران تاكيد كرد: شهروندان بايد از توقف‌هاي حاشيه‌اي و پارك‌هاي 2 و 3 رديفه بويژه در مناطق مركزي، بازار تهران و اطراف مراكز خريد به‌طور جدي اجتناب كنند، چراكه در غير اين صورت پليس به‌رغم ميل باطني مجبور به انتقال خودروهاي متخلف به پاركينگ خواهد شد.

سردار رحيمي خطاب به رانندگاني كه ممكن است اين هشدار پليس را چندان جدي نگيرند گفت كه از امروز تعداد قابل توجهي جرثقيل‌ ويژه در اطراف مراكز خريد مستقر مي‌شود تا خودروي رانندگان متخلفي را كه توقف‌هاي نابجا دارند به پاركينگ منتقل كنند.

به گفته سردار رحيمي، تلاش شده از حداكثر ظرفيت پاركينگ‌هاي مراكز خريد در روزهاي پاياني سال استفاده شود تا شهروندان در اين زمينه با مشكل مواجه نشوند.

رييس پليس راهور تهران تصريح كرد: شهرونداني كه خودروهاي آنها به پاركينگ منتقل مي‌شود مي‌توانند با ارسال «وي، آي، پي» خودروي خود كه به‌صورت عمودي در پشت كارت خودرو درج شده است به پيامك 30005353 از اين‌كه خودرويشان به پاركينگ منتقل شده يا نه يا اين‌كه به كدام پاركينگ منتقل شده است، با خبر شوند.

سردار رحيمي از اصناف و وزارت بازرگاني نيز خواست كه براي بازارچه‌هاي نوروزي حتما محل پارك خودرو پيش‌بيني كنند و در اين خصوص با ماموران پليس راهنمايي و رانندگي همكاري لازم را داشته باشند.

فقط وسايل نقليه عمومي

باز هم به روال هميشه، استفاده از حمل و نقل عمومي به جاي خودروي شخصي، توصيه مسوولان ترافيكي شهر به شهرونداني است كه در يك ماه پاياني سال بيشترين وقت‌شان را به رفت و آمد در سطح شهر مي‌گذرانند.

رييس پليس راهور تهران نيز تاكيد كرد: از سفرهاي غيرضروري در روزهاي پاياني سال خودداري كرده و در حد امكان براي خريدهاي نوروزي از وسايل حمل و نقل عمومي استفاده كنند تا به اين ترتيب سهمي هرچند كوچك در قابل تحمل كردن ترافيك كلافه كننده روزهاي پاياني سال داشته باشند.

ممنوعيت هرگونه كنده‌كاري از 15 اسفند

رييس پليس راهور تهران تمركز پليس در طرح ويژه انضباط ترافيكي خريدهاي نوروزي را روان سازي بار ترافيك بخصوص در هسته مركزي شهر و اطراف مراكز خريد عنوان كرد و افزود: بر همين اساس از 15 اسفند هرگونه كنده‌كاري در معابر تهران ممنوع است.

تشديد برخورد با موتورسواران متخلف، از امروز

رييس پليس راهور تهران با اشاره به مشكلات و گلايه‌هاي شهروندان از ناهنجاري‌هاي ترافيكي برخي موتورسواران متخلف، از اجراي طرح ويژه‌اي در جهت ارتقاي ايمني تردد موتورسواران و برخورد جدي‌تر با تخلفات آنها از اسفند خبر داد.

به گفته سردار رحيمي در اين طرح با تردد موتورسواران در پياده‌رو و پارك آنها، حركت در خلاف جهت، عبور از چراغ قرمز و موتورسيكلت‌هاي فاقد كلاه ايمني، بار اضافه، پلاك غيرملي و همراه نداشتن مدارك به طور جدي برخورد مي‌شود.

افزايش سقف پرداخت خسارت تصادفات بدون كروكي ،از امروز

رييس پليس راهنمايي و رانندگي تهران از افزايش سقف بيمه پرداختي خسارات «تصادفات خسارتي سازشي» بدون كروكي پليس تا دو ميليون و 250 هزار تومان از امروز خبر داد و گفت: براساس توافق انجام شده ميان پليس و بيمه مركزي ديگر نيازي به حضور دو طرف در مراكز بيمه نيست و تنها فرد خسارت ديده مي‌تواند به همراه كوپن بيمه طرف مقابل به شركت بيمه مراجعه كند.

سردار حسين رحيمي با تاكيد بر اين‌كه 80 درصد تصادفات تهران خسارتي، 19 درصد جرحي و تنها يك درصد فوتي است، افزود: هم‌اكنون بخش قابل توجهي از تصادفات خسارتي تهران منجر به رسم كروكي مي‌شود كه اميدواريم با اجرايي شدن قانون جديد در اين بخش شاهد كاهش قابل ملاحظه آن باشيم.

رييس پليس راهور تهران، كاهش ترسيم كروكي و حضور پليس در صحنه تصادف، جلوگيري از تشديد بار ترافيكي در روزهاي پاياني سال، خروج مردم از بلاتكليفي و سرگرداني، احترام به حقوق شهروندي، كاهش ماموريت‌هاي پليس در اين بخش و تمركز بر روان‌سازي ترافيك، سرعت بخشي به تصادفاتي كه نيازمند رسم كروكي پليس هستند و كاهش حضور زمان پليس در صحنه تصادفات را از جمله مزاياي اجراي اين طرح عنوان و اظهار اميدواري كرد با اجرايي شدن اين طرح از روز دوشنبه شهروندان شاهد مزاياي آن باشند.

سردار رحيمي تاكيد كرد: در تصادفات خسارتي كه طرفين نيز با يكديگر توافق نمي‌كنند رانندگان مكلفند سريعا محور را تخليه و خودروي خود را به كنار مسير منتقل كنند و منتظر پليس بمانند، زيرا در غير اين صورت پليس پس از حضور در صحنه تصادف ابتدا هر دو طرف را به دليل سد معبر جريمه مي‌كند.

به گفته وي، در اين حالت شهروندان در صورت نياز و اگر احساس مي‌كنند ممكن است حقي از آنها ضايع شود، مي‌توانند از صحنه تصادف با تلفن همراه خود نيز فيلمبرداري كرده و آن را در اختيار ماموران پليس قرار دهند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی