بازدید 11522

انتقاد نمايندگان به مراسم نمادين ورود امام (ره)

کد خبر: ۲۲۴۶۶۸
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۹:۱۲ 05 February 2012
صحنه ورود امام خميني به ايران روز چهارشنبه 12 بهمن بازسازي شد؛ با حمل ماكت‌هاي مقوايي بنيانگذار انقلاب اسلامي توسط سربازان در آشيانه فرودگاه مهرآباد.

به گزارش «جمهوری اسلامی» حميدرضا حاجي بابايي، وزير آموزش و پرورش هم به مدرسه رفاه رفت و آنجا با ماكت مقوايي امام خميني عكس گرفت.

در مكان جلوس امام خميني در بهشت زهرا در 12 بهمن 1357 هم ماكتي از ايشان گذاشته شد.

انتشار عكس‌هاي اين مراسم بازتاب گسترده‌اي در ميان برخي نماينده‌هاي مجلس به دنبال داشت.

محمدرضا تابش نماينده مردم اردكان در مجلس و دبير كل فراكسيون خط امام در مجلس شوراي اسلامي؛ شبيه سازي ورود امام خميني(ره) در بهمن 57 به فرودگاه مهرآباد و استفاده از ماكت مقوايي از تصوير ايشان را محكوم كرد.

وي در گفتگو با ايلنا اظهار داشت: در لباس دوستي با امام(ره) نمي‌توان امام‌زدايي را ترويج كرد. استفاده از ماكت مقواي تصوير حضرت امام(ره) در مراسم بزرگداشت دهه فجر پيروزي انقلاب اسلامي موجب رنجش دوستداران انقلاب و دل بستگان به آن حضرت شد.

وي افزود: اين كج سليقگي نشان دهنده عدم شناخت مديران امر از عظمت انقلاب اسلامي و نقش پيامبرگونه امام خميني در تحول جان و روان انسان‌هايي است كه به خود باوري رسيده‌اند و "ما" شدند و اين حماسه عظيم را خلق كرده‌اند.

تابش گفت: متاسفم كه پس از گذشت 33سال از پيروزي انقلاب اسلامي افرادي ظاهر بين در مصدر كار قرار گرفته‌اند كه نتيجه تراوشات فكري و ايده‌هاي به ظاهر فرهنگي آن‌ها، براي تجليل و نكوداشت ايامي كه تاريخ اين كشور را متحول ساخته است؛ اسباب به سخره گرفتن ارزش‌ها و شخصيت‌هاي نقش‌آفرين در اين عرصه را فراهم مي‌آورد. و تعجب آور‌تر آنكه متوليان فرهنگي هنري و آموزشي و برخي سابقون در انقلاب، نيز نظاره گر اين حركت نازل بودند و دم برنياوردند.

نماينده مردم اردكان اضافه كرد: اين‌ها از عظمت امامي كه در دوران مبارزه و مرجعيت و حتي بعد از پيروزي انقلاب نيز مظلوم بود نمي‌كاهد اما هشداري است براي پيروان و دوستداران آن پير سفر كرده كه حتي در لباس دوستي با آن عزيز نيز مي‌توان امام زدايي را ترويج كرد و باحركت‌هايي اينگونه نازل و سطحي فرصتي براي بدخواهان نظام و انقلاب فراهم كرد تا همه چيز را به سخره بگيرند.

يك عضو كميسيون برنامه و بودجه و محاسبات در مجلس شوراي اسلامي نيز به ايلنا، گفت: درست كردن ماكت امام راحل(ره) در مراسم بزرگداشت سال‌روز ورود ايشان به ميهن كار اشتباهي بوده كه در طول انقلاب اسلامي اجرا شده است.

جمشيد انصاري نماينده مردم زنجان و طارم با بيان اينكه اجراي حركت ماكت امام راحل(ره) به جاي تمثال در سال روز ورود تاريخي امام خميني(ره) به ميهن كار لغوي بوده است، گفت: در طول سي و سه سال گرامي داشت پيروزي انقلاب اين حركت تعجب همگان را برانگيخت.

اسماعيل كوثري عضو كمسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي هم در رابطه با حركت ماكت امام راحل(ره) خاطر نشان كرد: زماني كه عكس رهبركبير انقلاب اسلامي موجود مي‌باشد ضرورتي ندارد از ماكت به جاي عكس امام راحل (ره) در مراسم‌ها استفاده شود.

وي افزود: اجراي اين طرح در كشور براي همگان غيرقابل قبول است.

همچنين به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني جماران، پس از انتشار تصاويري از بازسازي ورود امام به ايران در بهمن سال 58، يكي از بستگان بنيانگذار انقلاب نيز زبان به گلايه گشود. در بازسازي اين مراسم تصويري مقوايي از امام(ره) تهيه شده بود و در مسير بازسازي شده از ورود امام حمل ميشد.

صادق طباطبايي خواهرزاده امام موسي صدر و برادر همسر حاج سيداحمد خميني، در صفحه اجتماعي اينترنتي خود در اينباره نوشته است: دلم گرفت از اين كم ذوقي در مراسم نمادين ورود امام به ميهن. از ديدن اين تصاوير دلم گرفت از اين همه بي‌ذوقي و كج سليقگي؛ آيا نمي‌شد از يكي از هنرمندان با ذوق اين فن كمك و مشورت خواست و طرحي متناسب با شكوه آن روز ارائه داد؟
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست