بازدید 16282

تحریم نفت ایران، المپیک لندن را به تعویق می‌اندازد

اتحادیه اروپا تحریم نفتی ایران را به گونه‌ای فازبندی کرده است که قطع واردات نفت ایران در ماه جولای و کمی پیش از المپیک 2012 لندن صورت می‌گیرد. تأثیرات این تحریم به گونه‌ای است که بناچار یا المپیک به تعویق خواهد افتاد و یا تحریم نفتی ایران؛ کدام به صرفه‌تر خواهد بود؟!
کد خبر: ۲۲۳۱۷۸
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۳ 30 January 2012
سرویس بین‌الملل ـ اتحادیه اروپا، تحریم نفتی ایران را به گونه‌ای فازبندی کرده است که قطع واردات نفت ایران در ماه جولای و کمی پیش از المپیک 2012 لندن صورت می‌گیرد؛ زمانی که ممکن است به تعویق هم بیفتد!

به گزارش «تابناک»، هرچند هم‌اکنون این تحریم‌ها که صندوق بین‌المللی پول هم تأثیرات آن بر بازار را افزایش 20 تا 30 درصدی قیمت نفت برآورد کرده و به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که کمترین تأثیر را بر اقتصاد اروپا داشته باشد، اما تصمیم مجلس ایران در قطع فوری صادرات نفت، خود می‌تواند تنشی فوق‌العاده در اقتصاد اروپا، به ویژه در سالی که بناست المپیک لندن برگزار شود، پدید خواهد آورد.

بنا بر این گزارش، کشورهای اروپایی می‌کوشند تا مسأله تحریم نفتی ایران را تا فرا رسیدن المپیک به نوعی مدیریت کنند تا این رفتار تأثیری بر برگزاری بازی‌های المپیک نداشته باشد.

افزون بر اینکه ‌این کشور‌ها در این مدت از هر گونه کار تنش‌آمیز یا تجاوزگونه در سطح جهان به ویژه در منطقه خاورمیانه ـ‌ که منبع اصلی تأمین انرژی جهان است ـ خودداری خواهند کرد.

در واقع اقدام اروپا در تحریم فازبندی شده‌ ایران از یک سو، فراهم کردن فرصت برای یافتن منابع جایگزین نفت ایران است و از سوی دیگر، دور کردن تأثیرات احتمالی افزایش و یا کمبود نفت بر برگزاری بازی‌های المپیک لندن است که شاید با یک تصمیم ایران، همه ‌این برنامه‌ها نقش بر آب شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۵۹
خوب چرا به ما مردم میگی؟ به دولت بگو شیر نفت رو ببنده تا اروپا که هیچ همه جهان تعطیل بشه :)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
به دولت بگین دست دست نکنه
خوش خیالی بس است!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
خوش خیالی شرف داره به روشنفکریه تو دیواری با چاشنیه غرب پرستی .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
چه ربطی به روشنفکری داره.... تا کی می خواهیم تو توهم زندگی کنیم... چرا باور نمیکنیم اقتصاد ما بر پایه نفته.. کدوم صنعت تو کشور ما قابل رقابت در بازار جهانیه؟ چرا همیشه باید با تموم دنیا در جنگ باشیم؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
اینجا هر کسی حرف بزنه، میگن روشنفکر هستی پس حرف نزن! عمو جان 80 درصد اقتصاد ما نفته خلاص ، حالا تو بگو ما روشنفکریم واقعیت رو نمیشه منکر شد.
واقعا نمي دانيم تعلل مقامات كشور درواكنش عملي به تحريم اتحاديه اروپا چه دليلي دارد
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
شما دستور نداده بودی ،دلیلش همین بود
واقعا اگر ایران تو این 6 ماه دست رو دست بزاره و تماشاچی باشه متاسفانه و با عرض پوزش باید بگم حق تک تک ملت ایرانه که مزه تلخ تحقیر شدن رو بچشن که امیدوارم مسئولین زودتر یک تصمیم شجاعانه بگیرن و 1 لیتر نفت هم به این بازیچه های اسرائیل نفروشن زودتر که میگم یعنی فردا هم دیره .
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
اگه نفت نفروشه پس یارانه تو رو از کجا بیاره بده؟
هرچه زودتر بهتر !! چرا فردا اونا براي ما تصميم بگيرن و تا اون زمان تحريم هاي بيشتري بر عليه ما اعمال بكنن ..
هيچكس از اينكه كشورش مقتدر باشه بدش نمياد ولي آيا به تاثيرات همه جانبه تحريم غرب توسط ايران و عدم فروش نفت به اروپا برروي مسائل داخلي چه اقتصادي چه اجتماعي فكر شده ؟
بستن شير فلكه هاي نفت ايران به اروپا بسيار ساده است اما آيا جبران خسارتهاي وارده به اجتماع و اقتصاد ايران هم به همين سادگي هست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
دیگه از این بدتر
اروپایی های خونخوار خیلی هفت خط تر از این حرفها تشریف دارن.در تعطیلی سفارت سفاک انگلیسی نه تنها چیزی نصیب مردم ایران نشد بلکه باعث خصومت بیشتر کشورهای اروپایی علیه ایران شد طوری که نتیجه ان را امروز در بازار دلار و طلا شاهد هستیم.ضرب المثلی هست که می گوید اگه می خواهد به دشمنت ضربه بزنی دشمنت را نزدیک خودت نگه دار تا حرکات ان را زیر نظر داشته باشی.ظاهرا ایران خلاف این حرکت می کند.
منابعی به نام ذخایر استراتژیک نفت در دنیا وجود داره که حداقل شروع بازی های المپیک را به تعویق نیاندازه. لطفا با این گونه تیترها نه خودتون رو اذیت کنید و نه به شعور مردم توهین!
خیلی خوبه کلی بخندیم..............
اخه چرا حرفي ميزني كه باعث خنده مردم بشه؟؟؟؟ چرا تحليلي رو منتشر ميكنيد كه احتمالش هم 1% هم نيست؟؟؟ مگه اينهمه المپيك هاي باشكوهي كه تا الان بر گزار شده با نفت ما بر گزار شده؟؟؟فكر ميكنيد هزينه هاي ميلياردي المپيكي كه تا چند ماه ديگه برگزار ميشه را قرار امروز كنار بزارن يا 8 سال قبل رديف بوجه و منابع ماليش مشخص شده و استاديوم هاش هم تا الان تكميل شدن؟؟؟(8سال پيش مشخص شد كه المپيك 2012 در لندن برگزار ميشه نه ديشب)...به اميد تحمل و گوش دادن نظر مخالف نه حذف و تحقير مخالف
یعنی به نظرتون واقعا نفت ایران رو تحریم کردند؟ ولی من اینطور فکر نمی کنم. اونها نفت ایران رو می خرند و مشکل بی نفتی براشون پیش نمیاد . فقط قصدشون اینه که به قیمت مفت بخرند با دلال بازی و ...
بابا همش الکیه؛ این عروسکای امریکا و سگش اسرائیل جنمشو ندارن نفت ایران رو تحریم کنن؛ کل معادلات دنیا تحت تاثیر این کار قرار میگیره. البته ما که به مسئولین میگیم شما پیش دستی کنید و فقط یه ساعت شیر نفت اروپا رو قطع کنید تا دنیا نظاره گر تحولات عجیب غریب توی این یه ساعت باشه و بفهمه که چه عولقبی پشت سر این کار هست.
خطر داره حسن!!! :))
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
داداش خیالات برتداشته
در طول تاریخ بسیار اتفاق افتاده که سیاستمدارانی نالایق در ایران زمام امور را در اختیار داشته اند. اگر قیامتی باشد، به عنوان یک ایرانی از حق خود در تضعیف کشور ایران و تحقیر ملت نمی گذرم. سیاستمداران فعلی نیز اگر بخواهند واکنش مناسب و در خور شان و غرور ملت ایران انجام ندهند، مورد لعن و نفرین قرار خواهند گرفت.
اگر ما شير نفت رو ببنديم اونوقت معلوم ميشه كي زمين مي خوره ما يا اورپا . آقا ببندش ديگه حرف نزن!
خیلی خوبه کلی بخندیم..............
اگه نفتمون رو همین الان به اروپا قطع کنید قیمت نفت چقدر بالا میکشه . و اگر قیمت نفت بالا بره . برای ما سود داره یا ضرر .
لطفا در این زمینه کارشناسان نظر بدهند .
یا نوسیده موضوع به شعور خواننده ها شک داره یا اینکه خودش شعور ...
20 درصد از فروش کل نفت ما به اروپا است سود بانک رو برای 5 ساله دولت 20 درصد درنظر گرفت حباب دلار و سکه به قول خودشان ترکید حالا حساب کن روزانه 600 هزار بشکه هر بشکه 110 دلار میشه چقدر ؟ 66000000 دلار . یه روزه برا 600 هزار بشکه کجا مشتری پیدا میکنی که میگی نفت به اروپا رو قطع کنید !
لطفا در این گونه تحلیلها نام نویسنده ذکر شود تا ما نیز طرف مقابل خود را شناخته و در مقاله های بعدی میزان توهم افراد را متوجه شویم. آخر مگر ممکن است رویدادی که میلیونها یورو برای اقتصاد یک کشور سود آوری دارد به دلیل افزایش 20 تا 30 دلاری نفت به تعویق بیافتد؟؟ مگر بار اول است که قیمت نفت دچار شوک میشود؟ تازه شوک این بار برنامه ریزی شده هم هست.
اگه پول نفت نباشه کشور با چی میخواد اداره بشه ؟ با صادرات پراید و سمند ؟ یا اینکه خاویار و پسته ؟
فقط چند تا کشور دیگه مونده که از این به بعد بگیم تو شعارهامون مرگ بر جهـــان
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار