بازدید 31690

درآمد 42 میلیارد تومانی «قهوه تلخ»

کد خبر: ۲۲۲۸۰۳
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۸:۵۶ 29 January 2012
خشایار الوند نویسنده «قهوه تلخ» با انتقاد از اینکه تهیه کننده دستمزدهای عوامل این مجموعه را پرداخت نمی‌کند، درآمد حاصل از فروش این مجموعه را 42 میلیارد تومان عنوان کرده است.

به گزارش سایت روزنامه ایران بخش‌هایی از این گفت‌وگو به این شرح است:

* تاکنون 42 میلیارد تومان از فروش قهوه تلخ به دست آمده؛ در حالی‌که بودجه فرهنگی کشور در سال 90 حدودا 50 میلیارد تومان بوده. خب این رقم 42 میلیارد تومان میزان فروش کل است همه‌اش که گیر تهیه‌کننده نمی‌آید، هزینه‌های کار خیلی بالا بود. کار باید یک ساله تمام می‌شد؛ ولی تا اینجایش دو سال و نیم طول کشیده. دستمزدهای سنگین، گروه بزرگ، دکورعظیم،کلا کار گرانی بود.از 2500 تومان برای هر نسخه سي‌دي 700 تومان را خود مغازه‌دار برمی‌دارد، 500 تومانش برای چاپ و تکثیر خود سی دی است و یک رقمی هم احتمالا کسانی که در پخش و تهیه و توزیع کار هستند، برمی‌دارند. اصلا اگر 500 تومان هم از هر سی دی گیر تهیه کننده بیاید رقم بالایی خواهد بود؛ ولی من نمی‌دانم چرا دستمزدها را ندادند؛ در حالی‌که «قهوه تلخ» سودآور بود.

* وقتی کاری طولانی مي‌شود خیلی‌ها چشم دیدن موفقیت طولانی مدت آدم‌ها را ندارند. همه چرتکه دستشان مي‌گیرند که این دو برادر (برادران آقاگلیان) چقدر در حال سودند، اینها باعث مي‌شود نقدهای غیرمنصفانه منتشر کنند یا کلا کار را بزنند.

* یکسری جوایز نقدی وجود داشت که مبلغش هم زیاد نبود؛ مثلا 10-20 هزار تومان. پرداخت این جایزه به عهده یکی از پخش‌کننده‌ها بود. یک شرکت پخش مستقل از گروه، قبول کرده بود که جوایز را به مردم پرداخت کند؛ ولی این شرکت با تهیه‌کننده حرفش مي‌شود و قرارداد به هم مي‌خورد و جوایز را نمی‌دهد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱۷
با سلام
بنده یکی از برندگان جایزه به اصطلاح 1 میلیون تومانی قهوه تلخ در مرحله 16 بودم. اما تاکنون هیچ جایزه ای پرداخت نشده است!؟
من از سری پنجم برنده 100 هزار تومان پول نقد شدم ولی هر چه شماره حساب و شبا فرستادم هیچ خبری از جایزم نشد ، 10 بار روی سایتشون پیام گذاشتم ولی هیچی... خلاصه الان خیلی پشیمونم که حدود 20 هزار تومان از شماره های مختلفش رو خریدم ولی اونا حاضر نشدن جایزه منو که 1 هزارم درامدشون از فروش این دی وی دی ها بود بدن ...
یعنی به ما خونه نمیدن؟!
حيف قهوه تلخ كه از تلويزيون پخش نشد.
واقعا جاي آقايان مديري و غفوريان و عطاران در تلويزيون خاليه .
اگر مبلغ جوایزش ناچیز بوده 10-20 هزارتومان،که اون هم پرداخت نشده، پس اون تماس های آقای مدیری برای آپارتمانها با مردم چی بوده؟؟ یعنی به عبارتی همه ما سر کار بودیم و خبر نداشتیم.نه؟
قرار بود هفته ای 5تا پراید بدن و کلی جوایز نقدی ولی...
پس خونه هايي كه بايد ميدادن چي شد
با سلام و عرض خسته نباشید سریال قهوه تلخ انتظارات ما را بر آورده نکرد از جناب مدیری انتظار دیگری بود
درود بر مهران مديري.
براي ايشان آرزوي موفقيت و سلامتي دارم.
هرچند كه اين كار نسبت به كارهاي قبليشان ضعيف تر بوده ولي در كل ايشان از نوابغ ايران و از سرمايه هاي هنري ما هستند.
با تشكر
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل