بازدید 92261

اظهارات جنجالی مجری سابق تلویزیون

کد خبر: ۲۱۷۸۵۴
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۹ 08 January 2012
مجری سابق برنامه «دیروز، امروز، فردا» طی سخنانی به شدت به انتقاد از صدا و سیما و مدیریت ضرغامی بر این سازمان پرداخت و مدعی شد که فراماسونرهایی که در این سازمان نفوذ کرده اند، دلیل حذف او بوده‌اند.

 پایگاه خبری کاشف‌نیوز ، بخش‌هایی از سخنان وحید یامین پور که چندی پیش در جمع دانشجویان یکی از دانشگاه ها عنوان شده، را منتشر می‌کند. ضمن اینکه بخشهایی ازسخنان وی نقل قول های غیر مستندی از مقامات ارشد کشور و نیز عبارات نا مناسب نسبت به طیف های مختلف اجتماعی بود که انتشار آن بدلایل اخلاقی و حرفه ای صحیح نیست. پیش از این بدلیل مواضع فکری وی گفته می شد که از کاندیداهای انتخاباتی جبهه پایداری در انتخابات مجلس نهم خواهد بود. حال آنکه گویا وی ثبت نام نکرده است.

بخش هایی از اظهارات یامین پور به شرح زیر است:
 
* اگر استثنا قائل شوم در برخی از برنامه ها که در صدا و سیما رخ می دهد باید بگویم که صدا و سیما رسما در بسیاری از مواقع به عنوان سرباز جبهه مقابل انقلاب اسلامی نقش ایفا کرده تا موافق با انقلاب ، یعنی همان غضنفر است که به دروازه خودی گل می زند، ما خیلی به حضور مارادونا نیاز نداریم با وجود غضنفر و در جنگ رسانه ای این را باید مهار کنیم .

* اینکه عرض می کنم رسما صدا و سیمای ما در بسیاری از مواقع در جنگ نرم سرباز ضد انقلاب بوده از این جهت است که یعنی نه تنها خیری از آن به جبهه فرهنگی نرسیده ، خیری از آن نیز برای ساختن فضای مطلوب انقلاب فرهنگی نرسیده و شرش خیلی از اوقات دامن گیر ما بوده و این اوضاعی است که صدا و سیما را در بر گرفته و متاسفانه ما هر سال در انتظار این هستیم که اتفاقی در این سازمان روی دهد اما هر بار متوجه می شویم که هر سال دریغ از پارسال و هر سال اتفاق بدتری به نسبت سال پیشش روی می دهد.

* صدا وسیما در ترویج سکولاریسم، رسمیت بخشیدن به زندگی منفک از دین نقش ایفا کرده و کار صدا و سیما مانند این است که تنها دو قوی سیاه در دنیا وجود دارد و شکارچی از خیر شکار تمام قوهای سفید دست کشیده و می خواهد قوی سیاه را شکار کند و نسل قوی سیاه را منقرض سازد . بعضی از کارهای صدا و سیما اینگونه است ، در حال منقرض کردن نسل برخی از گزاره های فرهنگی ما است.

* 75 یا 80 درصد کارمندان صدا و سیما به موسوی رای دادند که واقعا هم اینگونه است و این نشانه است نه دلیل ، کسانی که بدنه صدا و سیما را تشکیل می دهند غالبا بدنه روشنفکر زده بالا شهر نشین هستند و خودشان به لحاظ نگاه جامعه شناختی متعلق به طبقه متوسط شهری بوده و نگاه های بی استقرار در حوزه ارزش های اسلامی دارند، دقت کنید نمی گویم غیر اسلامی می گویم استقرار ندارند و متزلزند و اهل تساهل و تسامح بوده و شریعت گرایی و نگاه ایدوئولوژی اشان به اسلام در حوزه سیاست، اقتصاد خود را متجلی می سازد و همچنین در اثری که از آنها در صدا و سیما متولد می شود تاثیرگذار هستند.

* آقای دارابی معاون سیما که به این سمت منصوب شده زمانی که وارد سازمان شد همه ما خوشحال بودیم که یک بچه حزب اللهی وارد سازمان شده است، اما اولین اقدام ایشان تعطیل کردن برنامه دیروز امروز فردا بوده و پس از آن نیز ما هر روز می دیدیم که با هر گروهی جلسه ای تحت عنوان دیدار صمیمی معاون محترم صدا و سیما با طنز پردازان، دیدار صمیمی معاون صدا و سیما با مداحان با فیلم بردارن و... برگزار می کند و وقتی علت را سئوال کردیم گفتند که این جلسه برای بهبود روابط اداری در آینده صورت می گیرد. ... با خود گفتم خب این می تواند یک دستور سازمانی از سوی معاون سیما باشد که به مدیر شبکه بگوید این کار را انجام بده و آن کار را انجام نده اما باید این جلسه در بهترین ساعات از تلویزیون پخش شود؟ مثلا وزیر راه می خواهد جایی را آسفالت کند آیا با کارگران جلسه گذاشته و فیلم می گیرد و یا دستور می دهد که کار صورت گیرد ؟ این ها رفتارهای تبلیغاتی و نمایشی بود که ما متوجه شدیم در حال جا افتادن بوده و هر چند روز یک بار صدا و سیما جلسه ای برگزار کرده و از خودش تقدیر می کند. دیدار صمیمی می گذارد و سکه و پول می دهد.

* چندی پیش یکی از تهیه کننده ها با من تماس گرفت و گفت در جلسه برگزار شده و یا همان دیدار صمیمی 3 میلیون تومان دریافت کرده که من از او پرسیدم چرا پول را دریافت کرده و در جلسه چه کرده است که پاسخ داد"پول را در جیبم گذاشتم و فحش دادم". علت را که پرسیدم، گفت:"این چه وضع مدیریت است ؟ بزرگترین نهاد فرهنگی و تبلیغاتی کشور می خواهد با سکه و پول سر و صداها را بخواباند".

* روزی مدیر بخشی از صدا و سیما مثالی زد که صدا و سیما مانند شتر مجنون است که مجنون می خواهد به سمت لیلی برود اما شتر می خواهد به سراغ کره اش برود.بخش عظیم مشکلات صدا و سیما به بی عرضگی مدیرانش مربوط می شود و مدیران سازمان به لحاظ نگرش های فرهنگی و سیاسی چندان تفاوتی با این بدنه که ما از آن ها انتقاد می کنیم ندارند . به هر حال من می توانم نام آنها را ببرم اما درست نیست و صلاح هم نمی باشد . من 10 سال از نزدیک آن ها را می شناسم و با روحیات فرهنگی و سیاسی اشان آشنا هستم.

* زمانی که برنامه دیروز امروز فردا در اوج قرار داشت و بقال و سبزی فروش و راننده تاکسی نیز آن را نگاه می کردند، قائم مقام شبکه 3 به من گفت : ما داریم به خاطر تو فحش می خوریم، مثلا نیمه اول فوتبال فشنگ سازی بوشهر با بندر چموشک مارسی بود و به خاطر برنامه شما فوتبال را پخش نکردیم و به این دلیل مردم فحش می دهند، مردم فوتبال دوست دارند...

* مدیران سیما می گویند ما اصل تعادل را باید رعایت کنیم و اصل تعادل این است که در رسانه ما نه طاغوتی ها بتوانند آن چیزی که دوست دارند مشاهده کنند و نه حزب اللهی ها و برنامه ها باید برای مردم خاکستری طبقه متوسط ساخته شود.

*  در سازمان معروف است که در مورد خدا و پیامبر می توانی راحت صحبت کنی اما در مورد سازمان نمی توانید صحبت کنید ، انتقاد از سازمان خط قرمز است. من اخیرا در وبلاگم نوشتم در سفری که به سمت بوشهر برای سخنرانی در مورد طرح ولایت داشتم ، با یکی از اساتید که سال ها پیش سخنرانی هایش بسیار از صدا و سیما پخش می شد همسفر بودم که وی آسیب شناس معروفی است و بیش از 60 سال سن دارد . آقای دکتر ..... که از من سئوال کرد زمانی است که در تلویزیون نسیتم و کجا هستم که گفتم ممنوع التصویر شدم و وی نیز به دلیل اینکه به صدا و سیما اعلام کرده طبق بررسی های صورت گرفته مهم ترین عامل استفاده از ماهواره تلویزیون جمهوری اسلامی است، ممنوع التصویر شده است و همچنین ممنوع المصاحبه و زمانی که به بوشهر رسیدیم گفت همین الان معاون سیما به من پیامکی ارسال کرد که با یک سایتی مصاحبه ای انجام بدهید و فضا را تلطیف سازید تا به صدا و سیما برگردید.

* در تاریخ صدا و سیما بی نظیر است که معاون و رئیس صدا و سیما بر علیه یک مجری و یا کارگردان با یک رسانه مصاحبه کنند که در مورد من این اتفاق افتاد. چرا ؟ به این دلیل که یک سیستم سیاسی در حال وارد کردن فشار بوده که این مجری در سازمان صدا و سیما چه می کند. مدیر بازنشسته یکی از شبکه های تلویزیونی اخیرا من را در جایی دید و گفت : اول انقلاب می گفتند ما بیش از 300 شبکه ساواکی در کشور داریم و همینطور بیش از 300 شبکه فراماسونری در کشور وجود دارد، شبکه های متصل به شبکه امنیت کشور یعنی ساواک منهدم شده اما حتی یکی از شبکه های فراماسونری در کشور منهدم نشده است و بخشی از این شبکه ها در تلویزیون نفوذ کرده است و یکی از اقداماتی که انجام دادند حذف شما و تعطیل کردن برنامه دیروز امروز فردا بوده است.البته این حرف ها، امنیتی بوده و سند و مدرک نیاز دارد که من ندارم...

* جریان انحرافی مشایی در حوزه فرهنگ چه می گوید؟ آیا اگر مشایی رئیس سازمان صدا و سیما شود تغییری در خط مشی سازمان به وجود می آید؟ هم اکنون صدا و سیما همان گونه کار می کند که مورد دلخواه مشایی است . مثلا مشایی به ایرانی گری و احساسات ناسیونالیستی تاکید می کند که در تلویزیون جمهوری اسلامی نیز حتی در ظاهر هم اینگونه است.دینی ترین مقوله فرهنگ ما را که به دفاع مقدس مربوط می شود در تلویزیون تحلیل محتوا کنید.کدام یک از فیلم ها و سریال ها این انگاره را تولید می کند که ما برای اسلام و حرف امام به جبهه رفتیم ؟ ... مطرح کردن دفاع از وطن در سریال های دفاع مقدس اجرای یکی از انگاره های مشایی است و اینکه نشان می دهد صدا و سیما در این راستا به خوبی به خدمت رسانی پرداخته است.

* آیا تاکنون در یک روزنامه و یا سایت اصلاح طلب دیده اید که از یک سریال تلویزیونی انتقاد شود، این مسئله خیلی به ندرت اتفاق می افتد.سریال های تلویزیونی دقیقا همان چیزی است که اصلاح طلب ها و بی بی سی می خواهد. بی بی سی چه میزان طرفدار برنامه 90 است؟ چقدر طرفدار هنرپیشه های طنزپرداز ما است؟ آیا دیده اید این سریال ها و برنامه ها را نقد کند؟ فقط ما حزب اللهی ها نقد می کنیم. سریالها و فیلم های ما همان چیزی است که آنها می خواهند.جریان انحرافی در حوزه زن و مرد می گوید سختگیری نکنید، همینطور در حوزه حجاب و در تلویزیون هم این مسائل رعایت می شود.جو حاکم در خصوص جریان انحرافی نباید شما را گمراه سازد، اصلا جریان انحرافی چیست و از کجا پیدا شده؟ ... مشایی حرفش را می زند اما صدا و سیما آن گفته را اجرایی می کند و در این صورت شما که از جریان انحرافی، منحرف ترید . صدا و سیما میلیاردی هزینه می کند تا سخنان مشایی به عمل مبدل شود و اگر برنامه های صدا و سیما خصوصا سریال ها و فیلم ها تحلیل شود به همین نتیجه می رسیم .

* من بسیار ناراحت هستم که برنامه دیروز امروز فردا از رسانه جمهوری اسلامی ایران پخش شد و بر این باورم که اگر این برنامه به صورت سی دی در اختیار مردم قرار می گرفت دیگر نامی از صدا و سیما نبود. روزی که ما در این برنامه از سعید قاسمی دعوت کردیم تا در برنامه حضور یابد، من از مدیران ارشد برنامه فحش و ناسزا شنیدم، اما دعوتش را بلافاصله در زیر نویس تیزر برنامه قرار دادم تا نتوانند برنامه را کنسل کنند و بلافاصله رئیس سازمان تماس گرفت و شروع کرد صفت های نامناسب را به سعید قاسمی عنوان کردن...

* شما باید فضای مطالبه را افزایش دهید این فضا را آن قدر بالا نگه دارید تا صدا و سیما جرات نکند یک سریال بد پخش کند. سا ل ها است که بچه حزب اللهی ها از پخش برنامه 90 ناراحتند، چرا هر سال برنامه 90 شروع می شود. علت را از دارابی پرسیدم گفت: ما نمی خواهیم شما محور باشید و برنامه به اسم شما تمام شود. گفتم تنها با من مشکل دارید؟گفت:نه تمام برنامه ها به اینصورت اجرا خواهد شد مثلا برنامه شما، 90 و درستکار.

* در سال 84 از من پرسیدند که چرا می خواهم به احمدی نژاد رای بدهم که پاسخ دادم ، با توجه به مشابهت دیدگاه های کاندیداها این فرد با دیگران متمایز بوده لااقل این بار یه چیز دیگر را تجربه کنیم، شاید درست جواب بدهد، ما در حال حاضر به آستانه یاس رسیدیم، احساس می کنیم یک تحولی باید صورت بگیرد، در حال حاضر ما یک احمدی نژاد نداریم که بفرستیم صدا و سیما را مدیریت کند. در حوزه فرهنگی من از تنوع استقبال می کنم، ضرغامی در حوزه رسانه دارای برجستگی هایی نیز بوده و تمام انتقادهای من متوجه ایشان نیست و منظور من افرادی که وی را احاطه کردند نیز بود، ضرغامی نسبت به برخی کاندیداهای ریاست بر سازمان ارجحیت داشته اما در حال حاضر به یقین رسیدم که ایشان اراده اصلاح ندارد...

* به نظر من فتنه 88 را صدا و سیما راه انداخت و خود نیز آن را مدیریت کرد این هم از معجزات صدا و سیما است. بعضی وقت ها صدا و سیما یک بچه حزب اللهی را می آورد در یک بخش هایی از تلویزیون قرار می دهند مثلا به خود من بارها می گفتند شما در شبکه بمان جواب بچه حزب اللهی ها را بده و آنها فکر کنند شما هم هستید، آنها می خواستند برخی مسائل مسئله روز نشود اما با وجود بچه حزب اللهی ها دهن یک عده ای بسته بماند. یک بار (یک) معاون (سازمان) در برنامه رادیو جوان دعوت شد و در آن زمان که برنامه سازها بسیار افتضاح کار می کردند، گفت"فکر کنید 10 درصد از افرادی که در این کشور زندگی می کنند حزب اللهی هستند.... این ها را عصبانی نکنید" نگاه این گونه به حزب اللهی ها، مثل وز وز پشه نمی گذارند ما کارمان را انجام دهیم ، البته تقصیر خودمان است که اینگونه رفتار کردیم. و نگاه رسانه به ما اینگونه است. حقمان است . یک بار ...
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار