بازدید 8663

آقای خیابانی شما درست گفتید، ما بد شنیدیم!

محمدحسین عباسی
کد خبر: ۲۱۷۰۴۴
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۳ 05 January 2012
یادتان رفت که حرکات بدون توپ سبب از دست دادن توپ نمیشود! که جام یوفا دیگر سالهاست برگزار نمیشود! که در دقیقه88 یک بازی ملی مرثیه شکست سر نمیدهند. باز هم بگوییم یا همین ها کافی است؟

 از قدیم گفته اند حرف آدمی را که از خود تعریف می کند باور نکن . اما نگفته اند اگر همه ی آنها که شیفته ی تمجید از خودند به جای این کار به اصلاح و بهبود عملکردشان می پرداختند دنیا چه گلستانی می شد!

متاسفیم  که آنچه جواد خیابانی در نامه ی سرگشاده ی اعتراضی اش گنجاند همه ی حقیقت نبود . حتی نصفش هم نبود . او با توجیه بسیاری از اشتباهاتش تنها تلاش کرد صورت مسئله را پاک کنید و به نظر می رسد تنها جهت خالی نبودن عریضه (!) یکی 2 اشتباه را هم پذیرفت و اضافه کرد به سبب همین اشتباهات بارها و بارها از مردم عذرخواهی کرده است . به عنوان بخشی از مردم ، نمیدانیم این« بارها و بارها عذرخواهی » کی و کجا اتفاق افتاده است! در پس حرفها و ادعاها و توجیهات جواد خیابانی قصه ای نهفته است  همان حکایت معروف خورشید همیشگی ست و ابرهای موقتی !

خیلی از اشتباهاتتان را از یاد بردید استاد ! حق هم دارید . سپردن این همه سوتی به ذهن مگر ممکن است ؟ یادتان رفت که محمود ابراهیم زاده همان منصور ابراهیم زاده نیست ! یادتان رفت که بازیکنهای فوتبال اصولا اخطار نمی شوند بلکه اخطار میگیرند . یادتان رفت که بازیکنانی که از عصبانیت به زمین میکوبند قصد تنبیه زمین را ندارد . که علامت قرمز پایین اسم سیلوینیو به معنی اخراج او نیست و نشانه ی تعویض اوست . که کارشناسان مهمان ویژه برنامه ی داربی جام حذفی کلا 2 نفرند و نه 2 جفت 2 تایی !  . که هیچ کجای دنیا به فدریکو ماکه دا ، ماخه دا نمیگویند ! که حرکات بدون توپ سبب از دست دادن توپ نمی شود ! که جام یوفا دیگر سالهاست برگزار نمی شود ! که در دقیقه ی 88 یک بازی ملی مرثیه ی شکست سر نمیدهند . باز هم بگوییم یا همین ها کافی است؟

جناب جواد خیابانی ! مشکل گزارشهای شما به همین سوتی های متعدد ختم نمی شود . حتی به تمام بازیکنانی که در تمام دقایق مسابقه اسمشان را نمیدانستید و نگفتید و به تمام گل هایی که هنگام به ثمر رسیدنشان مشغول جستجوی نتایج بازیهای دیگر بودید هم ختم نمی شود. مشکل بزرگتر اینجاست که سالهاست شما خود را ملزم به انتقال کوچکترین اطلاعاتی در مورد بازیهای فوتبال اروپایی و حتی ایرانی نمی کنید . گاهی داغ ترین بازیها را آنقدر سرد گزارش می کنید که به مخاطب حس قدم زدن روی ماسه های داغ وسط تابستان دست می دهد و گاهی کاملا بی جهت به تعدادی از بازیها وجه حماسی می دهید . مخاطب امروز دیگر آن مخاطب چشم و گوش بسته ی دیروزی نیست . او امروز به کمک فضای مجازی و شبکه های اجتماعی از ریزترین نکات زندگی خصوصی و زندگی ورزشی فوتبالیستهای مشهور خبر دارد و در این شرایط تنها گزارشگرانی میتوانند موفق باشند که با تحقیق و مرارت بیشتر ، از مخاطب آگاه نیز یک گام پیش باشند . نه مثل شما چندین گام عقب تر !

بیاییم « خودمان » را گول نزنیم آقای خیابانی ! تفاوت شما و سیمونا وینچورا و همکارانتان در الجزیره اسپورت « امکانات » نیست.تفاوت در وقتی ست که آنها برای کارشان میگذراند و اعتباری ست که برای مخاطبانشان قائلند . فراموش نکنید عادل فردوسی پور هم در همین شرایط رشد کرده و امروز بهترین و محبوبترین مجری سیماست . بیاییم خودمان را گول نزنیم و با کشاندن بحث به کوچه ی علی چپ ، از کم اهمیتی فوتبال در مقایسه با سایر اتفاقات جامعه سخن نگوییم . بیاییم وانمود نکنیم نمیدانیم مردم این جامعه تا چه حد شیفته ی فوتبال هستند و فوتبال التیامی ست بر بسیاری زخم های ریز و درشتشان و این  سوتی های مداوم و پر تعداد شخص  شماست که استفاده از نعمت  فوتبال دیدن را برایشان سخت می کند

حالا دیگر زمان اعتراف است آقا جواد ! بله ! ما اعتراف میکنیم که با تخریب چهره ی محبوب و مردمی (!) شما ،  میلیون ها دلار پول به جیب زده ایم ! امیدواریم گردانندگان صفحاتی با نام سوتی های شما در شبکه های اجتماعی هم خیلی زود به دریافت پول هنگفت برای توطئه علیه حضرتتان اعتراف کنند ! اما ای کاش شما هم به جای اینکه فکر کنید انقدر بزرگ و مهمید که «میلیون ها» دشمن دارید و به جای صرف وقتتان برای نوشتن نامه های پر از بغض و کنایه ، و به جای دعوت به مناظره در باب نوستراداموس و قوم آزتک ،  برای شغلتان کمی بیشتر وقت بگذارید . شغلی که  بعید می دانیم هنوز به اندازه ی سابق دوستش داشته باشید.

ما دشمنتان نیستیم و مدتهاست دوست داریم تنها یک گزارش کم ایراد از سوی جنابتان بشونیم تا دیگر در تحلیل گزارش های تان مجبور به انتقاد کردن مداوم نشویم . ما  فقط عاشق فوتبالیم . اما اطمینان نداریم وقتی شما گزارشش می کنید این حس همچنان با قدرت سر جایش باشد ! اصلا بگذارید مثل خودتان با صراحت عرض کنیم که خیلی ها هنگام پخش گزارش های شما صدای تلویزیون را قطع می کنند. اِیا همه ی اینها کم سواد و کم هوشند و با شخص شما عناد دارند ؟
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار