بازدید 9815

جزئیات ربایش مهندسان ایرانی در سوریه

کد خبر: ۲۱۳۴۵۶
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۷ 25 December 2011
غسان عبد العال استاندار حمص سوریه گفت: خبر داریم که مهندسان ایرانی ربوده شده در وضعیت خوبی قرار دارند و در مدت زمان کوتاهی آزاد خواهند شد.

"غسان عبد العال" استاندار حمص در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق درباره ربوده شدن 5 مهنس ایرانی در این استان افزود: فعالیت های خرابکارانه، قتل و آدم ربایی از طرف افراد مسلح همچنان ادامه دارد و دستگاه های ویژه‌ای برای مقابله با این‌گونه خشونت ها در تمامی اماکن در تلاش هستند و هرجایی که شبه نظامیان را پیدا کنند آنها را تحت تعقیب قرار می دهند.

خودرو حامل مهندسان در مسیر حرکت به سمت نیروگاه محاصره و مهندسان ربوده می‌شوند

وی درباره نحوه ربایش مهندسان ایرانی در حمص نیز گفت: هفته گذشته افراد مسلح اقدام به ربایش هشت شخص کردند که در میان آنها پنج مهندس ایرانی وجود دارند، این حادثه زمانی رخ داد که آنها با ماشین به سمت محل کار خود در حرکت بودند.

عبدالعال تصریح کرد: افراد مسلح ناشناس در مسیر حرکت این خودرو به سمت نیروگاه و محل کار مهندسان حمله می کنند، خودرو را محاصره و هشت نفر از سرنشینان خودرو را به مکانی نامعلوم انتقال دادند.

در تلاش برای آزادی مهندسان هستیم

استاندار حمص در ادامه افزود: تمامی مقامات در تلاش هستند تا این مهندسان ایرانی را آزاد کنند چه از طریق شبکه‌های اجتماعی و یا از طریق مقامات امنیتی ذیربط، ما در استانداری مستمراً پیگیر آزادی این مهندسان هستیم که خبر رسیده است که آنها در وضعیت خوبی قرار دارند و در مدت زمان کوتاهی آزاد خواهند شد.

می‌خواهند با ربودن مهندسان ایرانی به پروژه‌های اقتصادی در سوریه ضربه بزنند

این مقام سوری تأکید کرد: مورد هدف قرار دادن مهندسان ایرانی در جهت خدشه وارد کردن به روابط استراتژیک  بین ایران و سوریه است.

عبدالعال تصریح کرد: دشمنان قصد دارند با این اقدام بخش اقتصادی در سوریه را هدف قرار دهند و از طریق متوقف کردن پروژه های جاری بین دو طرف مانند خدمات برقی ، صنعتی و غیره، به اقتصاد سوریه ضربه بزنند.
 
مسئولیت عملیات انتحاری دمشق متوجه القاعده است

استاندار حمص درباره عملیات تروریستی در دمشق نیز گفت: بسیار واضح است که مسئولیت این انفجارها متوجه القاعده است که در این زمینه همچنان تحقیقات در دست اقدام است تا مجرمان را دستگیر کنیم.
 
وی افزود:  باعث تاسف است که برخی رسانه ها می گویند که حکومت سوریه دست به این اقدام تروریستی زده است که در پاسخ به آنها بنده می‌گویم هرکسی که ادعا می کند حکومت این عمل تروریستی را انجام داده او نیز در این اقدام تروریستی دست داشته و دشمن انسانیت است و در باتلاق تروریست ها گرفتار شده است.

سیاه نمایی رسانه ای / مدارک محکمی برای جعل رسانه‌ای الجزیره و العربیه داریم

غسان عبد العال با بیان اینکه "به نظر من جنگ کنونی بیش از آنکه جنگ مسلحانه باشد جنگ رسانه ای است"، خاطرنشان کرد: بین اخوان المسلمین و این شبکه های تلویزیونی منفور یک همدستی وجود دارد بدلیل آنکه نقشه برنامه ریزی شده خارج، هدفش ضربه وارد کردن به امنیت سوریه است و از تمامی وسایل رسانه ای ، اقتصادی ، سیاسی و نظامی استفاده می کنند.

وی در پایان نیز گفت: در این زمینه دلایل و مدارک محکمی برای رونمایی از جعل رسانه‌ای که شبکه های الجزیره و العربیه انجام می دهند در دست داریم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل