بازدید 33051

کاریکاتور: دارو گران شد!

کد خبر: ۲۱۰۷۱۶
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۰ - ۲۱:۱۵ 14 December 2011



طراح: آیدین ارجمندی
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵۰
ایول جالب بود
از قویترین کارهای ایشون تا به حال بود!
آفرين.واقعا به ريبايي به طنز بيان شده
با کمال اخترام، طنز جالبی بیان شده، اما تعریف کاریکاتور چیز دیگری هست!
اینجا درواقع یه جمله طنز بیان شده و تصویر بدون اون جمله چیز خاصی نداره!
آفرین شبیه کارهای مرحوم گل آقا بود
دمش گرم . خيلي جالب بود
با سلام.ذکر یک نکته:
به طور کلی قیمت دارو در ایران در مقایسه با دیگر کشورها و همینطور در مقایسه با دیگر کالاها نه تنها بالا نیست بلکه بیش از اندازه توسط دولت پایین نیز نگه داشته شده است.و اما نتایج منفی پایین بودن قیمت دارو:شرکت های داروسازی به جای حرکت به سمت کیفیت بالاتر برای رقابت با یکدیگر به سمت تلاش برای خرید ماده اولیه ارزانتر و کاستن از هزینه های تحقیقات و توسعه می نمایند که نتیجه اش همین می شود کیفیت کم داروی ایرانی و ضعف صنعت داروی کشور در بین صنایع دیگر بر خلاف کشورهای دیگر دنیا.از طرفی به دلیل ارزان بودن بیش از حد این کالای حیاتی اهمیت آن نزد مردم کم شده و مصرف خودسرانه و بدون تجویز پزشک بسیار رواج یافته است.و همین چند موردی که ذکر کردم یعنی دور شدن جامعه از سلامتی.گاهی باید از گران شدن برخی کالاها خرسند بود.
پاسخ ها
حسن
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۴
البته این که شما گفتید نصف قضیه است. در کشورهای دیگر بیمه ها بار اصلی هزینه های درمان را جبران می کنند نه خود بیمار بخت برگشته. واقعا بیمه در ایران نواقص فراوان دارد
دارو نیاز
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۴
جناب داروساز! مشکل اینجاست که درآمد مردم هم در ایران به نسبت دیگر کشورها بیش از اندازه پایین و تورم بیش از اندازه بالاست!
مهندس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۴:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۴
دوست عزیز،احتمالا ارتباط کیفیت با قیمت،در مورد دارو هم مثل نان میشود. اگه یادتون باشه قرار بود با آزاد سازی قیمت،کیفیت نان بالا بره. ولی برعکس شد.
ضمنا"من یکسال اینتر فرون پگیله ایرانی مصرف کردم،که قیمت آن با قیمت مشابه خارجی (و البته بسیار با کیفیت تراز آن)تفاوت قابل قبولی نداشت. در حالی که مدعی بودند جزو دارو های نو ترکیب داخلی است....
ناشناس
| Australia |
۰۵:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۴
درامد نسبت به کشورهای دیگه چه؟
saeed
| United States |
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۴
من با ایشون موافقم. حتی یک استامینوفن خارجی با مشابه داخلی خییییییلی فرق داره. تو انگلیس وقتی گلودرد چرکی میگیری حتی با 10 عدد آموکسی سیلین خوب میشی که نشان از کیفیت بالای دارو داره. اما تو ایران همون مریضی رو باید با 4 تا آمپول و 50 تا آموکسی سیلین برطرف کنی. حالا کدوم بهتره؟
123
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۴
در آمریکا هر خانواده ای که کمتر از 24 میلیون در سال در آمد داشته باشه فقیره. با ی محاسبه مختصر متوجه می شد که چه اوضاعی داریم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۴
فرمایش شما متین اما مثل تمام موارد که قیمت رو با دنیا محاسبه میکنن به این نکته توجه بفرمائید که درآمد آنخا و سطح خدمات بهداشتی آنها هم با ما قابل مقایسه نیست
شما بگو چي گران نشد؟!!!
پاسخ ها
کارشناس امورمالی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۴
با سلام و ذکر یک نکته دیگر
آیا قیمت دارو به نسبت درآمد ایرانیان ارزان است یا به نسبت دآمد سایر کشورها گران است؟ لطفاً سطح هزینه ها را با سطحدرآمد بسنجید!
بی نظیـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــر
طنز کلامی بود و به درد متن طنز میخورد- ایده کاریکاتوری نبود- البته این نظر خیلی حرفه ای است و مهم این است که عامه از کار خوشش آمده
متاسفانه همه بدبختیهای مردم شده دستمایه طنز و خندیدن. واقعا افسوس باید خورد.
تصوير جالبيه و دست آقاي آيدين ارجمندي هم درد نكنه ولي تابي به اين كه كاريكاتور نميگن!!!!!!! بيشتر دقت كن
سالهاي طولاني توجه اي به پيشگيري قبل از
درمان نشده و در هر گوشه شهر دخمه اي به
عنوان دندانپزشكي با قيمتهاي نجومي ملت را
سركيسه ميكند. كمتر نوجواني است كه آداب
نگهداري از دندانها را بداند و يا از مضرات سيگار
و قليان براي سلامتي جسم و روح آگاه باشد .
ایراد از شرکت های دارویی نیست بلکه ما بیمهء خوبی نداریم . همانطور که دوستان فرمودند قیمت دارو در ایران پایین هست اما وقتی بیمه تامین اجتماعی 30% هزینه رو میده ، به قول بچه ها گفتنی می خوام نده ! بنابراین من فکر می کنم به جای کاهش قیمت دارو باید بیمه ها بهتر بشن که نه فشار به شرکت های دارویی بیاد و نه به مردم
در پاسخ به دوست داروسازمان باید بگویم برادر در امد ان کشورها را هم بگو بعد قیمت را مقایسه کن وبه این باور هم فکر کن که کارگری که 300هزار هم با خواهش و التماس از کار فرمایش میگیرد میتواند جواب گوی کدام معضل خود باشد وخود درمانی تنها مرهم زخم خانوادهاش خواهد بود .
پاسخ ها
امیر هاشمی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۴
دوست عزیز حق با شماست.بیمه های کشور ما کارا نیستند که موجب شده هزینه هایی که بیماران از جیب پرداخت می کنند بسیار بیشتر از حد نرمال جهان باشد.اما بیمه ها نیز خیلی مقصر نیستند چون هزینه ای که از هر نفر بابت حق بیمه دریافت می کنند در حدی نیست که بتوانند همه این خدمات را در سطح خوبی به مردم ارائه کنند.از طرفی هم اگر بخواهند برخی از این خدمات را حذف کنند (مثلا برخی داروهای خیلی گران را از لیست خارج کنند) دولت و آن بیماران فشار می اورند. قصد بنده هم این نبود که بگویم اگر قیمت دارو را زیاد کنیم همه مشکلات حل می شود.فقط خواستم به پیچیده بودن موضوع اشاره کوچکی کنم و الا مشکلات نظام سلامت و نظام دارویی ما قابل ذکر در چند سطر و حتی چند مقاله نیست.در ضمن بنده با علم به توانایی پرداخت بیماران و این نوع مسائل آن بحث را مطرح کردم.خوب است که شما نیز درباره وضعیت پوشش بیمه ای و قیمت دارو و قابلیت خرید کشور آمریکا مطالعه ای بفرمایید.
وقتی کارهای به مراتب جالبتری از آقای ارجمندی منتشر شده بود هیچ کس نظر نمیداد(شایدم تابناک منتشر نمیکرد) اما حالا همه از این کار به این بیمزه ای تعریف می کنن.
چرا اينقد كشور ما رو با بقيه جاها مقايسه مي كنيد ؟
مگه ما قد اونا درآمد داريم؟
مگه ما قد اونا ميوه و سبزيجات و ... مي خوريم ؟
همش ميگن نسبت به ساير كشور ها !!
اونا همه چيشون درسته كه قيمت دارو هم بالاست ....
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار